Контролька робота "Складносурядне речення. Складнопідрядні речення з підрядними означальними та з’ясувальними (тест). 9 клас)

Опис документу:
Контрольна робота № 2 з української мови для 9 класу на тему "Складносурядне речення. Складнопідрядні речення з підрядними означальними та з’ясувальними" складена у формі тестів з однією, двома правильними відповідями, завданням на встановлення відповідності, завданням відкритої форми та міні-твором (есе).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

9 клас

Контрольна робота

Складносурядне речення.

Складнопідрядні речення з підрядними означальними та з’ясувальними

Тестові завдання

Варіант 1

І. Завдання 1-3 початкового рівня з вибором 1-ї правильної відповіді (3 бали).

1. Яке з поданих речень є складносурядним?

А Біда навчить, кому подати руку і від кого прийняти чесний хліб (Д. Павличко).

Б В одну мить розсунувся простір і стали ближчими зорі (Ю. Мушкетик).

В Чарівні мелодії фіалки може почути кожен, у кого ніжне і любляче серце, мякий і добрий характер (С. Приходько).

Г Митець думає не тільки розумом, а й серцем (О. Довженко).

2. Виділіть складносурядне речення, обидві частини як ого – односкладні речення.

А Колона машин мчить униз, і багряні гори розступаються, як живі, даючи дорогу (О. Гончар).

Б Важким холодним сном спала земля, а високо над нею притаїлись зорі (М. Стельмах).

В Життя – це любов, і немає життя без любові (Є. Гуцало).

Г Можна вибрать друга і по духу брата, та не можна рідну матір вибирати (В. Симоненко).

3. Сполучне слово у складнопідрядному реченні Я лиш інструмент, в якому плачуть сни мого народу виконує синтаксичну роль

А підмета;

Б означення;

В додатка;

Г обставини.

ІІ. Завдання 4-6 середнього рівня з вибором 2-х правильних відповідей (3 бали).

4. До складнопідрядних з підрядними означальними належать речення.

А Люблю, коли хвилі юрбою шумлять (В. Сосюра).

Б Кажуть, начебто араби перші уміли робити дзиґарі (М. Коцюбинський).

В Здавна відомо, що заборонений плід – найсолодший (О. Олесь).

Г Добре жить тому, чия душа і дума добро навчилася любить (Т. Шевченко).

Ґ Швидше в гай зелений, в поле, де повітря тягне з гір! (П. Грабовський).

Д Із голубого неба долітав повний жалю журавлиний трубний клич, який то гучнів, то завмирав, танучи в голубій безвісті (Г. Тютюнник).

5. У яких варіантах тире вжито між частинами складносурядного речення.

А Не воли йдуть поважно ланами – од машин далина загула (А.Малишко).

Б Любиш їсти калачі – не сиди на печі (Нар. тв.).

В Найменший шерхіт, луск гіллячки, шум пташиного крила, цокання копит – все резонувало тут надзвичайно гулко, чисто, повноголосо (О.Гончар).

Г Уже вишневі зацвіли сади – і сніг пахучий падає на воду (М.Рильський).

Ґ Зумійте бути вільними – і будете вільні (І.Франко).

Д У великому творчому процесі народжується мова людини, а з нею – і найменше природне єднання – суспільство, народ (К.Ушинський).

6. У яких реченнях допущено пунктуаційні помилки?

А Деколи то вискочить з-під кінських ніг сполошений заєць або дика коза, то схопиться стадо куріпок або перепілок (А. Чайковський).

Б Небо вкрили дрібні білі хмари, і сонце крізь їх білопінне мереживо світило тепло й лагідно (Я.Гримайло).

В Сичі в гаю перекликались, та ясен раз у раз скрипів (Т. Шевченко).

Г Самій не трудно збитися з путі та трудно з неї збитися в гурті ( Леся Українка).

Ґ Де-не-де біля вирв сивіє безводний полин, або кущиться пахучий чебрець (О. Гончар).

Д Стояла непорушна тиша, урочиста й ніби свята, а згори валив і валив лапатий сніг (В. Шевчук).

ІІІ. Завдання 7-8 достатнього рівня (3 бали).

.

7. Установити відповідність між характеристикою речення і прикладом.

Характеристика речення

Приклад

  1. Складнопідрядне речення з підрядним означальним.

А Цвіте земля, і простори морів її голублять синіми вітрами (Є. Плужник).

2. Складносурядне речення, частини якого виражають чергування явищ.

Б То сонце пече нестерпно, то дощ із драного неба ллє несамовито.

3. Складнопідрядне речення з підрядним з’ясувальним.

В Ми сиділи у великій світлій кімнаті, у якій я вже був не раз (О. Копиленко).

4. Складносурядне речення, між частинами якого зіставні зв’язки.

Г Недавно я поза Уралом блукав і Господа благав, щоб наша правда не пропала (Т. Шевченко).

Д Людина створила культуру, а культура – людину (В.Русаківський).

8. Перепишіть речення і розставте розділові знаки. Виконайте синтаксичний розбір (дайте загальну характеристику реченню, побудуйте схему, підкресліть члени речення).

Високий ясний вечір був сповнений тих чар простору які властиві тільки вечорам цієї підхмарної країни (О.Гончар).

ІV. Високий рівень (3 бали).

9. Напишіть міні-есе на тему «Пізнай самого себе», використовуючи складносурядні речення та складнопідрядні з підрядними означальними і зясувальними.

