Люди, будьте взаємно красивими!

Опис документу:
формувати в учнів поняття про зовнішню й внутрішню красу, про значення доброти в суспільстві, як важливої критерії душевної краси людини; розвивати емоційну культуру, асоціативне мислення; виховувати моральні цінності, потяг до прекрасного.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Люди, будьте взаємно красивими!

Мета: формувати в учнів поняття про зовнішню й внутрішню красу, про значення доброти в суспільстві, як важливої критерії душевної краси людини; розвивати емоційну культуру, асоціативне мислення; виховувати моральні цінності, потяг до прекрасного.

Хід заняття

Вихователь. Доброго дня, любі діти, шановні колеги та гості! Сьогодні ми зібралися тут, щоб поговорити про важливі речі.

Я прошу Вас хвилинку постояти. Хай першими сядуть уважність та щирість, другими – сердечність та чуйність, а згодом – доброта та милосердя. Ви завагалися? А чому? Я не випадково зупинила Вас. Адже, хотіла, щоб кожен на хвилинку замислився над чистими джерелами своєї душі.

Сідайте.

Давайте спробуємо торкнутися чистих джерел душі кожного з нас, стати трохи красивішими. Адже любов та потяг до краси живуть у серці кожного. Просто у деяких людей ця любов спить, і її потрібно розбудити.

Розпочинається година доброти, Тож прошу Вас серця свої відкрити, Щоб зрозуміти і запам’ятати, Лише з добра усе бере початок! Мудрець сказав: «Краса врятує світ!» Але уже на протязі століть Панує істина проста: «Наш світ рятує доброта».

Любі діти, говорімо сьогодні про те, з чого починається людина? Про те, що може врятувати світ.

Вірш«Доброта»
Донечка:

Мамо, люба, глянь, як сяють ясні зорі золоті!

Мати:

Кажуть люди: то не зорі, 

Сяють душі то святі. 

Кажуть, хто у нас на світі 

Вік свій праведно прожив, 

Хто умів людей любити, 

Зла нікому не робив, 

Бог послав того на небо, 

Ясной зіркою сіять...

Донечка:

Правда, мамо, то все душі,

А не зорі там горять.

Так навчи ж мене, голубко,

Щоб і я так прожила,

Щоб добро робити вміла,

І робить не вміла зла.

Пісня «Коли зявляється дитина» мінус

Легенда про те, коли народжується дитина…

За легендою, коли народжується дитина, Бог запалює на небі нову зірку і посилає до дитини ангела - охоронця. Уві сні ангел цілує дитину тричі: в чоло — аби вона зростала розумною; в личко — щоб була красивою; в груди — аби здоров'я, любов та доброта вселилися в її тіло, серце та душу. БЕРЕЖІТЬ В СОБІ ДОБРОТУ – ІСКРУ БОЖУ !!!

Діалог сина та матері

Син. Матусю рідна, я лише ступаю
На цей важкий, тернистий шлях життя,
В усьому тільки добре помічаю,
А кажуть, вистачає в світі й зла?
Мати. А світ  розпочинається з любові,
Як день із світанкової зорі.
Коли пречисті, рідні колискові
Співають невсипущі матері.
І долю вам хрещато вишивають
Піснями, що тепліших не знайти,
І денно й ночно в Господа благають

Вас від страждань і горя вберегти.

Син. А світ мережаний то цвітом, то снігами,
А в світонька такі шляхи круті!

Мати. І між його вітрами й віражами
Ви осягнете істини святі.
Не нарікай на труднощі даремно,
Не підкоряйся млявості імлі…

Син. Коли ж навколо раптом стане темно?

Мати. У грудях сонечко любові засвіти.
Для себе, для родини й України.
Пильнуй вогонь добра від зла і марноти,
Бо ти на світі білому - Людина,
Бо в світі трудному світильник Божий-ти.
У цій шаленій чорно-білій січі,
Крізь болісні і радісні літа
Несім любові промені одвічні -
Хай торжествують світло й доброта!

(відео 1)

Учень:

Людина починається з добра,

Із ласки і великої любові,

Із батьківської хати і двора,

поваги, що звучить у кожнім слові.

