Методична розробка відкритого заняття з інформатики на тему "Створення та показ комп'ютерних презентацій"

Опис документу:
Розробка містить • план, конспект і презентацію відкритого заняття; • 2 доповіді на тему "Етапи роботи над комп'ютерною презентацією" й "Вимоги до оформлення презентацій"; • матеріали для закріплення отриманих знань на ПК.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Для того, щоб створена вами презентація була ефективною та ефектною слід дотримуватись таких вимог

  1. Склад презентації. Презентація повинна містити:

  1. Титульний слайд, що містить назву та вказівку на автора.

  2. Зміст.

  3. Основний матеріал.

  4. Перелік використаних джерел (до 5).

  5. Завершальний слайд

  1. Вплив кольору

Дизайн презентації повинен бути привабливим.

На одному слайді рекомендується використовувати не більше трьох контрастних кольорів: один для фону, один для заголовків, один для тексту.

Для тлаобирайте більш холодні тони та не контрастні текстури.

Для тла та тексту слайду обирайте контрастнікольори.

Якщо Ви не впевнені в якості освітлення аудиторії, де буде відбуватися презентація, краще обрати білий фон.

  1. Анімаційні ефекти

Слід використовувати анімацію для подання інформації на слайді. Але не зловживати нею, бо вона не повинна відволікати.

  1. Зміст інформації

Дотримуйтесь єдиного стилю оформлення для всієї презентації.

Найбільш важлива інформація повинна розташовуватися в центрі екрана. Форматувати текст необхідно за шириною та не допускати "рваних" країв тексту.

Текст презентації повинен бути лаконічним і зрозумілим, добре читабельним та не дрібним. Відмовтеся від курсиву, бо він лише ускладнює читання та уповільнює швидкість сприйняття. В тексті не повинно бути помилок.

Згідно з висновком учених з лабораторії ергономіки зору (США) для презентацій слід використовувати шрифти без зарубок, бо їх легше читати. Сюди відносяться Verdana та Arial. Оптимальні розміри шрифтудля заголовків - не менше24, для інформації - не менше18.

Якщо на слайді картинка, надпис повинен розміщуватися під нею. Причому зображення має бути хорошої якості та вдало доповнювати зміст.

  1. Виділення даних

Для виділення даних слід використовувати: рамки, межі, заливку, різні кольори шрифтів, штрихування, стрілки. Якщо хочете привернути увагу до даних, використовуйте: малюнки, діаграми, схеми.

Для забезпечення різноманітності слід застосовувати різні види слайдів: з текстами,з таблицями та малюнками.

  1. Обсяг даних

Не варто заповнювати один слайд занадто великим обсягом даних: слухачі можуть одноразово запам’ятати не більше трьох фактів, висновків, визначень.

Списки слід використовувати тільки там, де вони потрібні. Списки з великого числа пунктів не слід використовувати. Чим простіше, тим краще.

Найбільша ефективність досягається тоді, коли ключові пункти відображаються по одному на кожному окремому слайді.

Перегляд
матеріалу
Поділитися
Файл не распознан
Перегляд
матеріалу
Поділитися
Файл не распознан
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Як і будь-яка інша робота, за умови чіткого планування, презентація може бути розроблена порівняно швидко та якісно. Процес створення якісної презентації включає такі етапи:

1-й етап. Постановка завдання

На цьому етапі потрібно з'ясувати:

  • для чого призначено створювану презентацію, бо це впливає на форму подання матеріалу, його оформлення, наявність або відсутність звуку, анімаційних об'єктів тощо;

  • у якій формі демонструватимуть презентацію (під керуванням доповідача або автоматично);

  • за допомогою яких апаратних засобів відбуватиметься демонстрація, бо це визначає розмір об'єктів на слайдах, обрані кольори, яскравість і контрастність підготованої презентації;

  • потребу друкування матеріалів презентації, адже презентація на екрані та папері виглядає по-різному.

2-й етап. Планування презентації

На цьому етапі роботи над презентацією треба виконати таку роботу:

  • зібрати матеріал для презентації (підготувати текст та графічні зображення, знайти інформацію у Всесвітній мережі, підготувати аудіо- та відеофайли);

  • розділити підготований для презентації матеріал на логічно завершені блоки, визначити порядок їх розміщення в презентації та послідовність переходів між ними;

  • вирішити, яку кількість слайдів міститиме кожен блок презентації .

3-й етап. Створення презентації

  • Оскільки презентація призначена для широкого кола глядачів, то при її створенні слід дотриматися вимог щодо оформлення презентації.

  • Оскільки, велика роздільна здатність графічних зображень може призвести до збільшення розміру файлу презентації та зменшення швидкості роботи презентації слід заздалегідь підготувати зображеннями за допомогою растрового графічного редактора.

4-й етап. Керування презентацією

На цьому етапі необхідно виконати такі дії:

  • урахувати вплив різноманітних чинників на демонстрацію презентації.

На різних екранах за різної освітленості, за наявності різних акустичних систем або в приміщеннях різного розміру презентація виглядає по-різному. Тому під час демонстрації слід використовувати ту саму техніку, що й під час її створення. Бажано провести репетицію виступу, щоб розрахувати потрібний на це час і з'ясувати всі тонкощі та проблеми, які можуть виникнути;

  • роздрукувати зменшені копії слайдів і використовувати їх під час демонстрації. Це дасть змогу орієнтуватися в презентації великого обсягу;

  • зберегти підготовану презентацію як демонстрацію, що дасть змогу одразу запустити презентацію в режимі демонстрування;

  • з'ясувати, чим ви будете керувати демонстрацією (мишею, клавіатурою, пультом дистанційного керування), та опанувати механізм керування презентацією.

