Конспект уроку з образотворчого мистецтва "Малюємо дерево" (1 клас).

Опис документу:
Мета: навчальна: розкривати поняття «лінія зламу земля—небо»; ознайомлювати дітей із правильною побудовою композиції на аркуші паперу; навчати учнів розподіляти площини на горизонтальні і вертикальні; закріплювати розуміння поняття лінії; розвивальна: розвивати спостережливість, естетичне сприйняття учнями навколишнього світу; дрібну моторику руки; виховна: виховувати старанність та охайність, бережливе ставлення до природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Малюємо дерево. Лінія зламу земля-небо.

Мета:
навчальна:
 розкривати поняття «лінія зламу земля—небо»; ознайомлювати дітей із правильною побудовою композиції на аркуші паперу; навчати учнів розподіляти площини на горизонтальні і вертикальні; закріплювати розуміння поняття лінії;
розвивальна:
  розвивати спостережливість, естетичне сприйняття учнями навколишнього світу; дрібну моторику руки;
виховна:
  виховувати старанність та охайність, бережливе ставлення до природи.

Обладнання: навчальні плакати, дитячі малюнки, репродукції картин

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Запитання

  • Які пори року ви знаєте?

  • Які кольори у природі ми зустрічаємо часто, а які — рідко?

  • Які кольори основні? (червони й . жовтий. синій)

  • Які похідні кольори?(зелений. фіолетовий. сірий)

Правила роботи і техніка безпеки
• Головне зображення на малюнку не приховують по кутках аркуша, а розташовують посередині.
• Головне зображення на малюнку не повинне бути занадто великим або занадто маленьким

• Малюємо чистими фарбами і ретельно вимиваємо пензлик, коли переходимо від одного кольору до іншого.
• Не використовуємо під час малювання фарби безпосередньо з банки, а змішуємо їх на палітрі.
• Під час роботи не розмахуємо пензлями й олівцями.
• Обережно поводимося з водою і фарбами.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Мотивація практичної діяльності.

Добре деревце, крислатії віти;

В листі дрімає загублений вітер.

Віти пишненькі щоночі не спали,

Щоб пташенята на землю не впали.

Щоб їм із дерева, наче з порогу,

В синєє небо відкрилась дорога.

Їх не лякають ні гори, ні хвилі,

Чорнії хмари, блискавки білі:

Бо у дорозі всі вони знають,

Що добре деревце вдома чекає. (В. Орлов)

2. Слово вчителя
Уявімо, що кожний із нас — маленьке дерево, і потягнемося до сонечка. (Учні виконують указівки вчителя.) Ми тягнемося до сонечка і намагаємося дістати до нього пальчиками.

Наше дерево росте на землі і тягнеться гілками до неба. Щоб зобразити це на плоскому аркуші паперу, художники вирішили проводити лінію, яка відокремлює небо від землі, і назвали її лінією горизонту. Якщо ми з вами вийдемо на вулицю, ми ніколи не побачимо цю лінію накресленою на землі. Вона існує тільки в нашій уяві. Тому її називають умовною. Просто ми з вами домовимося, що все, що розташоване вище лінії горизонту,— це небо, а все, що розташоване нижче,— земля. Художники намагаються не проводити лінію горизонту точно посередині аркуша — малюнок виходить нудним. Лінія повинна розташовуватися або вище, або нижче середини аркуша паперу. Лінія горизонту дуже рідко буває ідеально рівною. Вона піднімається, збігаючи на пагорби, і спускається в низини та яри.
Наше дерево має рости на землі. І нам необхідно знайти для нього точне місце. Якщо намалюємо дерево на лінії горизонту чи трохи вище за неї, можна буде подумати, що наше дерево літає, як птах. Якщо ми, навпаки, опустимо його дуже низько і почнемо малювати біля самого обрізу аркуша, здаватиметься, що дерево вивалюється з малюнка. Тому слід розташувати початок стовбура приблизно посередині тієї ділянки, яку ми відокремили лінією горизонту як землю.

3. Положення лінії горизонту на аркуші паперу:

а, б — правильно; в — неправильно

- А зараз ми будемо малювати дерево, яке вже виросло.

4.Бесіда
• Давайте згадаємо, з яких частин складається дерево? (Гілки, стовбур, листя.)
Ці частини є у будь-якого дерева — великого чи маленького. Стовбур завжди товстий біля землі і тоненький біля верхівки. Гілки товщі біля стовбура, а на кінцях — тоненькі. Дерево тягнеться до неба і сонечка своїми гілочками, немов руками.

Як намалювати дуб крок за кроком

Дуб асоціюється з могутнім, старим і мудрим деревом. Він, ніби король лісу, як лев — король джунглів. Про дуб часто згадують у піснях, казках та віршах. Не можемо не згадати і ми, давай спробуємо намалювати це дерево.

Дуб особливий тим, що має не високий, але широкий могутній стовбур та пишну крону . Це відрізняє його від інших дерев.

1. Перш за все, подумаємо про розміщення дерева на папері. Позначимо крайню верхню та нижню точку малюнку та поєднаємо їх центральною лінією дерева. Вона допоможе нам зберегти симетрію.

2.Тепер беремося за малювання стовбура. Пам’ятай, що стовбур дуба широкий та могутній. Також могутнє і його коріння. На цьому етапі намалюй гілки дуба, але не до кінця, адже через пишну крону дерева гілок майже не видно. Щоб краще розуміти, де закінчаться гілки, легкими рухами олівця умовно познач крону дерева.

3. Коли стовбур буде готовий, вималюй крону. Щоб вона виглядала реалістичною, намалюй її у вигляді площин, дещо схожих на хмаринки. Вони означатимуть неоднорідні скупчення листочків. Де-не-де між цими площинками можна позначити декілька маленьких гілочок, яких видно через листя.

4. Готово! Залишилось тільки додати картині яскравих барв за допомогою фарб або олівців.
Дерево малюємо лініями знизу вгору з поступовим зменшенням натиску від широкої лінії до дуже тонкої.

5. Практична робота учнів Розфарбовуванння

IV.    Підбиття підсумків

1.      Перегляд і виправлення помилок у малюнках учнів.

2.      Демонстрування дитячих робіт.

3.      Бесіда:

  • Що нового ви дізналися на уроці?

  • Чому навчилися?

Кому подаруєте свій малюнок.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
4
міс.
2
7
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!