Конспект з уроку математики для 5 класу на тему "Розв'язування рівнянь", проведеного за мотивами казки "Гуси-лебеді".

Опис документу:
Конспект з уроку математики для 5 класу на тему "Розв'язування рівнянь", проведеного за мотивами казки "Гуси-лебеді". Мета уроку - узагальнити і систематизувати знання учнів про рівняння; закріпити уміння застосування алгоритмів у ході виконання вправ; формувати навики самостійної роботи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2

Покровської міської ради м. Покровськ

УРОК – КАЗКА

з математики

«Розв’язування рівнянь»

5 клас

Підготувала

учитель математики

1 квал. категорії

РАГУЛІНА

ОЛЬГА

ВАСИЛІВНА

2 0 1 8 р.

Урок-казка з математики у 5 класі

Т е м а: Розв'язування рівнянь.

М е т а :

Освітня: узагальнити і систематизувати знання учнів про рівняння; закріпити уміння застосування алгоритмів у ході виконання вправ; формувати навики самостійної роботи.

Розвивальна: розвивати логічне мислення, творчі здібності, математичну мову та вміння застосовувати одержані знання до розв'язування рівнянь та задач за допомогою рівнянь.

Виховна: виховувати пізнавальний інтерес до предмету.

Тип уроку. Узагальнено-підсумковий урок.

Обладнання: навчальна презентація, учні – дійові особи казки «Гуси-лебеді», картки із завданнями та проектор.

Х І Д У Р О К У

І. Організаційний момент.

Пролунав уже дзвінок,

Всіх покликав на урок.

Тож тихенько всі сідайте,

Все, що знали, пригадайте.

Вирушаємо у путь –

Там пригоди різні ждуть.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Сьогодні у нас не звичайний урок, а урок-казка. У казці все по справжньому буває, бо мудрості і жити научає.

Я знаю, що вам відома казка «Гуси-лебеді» і певно неодноразово подумки були поряд з Оленкою, допомагали їй визволяти братика Іванка з будинку баби Яги.

Сьогодні знову в пошуках брата Оленка потрапила в дивовижну казку, бо ця казка не проста, а математична і тому на своєму шляху Оленка зустрінеться з математичними перешкодами. Чи згідні ви їй допомогти? (Так!) – Тоді вирушаємо в дорогу. Під час подорожі з героями цієї казки ми повторимо як розв'язувати рівняння.

( слайд №1 )

ІІІ. Повторення та систематизація знань

( слайд №2 )

Вчитель: Жили-були батько й мати.

Дітей було в них небагато.

Оленка старшою була,

Іванко – меншенький синочок.

Був день ясний, погожа днина.

Батьки зібрались на ринок.

Оленку вдома залишили,

Щоб братика свого гляділа.

Пішли батьки. Оленка вмилась

Й на ґанку тихо примостилась.

Сіренький котик чемно ліг,

Бо сон Іванка він стеріг.

Оленці дома не сиділось,

Погратись дуже захотілось

І давши котику наказ

Побігла з двору до дівчат.

( слайд №3 )

Тут гуси-лебеді летіли

З колиски Іванка підхопили

І вмить до лісу полетіли.

Злякався котик, став нявчати

Й побіг Оленці сповіщати.

Оленка бачила гусей,

Які зникали із очей.

( слайд №4 )

Біжить за ними дівчинка,

А їх ніде нема

Перед очима пічечка

Стоїть собі сама.

( слайд №5 )

Оленка: - Де ділись гуси-лебеді?

Ріднесенька, скажи

І братика Іванчика

Знайти допоможи.

Пічка: - Я бачу ти стривожена

І друзі поряд є,

То разом з ними хутко

Завдання розв'яжіть

І відповіді правильні

Скоресенько скажіть:

Технологія «Мікрофон» (слайд №4).

Запитання висвітлюються на екрані. Перший учень бере в руки мікрофон відповідає на перше запитання і передає іншому. Відповідає той у кого мікрофон.

  1. Що таке рівняння?

  2. Що називається коренем рівняння?

  3. Що означає розв'язати рівняння?

  4. Як знайти невідомий доданок?

  5. Як знайти невідоме зменшуване?

  6. Як знайти невідомий від'ємник?

  7. Як знайти невідомий множник?

  8. Як знайти невідоме ділене?

  9. Як знайти невідомий дільник?

- Ой, які ви молодці

Справилися залюбки.

Тож швидесенько біжіть

І Оленці поможіть.

Біжить Оленка полем

Гусей ніде нема

Лиш біля лісу яблунька

Стоїть собі сама.

( слайд №5 )

Оленка: - Ой, яблунько ріднесенька,

Мені допоможи

Де ділись гуси-лебеді

Як знаєш – розкажи!

Яблунька: - Зірвеш із гілок яблука.

Завдання там знайдеш.

Розв'яжеш усе правильно

Дорогу віднайдеш.