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Заняття № ___

Тема: Створення та показ комп'ютерних презентацій

  1. Презентації та комп’ютерні презентації, їх призначення та види.

  2. Загальна характеристика системи опрацювання презентацій Microsoft PowerPoint.

  3. Етапи розробки якісної презентації.

  4. Створення комп'ютерних презентацій та опрацювання об’єктів презентацій.

  5. Вимоги до оформлення комп’ютерних презентацій.

  6. Анімація в слайдових презентаціях.

  1. Презентації та комп’ютерні презентації, їх призначення та види

Після створення чого-небудь нового (корисного продукту, нових ідей, проектів, товару) виникає необхідність розповісти про це людям, переконати їх у його необхідності і корисності. Захід, на якому відбувається таке оприлюднення, отримав назву презентація (від. англ. presentation — подання, представлення, вистава).

Презентація (від. англ. presentation - подання, представлення, вистава) — це офіційне публічне представлення чого-небудь нового, того, що недавно з’явилося чи було створене.

Презентації можуть проводитися на виставках, конференціях та семінарах, у навчальних аудиторіях, в офісах і торгових залах, демонструватися по телебаченню, транслюватися по радіо. У навчальних закладах презентація здебільшого використовується при поясненні нового матеріалу або доповіді на конференції, під час захисту курсового проекту чи науково-дослідної роботи.

Презентації як спосіб представлення інформації зазвичай містять текс, ілюстрації до тексту для кращого його сприйняття, супроводжуються звуковими та відео фрагментами.

Прикладом презентації є форма інформування населення про нові товари та послуги.

Якщо подивитися на ось на цей малюнок, то можна зрозуміти, що основними складовими такої презентації є усне повідомлення та використання графічних зображень, які його доповнюють. Ось бачите, молода жінка проводить презентацію, про щось вона розповідає, у неї є графічні зображення, які доповнюють її виступ.

Раніше, за відсутності комп’ютерів, під час проведення презентацій текст озвучував доповідач, для ілюстрації широко використовували виготовлені вручну або типографським способом малюнки та плакати, а звукові фрагменти відтворювалися за допомогою магнітофона.

Сучасні інформаційні технології дозволяють створювати спеціальні електронні документи, що містять текст, графіку, аудіо- та відео фрагменти, які можна використати для подання інформації широкій аудиторії у наочному та лаконічному вигляді. Ці документи прийнято називати комп’ютерними презентаціями, а прикладні програми для створення таких документів – системами опрацювання презентацій або редакторами презентацій.

Комп’ютерна презентація  це документ, який використовують для для подання інформації широкій аудиторії у наочному та лаконічному вигляді.

Комп’ютерні презентації є різновидом мультимедійних проектів.

Мультимедіа - одночасне використання різних форм представлення інформації: тексту, графіки, відео фрагментів, анімації та звуку, що збережені в одному файлі.

Мультимедіа широко використовується в різних галузях людської ді­яльності для покращеного сприйняття інформації. Зокрема, мультимедіа активно використову­ється в комп’ютерних програмах, призначених для навчання. Ці програми ще називають електронними підручниками або посібни­ками. Крім того, мультимедіа широко використовують під час створення відеофільмів, комп’ютерних ігор, у рекламі та медицині.

Класифікація комп’ютерних презентацій:

  1. за способом організації комп’ютерні презентацій поділяють на слайдові та потокові. Відповідно й системи для опрацювання комп’ютерних презентацій поділяють на системи опрацювання слайдових презентацій і системи опрацювання потокових презентацій.

  • Слайдова презентація — це пов'язана певним чином послідовність слайдів, виконаних у єдиному стилі, збережена в єдиний файл. Зазвичай їх створюють для виступів на конференціях, семі­нарах, для подавання значних комерційних та наукових проектів

Презентації такого виду не мають чітко визначеного часу демонстрації та демонструються у темпі, визначеному доповідачем, який керує зміною слайдів на екрані.

Слайд презентації (від англ. to slide — повзти) — це окрема екранна сторінка, що може містити текстові, графічні, відео- та звукові об'єкти, анімаційні ефекти та гіперпосилання.

До цього виду систем опрацювання відносяться Microsoft Office PowerPoint, OpenOffice.org Impress, Powerbullet Presenter, ProShow Producer, Quick Slide Show, MySlideShow тощо.

До речі, дана презентація є презентацією слайдового типу.

  • Потокова презентація — це презентація, яка складається з великої кількості кадрів, що відтворюються автоматично, змінюючи один одного через чітко визначені проміжки часу.

Кожен кадр містить набір інформаційних елементів і є чітко прив'язаний до часової шкали, тобто тривалість усіх кадрів, а також час їх початку та закінчення в презентації визначено заздалегідь і їх не можна змінити під час її демонстрування.

Демонстрація кадрів відбувається у вигляді неперервного потоку даних. Причому, під час демонстрування не можна змінити тривалість усіх кадрів, а час їх початку та закінчення в презентації. Фактично це відеофільм, який зазвичай використовують у рекламних або навчальних цілях.

