Логоритміка. Вправи, які виховують музично-ритмічне відчуття. Вправи на активізацію уваги.

Опис документу:
Ці вправи (для розвитку окремих груп м’язів та суглобів) допомагають тренувати м’язи шиї, плечового поясу, ніг, корпусу, активізують їхню роботу; розвивають швидкість, чіткість, розмах рухів, допомагають ліквідувати окремі фізичні вади. Вони проводяться з предметами (прапорцями, султанчиками, м’ячами тощо) і без них.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Вправи, які виховують музично-ритмічне відчуття

Такі вправи скеровані на передачу в рухах темпу, акценту музичного твору та його ритмічного малюнка. Вони є складовою частиною ігор, таночків, хороводів. Розвитку музично-ритмічного відчуття сприяє також гра на дитячих музичних інструментах, співи, музично-дидактичні ігри, а також таночки. Наприклад, «Передай хустинку» (муз. Т.Ломової); «Мелодія», «Цікавий випадок» (муз. Д.Кабалевського); «Повторюй, дружок, за мною» (муз. Н.Щербакової); «Підтяглися» (на муз. Ф.Шуберта «Екосез»), гра «Оркестр» (українська народна мелодія), гра «Мишоловка» (муз. К.Стеценко «Гопак»).

Працюючи над розвитком музично-ритмічного відчуття, треба пам’ятати, що різний ритм по-різному впливає на психофізичний стан дитини з вадами мовлення. Так, «маятниковий» ритм (ритм колисанки) діє заспокійливо, тому такий ритм краще використовувати у роботі з гіперактивними, збудженими дітьми. Секундний «альфа-ритм» розвиває увагу, пам’ять, спонукає до дій. Такий ритм дієвий для загальмованих дітей. Під нього добре стрибати, крокувати, сильно плескати у долоні.

Вправи на активізацію уваги

Увага – це зосередженість на якомусь конкретному об’єкті та налаштованість на нього психічної діяльності. Розрізняють увагу пасивну та активну, коли вибір об’єкта уваги носить спрямований характер. Розвиток уваги повинен бути присутнім у кожній формі музичної діяльності дітей з вадами мовлення. Аналізуючи їхні характерні особливості, фахівці помічають, що у цієї категорії дітей недорозвинені пам’ять та увага, що, в свою чергу, відбивається на розвитку мислення і мовлення. Пропонуємо низку вправ, у яких робиться акцент саме на розвиток уваги.

І. «Повтори рухи». Дітям показується кілька нескладних загальнорозивальних або танцювальних вправ під музику. Діти спостерігають, а потім під ту саму музику повторюють ті самі рухи.

ІІ. «Заборонений рух». Педагог показує рухи під музику діти повторюють їх усі, крім одного - «забороненого».

ІІІ. «Вправи з пропорцями» (без музичного супроводу) Можна використовувати різнокольорові прапорці. Наприклад: коли показують зелений прапорець, діти крокують. Показують жовтий – діти плескають у долоні, червоний – кричать або стрибають.

Завдання на увагу є складовою частиною таких музичних ігор: «Кого не стало? (на муз. Ф.Шуберта), «Ховайся хутчіш!» (на муз. А.Філіпенка), «Іграшкова крамниця», «Яка іграшка заховалась?» «Не запізнюйся» (рос.нар.мелодія), «Бери прапорець!» (на муз. «Дві угорські мелодії»), «Один, два, три, чотири, п’ять» (автор О.Соковніна).

Розвиток музичного сприйняття неможливий без розвитку слухової уваги. Дуже корисні такі вправи: «Барабанщики», «Музично-ритмічна гімнастика», «Увага! Музика!», «Запам’ятай музику» («Ритміка «Музичний рух») «Музичні змійки», «Вулиця!» («С песенкой по лесенке» Т.Бырченко. М., 1983).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація інклюзивного середовища в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.