Математичний КВК.(для учнів 7-8 класів)

Опис документу:
Мета: розвивати логічне мислення, кмітливість, винахідливість у нестандартних ситуаціях з ігровими моментами, з елементами змагання; розвивати цікавість до математики, її історії, до читання додаткової літератури; навчати грамотно висловлювати власні думки, відстоювати свою точку зору; виховувати цілеспрямованість і впевненість у собі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Математичний КВК.(для учнів 7-8 класів)

Мета: розвивати логічне мислення, кмітливість, винахідливість у нестандартних ситуаціях з ігровими моментами, з елементами змагання; розвивати цікавість до математики, її історії, до читання додаткової літератури; навчати грамотно висловлювати власні думки, відстоювати свою точку зору; виховувати цілеспрямованість і впевненість у собі.

Обладнання: таблички із завданнями, емблеми команд, плакати із висловленнями вчених про математику, ноутбук, проектор, екран.

(На сцену виходять Василь та Оксана.)

Василь. Оксанко, а чого це народу стільки зібралося?

Оксана. Сьогодні ж у нас свято знавців математики!

Василь. І що? Усі присутні — знавці?

Оксана.

Не знаю як ти, а я знавець.

Як берусь я до задачі,

То не стогну і не плачу,

І для мене не проблема

Найскладніша теорема!

Василь. А у мене все навпаки.

Як берусь я до задачі,

То над нею зразу плачу.

Як вивчаю аксіому,

То в спині у мене ломить.

Оксана. Так, так!... І коли ж це ти встиг так з математикою «посваритися»?

Василь. (Чухає потилицю.) Навіть не прига­даю... І взагалі, математика — це така нудна на­ука.

Оксана. Нудна наука? Що ти верзеш, те­лепню!? Мовою математики говорить весь світ!

Василь. Що? І про кохання теж?

Оксана. А до чого тут кохання?

Василь. А до того... Спробуй освідчитись у коханні мовою х та у...

Оксана. А навіщо мені освідчуватись? Я ли­ше можу сказати, що кохання — це х, тобто не­відоме, тому що ніхто достеменно ще не відповів, що це таке.

Василь. Кохання — це первісне поняття! Зрозуміла?

Оксана. Ти хочеш сказати, що це поняття, яке не означають?

Василь. Авжеж! Хіба не зрозуміло?

Оксана. Якщо ти такий розумний, я згодна з тобою подискутувати на цю тему, тільки іншим разом, а зараз нам час припинити ба­лачки, адже всі вже зачекалися.

Ведучий 1

Доброго дня, шановні виступаючі та гості. Щороку у стінах нашого школи проводиться тиждень науки, яку, за словами Ломоносова, «уже для того вчити потрібно,що вона розум у порядок приводить». Геніальний французький учений Блез Паскаль, який у молоді роки пізнавши найвищі моменти натхнення, писав: «Предмет математики настільки серйозний, що не можна втрачати нагоди зробити його трішки цікавішим.

Звучить музика - вступ до телевізійної гри КВК.

     Ведучий 2. Дорогі гості та учасники гри! Всі ви, звичайно, добре знаєте цей музичний вступ до телевізійної гри КВК: «Ми починаємо КВК - для кого, для чого? ...».
     Ведучий 1. Для кого ж ми сьогодні починаємо КВК ?
    Ведучий 2.      Звичайно, для вас, шановні учні. Щоб ви сьогодні відволіклися і повеселилися, краще дізналися таланти і здібності один одного (а їх у вас дуже багато), подумали над питаннями і відповідями, проявили солідарність з командами, підвищили свій інтелект, заразилися почуттям здорового азарту і змагання, загалом провели час з користю.
  Ведучий 1. А для чого ми починаємо КВН?
Ведучий 2. Для того, щоб ніхто з вас не задавав таке знайоме учителям математики запитання: «А навіщо мені математика? Мені вона в житті не пригодиться ». Щоб ви переконалися, що математика - чудесна, не суха наука і що займатися нею також захоплююче, як і грати в КВК.
   Отже, ми починаємо КВК.