Програмами для опрацювання цього виду презентацій є Аdobe Flash, Microsoft Movie Maker, Сamtasia Studiou.

Найкращим прикладом потокової інформації є реклама на телебаченні.

  1. за напрямом діяльності комп’ютерні презентації поділяють на

  • навчальні презентації

    • навчальні семінари: знайомства з технологією, огляд ринку товарів і послуг;

    • презентації для самоосвіти – інтерактивні мультимедійні навчальні курси;

    • презентації для клієнтів великих компаній – відомості про нові умови, послуги, ціни;

  • торгові презентації містять відомості про товари і послуги, використовуються під час укладання угод;

  • корпоративні презентації

    • фінансові – використовуються для отримання кредитів, отримання ринку збуту товарів, подання планів,тенденції розвитку;

    • презентації для служб управління персоналом;

    • інші;

  • наукові презентації

    • доповіді на конференції, семінари ;

    • захист дипломних робіт, кандидатських дисертацій;

    • презентація наукової ідеї, товариства, інституту;

  • маркетингові презентації містять основні відомості про напрями діяльності компанії та продукцію, яку вона випускає.

  1. за структурою комп’ютерні презентації поділяються на

  • лінійні презентації – дозволяють послідовне відтворення слайдів;

  • розгалужені презентації дозволяють змінити порядок відображення слайдів шляхом на гіпертекстові посилання.

Для демонстрації комп'ютерних презентацій використовують різноманітні технічні засоби – персональні комп’ютери, демонстраційні монітори великих розмірів, мультимедійні проектори та інтерактивні дошки, сенсорні екрани.

  1. Загальна характеристика системи опрацювання презентацій

Microsoft PowerPoint

Ідея створення спеціальної програми для підготовки презентаційних матеріалів з використанням комп'ютера належить американському Роберту Гаскінсу. Він у 1984 році запропонував концепцію такої програми. Протягом наступних трьох років у співавторстві з Денісом Остіном і Томом Рудкіним для комп'ютера Apple була розроблена програма Presenter (англ.presenter - той, хто представляє). На завершальному етапі розробки цю назву змінили на PowerPoint. У 1987 році програма була куплена корпорацією Microsoft.

Перша програма призначалася для підготовки чорно-білих зображень. Але вже наступна на версія PowerPoint для Windows мала кольоровий інтерфейс і відповідні засоби для створення кольорових матеріалів для презентацій.

Найпопулярнішою серед вище названих систем опрацювання презентацій сьогодні вважається Microsoft PowerPoint, яка входить до пакета прикладних програм Microsoft Office.

Система опрацювання презентацій Microsoft PоwerPoint (від англ. power – сила, енергія, потужність; point – крапка, суть) відноситься до програм опрацювання слайдових презентацій, призначена для створення і демонстрації презентацій у вигляді набору слайдів. Вона може працювати в двох основних режимах ─ створення і редагування презентації та її демонстрації.

Microsoft PowerPoint надає доповідачу широкі можливості під час представлення своїх ідей або навчального матеріалу:

  • включення до слайдів презентації текстів, графічних зображень, відео і звукових об’єктів;

  • редагування та форматування об’єктів презентації;

  • використання шаблонів і стилів оформлення слайдів;

  • застосування ефектів анімації до об’єктів презентації;

  • налаштування послідовності та тривалості відтворення об’єктів презентації;

  • налаштування режимів демонстрації слайдів на екрані монітора або з використанням мультимедійного проектора;

  • демонстрація створеної презентації;

  • підготовка до друку слайдів презентації на монохромному або кольоровому принтері;

  • збереження презентації у файлах різних форматів для відтворення з використанням різних програмних продуктів;

  • включення до файлів презентацій засобів відтворення презентації для демонстрації її на комп’ютері, на якому не встановлена жодна система опрацювання презентацій, та ін.

Редактор презентацій PowerPoint можна завантажити кількома способами. Наведемо найпоширеніші з них:

  • виконати Пуск Всі програми Microsoft Office Microsoft PоwerPoint;

  • використати ярличок програми на Робочому столі або на Панелі швидкого запуску;

  • двічі клацнути на значку вже існуючого файлу, створеного в редакторі презентацій;

  • через контексне меню виконавши Создать ® Презентація Microsoft PоwerPoint.

У результаті однієї з цих дій відкриється вікно програми PowerPoint, яке складається з наступних елементів:

  1. Рядок заголовку (верхній рядок екрана) містить

    • системна кнопка

    • панель швидкого доступу за замовчуванням розташована у верхній частині вікна програми PowerPoint і призначена для швидкого доступу до найбільш часто вживаних команд. По замовчуванню на ній розміщено кнопки Зберегти, Відмінити і Повторити. За власним бажанням користувач може додати й інші кнопки до цієї панелі інструментів, видалити існуючі або перемістити панель під Стрічку. Для цього натисніть кнопку Настроїти панель швидкого доступу. У меню виберіть найменування необхідного елементу.

    • ім’я відкритої в даний момент Презентації і назва програми;

    • кнопки керування вікном (,  або , ).

  1. Стрічка – це основний командний інтерфейс у PowerPoint, що являє собою смугу, що розміщена вздовж всього вікна. На ній розміщуються всі основні набори команд, згруповані за тематиками в групах на окремих вкладках. Командні вкладки організовані згідно послідовності завдань, які, як правило, виконуються при роботі над різними етапами розробки презентації.

