і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Літературне читання - методичні матеріали

Літературне читання є однією із складових галузі мови та літератури. Основною його метою називають розвиток особистості дитини за допомогою діяльності читання, формування у молодших школярів читацької компетентності, яка в подальшому є основою для розвитку пізнавальної та комунікативної компетентностей. Також це знайомство з дитячою літературою та поступовий перехід до більш глибокого її вивчення у подальшому шкільному навчанні.

Читацька компетентність ґрунтується на поєднанні знань, умінь і навичок, а також формуванні ціннісних відношень учнів під час літературного читання. Таке навчання спонукає дітей до самостійного читання, творчого їх прояву, розвиває мовленнєвий апарат, розширює словниковий запас, формує морально-етичні уявлення, любов до літературного мистецтва тощо.

Уроки літературного читання ставлять собі за завдання сформувати в дітей навички читання, познайомити їх з різними літературними творами, на основі художніх образів сформувати в них соціальні та морально-етичні цінності, навчити дітей розуміти та аналізувати тексти, використовуючи літературознавчі поняття. Особлива увага приділяється навичкам мовлення, розвитку творчої літературної діяльності, вмінню висловлювати власні думки. Також за завдання ставиться навчити дітей самостійно працювати з книжками, шукати необхідну інформацію тощо. Навички читання необхідні дітям протягом всього подальшого життя.

Літературне читання, як і будь-яка інша дисципліна, будується на певних принципах. Так тематичний принцип відповідає за ознайомлення дітей із різними сферами життєдіяльності людини, розширює їх світогляд, поповнює знання з різних тем, показує різні загальнолюдські цінності, такі, як любов до оточуючого світу та всіх його складових.

Естетичний принцип – це підбирання творів залежно від їх естетичної цінності. Вони формують почуття гармонії та краси, особисте ставлення до дійсності.

Перші два принципи є визначальними саме для підбору книжок для прочитання дітьми.

Ознайомленню та вивченню літературознавчих понять сприяє літературознавчий принцип. В центрі уваги постає слово, його значення в певному контексті. Діти вчаться аналізувати та інтерпретувати твори, характеризувати художні образи через висловлені автором думки. Саме тут учні вивчають поняття ідеї, сюжету, персонажів твору тощо.

Найважливішим принципом можна назвати комунікативно-мовленнєвий. Саме під час обговорення творів діти вчаться встановлювати міжособистісні зв'язки. Читання вголос та про себе ставить вимову і розвиває смислове розуміння тексту. Учні вчаться уважно слухати, розуміти та виражати власні думки щодо прочитаного, вести діалоги тощо.

Літературне читання формує читацькі та мовленнєві уміння, які в подальшому допомагають дітям у побудові власної мови.

2 702 матеріала
Квест "Подорож у казку"
Літературне читання
Конспект
18.07.2019
20
0
5
Аліса в Країні Чудес
Літературне читання
Конспект
17.07.2019
12
0
1
Календарне планування 4 клас ІІ семестр
Літературне читання
Інші методичні матеріали
07.07.2019
32
0
0
«Шість капелюхів»: прийом-гра для розвитку критичного мислення
Літературне читання
Інші методичні матеріали
01.07.2019
53
0
8
Рекомендації літнього читання 2 клас
Літературне читання
Інші методичні матеріали
01.07.2019
71
0
7
Календарно-тематичне планування з літературного читання
Літературне читання
Інші методичні матеріали
28.06.2019
54
0
2
Перевірка сформованості навички читання вголос 4 клас
Літературне читання
Інші методичні матеріали
28.06.2019
52
0
5
2 702 матеріала