Людина починається з добра,

Із світла, що серця переповняє,

Ця істина, як світ, така стара,

А й досі на добро нас надихає.

Людина починається з добра,

З уміння співчувати, захистити,-

Це зрозуміти всім давно пора,

Бо ми прийшли у світ добро творити.

Технологія «Мікрофон».

- Чи можна доторкнутися до добра? 
- Чи можна його покуштувати? 
- Чи можна понюхати? 
• Отже, це категорія не матеріальна, а духовна. Вона стоїть поруч з такими поняттями, як Дух, Душа. 
- А як ви розумієте, що таке добро? (добра справа, вчинок, щось приємне) 
- Якщо уявити добро у вигляді музики, яка це буде музика? 
- Яким би кольором ви намалювали добро? 
- Що є протилежністю добра? 
- Чого більше в сучасному світі – добра чи зла? 

Легенда про двох вовків (відео два вовки)

Колись давно старий індіанець відкрив своєму онукові одну життєву істину.
У кожній людині йде боротьба, дуже схожа на боротьбу двох вовків. Один вовк представляє зло - заздрість, ревнощі, жаль, егоїзм, амбіції, брехню ... Інший вовк представляє добро - мир, любов, надію, істину, доброту, вірність ...

         Маленький індіанець, зворушений до глибини душі словами діда, на кілька миттєвостей задумався, а потім запитав:

- А який вовк в кінці перемагає?

         Старий індіанець ледь помітно посміхнувся і відповів:

- Завжди перемагає той вовк, якого ти годуєш.

Як ви розумієте ці слова?

Вчитель:

Добро і Зло крокують поряд. Добро намагається зробити світ добрішим, щоб люди любили одне одного, і братів наших менших.

Добро приходить на допомогу без нагадувань і благань. Нікому не робить боляче ні словом, ні діями, ні думками.

Буває, ростуть в одному серці Добро і Зло, борючись одне з одним. Тому діти інколи роблять погані вчинки. Тоді все залежить від самої дитини: яке насіння захоче вона виплекати у своєму серці, те й проросте

 

Вчитель. Ставитися до  інших відкрито, по-товариськи, дружньо, з прихильністю може лише добра людина. Давайте дізнаємось на скільки товариськими є кожен з вас. Проведемо такий тест. При відповіді «так» зараховується один бал.
Тест

  1. Чи звертаєш увагу, який настрій у однокласників, коли заходиш до класу?

  2. Чи приємно тобі називати однокласників по імені?

  3. Під час сварки ти намагаєшся образити однокласника?

  4. Якщо кого-небудь із дітей звинуватив без причини вчитель, ти будеш його захищати?

  5. Якщо однокласник попросив у чомусь допомогти йому, ти погодишся?

Ключ до тесту:

4-5 балів - ти хороший товариш.
3 бали - ще трішки придивись до себе, в тебе все вийде.
1-2 бали - все залежить тільки від тебе, хочеш бути краще-зміни себе сам.

Вчитель:

Мабуть, доброта і розпочинається з того, щоб вчасно подати руку людині, вчасно прийти на допомогу, полегшити людські страждання.

Дорога добра — це дорога, якою повинна йти кожна людина: від народження і до смерті. З чого ж починається дорога добра?

А починається вона зі ставлення кожної людини до оточуючого світу

Відео «Добро починається з тебе»

Тренінг «Ланцюжок добра».

Учні говорять один одному добрі слова.

Інсценізація казки про «Добро і зло»

( Добро і Зло сидять за столом.

На столі: скатертина, чай в чашках, сіль, цукор )

Автор:

Одного разу Добро завітало в гості до Зла.

(Добро роздивляється навкруги, а тим часом Зло ложить в чашку не цукор, а сіль)

Автор:

Зло почало пригощати Добро чаєм.

Зло:

Беріть, будь ласка, пригощайтеся.

(Зло бере чашку в руки і передає Добру)

Автор:

Добро спробувало, але нічого не сказало Злу, тільки подякувало за гостину.

Добро:

Дуже дякую, вам за гостину. Але, щось цукор у вас не солодкий. Візьміть гроші, купіть собі цукерок до чаю.

