Конспекти уроків "УРОКИ ХІМІЇ З ЕКОЛОГІЧНИМИ АСПЕКТАМИ"

Опис документу:
Конспекти трьох уроків хімії для учнів 7 та 8 класів, з використання інтерактивних методів та екологічними аспектами: Узагальнення , систематизація знань з теми «Початкові хімічні поняття», Солі, їх склад , назви, значення, Генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук. Мета таких уроків: показати звязок хімії із природою

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОКИ ХІМІЇ З ЕКОЛОГІЧНИМИ АСПЕКТАМИ

Хімія 7 клас

ТЕМА: Узагальнення , систематизація знань з теми «Початкові хімічні поняття»

МЕТА: навчальна : систематизувати та узагальнити знання про хімічні поняття, назви, символи хімічних елементів , здійснити первинний контроль учнів з теми;

розвиваюча : розвивати системність мислення, зацікавленість у вивченні предмета,формувати хімічну мову ;

виховна : виховувати дисциплінованість, уважність, інтерес до хімії,як природничої науки та бережливе ставлення до природи, як скарбниці хімічних елементів і виховувати екологічну свідомість.

ОБЛАДНАННЯ: періодична система хімічних елементів, картки з символами та назвами хімічних елементів, підручник, робочі зошити з друкованою основою.

Тип уроку : систематизація знань.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційна частина.

Ми знаходимось в кабінеті хімії. Я радий вітати Вас на нашому уроці.,де розпочнеться подорож у чарівний світ науки-хімії. Навколишній світ розмаїтий і загадковий. Наука хімія розкриває його таємниці. Вона вивчає речовини,їх перетворення, різноманітні явища, що супроводжують ці перетворення. Хімія – чарівний та захоплюючий світ. Сподіваюсь час , який проведемо разом, допоможе Вам піднятись ще вище на один щабель у вивчені дивовижної науки хімії, про яку писав російський письменник МАКСИМ ГОРЬКИЙ « ЇЇ ГОСТРИЙ , СМІЛИВИЙ ПОГЛЯД ПРОНИКАЄ Й У ВОГНЕНУ МАСУ СОНЦЯ, І В ПІТЬМУ ЗЕМНОЇ КОРИ, У НЕВИДИМІ ЧАСТИНКИ ВАШОГО СЕРЦЯ, У ТАЄМНИЦІ БУДОВИ КАМЕНЮ Й У БЕЗМОВНЕ ЖИТТЯ ДЕРЕВА»

Девізом нашого уроку буде вислів КОНФУЦІЯ

« ТЕ, ЩО Я ЧУЮ, Я ЗАБУВАЮ.

ТЕ, ЩО Я БАЧУ, Я ПАМ’ЯТАЮ.

ТЕ, ЩО Я РОБЛЮ, Я РОЗУМІЮ»

Ці три прості твердження спонукають нас на уроці добре працювати, уважно слухати, запам’ятовувати та робити вірні висновки , узагальнення і розуміти зроблене.

  1. Оголошення теми , завдань уроку та плану уроку.

План вивчення теми уроку.

  1. Початкові хімічні поняття:речовина,способи розділення сумішей.

  2. Назва , символи хімічних елементів. Відносна атомна маса хімічного елемента.

  3. Екологічно-пошукові завдання.

3.Вивчення матеріалу.

  1. Повторення правил техніки безпеки в хімічному кабінеті.

  2. «Інтелектуальна розминка»: естафета «НЕЗАКІНЧЕНОГО РЕЧЕННЯ»

Хімія - . . . .. .

Чиста речовина - . . . . .

Суміш - . . . . .

Ознаки фізичних властивостей речовин - . . . . .

Атом - . . . ..

Хімічний елемент - . . . .

Хімічні елементи поділяються - . . . .

  1. Всі фізичні тіла складаються з матеріалу , а матеріал з речовини.

Групова робота «МЕТОД ДЗЕРКАЛА» - розірвана шпаргалка за схемою :

назва тіла – матеріал – речовина.

Учень записав шпаргалку, учитель помітив її та порвав . Відтворіть записи на шпаргалці

Пробірка- скло – пісок.

Дере’яна іграшка – деревина – целюлоза.

  1. Тести на способи розділення сумішей.

  1. Однорідні суміші можна розділити :

А)фільтруванням;

Б )дистиляцією;

В )випаровуванням.

