ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Метою корекційно-розвиткових занять для учнів із затримкою психічного розвитку основноїшколи визначено формування навчально-пізнавальної діяльності та емоційно-вольової сфери.
Мета корекційно-розвиткових занятьреалізується розв’язанням завдань,
пов’язаних із формуванням:
наочно-образного мислення засобомконструювання;
репродуктивної уяви;
логічного мислення;
причинно-наслідкового мислення;
довільної уваги;
саморегуляції (навчальної мотивації, самоконтролю, самооцінки).
Відповідно до типового навчального плану корекційно-розвиткові заняття здійснюються 1 година на тиждень. Протягом цього часу передбачається застосування корекційної програми,спрямованої на розвиток когнітивної та вольовоїсфер школярів із затримкою психічного розвитку.
Корекційний розвитоккогнітивної та вольовоїсфер охоплює такі напрямки.
Сьомий клас
Формування репродуктивної уяви
Формування логічного мислення (на матеріалі навчальних предметів),
формування причинно-наслідкового мислення.
Формування саморегуляції:
навчальної мотивації;
самоконтролю;
самооцінки.
Організація корекційно-розвиткових занять визначається контингентом учнів, які продовжують навчання в основній школі. Це діти зі стійкиминедоліками навчально-пізнавальної діяльності, які не вдалосядостатньою мірою скоригувати в початковій школі.
Програма включає завдання, спрямовані на формування наочно-образного мислення, логічногомислення, довільної уваги, репродуктивної уяви, саморегуляції. Окрім того, корекційна спрямованість реалізується через добір навчального матеріалу. Так, посилення мотиваційної функцій до виконання розвивальних завдань, а відтак і пізнавальної активності, забезпечить введення завдань з навчальних предметів, які в цей час опановуються учнями на уроках.