Lesson plan on topic "Transport" (Quick Minds 2)

Опис документу:
Урок на тему "Transport" за програмою НУШ (Підручник Quick Minds 2), для полегшення приготування до уроку. Введення the first form of the Present Continuous Tense. Закріплення лексичних одиниць 2 класу та повторення лексичних одиниць за 1 клас.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Topic: “Transport”

Outcomes:

  • to review transport words

  • to enable pupils to personalize what they have learnt

  • to present and practice the first form of the Present Continuous

  • pupils can express what they are doing using I’m … ing

  • to develop pupil’s speaking, listening, reading and writing skills.

Procedure

  1. Introduction

  1. Greeting

  • Good morning, children!

  • Good morning, teacher!

  • How are you feeling today?

  • We’re happy!

  • We’re fine

  • And we’re ok!

Let’s sing our favourite song “Welcome Song” and do actions.

  • Welcome Song”

  1. Warming- up

  • Game ‘’ Missing letters”

b _ _ t

hel _ c _ pt _ _

b _ s

t _ x _

sk _t _ b _ _ rd

s _ oo _ _ r

l _ r _ y

c _ r

mo _ o _ b _ ke

p _ a _ e

bi _ e

g _ - k _rt

t _ a _ e

  • Mind map “Transport”

  • Song ‘’ Transportation” (with actions)

  1. Main part

  1. Presentation of Present Continuous Tense

  • Game “Mime” (I draw a simple picture of myself on the board and show that I’m driving a bus. Write drive next to it. Than we try to make up the sentence I’m driving the bus. To check understanding ask e.g When am I driving the bus? - NOW)

  1. Follow the lines and say.

Ex. 1, p. 45 (PB)

  1. Listen and say

Ex. 2, p. 45 (PB)

Ex. 1, p. 45 (WB)

  1. Relax

Song “ Clap, clap your hands”

  1. Speaking

  • Game “Catch your question” (with a ball)

  • What’s your favourite transport? Why?

  • My favourite transport is… . It’s … (interesting, boring, difficult, exciting…)

  • Work in pairs

Ex. 3, p. 45 (PB)

  1. Writing

Ex. 2, p. 45 (WB)

  1. Conclusion

  1. Summing – up

  • Activity

(Demonstrate the activity. Give pupil a flashcard face down – so they cannot see the picture. The pupil guesses what is on the flashcard, e. g. I’m driving a bus. If the pupil guess correctly, they stand up and mime the action.)

  • Stand up! The lesson is over! See you next time! Good-bye, children!

  • Good-bye, teacher!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!