(Дає гроші і йде геть)

Автор:

Зло скривилося, знизало плечима, але робити нічого, довелося взяти гроші.

(Знизало плечима, скривилося і бере гроші)

Так Добро віддячило Злу добром за зло.

Вчитель.

Дітки, і ви також відповідайте завжди на зло добром, тому що зло є причиною війн, голоду, знущань, зради, обману. Зла людина своїми словами і вчинками може завдати іншим великої шкоди. Але добро завжди сильніше, ніж зло. Люди цінують і довго памятають добрих людей, допомагають їм у тяжку хвилину, а від злих намагаються триматися подалі. Злі люди завжди одинокі.

Учень:

Ти доторкнись до людини душею

І усміхнися чарівно до неї.

Будь вольовий і завжди терпеливий,

Добрий, уважний, гуманний правдивий.

Учень:

Сонце відразу всміхнеться й розквітне,

Як твоє серденько стане привітне.

Гарно учися з людьми спілкуватись,

Але ніколи не смій зазнаватись.

Сценка бабці і внука

( 2 мелодія лунає дуже гучно (хлопчик танцює), потім тихіше – говорить )

Бабуся.

Сєня, трішки приглуши,
Голова уже тріщить.

Онук. 

Ой, сидиш собі й сиди,
В тебе завжди щось болить.
Скільки раз казать, я — Сем,
Не понятно вам, чи що?
Ви, бабулю, вже совсєм,
Не цікавить вас ніщо.
Зараз реп саме у моді,
Відчуваєте прилив?

Бабуся. 

Ой, прошу, онучок, годі,
Вимкни геть вже цей мотив.
Вже весна співа надворі,
Чуєш пісню солов'їв?

Онук. 

Ви насправді, бабцю, хворі,
Це давно старі пісні.
В них ні кайфу, ні приколу,
Можна і коньки отдать.

Бабуся. 

Ой, не чула я ніколи.
Щоб коньки весною брать.
Вже пирій шумить в городі,
І осот, як біс, поліз.

Онук. 

Ой, бабань, ну досить, годі,
А то ще добавиш сліз,
Тяпка — це у прошлем вєкє,
Совремєнна жизнь бурлить.
Зараз мисль о человєкє!
Вже. пора перекусить.

Бабуся. 

Ось картопелька тепленька,
Солоненькі огірки...
Їж, прополемо гарненько
Й відпочинем залюбки.

Онук. 

Ой, наївсь, тепер поспати б,
Я люблю відпочивати.

Бабуся. 

Та щоб їсти — треба мати:
Працювати й заробляти.

Онук. 

Йди вже, бабцю, на городик,
Поспілкуйся з бур'янцем.

Бабуся. 

Спину ломить на погоду.

Онук. 

Та гімнастика лікує й збереже твоє лице.

Бабуся. 

Може, й справді розімнуся,
Хай дитина ще поспить,
( бере паличку )
Боже ж мій, я не нагнуся,
( виходить )
Ой болить, болить, болить.

Вчитель:

Діти, що ви можете сказати про цього хлопчика? ( Діти відповідають. )

Чи гарно хлопчик розмовляв з бабусею? (Ні)

А скажіть мені, як ми повинні ставитися до дорослих? (Так, ми повинні з повагою ставитися до дорослих і допомагати їм у всьому

Сценка «Допоміг».

- Іванку, агов!

- Агов.

- Тебе я знайшов?

- Знайшов.

- Ти погріб копав?

- Копав.

- У яму упав?

- Упав.

- Давно ти упав?

- Давно.

- Куди ти упав?

- На дно.

- А що там на дні?

- Струмок.

- А що в глибині?

- Пісок.

- Каміння нема?

- Нема.

- А холод пройма?

- Пройма.

- Нагору спішиш?

- Спішу.

- Лежиш чи сидиш?

- Сиджу.

- І нудно сидіть?

- Ага.

- Що в тебе болить?

- Нога.

- Драбину чекав?

- Чекав.

- На поміч гукав?

- Гукав.

- То, кажеш, сидиш?

- Сиджу.

- Посидь…Я гулять біжу!

