Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Механіка. Система відліку. Відносність руху. Прямолінійний рівномірний рух.

Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
700 грн
190 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №VW275456
За публікацію цієї методичної розробки Бевз Анна Володимирівна отримав(ла) свідоцтво №VW275456
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Методична розробка заняття

з фізики на тему

«Механіка. Система відліку. Відносність руху. Прямолінійний рівномірний рух»

Розробив викладач Бевз А.В.

Кропивницький

Тема: Механіка. Система відліку. Відносність руху.

Прямолінійний рівномірний рух

Навчальні цілі:

  • ознайомити студентів з основним завданням механіки і поняттям матеріальної точки, системи відліку, траєкторії, шляху і переміщення та з характерними ознаками прямолінійного рівномірного руху;

  • формування вміння розв’язування задач.

Розвиваючі цілі:

  • виявити пізнавальний, науковий, творчий інтерес;

  • розвиток аналітичного мислення;

  • розвиток дослідницьких здібностей.

Виховні цілі:

  • виховання наполегливості при розв’язуванні задач;

  • виховання чіткості і послідовності в записах.

Тип заняття: засвоєння нових знань.

.

Структура заняття:

І. Організаційний етап.

II. Актуалізація опорних знань.

III. Повідомлення теми заняття.

IV. Сприймання й первинне осмислення нового матеріалу.

V. Закріплення нового матеріалу.

VI. Підведення підсумків заняття.

VII. Повідомлення домашнього завдання.

VIII. Рефлексія

Хід заняття

  1. Організаційний етап (2 хв)

  2. Актуалізація опорних знань (7 хв)

Вправа «Асоціативний кущ». Ключове слово «Рух». Назвати все, що асоціюється з цим словом.

  1. Повідомлення теми заняття (2 хв)

План вивчення теми:

  1. Загальні відомості про рух

  2. Прямолінійний рівномірний рух

  1. Сприймання й первинне осмислення нового матеріалу (25 хв)

  1. Загальні відомості про рух.

Механіка - розділ фізики, що вивчає механічний рух.

Механічний рух – зміна положення тіла відносно інших тіл в просторі з спливанням часу.

Основна задача механіки - визначення положення тіла в просторі в будь-який момент часу.

Траєкторія - лінія, яку описує рухоме тіло.

За видом траєкторії рухи бувають прямолінійні та криволінійні.

Шлях - довжина траєкторії. Позначають буками l або s. В міжнародній метричній системі (СІ) вимірюється в метрах (м).

Матеріальною точкою називають тіло, розмірами якого можна знехтувати за даних умов

    • Розміри тіла значно менші за відстань, яку воно проходить;

    • Тіло рухається поступально

Поступальний рух - рух, при якому усі точки рухаються однаково

Система відліку: тіло відліку, система координат, прилад для вимірювання часу.

Переміщення - напрямлений відрізок, який сполучає початкове та кінцеве положення тіла.

  1. Прямолінійний рівномірний рух.

Прямолінійним рівномірним рухом називається рух з однаковою швидкістю. v = const

Швидкість прямолінійного рівномірного рухуце векторна фізична величина, яка характеризує переміщення тіла за одиницю часу і визначається відношенням переміщення тіла до інтервалу часу, протягом якого це переміщення відбулося.

Напрям швидкості рівномірного прямолінійного руху збігається з напрямом переміщення тіла

У Міжнародній системі одиниць (СІ) одиницею швидкості руху є
один метр на секунду (1 м/с)

Задача. Автомобіль проїхав 1,2 км за 50 с. Яка швидкість руху автомобіля?

Дано:

S = 1,2 км

t = 50 с

СІ

1200 м

v=1200 м / 50 с = 24 м/с

v - ?

Відповідь: 24 м/с

Рівняння координати при рівномірному прямолінійному русі х = х0 + t

Два тіла, що рухаються згідно рівнянь х1 = х0 1+ t і х2 = х02 + t зустрінуться за умови х1 = х2

Завдання: У рівннях руху визначте чому дорівнюють :

  1. Закріплення нового матеріалу (35 хв.)