Ведучий 1 . У нашому залі зібралося почесне журі у складі … (називає членів журі).

Ведучий 2 . Маємо надію, що наше журі буде неупередженим і справедливим. І обов’язково візьме до увагу ретельну підготовку і талановиту імпровізацію учасників гри.

1 конкурс .Привітання команд.

Ведучий 1. Щоб нам КВК не порушити порядок

Привітання ваші ми вислухати раді.

Вас вітає команда «Радіус» (радісні, активні, дружні, ініціативні, умілі, сміливі)

Наш девіз: «Будемо активно мислити»

Привіт, друзі! Сьогодні в школі

Веселий і цікавий день.

Ми підготували веселий

Наш шкільний КВК.

КВК — це змагання

В кмітливості й знаннях.

Щоб цей турнір

Вам до душі припав усім,

Треба мати міцні знання,

А не відповідати навмання.

Вас вітає команда «Фігура» (фізкультурні, ініціативні, гомінкі, умілі, розвинуті, азартні).

Наш девіз: «Нехай розум переможе силу».

Ми веселі школяри.

І не любимо скучати,

Із задоволенням ми з вами

У КВК будемо грати.

Ширше двері відчиняйте

Розуму й кмітливості,

І старанність виявляйте,

Й максимум сміливості.

Святковий цей зал нас усіх об'єднав,

У змаганнях він нині ареною став.

Хай будуть веселі обличчя у всіх

Девіз КВК — це кмітливість і сміх.

Ведучий 2. Щоб все в КВК пройшло без заминки,
                         
Його ми починаємо ...
                         
Ну, звичайно, з розминки! 

Ведучий 1: Другий тур «Розминка».

Ведучий 1. Змагання команд лише розпочалося. Попереду ще багато труднощів і хвилювань. Щоб підготувати гравців до важких випробувань, ми проведемо розумову розминку.

 Ведучий 2. Увага! Я буду пропонувати командам запитання, а вони повинні дати відповіді на них. Про готовність команд відповідати капітани повідомляють дзвіночком. Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом.

Запитання

  1. Два в квадраті — чотири, три в квадраті — дев'ять. А чому дорівнює кут у

квадраті?

(90°.)

  1. Який знак слід поставити між двома трійками, щоб отримати число більше за три, але менше за чоти­ри?

(Кому.)

  1. Кравець має 16 м сукна і щодня відрізає від нього по 2 м. Якого дня він відріже

останній шматок?

(Сьомого.)

  1. Величина кута 30°. Чому дорівнюватиме цей кут, якщо його розглядати під

лупу з двократним збільшен­ням?

(30°.)

5. Щука важить стільки, скільки важить 1 кг і півщу-ки. Скільки важить щука?

(2кг.)

6. Радіус кола 3 м. Яку довжину має його найбільша хорда?

(6м.)

7. Як називається точка, рівновіддалена від усіх то­чок кола?

(Центр.)

8. Скільки граней у стокутній піраміді?

(101.)

9. Що спільного між рівнянням, що має розв'язок, і деревом?

(У них є корінь.)

10. Пара коней пройшли 10 км. Скільки кілометрів пройшов кожний кінь?

(10км.)

11. Якщо о 12год ночі йде дощ, то чи можна через 72год. Очікувати на сонячну

погоду? ( тому, що буде ніч)
12.Скільки буде, якщо півсотні розділити на половину? (100)

Ведуча 1. Поки журі підбиває підсумки конкурсу «Розминка», пропонуємо послухати гумореску.

 

—Чуєш, татку, а що таке арифметична прогресія? — запитує син у тата.

 

—Знав колись, тепер — не знаю, — каже тато.

 

—Татку, а що таке геометрична прогресія?

