Конспект заняття з розвитку мовлення в середній групі на тему «Овочі»

Опис документу:
Закріпити вміння правильно називати овочі, описувати колір, форму. Уточнити уявлення про узагальнюючому понятті овочі, уточнити просторові відносини, виражені прийменниками в, на. Вправляти дітей в освіті зменшувально-пестливих слів з допомогою суфіксів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися


Конспект заняття з розвитку мовлення в середній групі на тему «Овочі»

Інтеграція освітніх галузей: мовленнєвий розвиток, соціально-комунікативний розвиток, пізнавальний розвиток.

Завдання:

- закріпити вміння правильно називати овочі, описувати колір, форму і т.д.

- уточнити уявлення про узагальнюючому понятті овочі,

- уточнити просторові відносини, виражені прийменниками в, на,

- вправляти дітей в освіті зменшувально-пестливих слів з допомогою суфіксів.

Види дитячої діяльності: комунікативна. Пізнавальна, рухова.

Форма організації дітей: фронтальна.

Засоби навчання для дітей: муляжі овочів, наочні посібники з зображення овочів.

Хід заняття.

I. Орг. момент.

Зібралися всі діти в коло,

Я - твій друг і ти мій друг.

Разом за руки візьмемося,

І посміхнемося один одному.

- Який у нас вийшов чудовий коло (невелика бесіда про настрої). Скажіть мені, будь ласка, а що в природі зустрічається кругле?

(варіанти дітей, зупиняюся на сонці). А сонечко яке? Що відбувається з землею, коли сонце зігріває її? Скоро дорослі і діти вирушать на дачу або в село, для того щоб скопати землю, розпушити і посадити... А що посадити у мене приховано в кошику, і чого там тільки немає. Хочете дізнатися, що у кошику? Але для цього вам потрібно відгадати загадки.

1. Ми збираємо в кошик дуже велику ...

2. Сто одежинок і всі без одягу.

3. Ростуть на грядці зелені гілки, а на гілках - червоні дітки.

4. Перш ніж його ми з'їли, всі наплакаться встигли.

5. Він зовсім-зовсім зелений, і овальний, подовжений. Помідори вірний брат, теж проситься в салат.

Молодці, всі загадки відгадали. Яким одним словом ми назвемо всю цю красу. Правильно, овочі.

II. Основна частина.

1. Розглядання кошики з овочами. Вихователь задає питання:

- Що це? (огірок). Якого він кольору? (зеленого). Якої форми огірок? (довгастий). Що ще можна сказати про огірку? (соковитий, шорсткий). Так, огірок зелений, довгастий, соковитий.

Аналогічно обговорюються помідор, капуста, морква, цибуля. Діти відповідають приблизно так: капуста - біла, тверда, хрустка; цибуля - круглий, гіркий; морква - помаранчева, соковита, солодка, тверда, коли зварять - м'яка і т.д.

2. Гра «Чудесний мішечок» (овочі складаються в мішечок). Дитина дістає один предмет (овоч) не називаючи його назви, розповідає про нього. Розповідають 4-5 дітей.

Всі овочі ми назвали. Якщо овочі саджають навесні, то збирають коли, в який час року? (влітку, восени)

3. Фіз. Хвилинка

Влітку город підемо, урожай там зберемо.

1, 2, 3, 4, 5 починаємо збирати.

Ми морквини натаскаем,

Ми картоплі накапаем,

Зріжемо ми качан капусти

Круглий, соковитий, дуже смачний.

Щавлю нарвем трошки,

Та повернемося по доріжці.

- Який чудовий зібрали урожай!

А для того щоб урожай з року в рік у нас ставав все краще і краще, смачніше і соковитіше, ми будемо звертатися до наших овочів лагідно.

4. Гра «Назви лагідно» (капуста - капусточка, помідор - помідор, картопля - картопелька, часник - чесночек і т.д.)

5. Д/і «Назви овочі, які ростуть в землі і на землі».

7. Бесіда-розмова про овочі. Для чого потрібні овочі? Що можна приготувати з них?

8. Д/г «Знайди помилку в пропозиціях. Вихователь пропонує дітям приготувати морквяний сік з цибулі; картопляне пюре з буряка; гороховий суп з огірків і т.д.

Зварити для вас суп і приготувати сік мені не вдалося, зате я для вас приготувала картки (діти сідають за столи).

9. Пальчикова гімнастика.

Ми прийшли у город,

Що там тільки не зростає.

Гарбуз, ріпка і часник,

Цибуля, капуста, кабачок.

Цибуля, капуста, кабачок,

Помідор і огірок.

Ось господар - молодець!

10. Практичне завдання. На картках перемішані овочі з фруктами, завдання дітей знайти овочі і замалювати в потрібний колір.

III. Підсумок заняття.

- Які овочі ви знаєте?

- Вам сподобалося наше заняття? А що саме?

- Які овочі ростуть в землі?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Ефективні комунікації (soft skills) учителя з батьками»
Швень Ярослава Леонідівна
30 годин
590 грн