Консультація на тему: "Способи залучення і утримання уваги дошкільнят"

Опис документу:
Уявіть, що ви сидите перед телевізором і тримайте в руках пульт управління. Ви включаєте один канал, і, не знайшовши нічого цікавого, переключаєте далі ... Реклама. Не цікаво. Переключаєте далі. Фільм, який ви вже дивилися ... Далі. І так, поки не закінчаться всі канали. А потім ... по другому колу. І не помічаєте, як проходить час. Утримати увагу людей, тим більше маленьких дітей, під час взаємодії з ними непросто. Джерело: інтернет

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Способи залучення і утримання уваги дошкільнят

Уявіть, що ви сидите перед телевізором і тримайте в руках пульт управління. Ви включаєте один канал, і, не знайшовши нічого цікавого, переключаєте далі ... Реклама. Не цікаво. Переключаєте далі. Фільм, який ви вже дивилися ... Далі. І так, поки не закінчаться всі канали. А потім ... по другому колу. І не помічаєте, як проходить час.

Утримати увагу людей, тим більше маленьких дітей, під час взаємодії з ними непросто. Не випадково наведено цей приклад з телевізором. Перемикаючи канали на ньому, ми утримуємо свою увагу дуже довго. Щоб утримати увагу дітей, ми теж можемо перемикати канали, тільки канали сприйняття (слуховий, зоровий, тактильний). «Послухайте, а тепер подивіться, а тепер помацайте, можна навіть понюхати, дивлячись, про що мова. А тепер знову послухайте». При зміні каналу сприйняття увага на якийсь час знову концентрується на об'єкті. Важливо не переступити грань межі людської мимовільної уваги. У дітей 3-4 років приблизно 3-4 хв, до моменту надходження в школу - 10-12 хв, у дорослого - 20 хвилин. Це перший спосіб залучити й утримати увагу.

Другий спосіб полягає в наступному. Як відомо, людина забуває приблизно 90% того, що він чує, 60% того, що бачить, і лише 10% того, що робить. Уявіть, що ваш друг розповів про те, як він робив ремонт будинку, ваш член сім'ї, наприклад, чоловік, робив ремонт будинку і ви це бачили, і, нарешті, ви самі робили ремонт. Що вам запам'ятається краще? Ступінь запам'ятовування сюжету залежить від ступеня залученості в нього. Звідси випливає, що в роботі з дітьми необхідно використовувати практичні методи, використовувати різноманітний роздатковий матеріал, щоб кожна дитина могла повзаїмодіяти з ним.

Третій спосіб залучення й утримання уваги - це використання методу «залучення», який містить в собі такі прийоми:

- задати питання, яке повинно бути легким, яке передбачає однозначну відповідь, щоб не ввести дітей в складне становище,

- допустити навмисно помилку,

- попросити підняти руку тим, хто ... (наприклад, любить кататися на санках, залежить від теми заняття). При цьому педагог може сам підняти руку як приклад.

- можна запитати, чи всім видно з дошки, може, зробити світ яскравішим, або навпаки, приглушити.

Таким чином, діти втягуються у процес прийняття рішення, а це їм, як правило, лестить.

Четвертий спосіб привернути увагу: можна використовувати, коли є якийсь роздатковий матеріал, наприклад, звичайний аркуш паперу для малювання. Ви пропонуєте наступне: «Візьміть аркуш паперу і підійміть над головою. Так, бачу. А у тебе немає? Ось, візьми. Або Передайте, будь ласка, товаришу. А тепер покладіть його горизонтально. Так, почнемо». А далі можна говорити те, що до аркуша паперу не має відношення, наприклад, пояснити послідовність малювання будь-якого предмета.

П'ятий спосіб залучення уваги полягає в наступному: як відомо, діти в дошкільному віці дуже люблять допомагати. Тут, головне, правильно вимовити фразу. Чи не «Зробіть, будь ласка!», А «Допоможіть мені, будь ласка!» (Розставити стільці, роздати листочки і т. Д.). Особливо цей прийом ефективний в роботі з гіперактивними дітьми.

Допомагають залучити і активізувати увагу дошкільнят і такі прийоми:

- присутність казкового персонажа (як ілюстрації, так і переодягненого дорослого);

- обігравання проблемної ситуації;

- опора на особистий досвід дітей;

- «Коробка з сюрпризом» - на початку спільної діяльності з'являється коробка з сюрпризом, дітям повідомляється, що самі уважні отримають подарунок у кінці заняття. Метод дуже ефективний, але використовувати його треба не частіше ніж один раз на місяць, інакше інтерес пропадає.

Шостим способом для залучення й утримання уваги є контрастні подразники: інтонації, паузи, темп мови, жести, рухи педагога.

Які б прийоми ні використовував педагог у своїй роботі, найважливішим залишається те, наскільки він відчуває психологічний стан колективу, кожної окремої дитини і може вчасно застосувати той чи інший спосіб активізації уваги.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стрес і стрес-менеджмент учасників освітнього процесу»
Левченко Вікторія Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.