 

—Та забув уже, на жаль, — відповідає тато.

 

—Усе питання задаєш, таткові навіть у неділю не даєш відпочити! — сердиться мати на сина.

 

—Хай питає, чого не знає. А то виросте дурнем, — каже тато.

 

Ведуча 2. Вельмишановне журі! Оголосіть, будь-ласка, результати конкурсу «Розминка». {Журі оголошує результати конкурсу.)

 

ІІІ конкурс «Чорний ящик»

Команди повинні назвати предмет, який знаходиться в чорному ящику за допомогою 5 запитань - підказок. Ціна запитання після кожної підказки зменшується на один бал.

  1. Цей предмет тісно пов’язаний з математикою, з ним знайомі всі. Що це?

  • Існує легенда про грецького винахідника Дедала та його племінника , дуже талановитого юнака, який придумав гончарний круг, першу в світі пилку і те , що лежить в цьому ящику. За це він поплатився своїм життям, оскільки заздрісливий дядько зіштовхнув його з високого валу.

  • Цей найдавніший предмет пролежав у землі 2000 років, проте конструкція його практично не змінилася, настільки була досконалою.

  • У Давній Греції вміння користуватися цим предметом вважалося най -більшою майстерністю, а вміння розв’язувати задачі з його допомогою - ознакою великого розуму.

  • Цей предмет незамінний в архітектурі і будівництві, необхідний для перенесення інших розмірів, для побудови креслення рівних кутів.

  • Про цей предмет є загадка «Змовилися 2 ноги робити дуги і круги».

  1. Це фізичне тіло, з яким ви всі знайомі, що це за тіло?

    • За допомогою цього тіла можна продемонструвати закон Паскаля і пружність газів.

    • Його можна використовувати в науці для дослідження фізичних явищ.

    • Воно має найменшу площу поверхні із всіх геометричних фігур того ж об’єму.

    • З ним дружать багато учнів нашої школи.

    • За ним плакала Таня.

ІV. Конкурс капітанів

Як пісня не може прожити без баяна,
Команда не може без капітана!

1.Побудувати фігуру за координатами точок.

№ 1.

Побудуйте фігуру за координатами точок.

( 2;2 ); ( 2;3 ); ( 3;5 ); ( 2;7,5 ); ( 1;8 ); ( 1;9 ); ( 0;8 ); ( 0;9 ); ( - 1;8 ); (-2;7 ); (-2;5 );

(-3;5 ); (-3;4 ); (-2;4 ); (-2;3 ); (-1;3 ); (-1;2 ); (-2;-1 ); (-1;-2 ); (-1;-6 ); (-2;-7 );(-1;-8 );

( 0;-7 ); ( 0;-5 ); (1;-4 ); (1;-5 ); ( 3;-7 ); (1;-7 ); (1;-8 ); (4;-8 ); ( 6;-6 ); ( 6;-5 ); ( 9;-6 );

( 9;-7 ); (10;-6 ); ( 7;-4 ); ( 6;-4 ); ( 2;2 ).

Око: ( -1;5 ).

№ 2.

Побудуйте фігуру за координатами :

( -1;5 ); ( 4;5 ); ( 4;8 ); ( 6;6 ); ( 6;5 ); ( 7;4 ); ( 7;3 ); ( 9;3 ); ( 9;1 ); ( 6;1 ); ( 7;0 );

( 6;-1 ); ( 5;-1 ); ( 4;0 ); ( 4;-4 ); ( 6;-8 ); ( 7;-9 ); ( 5;-9 ); ( 2;-5 ); ( -4;-5 ); ( -6;-8 );

( -5;-9 ); ( -7;-9 ); ( -8;-8 ); ( -6;-5 ); ( -7;-2 ); ( -7;3 ); ( -6;3 ); ( -6;-1 ); ( 1;-1 ); ( 2;0 );

( 2;3 ); ( 1;3 ); ( -1;-3 ); ( -1;5 ).