2.Суміші можна розділити:

А)відстоюванням; б) фільтруванням; в)дистиляцією.

ВИСНОВОК : повторили правила ТБ в кабінеті хімії та склад речовин і способи розділення сумішей.

  1. Метод «НАВЧАЮЧИСЬ УЧИСЬ»

За допомогою хімічних символів зображено хімічні елементи.. Сучасні хімічні символи запропонував шведський хімік Берцеліус.Всі вони мають свою назву. Ці позначення хімічних елементів є міжнародними і зрозумілими всім хімікам.

Робота з сигнальними картками: показ символ хімічного елемента

учні показують його назву написану на карточці: показ назви – сигналять символом хімічного елемента.

Хімічний диктант. Прослуховуючи текст записати лише символи хімічних елементів.

Кілька тисяч років тому, людству були відомі декілька хімічних елементів,серед були відомі Ферум, Купрум,Сульфур. У ХУІІ ст.. були відкриті Фосфор,Цинк, Карбон, а в наступному столітті – Хлор, Оксисен, Нітроген, Хром, Гідроген. У ХІХ ст.. стали відомі Алюміній,Кальцій,Калій, Натрій,Магній,Флор і багато інших елементів. На сьогодні відомо понад 118 хімічних елементів.

  1. Самостійна робота.

Біля дошки : з підручника ст. 50 завдання 3, 4, 5. – (виконує три учні),а після виконання здійснюється взаємоперевірка виконаної роботи.

В зошити з підручника ст. 51 завдання 6. – (решта учнів),де після виконання роботи здійснюється взаємоперевірка.

ВИСНОВОК:повторили назви хімічних елементів,символи, відносну атомну масу хімічного елемента.

1.Творчо інтелектуальна вправа (групова робота ).

Розгадування загадок та метаграм.

З «Х» починається назва елемента металічного

З «Б» не метал він уже

(хром-бром)

Коли з «Н» то я радіоактивний елемент у світі

Коли з «Л» я гори , що донині Азію й Європу розділяють

(Урал)

Що видно , коли нічого не видно ? (туман)

  1. Еколого пошукові завдання. (групова робота)

А) Користуючись додатковою літературою («Заповідники України») знайти опис дендрологічного парку «Софіївка». Прочитати і дати відповідь: чи являється вода сполукою хімічних елементів; та яка її роль води для життя рослинного та тваринного світу ;розкрити естетична роль даного парку для людини.

Б) Користуючись даною літературою в тексті «В якому заповіднику можна побачити джерело давнього вулкана?» знайти відповідні записи про наявність хімічних елементів та сполук у складі підземного річного масиву, а також вміст хімічних елементів в гірському масиві «Карадаг»; з′ясувати яку роль в даному створінні відіграла людина?

  1. Підбиття підсумків уроку. (метод «Авторського крісла»)

Написання маленького есе з 3-5 речень про роботу на уроці.

Що виконували на уроці?

Що сподобалось?

Що хотілось більше зробити?

  1. Оцінювання учнів. Коментар отриманих оцінок.

  2. Д.з. підготуватись до письмової роботи

Хімія 8 клас

ТЕМА: Солі, їх склад , назви, значення.

МЕТА: навчальна: ознайомити учнів зі складом солей, їх назвами ; вивчити алгоритм складання назв солей; з’ясувати , яке значення мають солі в житті людини ; дати уявлення про фізичні властивості солей та їх поширення у природі;

розвиваюча: розвивати аналітичне мислення та логічне мислення, пам’ять, уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; вміння спостерігати і роботи самостійні висновки, самостійно розширювати рівень знань; розвивати творчі здібності;

виховна: виховувати інтерес до хімії,як науки; колективного та індивідуального мислення, почуття відповідальності за прийняте рішення , пошану однокласників через роботу в групах, екологічну спрямованість у використанні солей в природі та в побуті.

ОБЛАДНАННЯ: зразки солей, таблиця, вода, хімічні стакани, скляні палички.

ПОНЯТТЯ І ТЕРМІНИ:кислоти, основи, солі, кислотні залишки, валентність.

МЕТОДИ : словесні:бесіда, розповідь;

наочні: робота з таблицею,демонстрації;

практичні:лабораторні досліди.

ТИП УРОКУ: комбінований (вивчення нового матеріалу.)

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Задзвенів уже дзвінок

І покликав на урок

То ж і ми часу не гаймо

І урок розпочинаймо

  1. Актуалізація опорних знань.