Вчитель. Не випадково люди провели чітку межу між людиною доброю і добренькою. Добра справа - це справа копітка. І тут гарними фразами не обійдешся. Потрібно діяти - в будь-який момент прийти на допомогу, вміти поступитися своїм заради чужого. Добро-завжди дієве, воно не буває пасивним, а пасивне добро - це вже не добро.

Пісня «Промінчик доброти»

Гра «Конституція дружби»

(робимо у вигляді книги)

Кожен отримує аркуш паперу й олівець. Завдання — за дві хвилини придумати якнайбільше добрих законів дружби, за якими мають жити люди.

Потім найважливіші закони із тих, що запропонували , прикріплюємо у книгу

Орієнтовний список законів:

  1. завжди прислухатися одне до одного;

  2. не брехати одне одному;

  3. не кривдити та не обзивати одне одного;

  4. завжди підтримувати одне одного;

  5. не залишати одне одного в біді;

  6. завжди чинити по справедливості;

  7. завжди поступатися одне одному;

  8. допомагати одне одному.

Пам’ятайте їх, дотримуйтесь і тоді у вас буде багато друзів, які вас любитимуть і поважатимуть.

Вправа на саморегуляцію «Врятуй пташеня»

(тиха музика спів птахів)

Вчитель. Уяви, що в твоїх долонях безпорадне пташня. Зігрій його. Повільно, по одному пальчику склади долоньки, сховай у них пташеня, подихай на нього, зігріваючи рівним спокійним диханням. Приклади долоні до своїх грудей, віддай пташеняті добро і ласку свого серця і дихання. А тепер розкрий долоні — і побачиш, що пташеня радісно злетіло. Посміхнись йому і не сумуй,— воно ще повернеться до тебе.

Вчитель: Отож я особисто впевнена, що кожна людина може і повинна в собі зрощувати добро. У прислів’ї сказано: «Перший крок до добра — не роби зла». Якщо хочеш, щоб тебе оточувало добро, то пам’ятай: як ми вже казали «Добро починається з тебе».

Байдужість до батька, матері не прощається

Живе у народі хвилююча бувальщина про материнську любов.
У маленькій лікарні на околиці великого міста перебували дві матері Чорнокоса і Білокоса. Вони народили синів того самого дня. Обидві матері були щасливі. Вони мріяли про майбутнє своїх синів.
—Я хочу, щоб мій син став видатною людиною,— казала Білокоса мати.
— Музикантом або письменником, відомим в усьому світі. Або інженером космічних Кораблів.
—А я хочу, щоб мій син став доброю людиною,— мовила Чорнокоса мати,— Щоб ніколи не забував матері й рідної домівки, любив Батьківщину і ненавидів ворогів.
Щодня до молодих матерів приносили дітей: затамувавши подих, дивилися вони на личка своїх синів. А в очах їхніх сяяли щастя, подив і розчулення.
Минуло тридцять років. До тієї самої лікарні знову потрапили дві жінки — Чорнокоса і Білокоса. В їхніх косах уже сріблилася сивина, але жінки були все такими ж гарними. їх обох поклали до однієї палати лікувати хворе серце. Жінки впізнали одна одну, розговорилися.
—Ким же став твій син? — спитала нарешті Чорнокоса мати.
—Видатним музикантом,— з гордістю відповіла Білокоса.— Він тепер диригує оркестром, виступає у найбільшому театрі, виїжджає за кордон.— І назвала ім'я сина.—А твій ким став? — спитала Білокоса.
—Хліборобом. Механізатором. Син мій оре землю і сіє хліб, збирає врожай. Живемо ми в селі, у сина двоє дітей...
—А проте, щастя тебе обминуло,— сказала Білокоса.— Твій син став простою, нікому не відомою людиною. Таких мільйони.
І дня не минуло, а до Чорнокосої матері приїхав із села син. В очах неньки світилася радість, здавалося, вона в цю мить забула про увесь свій біль.
—Видужуйте, мамо,— сказав син і на прощання поцілував її. А до Білокосої матері ніхто не прийшов.
— У сина зараз концерт... Якби не концерт, він обов'язково прийшов би,— задумливо мовила Білокоса.
—Надвечір другого дня до Чорнокосої матері знов приїхав син-хлібороб. Привіз бджолиного меду, паляницю, яблук. Від щастя обличчя в Чорнокосої матері освітилося і зморшки розправилися. До Білокосої матері так ніхто і не прийшов. Увечері жінки лежали мовчки. Чорнокоса посміхалася, а Білокоса стиха зітхала, боячись, щоб її зітхань не почула сусідка. Так повторилося і втретє, і вчетверте. Минув місяць, до Білокосої матері так ніхто і не прийшов. Лікар сказав Чорнокосій матері: «Тепер ви зовсім здорові». А Білокосій тихо мовив: «Вам ще треба полежати. Ви теж одужаєте». Говорячи це, лікар чомусь дивився вбік. За Чорнокосою матір'ю приїхав син. Він привіз букет великих червоних троянд. Прощаючись із Чорнокосою матір'ю, Білокоса попросила побути з нею кілька хвилин наодинці. Коли з палати всі вийшли, Білокоса мати зі сльозами на очах запитала:
— Скажи, люба, як ти виховала такого сина? Ти щаслива, а я...— і вона заплакала.
Ми розлучаємося, і ніколи більше не побачимося,— сказала Чорнокоса.—
Тому я скажу тобі всю правду. Син, якого я народила того щасливого дня багато років тому, помер... Помер, коли йому не було ще й року... А це не кровний мій син, але рідний! Я всиновила його трирічним хлопчиком. Проте, я для нього — рідна мати. Ти це бачила на власні очі. Я щаслива. А ти нещасна людина, і * глибоко співчуваю тобі. Якби ти знала, як я переживала всі ці дні за тебе. Вийдеш з лікарні, піди до сина і скажи: його бездушність повернеться проти нього. Як він ставиться до матері, так і його діти ставитимуться до нього. Байдужість до батька й матері не прощається.