Навчальна гра «Вгадай задумане слово» ( слайд №6 )

На дошці заздалегідь заготовлена таблиця – ключ (або висвітлена на екрані), що дозволяє знайти букви задуманого слова. Букви відповідають числам, які є коренями даних рівнянь. Рівняння потрібно розв'язати по порядку.

По 2-3 учні біля дошки розв'язують рівняння і визначають букву, яка відповідає кореню рівняння.

56

28

47

9

4

6

12

Р

Л

Д

І

Е

І

Х

1. (у – 25) + 18 = 40

2. (у + 50) : 14 = 4

3. 121 : (х – 45) = 11

4. 14х + х – 9х + 2 = 56

5. (7х – 24) : 12 + 26 = 31

6. (2х+4) · 20 – 85 = 35

7. 16х – 34 = 405 : 5 – 153 : 3

Учитель. Розв'язавши рівняння довідаємось, як звали німецького математика, який вивчав методи розв'язування рівнянь. ( слайд №7 )

Учень. Йоганн Діріхле народився в вестфальському місті Дюрені у родині поштмейстера. Його предки були виходцями з бельгійського міста Рішле (Richelet), що обумовило незвичне для німецької мови прізвище

Вчитель: Задоволена я вами,

Мудрі діти, хоч куди!

Повертайте всі направо,

Прямісінько до води.

Ой, як стомлено Оленка

Біжить по лісочку.

Плаче бідна і сльозинки

Біжать як струмочки.

Ось закінчився лісочок

Й річка розстелилась,

І Оленка враз до неї

Тихо нахилилась.

( слайд №8 )

Оленка: - Ой річко, річко, річечко,

Мені допоможи -

Де мій маленький братик?

Дорогу покажи.

Річечка : - Звільни мене від каменю,

Бо він - моя біда

Та розв'яжи задачу,

На ньому є вона.

Задача. Моторний човен, власна швидкість якого 15 км/год проходить відстань 54 кілометри за 3 години за течією річки. Яка швидкість течії річки?

Учні в парах обговорюють задачу, визначають можливі способи розв'язування, але увагу концентрують на алгебраїчному. Складають рівняння і розв'язують самостійно. Одна з пар зачитує відповідь.

Річечка: Добре, справилися швидко

Течію мою знайшли

Тож рушайте без оглядки

В ліс, щоб братика знайти.

Вчитель: Всі побігли, як не важко,

Все по кущиках стрибать,

Але ось уже й хатина -

Баба з хлопчиком сидять.

( слайд №9 )

Підійшла сама Оленка

Друзі осторонь стоять

Баба-Яга враз схопилась,

Щоб Іванка не віддать.

Оленка : - Добрий вечір вам, бабусю,

Не стомилися з дитям?

Баба Яга : - Ні хлопчина дуже чемний,

Він поспав і щойно встав.

Їсти хоче вже маленький

А ви до мене неспроста?

Оленка : Так, це братик мій Іванко.

Хочу я його забрать,

Бо батьки вже стурбувались

Й, певно, нас пішли шукать.

Баба Яга : Якщо так, то будьте добрі:

Ти з Іванком посиди,

А твої розумні друзі

Допоможуть хай мені.

Ось ці вправи не під силу

Гусям-лебедям моїм,

А твої кмітливі друзі

Подолають їх у мить.

Бо з усіх я вимагаю,

Хто до мене завітає,

Добре про рівняння знати,

Щоб проблем потім не мати.

( слайд №10 )

Учні виконують самостійну роботу:

  1. Які з чисел 12; 6; 5; 16; 34; 7; 24; є коренями рівнянь:

а) х + 48 = 64; г) 14х – 6х – 16 = 40;

б) 48 – у = 14; д) (15 + х) · 3 = 48;

в) 12 · х = 72; е) (7у – 24) : 12 = 5.

  1. Баба Яга вчила рахувати гусей-лебедів від одиниці до якогось числа. Якщо це число подвоїти і до результату додати 30, то отримаємо пів сотні. До якого числа уміють рахувати гуси?

Учні, закінчивши роботу здають зошити.

Баба Яга : Так ви впорались з завданням

Це розчулило мене

Тож біжіть всі до машини

Мій шофер вас відвезе.

Ви приходьте ще до мене -

Я образить вас не дам.

Бо люблю я дітей мудрих,

Які вміють працювати.

Оленка з Івасиком повернулися додому. На столі вони знайшли записане домашнє завдання.

IV. Підсумок уроку. Метод «Кубик запитань» .

Ви дуже добре попрацювали, допомогли Оленці врятувати брата. Вона вам дуже вдячна, але їй цікаво знати (слайд №16) :

  • чи ви запам'ятали все, що робили на уроці?

  • від кого і яке завдання отримали?

  • які завдання зацікавили вас?

  • що було важко?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
1
міс.
1
7
дн.
0
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!