Розв‘язування задач (додаток)

  1. Підведення підсумків заняття (5 хв.)

Контрольні запитання

  • Чи може траєкторія руху перетинати себе?

  • Чим відрізняється шлях від переміщення?

  • Наведіть приклад застосування закону додавання швидкостей.

  1. Повідомлення домашнього завдання (2 хв.)

1. Вивчити теоретичний матеріал: матеріал лекції, підручник Сиротюк В.Д. – Фізика 10 клас, ст. 20-38

2. Римкевич А.П. ст. 9 №№ 23,24

  1. Рефлексія (2 хв.)

Запитання студентам: Чи була зрозумілою тема, яку ми сьогодні розглянули? Які труднощі виникли при вивченні нової теми? Які питання виникли у вас щодо вивчення теми?

Список використаної літератури

1. Гончаренко С. У. Фізика 10 клас: Підруч. для середн. загальноосвітн.шк. — К.: Освіта, 2002

2. Збірник різнорівневих завдань для державної підсумкової атестації з фізики. — X,: Гімназія, 2007

2. Інформаційна мережа Інтернет

3. Римкевич А.П. Збірник задач з фізики для 9-11 класів середньої школи. – 12-те вид. – Х., ББН: - 208 с

4. Сиротюк В. Д., Баштовий В. І.. ФІЗИКА Підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту) - Рекомендовано Міністерством освіти і науки України - КИЇВ «ОСВІТА» 2010

5. Татарчук Н. В. Фізика. 7—11 класи: Посібник абітурієнту. — К.: Вид. центр «Академія», 2008

Розв’язування задач

  1. Визначте швидкість рівномірного прямолінійного руху електропоїзда, який за 2,5 хв пройшов шлях 3600 м.

  2. Літак пролетів 2600 км зі швидкістю 800 км/год. Визначте тривалість польоту.

  3. Визначте шлях тіла, яке 1,5 год рухалося зі сталою швидкістю 80 км/год.

  4. Напишіть рівняння руху автомобіля

15 м/с

-500 0 х, м

  1. Рівняння руху матеріальної точки має вид :

  1. x=2+5t. Визначте початкову швидкість v0 та координату в момент часу 12 с.

  2. x=24-3t. Визначте момент часу, у який матеріальна точка знаходиться в початку координат.

  3. x=4+3t. Визначте момент часу, коли матеріальна точка матиме координату 31 м.

  1. Рухи двох велосипедистів задано рівняннями:

  1. x1=5t, x2=150-10t; 3)x1=-4t+110, x2=2t-10;

  2. x1=2,5-1,5t, x2=1-t; 4)x1=2,5-0,5t, x2=7-2t.

Визначте час та місце зустрічі велосипедистів.

  1. Плавець проплив дистанцію плавального бассейну завдовжки 50 м два рази — туди й назад. Знайдіть шлях і модуль переміщення плавця.

  2. Теплохід, рухаючись річкою, пройшов на схід 30 км, потім повернув на північний схід і пройшов ще 20 км, останні 20 км він рухався точно на північ. Який шлях пройшов теплохід і яке його переміщення. Накресліть траєкторію руху.

  3. Вертоліт, пролетівши горизонтально по прямій 30 км, повернув під кутом 90° і пролетів ще 40 км.Знайти шлях і модуль переміщення вертольота.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Ознайомлення з поняттям матеріальної точки, системи відліку, траєкторії, шляху і переміщення та з характерними ознаками прямолінійного рівномірного руху
  • Додано
    02.03.2018
  • Розділ
    Фізика
  • Клас
    10 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    285
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    VW275456
  • Вподобань
    0
Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №VW275456
За публікацію цієї методичної розробки Бевз Анна Володимирівна отримав(ла) свідоцтво №VW275456
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти