Конспект уроку з математики на тему "Дії з іменованими числами. Розв’язування задач."

Математика

Для кого: 4 Клас

14.01.2021

1114

97

0

Опис документу:
Урок з математики в 4 класі на тему "Дії з іменованими числами. Розв’язування задач." має на меті ознайомити учнів із виразами письмового додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях вимірювання довжини та маси.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Дії з іменованими числами. Розв’язування задач.

Мета: ознайомити учнів із виразами письмового додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях вимірювання довжини та маси;

удосконалювати обчислювальні вміння та навички; закріплювати вміння учнів розв’язувати задачі вивчених видів; розвивати та корегувати логічне мислення, увагу, пам'ять, математичне мовлення, уважність; виховувати старанність, самостійність у роботі.

Обладнання: таблиці додавання та віднімання величин, підручник з математики, картки

Хід уроку

І. Вступна частина уроку

Контроль, корекція та закріплення знань учнів

  1. Усний рахунок

а) Робота з іменованими числами

Пригадайте міри довжини, міри маси.

Замініть подані міри меншими мірами:

72 км = м

45 см = мм

12 дм = см

Замініть подані міри більшими мірами:

4500кг = ц

114000 г = кг

275000 кг = т

Замініть прості іменовані числа складеними:

5480 кг = …т …ц… кг

2460 г = … кг … г

(Взаємоперевірка: учні обмінюються зошитами і перевіряють результати один одного)

ІІ Основна частина уроку

  1. Повідомлення теми уроку.

  • Сьогодні ми будемо вчитися додавати та віднімати іменовані числа, виражені в одиницях вимірювання довжини та маси; розв’яжемо декілька задач.

  1. Вивчення нового матеріалу.

а) Метод «Прес»

– Замінити складені іменовані числа простими:

4 м 63 см, 13 км 560 м, 6 т 020 кг,

9 кг 400 г, 1 км 800 м, 3 м 10 см

Я вважаю, що 4 м 63 см – це 463 см, тому що в 1 метрі – 100 сантиметрів. Отже, 4 м 63 см = 463 см…

б) Робота з підручником

Завдання № 431 «Ланцюжком»

1 т – 250 кг 10 т – 2 ц 2 кг – 300 г

1 м – 37 см 10 дм – 4 см 2 м – 30 см

Завдання № 432 (метод «Мікрофон»)

а) Перевірте, чи правильно виконано віднімання й проясніть, чим різняться подані записи.

53 м 08 см – 9 м 73 см = 43 м 35 см

5308 53 м 08 см

973 ‾ 9 м 73 см

  1. 43 м 35 см

Висновок. Складені іменовані числа можна віднімати так, як вони записані у виразі, а можна спочатку виконати перетворення їх у прості іменовані числа, а потім записати здобутий результат складеними іменованими числами.

б) Знайдіть суму і різницю 7 км 080 м і 5 км 185 м.

Завдання № 434. Робота в парах.

а) Перевірте, чи правильно виконано додавання і поясніть, чим різняться подані записи.

27 т 459 кг + 9 т 780 кг = 37 т 239 кг

27459 27 т 459 кг

+ 9780 + 9 т 780 кг

37239 37 т 239 кг

Висновок. Складені іменовані числа можна додавати так, як вони записані у виразі, а можна спочатку виконати перетворення їх у прості іменовані числа, а потім записати здобутий результат складеними іменованими числами.

б) Знайдіть суму і різницю: 19 кг 450 г і 7 кг 080 г (Кожен самостійно виконує вправу, потім учні обмінюються зошитами, перевіряють, обговорюють)

  1. Фізкультхвилинка

Вправи на розвиток уважності

  1. Закріплення та узагальнення вивченого.

  1. Розв’язування задачі № 435

Учні високого рівня знань розв’язують задачу самостійно.

Учні достатнього рівня знань розв’язують задачу по діях.

1) 5 кг 720 г - 3 кг 345 г = 2 кг 375 г — маса курки.

2) 5 кг 720 г + 2 кг 375 г = 8 кг 095 г — маса гусака і курки.

3) 8 кг 095 г + 4 кг 390 г = 12 кг 485 г — маса індика.

4) 8 кг 95 г + 12 кг 485 г = 20 кг 580 г — загальна маса гусака, курки і індика.

Решта учнів — за допомогою короткої умови на картках-підказках і схеми-опори.

2*) Самостійне розв’язування задачі № 436. (додаткове завдання)

1) 150 кг : 50 = 3 (кг) — маса одного пакета;

2) 3 ∙ 100 = 300 (кг) — маса 100 пакетів.

ІІІ. Підсумок уроку

  • То ж як можна додавати і віднімати складені іменовані числа?

Складені іменовані числа можна віднімати та додавати так, як вони записані у виразі, а можна спочатку виконати перетворення їх у прості іменовані числа, а потім записати здобутий результат складеними іменованими числами.

  • Чи цікаво вам було виконувати завдання?

  • Для чого можуть знадобитися вам ці знання?

ІV. Домашнє завдання: виконати завдання № 438

V. Вправа для зняття зорового навантаження

За офтальмологічними картками

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.