Око: (6;3)

Ведучий 1. На столі шість склянок. Три з них порожні, а в три налито воду. Зробіть так, щоб порожні й повні склянки чергувалися. Взяти в руку можна тільки одну склянку.


(Слід перелити воду з другої склянки в п’яту  та поставити склянку на місце.)

Ведуча 1. Поки капітани виконують завдання, пропонуємо послухати вірш-жарт

Коли ж вчити ті уроки?! - 
Хочу Вас спитати. 
В школу нам на другу зміну, - 
Значить, зранку – спати! 
Після школи, увечері, 
Темно вже надворі. 
Доповзаєм до домівки 
У пітьмі суворій. 
Повечерять, відпочити, - 
Дня уже немає… 
«Синку! Ти повчив уроки?», - 
Мама знов питає. 
Раз п’ятнадцять як спитає, - 
Починаю злитись. 
Я ж і так уже розумний! 
Скільки ж можна вчитись?! 
« Урі Гелера» дивлюся, 
І «Сімейні драми» 
«Екстрасенсів», про природу… 
Знов своєї мама: 
«Та учи ж уже уроки! 
Сил моїх немає!» 
Ще з годинку в моніторі 
«Маріо» ганяю. 
Та новини подивлюся… 
Все що треба – знаю! 
Аж як трішки починають 
Очі вже злипатись, - 
Отоді (ех! ніде дітись!) 
Я іду навчатись! 
Математика і мова – 
Вперемішку з снами… 
Ну чому я був раніше 
Не послухав маму?!

Ведуча 2. Вельмишановне журі! Надаємо вам слово для оголошення балів, що отримали команди після конкурсів капітанів , а також назвіть загальну кількість балів.

Ведучий 1. V. Конкурс « Я рахую краще за всіх» . Використовуючи знаки дій і дужки, запиши число 1 чотирма цифрами: 4 4 4 4 = 1

. Відповідь: 44:44=1

(4:4).(4:4)=1

4:4+(4-4)=1

(4.4):(4.4) =1

(4+4) : (4+4) =1

(4:4):(4:4) =1

4-4+4:4=1

Ведучий 2. Розставте числа: 2, 3, 4, 5, 6, 8 в клітинки так, щоб добуток у всіх напрямках дорівнював 120

20 6 1

3 5 8

2 4 15

Ведучий 1. Розділити круглий циферблат годинника так на 6 частин, щоб у кожній частині знаходилося 2 числа, причому, суми цих двох чисел в кожній з шести частин були б рівні між собою.

Відповідь:

Ведучий 2. . Конкурс «Показуха».


1-й ведучий. Кожна команда виділяє артистичного, винахідливого учасника, який має за допомогою міміки та жестів показати слова, які написані в конверті. Він повинен показати ці слова за 5 хвилин своїм товаришам, вони – назвати їх. За кожне назване слово – 1 бал. Отже, максимальну кількість балів яку можна набрати за цей конкурс, якщо все вірно – 10 балів.
Слова для показухи:
«Радіус»
1. Крейда .
2. Книжка.
3. Указка.
4. ≠.

5. Трикутник.

6. Точка.

7. Множення.

8. Знаменник.

9. Паралельні прямі.

10. Циркуль.


«Фігура»
1. Дошка.
2. ≈.
3. Парта.
4. Зошит.

5. Прямокутник.

6. Промінь.

7. Ділення.

8. Дріб.

9. Перпендикулярні прямі.

10. Транспортир.

Конкурс “Розгадайте ребус» .

На екрані ви бачите ребуси. За кожен правильно відгаданий ребус один бал.

Завдання для команди «Радіус»

Завдання для команди « фігура»


1 ведучий : шановне журі, вам слово.