З
а замовчуванням у вікні відображається такі постійні вкладки:

  • Файл основний елемент управління, що міститься у всіх програмах системи Microsoft Office. П
    ри відкритті вкладки Файл відображається представлення Office Вackstage, що призначене для роботи з функціями, які недоступні на стрічці. Воно дає можливість керувати файлом активної презентації і пов’язаними з нею даними. Має вигляд сторінки, яка відображається на екрані монітора при первісному запуску програми.

  • Основне містить основні команди, що застосовуються для створення і форматування слайдів;

  • Вставлення містить команди, які забезпечують вставку в слайд різноманітних об’єктів;

  • Дизайн – команди цієї вкладки дозволяють змінювати макет слайду (налаштувати фон, тему оформлення, розмір та колір);

  • Переходи команди цієї вкладки дозволяють застосувати, змінити або видалити переходи для поточного слайда;

  • Анімаціякоманди дозволяють застосовувати до об’єктів слайду різноманітні ефекти анімації;

  • Показ слайдівмістить команди, що дозволяють встановлювати параметри демонстрації слайдів;

  • Рецензування команди цієї вкладки призначені для перевірки правопису, а також для додавання коментарів до презентації;

  • Вигляд – за допомогою команд цієї вкладки можна змінювати режим перегляду слайдів.

Кожна вкладка пов'язана з видом виконуваної дії та містить групу зв'язаних команд, поданих переважно у вигляді кнопок

У деяких групах, праворуч від назви груп, розташовуються маленькі значки - кнопка відкриття діалогового вікна (ДВ). При натисканні такої кнопки відкривається відповідне діалогове вікно або область завдань, що містить додаткові параметри, пов'язані з даною групою.

Нагадую, що крім постійних, є цілий ряд контекстних (тимчасових) вкладок. Залежно від контексту (тобто від конкретного об’єкта і способу його використання), поруч із стандартними вкладками команд може відображатись одна або кілька контекстних вкладок. Наприклад, якщо виділити рисунок, то стануть доступними дві контекстні вкладки: Средства рисования і Работа с рисунками, які розташовуються зверху основних вкладок.

При знятті виділення або переміщення курсору контекстна вкладка автоматично ховається. Не існує способів примусового відображення контекстних вкладок.

  1. Робоча область, де безпосередньо відбувається редагування слайду

  2. Смуга прокручування

Основною відмінністю інтерфейсу PowerPoint від Word, крім вмісту вкладок і груп елементів керування на Стрічці, є відображення за замовчуванням у лівій частині вікна Області структури і слайдів, а в нижній – Області нотаток.

  1. Область структури і слайдів має дві вкладки.

  • вкладка Слайди призначена для відображення у вигляді ескізів усіх слайдів презентації. Також її можна використовувати для зміни послідовності розміщення слайдів, швидкого переходу до потрібного слайда.

  • вкладка Структура призначена для планування структури презентації, швидкого створення потрібної кількості слайдів з їхніми заголовками, внесення змін до послідовності слайдів презентації на будь-якому етапі її опрацювання.

Ширину Області структури і слайдів можна змінити, перетягнувши праву межу в потрібному напрямі. Для закриття цієї області слід вибрати кнопку , а для відтворення – кнопку Звичайний з кнопок переключення режимів перегляду.

  1. Область нотаток використовується для введення тексту підказок, які потрібні доповідачу під час демонстрації презентації, або поміток для подальшого редагування і форматування слайда.

  2. Рядок стану, в якому відображаються повідомлення про номер поточного слайда та їх загальну кількість, про використану тему загальну кількість, про використану тему оформлення слайда та про мову поточного фрагмента тексту.

Кнопки режимів перегляду презентації розміщені справа від рядка стану. Залежно від обраного режиму робоча область вікна змінює свій вигляд.

  • р
    ежим Звичайний  режим, в якому виконується розробка (створення, редагування та форматування) слайдів, тому звичайний режим обрано за замовчуванням.

У цьому режимі вікно PowerPoint має три панелі. На панелі ліворуч відображається структура презентації у вигляді мініатюр слайдів з номерами. На центральній панелі відображається слайд із усіма об'єктами. Панель, що розташована в нижній частині екрану, призначена для приміток до слайду.

Розміри всіх панелей можна змінювати шляхом перетягування їхніх границь.

  • у режимі впорядкування в робочій області відображаються мініатюри всіх слайдів презентації. Під мініатюрою ліворуч вказується значок ефекту переходу від одного слайду до іншого і час демонстрації слайду. Праворуч вказується номер слайду в презентації. У цьому режимі зручно змінювати місце слайду в презентації.

  • перемикання в режим перегляду здійснюється за допомогою кнопки Показ слайдів . В даному режимі кожен слайд презентації, починаючи з поточного, виводиться на повний екран в тому вигляді, в якому його побачить аудиторія. Режим перегляду не передбачає функцій для зміни слайдів, але зате ви повною мірою зможете визначити, чи справляють додані вами ефекти належне вплив на глядача.