Сьогодні ми продовжимо вивчення складних неорганічних сполук. Але спочатку з’ясуємо , як ви засвоїли матеріал про класи неорганічних спорлук.

* «Павутинка думок»

(групова робота з’єднати класифікацію органічних класів та розповісти про них. Правильність відповіді оцінюється в 0,5 бала.) – додаток 1.

  • «Ромашка Блума»

(парна робота на макетах формул знайти відповідні формули:оксидів,кислот,основ. Правильність та першість оцінюється в 0,5 бала.)- додаток 2.

*»Бліц-контроль»

(індивідуально на карточках із взаємоперевіркою виконаної роботи.)

  1. Міні-тести: (2 бали за правильно виконані всі завдання)

  1. Речовина купрум О – це . .

а)оксид; б)основа; в) кислота.

2. З яким металом не буде взаємодіяти хлоридна кислота:

а)купрум; б)магній; в) цинк

3. Валентність кислотного залишку сульфатної кислота:

а)2; б) 3; в) 1.

4. Натрій гідроксид – це основа:

а)розчинна; б) нерзчинна.

Відповіді: 1.а ; 2.а ; 3.а; 4.а

  1. Встановіть відповідність (правильність виконаного завдання оцінюється в 0,5 бала)

Назва формула

1.сульфатна кислота А. LiOH

2.літій оксид Б. Al(OH)3

3.алюміній гідроксид В.H2SO4

Відповідь: 1.В ; 2.Б ; 3.А.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

На адресу нашого кабінету хімії надійшов лист. Прочитаймо цього листа.

«Дорогі восьмикласники! Почули ми , жителі Соляндії , про Ваші успіхи у вивченні науки хімії та вирішили запросити вас до нашої країни. Справа в тім, що в нас надзвичайна ситуація: деякі жителі нашої країни заблукали і ми ніяк не можемо їх знайти. А в них же стільки справ! Наш чаклун теж не може справитись із цим завданням. Тож просимо вас допомогти. Знайдіть їх. З вдячністю , Солі Натрію. Випишіть із даного переліку формули речовин , які не належать до класу : оксидів, кислот, основ.»

Що є спільного у цих речовин з кислотами(кислотні залишки); з основами (метали)?

  1. Повідомлення теми та мети уроку та плану вивчення нового матеріалу.

  2. Вивчення нового матеріалу.

(План записано на дошці.)

  1. Склад,назви солей»Знайомі незнайомці».

* Вчитель ознайомлює з складом солей використовуючи при цьому таблицю з наочності про склад солей. На закріплення пропонується робота з зошитом з друкованою основою ст.91 (зоровий диктант:запис в зошит формул та назв солей. Після завершення роботи здійснюється взаємоперевірка виконаної роботи)

* Кожна хімічна сполука має свою назву про назви солей дізнаємось детально попрацювавши колективно . Для роботи будемо використовувати інформацію з ст.91 зошит з друкованою основою та підручник

Висновок : Що таке солі? Як утворюється назва солей? Їх склад ?

  1. Фізичні властивості солей.»Очевидне неймовірне» (Виконання лабораторної роботи)

Правила з ТБ (повторюються)

Групова робота : заповнення таблиці

Назва

Колір

Агрегатний стан

Розчинність у воді

Кухонна сіль (натрій хлор)

Сода (натрій гідрокарбонат)

Крейда (кальцій карбонат)

Мідний купорос

(купрум сульфат)

Марганцівка (перманганат калію)

Висновок : вказати в якому агрегатному стані зустрічаються солі? Визначити їх розчинність у воді (таблиця розчинності)та вказати їх колір?

  1. Поширення в природі. «Екологічна стежинка «

(Повідомлення учнів про використання солей)

Натрій хлор (Кухонна сіль) Сіль – обов’язкова складова морського організму. У тілі дорослої людини міститься більше 200 г.натрій хлориду, з них 45 г. розчинено в крові. Нестача солі в їжі згубно впливає на здоров’я. У давній час за соляні джерела нерідко спалахували війни. У римлян жодне жертвоприношення не обходилось без солі. Сіль заміняла гроші багатьом народам. У Китаї в ХІІІ ст. , із кам’яної солі виготовляли монети.