Запитання. Хто найбільше любив матір?

Керуйтеся в своєму житті принципом: «Якнайменше красивих фраз, якнайбільше красивих справ.»

Учень:

Я вірю в силу доброти,

Добро завжди сильніше злого.

Дає наснагу, щоб цвісти

І світлу обирать дорогу.

Я вірю в силу доброти,

Що має долю роботящу.

Що хоче, щоб і я, і ти,

І все на світі було кращим.

(Заходять батько і мати з дітьми, хлопчиком і дівчинкою)

Батько:

Як би тобі, доню, в світі не було,

Не скупись ніколи людям на добро,

Бо і так доволі хтось насіяв зла.

І холонуть душі наші без тепла.

Доню, моя доню, моя ясна зірко,

У житті буває солодко і гірко.

Та ніколи в світі не зраджуй народу

І не смій зрікатись свого родоводу.

Мати:

Любі діти. Ми, ваші родичі, хочемо, щоб у вашому житті завжди панувало добро із щирою бабусиною казкою, доброю дідусевою вдачею, ніжною маминою колисковою та мудрим батьковим словом. І мріється нам,

Щоб ви виросли швиденько,

Бо у світ підете на зорі раненько,

Щоб раділа мати і пишався тато,

Що у вашім серці є добра багато.

Батько:

Навчімо діток Богові молитись,

Навчімо Батька й Матір шанувати.

Тоді ніяке зло не зможе в Україні

Над нами і над ними панувати.

Діти: (Молиться)

Ісусику любий, Ісусику милий,

До тебе підносим маленькі долоні.

І молимось щиро за маму і тата,

За діда, бабусю, сестричку і брата.

Зішли, Боже, ласки на дітей маленьких,

Щоб ми виростали на потіху неньки.

Май, Боже, в опіці всю нашу родину,

Глянь ласкавим оком тай на Україну.

Учень:

Слава родині, слава дитині, Слава Богу Святому,

Щоб спала дитина у тихому домі!

Щоб зло не чіплялось, а добро прибавлялось,

Охорони їх, Божа Мати!

Бережи, тебе, Матір Божа, в лісі, в полі і на шляху,

Хай молитва щира поможе у годину прикру, лиху.

Бережи, тебе, Матір Божа, не від болю, а від біди,

Бережи тебе від пожежі, бережи тебе від води.

( мелодія )

( На сцену виходять діти із запаленими свічечками. )

Учень:

Запалімо свічку... Хай палає!