У цьому режимі об’єкти презентації з’являються залежно від налаштувань: або автоматично через певний інтервал часу, або після натиснення лівої кнопки миші чи певних клавіш клавіатури (клавіш керування курсором, клавіші Пробіл). Для виходу з даного режиму клацніть правою кнопкою миші і в контекстному меню виберіть команду Завершити показ слайдів або натисніть на клавіатурі клавішу Esc.

Розпочати демонстрацію презентації можна також вибравши на вкладці Показ слайдів у групі Розпочати показ слайдів одну з кнопок:

  • з початку

  • з поточного слайда

Розпочати демонстрацію презентації з першого слайда можна також натисненням клавіші F5 або Вигляд Режими перегляду презентації Показ слайдів.

Стандартним форматом файлів презентацій, підготовлених з використанням PowerPoint, є формат pptx. Крім того, PowerPoint забезпечує роботу з презентаціями, створеними в попередніх версіях програми утформаті ppt, а також дозволяє зберегти презентацію у файлах наступних форматів:

Формат

Стандартний значок

Опис формату

.pptх

Файл презентації, створеної в Microsoft Office PоwerPoint 2007-2016

.ppt

Файл презентації, створеної в Microsoft Office PоwerPoint 97-2003

.pps

.ppsх

Файл презентацій, що завжди відкриваються в режимі демонстрації, а не в режимі редагування

.pоt

.pоtх

Файл шаблонів презентації, створеної в Microsoft Office PоwerPoint 97-2003 та Microsoft Office PоwerPoint 2007-2010 відповідно

.htm

.html

Файл презентації збережений у форматі веб-сторінки

  1. Етапи розробки якісної презентації

Як і будь-яка інша робота, за умови чіткого планування, презентація може бути розроблена порівняно швидко та якісно. Процес створення якісної презентації включає такі етапи:

1-й етап. Постановка завдання

На цьому етапі потрібно з'ясувати:

  • для чого призначено створювану презентацію, бо це впливає на форму подання матеріалу, його оформлення, наяв­ність або відсутність звуку, анімаційних об'єктів тощо;

  • у якій формі демонструватимуть презентацію (під керуванням до­повідача або автоматично);

  • за допомогою яких апаратних засобів відбуватиметься демон­страція, бо це визна­чає розмір об'єктів на слайдах, обрані кольори, яскравість і контрастність підготованої пре­зентації;

  • потребу друкування матеріалів презентації, адже презентація на екрані та папері виглядає по-різному.

2-й етап. Планування презентації

На цьому етапі роботи над презентацією треба виконати таку ро­боту:

  • зібрати матеріал для презентації (підготувати текст та графічні зображення, знайти інформацію у Всесвітній мережі, підготувати аудіо- та відеофайли);

  • розділити підготований для презентації матеріал на логічно завершені блоки, визначити порядок їх розміщення в презен­тації та послідовність переходів між ними;

  • вирішити, яку кількість слайдів міститиме кожен блок пре­зентації .

3-й етап. Створення презентації

  • Оскільки презентація призначена для широкого кола глядачів, то при її створенні слід дотриматися вимог щодо оформлен­ня презентації.

  • Оскільки, велика роздільна здатність графічних зображень може при­звести до збільшення розміру файлу презентації та зменшення швидкості роботи презентації слід заздалегідь підготувати зображеннями за допомогою растрового графічного редактора.

4-й етап. Керування презентацією

На цьому етапі необхідно виконати такі дії:

  • урахувати вплив різноманітних чинників на демонстрацію презентації.

На різних екранах за різної освітленості, за наявності різних акустичних систем або в приміщеннях різного розміру презентація виглядає по-різному. Тому під час демонстрації слід використовувати ту саму техніку, що й під час її створення. Бажано провести репетицію виступу, щоб розрахувати потрібний на це час і з'ясувати всі тонкощі та про­блеми, які можуть виникнути;

  • роздрукувати зменшені копії слайдів і використовувати їх під час демонстрації. Це дасть змогу орієнтува­тися в презентації великого обсягу;

  • зберегти підготовану презентацію як демонстрацію, що дасть змогу одразу запустити презентацію в режимі демон­стрування;

  • з'ясувати, чим ви будете керувати демонстрацією (мишею, клавіатурою, пультом дистанційного керування), та опанувати механізм керування презентацією.

  1. Створення комп'ютерних презентацій та опрацювання об’єктів презентацій

PowerPoint надає користувачу кілька різних способів створення презентації. Вони майже не відрізняються від способів створення документів у Word. Ось кілька з них:

  • створення нової презентації з чистого аркуша (створюється за замовчуванням при завантаженні програми);

  • з використанням шаблонів оформлення;

  • на основі існуючої (обирається готова презентація і доповнюється та допрацьовується).

Створення нової презентації з чистого аркуша

Після завантаження програми PowerPoint автоматично створюється початковий слайд презентації – титульний. Далі користувачу потрібно вставити в презентацію потрібну кількість слайдів відповідної структури і заповнити їх.

Для додавання нового слайда до презентації необхідно виконати команду Основне → Слайди → Створити слайд. У списку кнопки Створити слайд перераховані шаблони слайдів різних типів. Зокрема, тут включено також і порожній слайд.

Комбінуючи слайди з різною структурою, користувач створює структуру презентації, яка відповідає його задуму. Для змістового наповнення презентації користувач повинен замінити зразки текстів і графічних об'єктів, що є в шаблоні, на ті, що потрібні для його презентації.

Користувач може змінити в будь-який момент тип слайда без зміни текту його заголовка. Для цього слід зробити поточний слайд, виконати Основне → Слайди → Макет і вибрати потрібний слайд із запропонованих.

Створення презентації з використанням шаблонів оформлення

Створити нову презентацію можна, використавши один із шаблонів. Робота із шаблонами у PowerPoint майже не відрізняється від роботи з ними в текстовому процесорі Word. Але якщо у Word основна увага приділяється змісту майбутнього документа, то в PowerPoint є ціла група шаблонів, у яких акцент зроблено на оформлення слайдів презентації. Такі шаблони називають шаблонами оформлення.

Шаблони  це зразки для створення презентацій, у яких акцент зроблено лише на оформлення слайда. Оскільки шаблони містять попередньо налаштовані параметри, такі як текст і макети слайдів, вони дають змогу створювати презентації швидше, ніж починаючи з нового слайду.

Для створення презентації з використанням шаблонів офорлення необхідно:

  1. Виконати Файл → Створити.

  2. Вибрати у вікні Створення презентації у списку бажаний шаблон.

  3. У вікні, що зявиться підберіть колірну схему шаблону та натисніть на кнопку Створити

  4. Заповнити створену структуру презентації потрібними обєктами.

Основним обєктом презентації є слайд. На ньому може бути розміщений текст

На слайдах тексти можуть розміщуватися в написах. Якщо для створення презентації використовувати шаблони слайдів різних типів, то написи на слайдах уже створено і для введення тексту необхідно вибрати відповідний напис і ввести текст з клавіатури.

Основним об'єктом у PowerPoint є слайд, на якому можна розмістити, ще такі об’єкти, як текст, графічне зображення, таблиця, діаграма, відеофільм, аудіозапис та гіперпосилання.

На слайдах тексти розміщуються в написах. Якщо для створення презентації використовувати шаблони слайдів різних типів, то написи на слайдах уже створено. Для введення тексту треба вибрати напис і ввести текст або з клавіатури, або буфера обміну.

Якщо ж потрібно розмістити на слайді новий напис для введення тексту, то слід:

Вибрати слайд, на якому буде розміщено новий напис.

  1. Виконати Вставлення Текст Напис (курсор набуває вигляду ┴).

  2. Виділити на слайді прямокутну область напису, в яку буде введено текст.

  3. Увести у створений напис потрібний текст.

Слід зазначити, що крім уведення тексту з клавіатури, під час створення презентацій використовують вставлення фрагментів тексту, створених в інших прикладних програмах. При цьому використовується Буфер обміну операційної системи. Вставлений, таким чином, текст автоматично форматується відповідно до формату символів обраного шаблону.

Для розміщення на слайді інших об'єктів можна використати відповідні кнопки вставлення об'єктів, які розміщуються всередині написів, створених під час вставлення слайдів певних типів або використати відповідні команди на закладці Вставка.

Усі операції, пов’язані з введенням, виділенням, редагуванням та форматуванням тексту в написі, а також операції з самим написом (зміна розмірів, переміщення, оформлення рамки і заливки, видалення) виконуються так само, як і Word.

Єдине зауваження, на відміну від текстового процесора у PowerPoint графічний об'єкт одразу розміщується поверх текстових об'єктів. Його не можна розмістити всередині текстового напису, є тому для розміщення тексту навколо графічного об’єкта в PowerPoint слід використоуват кілька окремих тестових обєктів.

Створення тла слайда

Тексти і обєкти прийнято демонструвати на деякому тлі. Є такі способи створення тла:

  1. використати тему оформлення на закладці Дизайн;

  2. виконати Дизайн НалаштуватиФормат фону;

  3. використати, як тло копію графічного зображення, яке збільшене до розміру слайда і поміщене на задній план.

  1. Вимоги до оформлення компютерних презентацій

Для того, щоб створена вами презентація була ефективною та ефектною слід дотримуватись таких вимог:

  1. Склад презентації. Презентація повинна містити:

  1. Титульний слайд, що містить назву та вказівку на автора.

  2. Зміст.

  3. Основний матеріал.

  4. Перелік використаних джерел (до 5).

  5. Завершальний слайд

  1. Вплив кольору

Дизайн презентації повинен бути привабливим.

На одному слайді рекомендується використовувати не більше трьох контрастних кольорів: один для фону, один для заголовків, один для тексту.

Для тлаобирайте більш холодні тони та не контрастні текстури.

Для тла та тексту слайду обирайте контрастнікольори.

Якщо Ви не впевнені в якості освітлення аудиторії, де буде відбуватися презентація, краще обрати білий фон.

  1. Анімаційні ефекти

Слід використовувати анімацію для подання інформації на слайді. Але не зловживати нею, бо вона не повинна відволікати.

  1. Зміст інформації

Дотримуйтесь єдиного стилю оформлення для всієї презентації.

Найбільш важлива інформація повинна розташовуватися в центрі екрана. Форматувати текст необхідно за шириною та не допускати "рваних" країв тексту.

Текст презентації повинен бути лаконічним і зрозумілим, добре читабельним та не дрібним. Відмовтеся від курсиву, бо він лише ускладнює читання та уповільнює швидкість сприйняття. В тексті не повинно бути помилок.