Натрій нітрат або Чилійська селітра , про неї заговорили понад сто років тому. На величезних просторах Чилі простягається похмура пустеля Атакама. Під тонким шаром піску тут залягають потужні поклади натрій нітрату або натрієвої селітри. Цю речовину хотіли використати для виробництва пороху,але вона не підійшла. Учені встановили , що вона є цінним азотним добривом

Кальцій карбонат . Мінерали на основі кальцій карбонату вкривають близько 40 млн. квадратних кілометрів земної поверхні. Крейда,мармур, вапняк, черепашник – усе це кальцій карбонат. Крейда – це не тільки шкільна крейда та зубний порошок. Її використовують у паперовій і гумовій промисловості як наповнювачі. Мармур застосовують для скульптурних робіт, а з менш цінного виготовляють електротехнічні щити. Вапняками мостять дороги, за допомогою цих речовин зменшують кислотність грунту.

Калій ціанід – дуже отруйна сіль. Вона необхідна для добування золота і срібла з руд, багатьох органічних речовин. А ще її додають у сталь – це надає її поверхні великої міцності.

Натрій гідрокарбонат (сода). Розчини з питної соди використовують у медицині, для зниження кислотності шлункового соку, для полоскання горла при ангіні. Розчин питної соди – складова частина заряду пінного вогнегасника. При використанні вогнегасника сода взаємодіє із сульфатною кислотою, Виділяється велика кількість вуглекислого газу і утворюється велика піна.

«Екологічна стежина».(групова робота)

Прочитавши текст «Чому озера Криму –солоні?» із дитячої енциклопедії. Дати відповіді на питання:

  • В чому вимірюється солоність води? Яке озеро найбільш солоне? Чи вирує в озерах життя?

  • Які санаторії розташовані на березі солоного озера Сакське ? Яка роль даних санаторіїв для людини.

  • Що являється сировинною базою для хімічних заводів? Що добувають із дна солоного озера?.

  1. Д/з: параграф 32 завдання 1 з зошита ст. 92 (всім учням)

Завдання 1,2 з підручника (учням із високим рівнем досягнень)

  1. Підсумок уроку.

Який клас неорганічних речовин ми почали вивчати?Де зустрічаються солі ? Як утворюються назви солей?

8. Оцінювання роботи на уроці.

Заповнення карточки із само оцінюванням. Виставлення оцінок.

Карточка самооцінювання роботи учня на уроці

Прізвище ім’я учня

Дата

Паву-

тинка

думок

Ро-

машка

Блума

Бліц-

контроль

Пові

домле

ння

Ак

тивні

сть

Заг

оцінка

Хімія 8 клас .

ТЕМА: Генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук.

МЕТА: навчальна: повторити та систематизувати знання про класифікацію, номенклатуру ,і властивості основних класів неорганічних сполук , а також закріпити вміння розв’язувати розрахункові задачі;

розвиваюча: розвивати аналітичне мислення та логічне, пам’ять, уміння використовувати теоретичні знання в нових ситуаціях і встановлювати причинно-наслідкові зв’язки;розвивати вміння спостерігати і роботи висновки;розширити рівень знань про класи неорганічних сполук та розвивати творчі здібності учня;

виховна: виховувати інтерес до хімії,як науки; колективне та індивідуальне мислення,а також почуття відповідальності за прийняте рішення ; пошану до однокласників через роботу в групах; виховувати екологічну свідомість та бережливе ставлення до природи хімічних сполук і дати підгрунття для само-оцінювання роботи та можливість побачити перспективу власного просування у вивченні навчального матеріалу.

ОБЛАДНАННЯ: зразки солей, кислот, основ та оксидів, таблиця «Класифікація неорганічних сполук», «Генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук», хімічні реактиви: розчини основи, кислоти, індикатори, аргентум нітрат, купрум(ІІ) оксид.

ПОНЯТТЯ І ТЕРМІНИ: кислоти, основи, солі, кислотні залишки, валентність,хімічні перетворення, зв'язок між класами неорганічних сполук..

МЕТОДИ : словесні:бесіда, розповідь;

наочні: робота з таблицею,демонстрації;

практичні:лабораторні досліди.

ТИП УРОКУ: узагальнення та систематизація знань, урок-подорож.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

2. Перевірка домашнього завдання.

* Заслуховування повідомлень учнів про застосування солей;

* На дошці записано формули солей,а необхідно дати їм назви:BaCl2, Na2CO3, K3PO4, AgNO3.

