Об’єкт дослідження – інтернет-залежність як форма адиктивної
поведінки старшокласників.
Предмет дослідження – профілактика комп'ютерної ігрової залежності
у старшокласників.
Метою роботи є науково обґрунтувати та представити програму
профілактики інтернет-залежності у старшокласників.
Відповідно до мети визначені завдання дослідження:
1. Визначити сутність, ознаки, причини та наслідки негативного впливу
інтернет-залежності у старшокласників.
2. Обґрунтувати мету, завдання, зміст профілактики інтернет -
алежності старшокласників.
3. Проаналізувати особливості гемблінгу у старшокласників.
4. Розробити програму профілактики інтернет-залежності
старшокласників.
Наукова новизна одержаних результатів полягає у тому, що:
− вперше запропоновано авторське визначення поняття гемблінгу
(комп’ютерної ігроманії) як нехімічної адикції, що виражається у соціальній
дезадаптації через надмірну фіксацію відчуття задоволення від певних видів
комп’ютерних ігор;
− з’ясовано місце відповідного феномену у структурі адиктивної
поведінки старшокласників поряд з іншими формами нехімічної та хімічної
адикції;
− теоретично обґрунтовано та експериментально виявлено критерії
сформованості інтернет залежності особистості;
− виявлено і охарактеризовано рівні сформованості комп'ютерної
інтернет залежності (низький, середній, високий);
− розкрито етапи формування інтернет адикції у старшокласників;
− удосконалено перелік основних ознак та причин виникнення адикції
від віртуальних ігор;
− подальшого розвитку набули характеристики інтернет-залежності
поведінки у старшокласників, форми і методи її профілактики.
Практичне значення дослідження полягає в розробці програми
профілактики інтернет-залежності старшокласників.
Результати дослідження можуть бути використані при підготовці
лекцій з проблеми інтернет-залежності особистості; педагогами і
психологами – в практичній роботі по попередженню і подоланню інтернет-
залежності у старшокласників; для подальших наукових досліджень у цьому
напрямі.
Експериментальне дослідження проводилось у ...