Згідно з висновком учених з лабораторії ергономіки зору (США) для презентацій слід використовувати шрифти без зарубок, бо їх легше читати. Сюди відносяться Verdana та Arial. Оптимальні розміри шрифтудля заголовків - не менше24, для інформації - не менше18.

Якщо на слайді картинка, надпис повинен розміщуватися під нею. Причому зображення має бути хорошої якості та вдало доповнювати зміст.

  1. Виділення даних

Для виділення даних слід використовувати: рамки, межі, заливку, різні кольори шрифтів, штрихування, стрілки. Якщо хочете привернути увагу до даних, використовуйте: малюнки, діаграми, схеми.

Для забезпечення різноманітності слід застосовувати різні види слайдів: з текстами,з таблицями та малюнками.

  1. Обсяг даних

Не варто заповнювати один слайд занадто великим обсягом даних: слухачі можуть одноразово запам’ятати не більше трьох фактів, висновків, визначень.

Списки слід використовувати тільки там, де вони потрібні. Списки з великого числа пунктів не слід використовувати. Чим простіше, тим краще.

Найбільша ефективність досягається тоді, коли ключові пункти відображаються по одному на кожному окремому слайді.

  1. Анімація в слайдових презентаціях

Щоб привернути увагу слухачів до презентації, підкреслити основні моменти її змісту та як накраще налаштувати слухача до сприйняття та запам’ятовування нової інформації застосовують анімацію.

Анімація (від франц. animation ─ оживлення) ─ це рух або видозміна об’єктів на екрані.

Її застосування забезпечує кращу наочність та динамічність показу, і в результаті ─ більшу ефективність презентації.

Анімаційні ефекти можуть застосовуватися до об’єктів на слайді при їх появі або зникненні або при зміні слайдів.

Застосування анімації до об’єкта

  1. Вибрати об’єкт, до якого потрібно додати анімацію

  2. Скористатися елементами керування групи Анімація на вкладці Анімація та вибрати потрібний анімаційний ефект із колекції.

Якщо анімаційні ефекти входу, виходу, виділення та шляху переміщення не дають потрібного результату, виберіть пункт Інші ефекти входуІнші ефекти виділенняІнші ефекти виходу або Інші шляхи переміщення.

Під час наведення вказівника на назву ефектів анімації застосовується динамічний попередній перегляд.

Щоб змінити анімацію вибраного об’єкту, натисніть кнопку Параметри ефектів і виберіть дію, яку має виконувати анімація.

Для одного об'єкта можна створити кілька анімаційних ефек­тів. Для цього слід:

  1. Виділити текст або об’єкт, для якого потрібно додати кілька анімаційних ефектів.

  2. На вкладці Анімація в групі Додаткові параметри анімації натисніть кнопку Додати анімацію.

До розташованих на слайді об'єктів можна одночасно застосувати чотири основні типи анімаційних ефектів.

  • Вхід ─ визначає спосіб появи об'єкта на слайді

  • Виділення ─ дає можливість зосередити увагу на пев­ному об'єкті, виділяючи його серед решти розташованих на слайді об'єктів.

  • Вихід ─ визначає, яким чином об'єкт буде зникати зі слайда.

  • Шляхи переміщення ─ дає можливість створити шлях, уздовж якого буде руха­тись об'єкт.

В області анімації можна також налаштувати, в якому місці і в який само момент елемент має з'явитися на слайді під час показу презентації.

Указати тривалість анімаційних ефектів, налаштувати інтервал показу між ними, а також порядок їх відтворення можна на вкладці Анімація за допомогою команд у групі Час показу слайда

Щоб перевірити, як працюють додані та налаштовані анімаційні ефекти, користуються кнопкою Перегляд, що знаходиться на вкладці Анімація.

Об’єкти, до яких застосовано анімацію, позначаються на слайді за допомогою недрукованих нумерованих позначок невеликого розміру, що відображаються поруч із ними. Вони вказують на наявність ефекту анімації та його місце в послідовності її відтворення на поточному слайді.

З’являються ці позначки лише у звичайному режимі, коли вибрано вкладку Анімація або відображається область анімації.

Щоб видалити анімаційний ефект:

  1. виберіть числову позначку анімації, яку потрібно видалити.

  2. натисніть клавішу Delete на клавіатурі.

Застосування анімації до зміни слайда

Ви вже помітили, що під час демонстрації зміна слайдів відбувається миттєво. Щоб розставити паузи, розбити презентацію на логічні частини, підкреслити перехід до цих частин допомагає анімація зміни слайдів.

Для встановлення ефектів переходу між слайдами слід:

  1. Вибрати слайд, до якого потрібно додати анімаційний перехід

  2. Скористатися елементами керування групи Перехід до цього слайда на вкладці Переходи та вибрати потрібний анімаційний ефект із колекції.

Вибраний ефект буде застосований до поточного слайда. Цей ефект можна також застосувати до всієї презентації ─ кнопка Затосувати до всіх слайдів.

Для попереднього перегляду ефекту потрібно вибрати кнопку Перегляд.

Для кожного з ефектів переходу між слайдами за замовчуванням задаються значення параметрів зміни слайдів: швидкість, звук, управління зміною слайдів.

Але користувач може встановити нові значення цих параметрів, використавши елементи керування групи Час показу слайда на закладці Переходи, що дозволяють:

  • змінити швидкість

  • задати звук

  • встановити правила переходу до чергового слайда під час демонстрації презентації.

Якщо слайди презентації повинні змінюватися автоматично, потрібно встановити позначку прапорця та задати проміжок часу. При цьому необхідно чітко синхронізувати темп усної доповіді та демонстрації презентації, інакше може виникнути ситуація, за якої демонстрація буде випереджати доповідача.

Якщо слайди презентації повинні змінюватися під управлінням доповідача, слід установити позначку прапорця Після клацання. Такий спосіб зміни слайдів дозволяє зробити у необхідний момент паузу, дати необхідні пояснення або відповісти на запитання, управляти загалом темпом демонстрації презентації.

Якщо позначки обох прапорців знято, для переходу до наступного слайда необхідно вибрати команду Далі контекстного меню.

11

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ПЛАН ЗАНЯТТЯ № 15

Група_К-12__

Дата проведення __28.03.2018_

Час і місце проведення_2 пара, лаб.55_

Тема: Створення та показ комп'ютерних презентацій

Навчальна мета:

  • з’ясувати поняття презентації та комп’ютерної презентації, вивчити їх призначення та види, розглянути програмні та технічні засоби для створення та демонстрації презентацій;

  • ознайомитися з програмою для створення слайдових комп’ютерних презентацій Microsoft PowerPoint та її можливостями, вивчити її інтерфейс та формати збереження файлу презентації;

  • розглянути способи створення презентацій в середовищі Microsoft PowerPoint, сформувати поняття шаблону оформлення та колірної схеми;

  • сформувати поняття анімації та ефекту зміни слайда, розглянути технологію застосування анімації до об’єктів презентації.

Виховна мета:

  • виховувати любов до обраної професії, інформаційну культуру та культуру роботи з ПК;

  • прищепити зацікавленість до новітніх комп’ютерних технологій та поглибити професійні навики студентів з метою ефективного використання їх в обраній професійній діяльності;

  • розвивати кругозір студентів, логічне мислення, пізнавальні інтереси та естетичні смаки;

  • вміння свідомо і творчо застосовувати набутті знання при розробці слайдових презентацій.

Тип заняття: комбіноване.

Методи проведення: пояснення з елементами бесіди, демонстрація за допомогою ПК.

Обладнання і наочне забезпечення: мультимедійний проектор, ПК, презентація.

Відведений час

2 хв.

8 хв.

2 хв.

1 хв.

50 хв.

15 хв.

Структура заняття

  1. Організаційна частина Привітання. Перевірка присутності студентів та підготовленості їх до заняття.

  2. Актуалізація опорних знань

  1. Можливості якої програми ми вивчали на попередніх заняттях? Яке її основне призначення?

  2. Які ще формами подання інформації ви знаєте?

  3. Чи можна поєднати різні формами інформації? Як ви вважаєте, яким чином це можна зробити?

  4. Які технічні засоби використовують викладачі для ілюстрації розповіді у вас на заняттях? Як би ви назвали цей захід?

  1. Мотивація навчальної діяльності Необхідність вивчення даної теми для набуття навиків використання в обраній спеціальності, при вивченні інших дисциплін та написанні курсових проектів.

  2. Оголошення теми та мети заняття шляхом інформаційного повідомлення.

  3. План заняття

  1. Презентації та комп’ютерні презентації, їх призначення та види.

  2. Загальна характеристика програми Microsoft PowerPoint.

  3. Етапи розробки якісної презентації.

  4. Створення комп'ютерних презентацій та опрацювання об’єктів презентацій.

  5. Вимоги до оформлення комп’ютерних презентацій.

  6. Анімація в слайдових презентаціях.

  1. Закріплення матеріалу Робота в середовищі Microsoft PowerPoint.

Підведення підсумків та узагальнення матеріалу

  1. Що таке презентація? Назвіть сфери використання презентацій

  2. Комп’ютерна презентація – це…

  3. Які види комп’ютерних презентацій Вам відомі?

  4. За допомогою якої програми створюють слайдові презентації?

  5. Рух або видозміна об’єктів на екрані – це…..

  1. 2 хв.

    Видача домашнього завдання Вивчити основні питання теми на основі конспекту заняття, літератури: Глинський Я. М. Інформатика. Ч. 2. Розділ 4. §12,§13, ст.190-203.

Повторити правила роботи та техніку безпеки в комп’ютерній лабораторії, підготуватися до лабораторної роботи.

Викладач ___________________

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Слайд № 1

Слайд № 2

Слайд № 3

Слайд № 4

Слайд № 5

Слайд № 6

Слайд № 7

Слайд № 8

Слайд № 9

Слайд № 10

Слайд № 11

Слайд № 12

Слайд № 13

Слайд № 14

Слайд № 15

Слайд № 16

Слайд № 17

Слайд № 18

Слайд № 19

Слайд № 20

Слайд № 21

Слайд № 22

Слайд № 23

Слайд № 24

Слайд № 25

Слайд № 26

Слайд № 27

Слайд № 28

Слайд № 29

Слайд № 30

Слайд № 31

Слайд № 32

Слайд № 33

Слайд № 34

Слайд № 35

Слайд № 36

Слайд № 37

Слайд № 38

Слайд № 39

Слайд № 40

Слайд № 41

Слайд № 42

Слайд № 43

Слайд № 44

Слайд № 45

Слайд № 46

Слайд № 47

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Google-сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
390 грн