* За назвою речовин записати їх формули : цинк оксид , хлорид на кислота, магній гідроксид,нітратна кислота.

3.Мотивація навчальної діяльності на уроці.

Сьогоднішній урок проведемо у формі заочної подорожі – це буде туристичний похід по країні Неорганії. Країну неорганію населяє понад 100 000 тисяч жителів неорганічних сполук. Щоб пройти до країни на шляху будемо зустрічати безліч перешкод , які вимагатимуть від нас певних розумових зусиль , знань отриманих на

уроках , умінь та навичок роботи. В похід необхідно взяти рюкзаки , а в рюкзаки помістимо речі : хімічні знання .За правильність виконання вправ на перешкодах будемо отримувати бали і складати їх в хімічний рюкзак. Отже мандруємо до країни НЕорганії.

  1. Актуалізація опорних знань

Для заповнення хімічного рюкзака першими необхідними речами – це буде виконання наступних вправи :

  • «ГРАФІЧНИЙ ДИКТАНТ»

(прослухавши твердження необхідно поставити за їх вірність + , а не вірне твердження - . За правильно виконану роботу отримують 1 бал. Вірність відповідей звіряють із шаблоном заготовленим на дошці )

1. Оксиди складаються з двох хімічних елементів , один з яких оксисен +

2. Кислоти містять гідроксильну групу ОН -

3. Основи розчиняються у воді +

4. Кислоти є оксигеновмісні речовини +

5. Солі містять кислотні залишки +

  • ТЕСТИ

(виконання завдання відбувається за допомогою взаємоперевірки завдання . Вірність відповідей оцінюється в 1 бал )

1. Речовина купрум О – це . .

а)оксид; б)основа; в) кислота.

2. З яким металом не буде взаємодіяти хлоридна кислота:

а)купрум; б)магній; в) цинк

3. Валентність кислотного залишку сульфатної кислота:

а)2; б) 3; в) 1.

4. Натрій гідроксид – це основа:

а)розчинна; б) нерозчинна.

Відповіді: 1.а ; 2.а ; 3.а; 4.а

  • гра «ТРЕТІЙ ЗАЙВИЙ»

(вибрати зайву речовину , назвати її ,вказати до якого класу вона відноситься. Виконана робота оцінюється в 1 бал. Під час перевірки звертається увага на висловлення висновків про класи неорганічних сполук.)

CuO , BaO ,HCl

H2SO4, HNO3 , Na2O

LiOH, Fe (OH)3, Al2SO4

NaCl, CaCO3, Mg(OH)2

  • «ХІМІЧНІ ПЕРЕГОНИ»

(На дошці записаний текст . Прочитавши його в зошит необхідно записати лише хімічне рівняння реакції . Після цього один учень має провести дану реакцію з розчинами , як демонстраційний дослід. За вірно виконане завдання – 1 бал).

Є місто чудове в країні Неорганії . Це там Гідроген хлорид взаємодіє з арґентум нітратом. Унаслідок реакції випадає осад арґентум хлорид і утворюється нітратна кислота.

Але перш ніж дослід розпочати необхідно правила пригадати. (ланцюгове повторення правил):в руки речовини не брати ;

  • перевір пробірку чи ціла;

  • на сусіда не спрямовуй , коли будеш нагрівати , чи щось разом доливати;

  • дослід по інструкції проводь;

  • неполадки з учителем погодь.

Наш рюкзак наповнили необхідною кількістю балів.

  1. Повідомлення теми та мети уроку.

  2. Виклад матеріалу уроку.

Щоб потрапити до країни НЕорганії на нашому шляху перша перешкода – глибокий рів. Рів утворився внаслідок дії сильних дощів ,вітрів на грунти. Для збереження родючості грунту та не розширення ярів їх необхідно обсаджувати деревами із сильними корінням. Щоб через яр перестрибнути необхідно провести «Демонстраційні досліди»

Не забувати про правила техніки безпеки , які щойно повторили. Після проведення кожного досліду в зошит записуємо отриманні результати: у вигляді таблички , запису хімічних рівнянь.

  1. Дослід «Зміна кольору індикатора в невідомих речовинах. Дізнайтесь де яка речовина. Якщо маємо лише індикатор : фенол фталеїн. (Для запам’ятовування використовуємо форзац підручника з табличкою про зміну кольорів індикаторів в різних середовищах.) Учень що проводить дослід отримує 1 бал. Зробивши загальний висновок про зміну кольору індикатора.