Поєднає нас вона в цей час.

Друзів голоси нехай лунають,

Пісня й слово хай єднають нас.

Учень:

Як же нам даровано багато,

Скільки щастя в нас і доброти!

На землі сміятись і страждати,

Жити і любить поміж людьми.

Учень:

Нехай молитва щира в небо рветься,

А зло безплідне щезне назавжди.

Нехай добром людське зігріте серце

Убереже цю землю назавжди.

Учень:

Не суди когось із пересердя,

Бог не всім по рівному дає,

Хто у серці має милосердя –

Той Закони Божі пізнає.

Розведи біду чужу руками,

Не пройди, коли комусь болить,

Ми усі щось губимо з роками

І під Богом ходим кожну мить.

Виходить учитель із запаленою свічкою,

на фоні музики робить загальний висновок)

Вчитель:

Що найціннішого є у житті,

І найдорожчого за все на світі,

То – доброта, запам’ятайте діти,

І хай вона крокує по землі.

Цінніша перлів, золота і слави,

Вона єдина зігріває нас,

Така одвічна, мудра , нелукава,

Пригорне кожне серце повсякчас.

А ми сьогодні, поєднавши руки, (Всі учні беруться за руки)

Запалюємо свічку доброти,

Її вогонь освітлює стежину

Й допомагає впевнено іти.

Любіть життя, несіть в долонях світло,

І відкривайте душі для добра,

І буде янгол щиро Ваш радіти,

І доторкнеться вашого плеча.

На фігурках ангела діти пишуть вибачення перед батьками

(потім ці фігурки, зачитуючи написане, прикріплюємо до зоряного неба)

Учень:

Ти добро лиш твори повсюди,

Хай тепло твоє повнить груди.

Ти посій і доглянь пшеницю,

Ти вкопай і почисть криницю,

Волю дай, нагодуй пташину.

Приголуб і навчи дитину,

Бо людина у цьому світі

Лиш добро повинна творити.

Учень:

Учись любити все навколо себе.

Траву і квіти, кущик, деревце,

Жучка і пташку, і блакитне небо,

І синьооке чисте джерельце.

Учень:

Спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла,

Щоб кожен міг серед краси прожити

І царстві справедливості й добра.

Пiдсумок

— Сьогоднi йшла мова про справжню людську красу. Ми намагались розiбратись у людських вчинках. Тепер уже знаємо про це дещо бiльше.

Закiнчуючи урок, хочу побажати вам стати красивими людьми, нехай промениться доброта у ваших очах, а iз серця струменить спiвчуття, милосердя, повага до людей. Нехай вашi вчинки і ваше ставлення до людей завжди викликають у них позитивне, добре, шанобливе ставлення до вас.

У різних життєвих ситуаціях залишайтеся на висоті. Ніколи не втрачайте віри. Життя смугасте і в ньому чергуються успіхи і невдачі, злети і падіння. У царя Соломона була така каблучка, на якій було вирізблено "Все минає". Пам'ятайте це. І радість не вічна, і сум не вічний. Пам'ятайте добро. Можна забути того, із ким разом сміявся, але ніколи не забувайте того із ким плакали. Будьте вищі від усіляких пліток заздрощів, образ. Вмійте прощати! Вмійте прощати всіх, а собі - ніколи! 

Пильнуйте за своїми думками, вони стануть словами.

Пильнуйте за своїми словами, вони стануть вчинками.

Пильнуйте за своїми вчинками, вони стануть звичками.

Пильнуйте за своїми звичками, вони стануть характером.

Стежте за своїм характером, бо він визначає Вашу долю!

Якщо ви візьмете цей багаж із собою у життя, то перемога над усяким злом буде за вами. І на останок хочу процитувати слова нашого великого пращура князя Володимира Мономаха, який говорив: «На світанні, побачивши сонце, з радістю прославляйте день новий і скажіть: Господи, дай мені віку до ліку, щоб я честю, совістю і добром виправдав життя своє.»

Тож нехай Бог благословить вас на добрі вчинки, а ваш ангел-охоронець захищає від лиха.

Пісня «Щастя, добра і любові»

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
4
міс.
1
3
дн.
2
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!