Методи та прийоми розвитку дрібної моторики рук у дошкільників.

Опис документу:
Дослідженнями вчених різних країн встановлено, що рівень розумової діяльності, розвиток мови дітей знаходяться в прямій залежності від ступеня сформованості тонких рухів пальців рук. Заняття по розвитку дотику і дрібної моторики допомагають надавати позитивну дію на кору головного мозку.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Методи та прийоми розвитку дрібної моторики рук у дошкільників.

Дослідженнями вчених різних країн встановлено, що рівень розумової діяльності, розвиток мови дітей знаходяться в прямій залежності від ступеня сформованості тонких рухів пальців рук. Заняття по розвитку дотику і дрібної моторики допомагають надавати позитивну дію на кору головного мозку.

Велику допомогу педагогові надають “Вправи з Монтессорі - матеріалом”, “ Пісочна терапія”, запропонована психотерапевтом, засновником аналітичної терапії Карлом Густавом Юнгом, ігрова методика англійського педіатра Маргарет Ловенфельд, роботи ігротерапевта Грабенко Т.М., Зенкевич-Евстигнеевой Т.Д. і ін.

Роботу по розвитку дрібної моторики слід проводити постійно, лише так досягається максимальний ефект від вправ.

Гімнастика для пальців поділяється на:

  • пасивні вправи для пальців;

  • активні вправи для пальців.

Пасивні пальчикові вправи рекомендується проводити як підготовчий етап розвитку дрібної моторики рук з дітьми, які мають низький рівень розвитку дрібної моторики. Далі слід переходити до вправ активної пальчикової гімнастики. Всі вправи слід проводити в ігровій формі. Складність їх повинна визначатися дорослим в залежності від рівня розвитку дрібної моторики рук дитини.

До пасивних пальчикових вправ відносяться:

  • Масаж кистей рук.

  • Вправи з пальчиками, які виконує дитині дорослий.

До активних пальчикових вправ відносяться:

  • Ігри з предметами оточення.

  • Ігри з дрібними іграшками.

  • Шнурівки.

  • Пальчикові вправи без мовного супроводу.

  • Пальчикові вправи з мовними текстами.

  • Пальчикові ігри інсценівки.

  • Пальчиковий театр.

  • Тіньовий пальчиковий театр.

Пальчикову гімнастику слід розпочинати з найпростіших вправ та зі знайомства дітей із своїми пальчиками – з їхніми назвами, призначенням. Комплекси пальчикової гімнастики та окремі її елементи слід вводити до фізкультхвилинок та фізпауз, перед малюванням, ліпленням, аплікацією та конструюванням. Практикують пальчикові вправи і в індивідуальній роботі з дітьми, які того потребують.


Масаж кистей рук.

Масаж кистей рук – це пасивна гімнастика для пальчиків. Щоденний масаж кистей рук: м’які масажні рухи та розминання кожного пальчика, долоні, зовнішньої сторони кисті, а також предпліччя. Це дуже корисне і приємне заняття, яке активізує мовні центри мозку. Особливо важливо приділяти багато уваги масажу, якщо у дитини є відставання в мовному розвитку. Він дає чудові результати. Масаж не повинен викликати у дитини неприємних відчуттів. Можна сказати дитині, що зараз ми пограємося ручками.

Доцільно використовувати такі прийоми масажу:

  • погладжування;

  • легке розтирання;

  • вібрація.

Масажні рухи слід виконувати від кінчиків пальців до зап’ястка.

Погладжування:

  • Кистю без напруження з випрямленими та зімкнутими пальцями, що знаходяться в одній площині, виконують рухи в різних напрямках (вздовж, поперечно, кругоподібно, спіралевидно).

  • З прогладжування розпочинають та прогладжуванням закінчують сеанс масажу.

  • Погладжування проводять повільно, плавно.

Розтирання:

  • Виконується кінцями флангів декількох пальців.

  • Сила натискання більша ніж під час прогладжування.

  • Рука не ковзає по шкірі, а зрушує її.

  • Розтирання має бути легким.

Вібрація:

  1. Нанесення один за другим ударів кінчиками напівзігнутих пальців.

 

Методика проведення:

  1. Проводити однією рукою, а іншою фіксувати кінцівку дитини.

  2. Тривалість масажу 3-5 хвилин.

  3. Проводити масаж слід щоденно або через день 10-12 сеансів.

  4. Повторювати через 10-30 днів.

  5. Під час проведення масажу можна включати приємну, спокійну класичну музику.

Під час масажу можливе використання і різноманітних масажерів :

  • олівці,

  • шишки,

  • жолуді,

  • масажні кульки,

  • круп’яні басейни.

Спеціальні тренажери для кисті

Вправи з пальчиками.

Методика проведення:

  1. Пасивні рухи виконуються дорослими з великою амплітудою рухів.

  2. Не допускаються неприємні відчуття у дитини.

  3. Проводяться в повільному темпі.

  4. Необхідно лагідно звертатися до дитини, не викликаючи негативних емоцій.

 Вправа 1.

    • Рука дитини лежить на столі.

    • Дорослий фіксує її в зап’ясті однією рукою.

    • Іншою рукою дорослий піднімає вгору до максимального положення по черзі кожен палець.

Вправа 2.

  • Рука дитини лежить на столі долонею вгору.

  • Дорослий притримує її однією рукою.

  • Іншою рукою дорослий по черзі згинає пальці дитини.

 

 

Вправа 3.

  • Рука дитини зігнута в ліктевому суглобі, лікоть спирається на стіл.

  • Дорослий фіксує її в зап’ясті однією рукою.

  • Вільною рукою дорослий виконує почергові кругові рухи пальців руки дитини.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!