  2. Дослід : Підігрівання купрум оксиду в хлорид ній кислоті , де спостерігається зміна забарвлення в пробірці розчину. Записується рівняння реакції на дошці. За виконану роботу теж 1 бал.

На шляху знову перешкода. Річка. Річка – скарбниця та домівка для життя тваринного та рослинного світу. Щоб подолати її і не зашкодити життю мешканцям річки потрібно збудувати переправу .Матеріал для будівництва мосту через річку - є знання з раніше вивчених тем про хімічні перетворення речовин. Головне не зробити помилки , тому що кожна помилка - це наша замочена нога в воді , яка дає не спокій мешканцям річки..

Завдання виконується ланцюжком у вигляді «Хімічної естафети Учні передають крейду самостійно своєму товаришу по класу.

SO2SO3H2SO4 Na2SO4

На висновок учні називають утворені речовини до якого класу неорганічних сполук вони відносяться.

Через річку переправились ,а на шляху густий ліс . Ліс приваблює нас свою миловидною красою. Тут ми чуємо спів птахів , тут милують наше око лісові квіти. Все це повинна зберегти людина для своїх нащадків. Перебуваючи в лісі ми повинні пам’ятати одне правило «НЕ нашкодь». Ліс – легені нашої планети. Щоб потрапити на стежину в лісі і пройти до країни Неорганії слід скласти розірвану шпаргалку. З однієї сторони якої буде інформація про утворення солей, а з іншої про використання даної солі.

Робота виконується групами: відповідно до рядів ,як учні сидять в класі. Інформація стосується кальцій карбонату. По завершенню роботи перевіряється ,як учні засвоїли інформацію про спосіб утворення даної солі ,називають її формулу. Другим етапом

роботи скласти шпаргалку з другої сторони і запам′ятати інформацію про використання даної солі.

Кальцій карбонат .

Мінерали на основі кальцій карбонату вкривають близько 40 млн. квадратних кілометрів земної поверхні. Крейда,мармур, вапняк, черепашник – усе це кальцій карбонат.

Крейда – це не тільки шкільна крейда та зубний порошок. Її використовують у паперовій і гумовій промисловості як наповнювачі.

Мармур застосовують для скульптурних робіт, а з менш цінного виготовляють електротехнічні щити.

Вапняками мостять дороги, за допомогою цих речовин зменшують кислотність грунту.

Ca+CO2=CaCO3

CaO+H2CO3=CaCO3+H2O

CO2+Cа(OH)2= CaCO3+H2O

Залишилось здолати лише одну перешкоду – це гора. В горах теж постійно вирує життя тварин. Там чисте,цілюще повітря для дихання людини. Найбільші гори України – Карпати,Кримські гори. Вони причаровують нас своїми миловидними краєвидами та неповторною красою. Щоб перейти через гору необхідно розв′язати задачу. Для розв’язування задачі пригадуємо,як знаходити відносну молекулярну масу речовину та здійснювати записи схематично у рівнянні реакцій. Задачу виконуємо коментовано біля дошки.

Яка маса кальцій оксиду потрібно для добування 14,8 г. кальцій гідроксиду?

На закріплення про виконання задач на пропорції виконується задача з підручника на ст.84 № 5. (перевіряється лише її відповідь).

«Екологічна вікторина « (проводиться за текстами самостійно опрацьованим із додаткової літератури серії дитяча природнича енциклопедія «ЩО? ЯК? ЧОМУ?»

  1. Який найкращий дендрологічний парк України – є витвором рук людини та води ?

2.Чим цікаві «Золоті ворота Карадага» ?

3.У якому заповіднику знаходиться долина нарцисів?Що запам’яталась найбільше під час відвідин «Уманського дива»?

4.Навіщо створювати ландшафті парки?

7. Підсумок уроку.

Під час подорожі ми пройшли успішно всі перешкоди , але проходячи крізь ліс до наших рюкзаків причепились паразити , а щоб їх позбутись нам необхідно ще раз повторити що ми сьогодні виконували на уроці , і чому це ми прийшли до країни Неорганії. А свою відповідь ви запишіть у вигляді хімічного есе,яке потім зачитаєте на авторському кріслі.

8.Оцінювання роботи на уроці. Спочатку учні підбивають свої бали , а потім за активність на уроці ,вмінні працювати парно та групами виставляються додаткові бали.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.