2-й ведучий. Щоб перевірити, як у наших гравців із почуттям гумору, пропонуємо наступний тур гри — «Дотепник». Кожному учаснику слід розповісти анек­дот або смішну, цікаву ситуацію , що певним чином стосується математики. А переможців цього туру експерти-вчителі будуть визначати за гучні­стю ваших оплесків. Ви не забули вдома почуття гумо­ру? Тоді приготуйте долоні.

Виступ команди «Радіус»

Сценка «Середнє арифметичне»

На сцену виходять 2 учасника сценки «Середнє арифметичне».

Ігор (входячи).Сашко, про що ти задумався?

Сашко. Знаєш, про що я думаю? Середнє арифметичне – геніальний винахід математиків. Дивись, ми з тобою друзі, все ділимо пополам, хороше і погане. Візьмемо, наприклад, оцінки, які отримали сьогодні. Ти отримав «10», а я «2». Додаємо, ділимо пополам, по «6» отримали кожний . Бачиш , як хорошо. І батько мене не покарає . Хай живее середнє арифметичне.

Ігор. Але ти навіть мене не спитав, чи це добре для мене?

Сашко . Почекай, це ще не все. Ти прийшов в школу на 15 хвилин раніше, а я на 15 хвилин пізніше. Додаємо, ділимо навпіл – обоє прийшли вчасно. Середнє арифметичне!

Ігор. Ти ж геній! (в бік ). Ну, я тебя провчу. ( Сашкові ) Чуєш, Сашко, ти мене поросив купити тобі кросівки в нашому магазині. Тобі мама дала гроші?

Сашко. Так.

Ігор. Давай я побіжу в магазин, а ти розв’яжеш декілька прикладів зі своїм арифметичним. (Виходить).

Сашко. Ось і добре! Нарешті у мене будуть кросівки, і Людмила Анатоліївна не буде мене сварити.

( Виконує декілька гімнастичних вправ )

Ігор. (Входить з пакетом). Бачиш, як я швидко повернувся. Я тобі кросівки купив!

Сашко. ( З нетерпінням). Давай швидше покажемо їх. (Розкриває пакет, з подивом розглядає: один великий, другий маленький). Що це ?

Ігор. Ти ще питаєш? Це твої кросівки . Один 26 разміру, а інший 44. Додаємо, ділимо навпіл, отримуємо твій 35 розмір. Нехай живе середнє арифметичне!

Сашко з жахом хапається за голову і вибігає.

Виступ команди « Фігура»

вірша Степана Олійника “Синок – математик”

До батьків, до Яблунова,

В рідну хату і садок

З політехніки зі Львова

Гостювать прибув синок.

На обід прибув, до речі,

(Стіл накрили в акурат!)

Мати вийняла із печі

Двоє смажених курчат.

Син підняв до стелі руку:

Ось курчата ці: фактично

Двійко тут, як не бери.

А візьми математично,

Помудруй – і вийде три!

  • Не мели дурницю синку!..-

(І, як видно, розізлив).

Той схопивсь: - Одну хвилинку!-

Щось помножив, поділив...

- Ось вам, - каже, - рівно троє.

Доказ точний і ясний! –

І промовив до старої

Сивий батько мовчазний:

Якщо так виходить в Петі,

Будуть двоє ці для нас,

Він хай їсть оте вже, третє!

Всім по одному якраз!

1-й ведучий. Усі команди добре грали,
Хоч без досвіду гравці,
Відповіді показали,
Що всі учні – молодці!

2-й ведучий. За хвилиною – хвилина,
Гра пройшла, неначе мить!
Покажіть мерщій рахунок:
Хто сьогодні переміг?

Підбиття підсумків. Слово журі.


(Визначаються переможці; проводиться нагородження, вручаються дипломи)

Ми з вами, сподіваюсь,
Зустрінемось не раз
До зустрічі! Приходьте!
Наш КВК чекає вас!

Звучить фінальна пісня « Ми разом розфарбуємо світ»

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Особливі діти в закладі освіти: характеристика нозологій, педагогічні підходи»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн