Літературне читання - методичні матеріали

Літературне читання є однією із складових галузі мови та літератури. Основною його метою називають розвиток особистості дитини за допомогою діяльності читання, формування у молодших школярів читацької компетентності, яка в подальшому є основою для розвитку пізнавальної та комунікативної компетентностей. Також це знайомство з дитячою літературою та поступовий перехід до більш глибокого її вивчення у подальшому шкільному навчанні.

Читацька компетентність ґрунтується на поєднанні знань, умінь і навичок, а також формуванні ціннісних відношень учнів під час літературного читання. Таке навчання спонукає дітей до самостійного читання, творчого їх прояву, розвиває мовленнєвий апарат, розширює словниковий запас, формує морально-етичні уявлення, любов до літературного мистецтва тощо.

Уроки літературного читання ставлять собі за завдання сформувати в дітей навички читання, познайомити їх з різними літературними творами, на основі художніх образів сформувати в них соціальні та морально-етичні цінності, навчити дітей розуміти та аналізувати тексти, використовуючи літературознавчі поняття. Особлива увага приділяється навичкам мовлення, розвитку творчої літературної діяльності, вмінню висловлювати власні думки. Також за завдання ставиться навчити дітей самостійно працювати з книжками, шукати необхідну інформацію тощо. Навички читання необхідні дітям протягом всього подальшого життя.

Літературне читання, як і будь-яка інша дисципліна, будується на певних принципах. Так тематичний принцип відповідає за ознайомлення дітей із різними сферами життєдіяльності людини, розширює їх світогляд, поповнює знання з різних тем, показує різні загальнолюдські цінності, такі, як любов до оточуючого світу та всіх його складових.

Естетичний принцип – це підбирання творів залежно від їх естетичної цінності. Вони формують почуття гармонії та краси, особисте ставлення до дійсності.

Перші два принципи є визначальними саме для підбору книжок для прочитання дітьми.

Ознайомленню та вивченню літературознавчих понять сприяє літературознавчий принцип. В центрі уваги постає слово, його значення в певному контексті. Діти вчаться аналізувати та інтерпретувати твори, характеризувати художні образи через висловлені автором думки. Саме тут учні вивчають поняття ідеї, сюжету, персонажів твору тощо.

Найважливішим принципом можна назвати комунікативно-мовленнєвий. Саме під час обговорення творів діти вчаться встановлювати міжособистісні зв'язки. Читання вголос та про себе ставить вимову і розвиває смислове розуміння тексту. Учні вчаться уважно слухати, розуміти та виражати власні думки щодо прочитаного, вести діалоги тощо.

Літературне читання формує читацькі та мовленнєві уміння, які в подальшому допомагають дітям у побудові власної мови.

Пошук методичних матеріалів
Очистити фільтр
  • Літературне читання
4 307 матеріалів
Презентація "В світі казки чарівної"
Літературне читання
Презентація
08.07.2020
15
0
2
Презентація "Свято з книгою це свято"
Літературне читання
Презентація
06.07.2020
18
0
1
Тема: Оксана Лущевська «Шашки»
Літературне читання
Конспект
02.07.2020
34
0
0
Казка "Про те, як лисичка дізналася про осінь"
Літературне читання
Інші методичні матеріали
28.06.2020
28
1
2
Тест до твору І. Січовика «Мова»
Літературне читання
Тест
27.06.2020
26
0
0
4 307 матеріалів