9 клас

Контрольна робота

Складносурядне речення.

Складнопідрядні речення з підрядними означальними та з’ясувальними

Тестові завдання

Варіант 2

І. Завдання 1-3 початкового рівня з вибором 1-ї правильної відповіді.

1. Яке з поданих речень є складносурядним?

А Ви, певне, помічали, що у нас, буває, і танцюють, наче діло роблять (М. Стельмах).

Б Рідна мати моя, ти ночей недоспала і водила мене у поля край села (А.Малишко).

В Важким холодним сном спала земля, а високо над нею притаїлись зорі (М. Стельмах).

Г Не той ворог, що перед тобою, а тай, що за спиною (Нар. тв.).

2. До складнопідрядного речення з підрядними з’ясувальним належить

А Він такий, що в неозорім полі уночі обійде хуртовину (М. Стельмах).

Б Коней пустили на прибережні луки, яких ніколи не торкалася коса (Ю. Яновський).

В Тим часом Раїсі видно було, як у другій хаті Тася присіла перед грубкою (М. Коцюбинський).

Г Він був не з тих, що швидко погоджуються (М. Руденко).

3. Одна з частин складносурядного речення є умовно простим односкладним реченням.

А Відсунулися засуви, і важкі ворота відчинилися навстіж.

Б Уже сонце зайшло з полудня, а з козацького табору ніхто не приїздив.

В Якийсь татарський загін може наскочити, а тоді всім треба бути вкупі.

Г Одного дня почувся з того боку гомін, а вночі заясніли в степу великі вогні (3 тв. А. Чайковського).

ІІ. Завдання 4-6 середнього рівня з вибором 2-х правильних відповідей.

4. Перед сполучником і кома не ставиться між частинами складносурядного речення (розділові знаки випущено).

А Зжаті стебла господиня клала навхрест і вони лежали до закінчення жнив (В. Скуратівський).

Б Сніг з кожною хвилиною густішав і дедалі непрогляднішою ставала за вікном вируюча сіра каламуть (В. Козаченко).

В Куди в селі сходяться всі стежки і де можна почути всі новини, найнеймовірніші чутки? (А.Данилюк).

Г Пройшовся березень з підсніжником на шапці над татарським бродом і під його ходою вибухнули криги (М. Стельмах).

Ґ Де-не-де біля вирв сивіє безводний полин і кущиться пахучий чебрець (За О. Гончаром).

Д Море невинно голубіє над стінами скель і сонце світить ласкаво усміхаючись (За М.Коцюбинським).

5. Виберіть складнопідрядні речення, частини яких зєднані за допомогою сполучників.
А Лиш той герой, хто першим кроком осяг незвідані путі (Масенко).

Б Сумую знов за невідомим, що завжди манить далиною (П. Воронько).

В То не любов, яка не вміє бажати іншому добра (Р. Третяков).

Г Час гасить світло, щоб його день не засоромив своїм промінням (Леся Українка).

Ґ Хто в час пожежі край свій кине і в чужий втече, того весь вік вогонь пече (Олексанлр Олесь).

Д Щасливий майстер, що з тяжкої брили прекрасну постать висікав на радість людям (М.Рильський).

6. У яких реченнях допущено пунктуаційні помилки?

А Я родом з тих країв, де пахне небом і весною (І. Гринько).

Б Хай наше слово не вмирає, і наша правда хай живе (М. Рильський).

В Надвечір стих дощ і окремі великі прозорі краплі повільно опадали з листу (М. Івченко).

Г Берези з вітрами шуміли в зелених гаях, і над ставом схилялась гіллям молода яворина (Д.Луценко).

Ґ Сизий бузок, котрим були обсаджені стежки переліз на їх гладеньке місце й вільно ріс собі там (Панас Мирний).

Д Посідали й старші з гостей, також дехто вийшов у садок пройтися (Б. Лепкий).

ІІІ. Достатній рівень (3 бали)

Завдання 7. Установити відповідність між характеристикою речення і прикладом.

Характеристика речення

Приклад

  1. Складносурядне речення, між частинами якого причинно-наслідкові звязки.

А По узліссі на галявині зеленіє перший ряст і цвітуть проліски та сон-трава (Леся Українка).

2. Складносурядне речення, частини якого виражають послідовність подій.

Б Незабаром минули останні кущі, й перед очима, ніби в казці, постав Дніпро, розцвічений вогниками… (А. Шиян).

3. Складнопідрядне речення з підрядним з’ясувальним.

В Вимагає час новий, щоб ми вершини ще не знані підкоряли (М. Рильський).

4. Складнопідрядне речення з підрядним означальним.

Г Мова й пісня – дві найважливіші фортеці, які народ повинен оберігати пильніше й відчайдушніше, ніж свої кордони (Г. Нудьга).

Д Налетять вітри – і грізно заклекоче валами в вишину стихія водяна (В. Сосюра).

8. Перепишіть речення і розставте розділові знаки. Виконайте синтаксичний розбір (дайте загальну характеристику реченню, побудуйте схему, підкресліть члени речення).

Згідно з однією легендою червоний колір дзьоба і чорні плями на крилах лелеки пояснюються тим що птах рятував дітей з охопленої полум’ям хати (В. Скуратівський).

ІV. Високий рівень (3 бали).

9. Напишіть міні-есе на тему «Духовні потреби людини», використовуючи складносурядні речення та складнопідрядні з підрядними означальними і зясувальними.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
2
міс.
2
9
дн.
0
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!