• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Дошкілля
  • Методика навчання дітей стрибків. Аналіз розділу «Вправи із стрибків» варіантних програм виховання і навчання дошкільників.

Методика навчання дітей стрибків. Аналіз розділу «Вправи із стрибків» варіантних програм виховання і навчання дошкільників.

Опис документу:
Стрибок - рух ациклічного типу. У ньому відсутнє повторення циклів і весь процес виконання стрибка представляє один закінчений рух. У стрибку є певна послідовність рухових елементів і ритм. Стрибок складається із трьох послідовних фаз: підготовчої - розмах, або розбіг, присідання. Основної - відштовхування і політ. Заключна - приземлення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Методика навчання дітей стрибків. Аналіз розділу «Вправи із стрибків» варіантних програм виховання і навчання дошкільників.

Стрибок - рух ациклічного типу. У ньому відсутнє повторення циклів і весь процес виконання стрибка представляє один закінчений рух. У стрибку є певна послідовність рухових елементів і ритм. Стрибок складається із трьох послідовних фаз: підготовчої - розмах, або розбіг, присідання. Основної - відштовхування і політ. Заключна - приземлення.

Підготовча фаза при стрибку з місця полягає в присіданні, що знижує загальний центр ваги тіла, відведення рук назад з метою сильного змаху при поштовху, розтягуванні м’язів ніг для кращого їхнього скорочення в наступній фазі. При стрибках з розбігу - спрямований біг, невпинний перехід до відштовхування однією ногою. Основна фаза - відштовхування і польоту. Перше пов’язане із сильним скороченням м’язів ніг, що забезпечують початкову швидкість польоту й правильний напрямок. Друге - політ, що створює потрібне положення тіла до приземлення. Заключна фаза - приземлення, що закінчує швидкість польоту без різкого струсу й поштовхів. Щоб зберегти при цьому рівновагу необхідна координація всіх рухів.

При стрибку у довжину з місця й розбігу приземлення відбувається відразу на дві ноги, з п’яти на носок.

Стрибок у висоту з місця із розбігу вимагає приземлення на носки з перекатом на всю ступню, що дозволяє стопі відігравати роль амортизатора. М’якість приземлення на напівзігнуті ноги забезпечує поступовий рух сили від суглоба до суглоба й охороняє від струсів внутрішні органи, головний мозок, а також від сплощення стопи. У процесі систематичних вправ у дітей поступово складується складна координація рухів. Розвиток усіх указаних якостей відбувається в процесі вправ - вони тренують рухові центри кори, поліпшують їхню функцію й у зв’язку з цим здібність керувати рухом.

Фізіологічний вплив трибків на організм досить значний. Тому при проведенні вправ з дітьми необхідне дотримання дозування, застосування вправ, що підводять до стрибків і увага до стану всіх дітей.

У ранньому віці цей рух починається х ритмічних присідань за допомогою дорослого. Поступово до двох років діти здобувають уміння самостійно присідати на місці, пружинити, підстрибувати й перестрибувати. Із трьох років дитина підскакує на місці із просуванням вперед, зістрибує в глибину (15див.), підскакування нагору вниз, перестрибує через шнур, два шнури, покладених на місці на відстані 10 см. друг твід друга. Послідовно вводяться найпростіші вправи, що підготовлюють дітей до оволодіння технікою стрибка надалі (паралельна постановка ніг у вихідних вправах, згинання ніг у коліні – «пружина», вільне відведення рук назад і змах уперед)

У старшому віці опановують техніку стрибка в довжину й висоту з місця і розбігу (стрибки через предмети) відповідно до норм, зазначених у Програмі.

Для вдосконалення дітей у стрибках рекомендується: вправи з короткою ск5акалкою, почергове підскакування на одній нозі (гра «класи»), різні підскоки із прямим рухом ніг, стрибки через ряд покладених на підлозі предмети; стрибки з поворотами й різними рухами рук; стрибки із пересуванням уперед, назад, у сторони й ін.

«Дитина» - мол група – стрибати на місці, підстрибувати вгору, намагаючись дістати предмет піднятий на 10-15 см. Стрибати на обох ногах, просуваючись вперед на відстань 2,5-3 м. Перестрибувати через 5-6 паралельних ліній (відстань між якими 25-30 см), з кола в коло. Перестрибувати через невисокі (5-8 см) предмети. Намагатись стрибати на одній нозі. Стрибати через «струмок»( шириною 50-60 см)Стрибати вниз з лави,(висота 15-20 см). Стрибати на обох ногах вгору, доторкнутись до гілки дерева.

Сер. гр.: - Стрибати на місці, енергійно відштовхуючись обома ногами та просуваючись уперед, стрибати на місці на правій та лівій ногах, з ноги на ногу, підстрибувати на місці – ноги разом та нарізно, з поворотом навколо себе вліво і вправо на 90 градусів за один стрибок. Стрибати вгору, намагаючись дістати предмет, з обруча в обруч (4-5 шт), стрибати в довжину з місця (75-85 см), з приземленням на м’який грунт, зістрибувати з лавки.

Ст. гр.: Стрибати стоячи на місці (ноги навхрест, нарізно), підстрибувати з ноги на ногу на місці, просуваючись уперед на 4-5 м. Перестрибувати на обох ногах 5-6 предметів (висотою 15-20 см), стрибати на одній нозі просуваючись у перед, застрибувати на предмети (висота до 20 см), стрибати у довжину з місця (85-100см), у висоту (на 35-45 см), з розбігу, стрибати в низ з колоди.

«Малятко» - І мол. гр.: підстрибувати на місці на обох ногах, пересуваючись уперед і намагаючись доторкнутись до предмета (вище дитини на 10 см), перестрибувати через мотузку на підлозі, через дві паралельні лінії (відстань між ними 15-35 см), стрибати з місця, відштовхуючись обома ногами, стрибати в глибину з предмета (висота 10-15 см)

ІІ мол. гр.: - теж саме та ще перестрибувати через 5-6 паралельних ліній, з кола в коло, перестрибувати через 5-6 паралельних ліній, перестрибувати через невисокі предмети (5-8 см), стрибати через «струмок» з двох паралельних ліній, стрибати в глибину з лави.

Сер. гр: - стрибати на місці, енергійно відштовхуючись обома ногами та просуваючись уперед, на місці то на правій, то на лівій ногах, з ноги на ногу, підстрибувати на місці, ноги разом та нарізно, з поворотом навколо себе, стрибати вгору (вище дитини 10-12 см), стрибати в довжину з місця (70-80 см)стрибати через канаву, зістрибувати з висоти (20-30 см)

Ст. гр.: теж саме що в сер гр..

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація інклюзивного середовища в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.