Конспект уроку на тему «Звичайні дроби. У пошуках скарбів», 5 клас

Опис документу:
Мета: систематизувати та узагальнити знання з теми "Звичайні дроби", виробити вміння та навички творчого застосування знань; розвивати логічне мислення, правильну математичну мову, вміння аналізувати та робити висновки; виховувати позитивну мотивацію навчання, зацікавленість математикою, організованість, колективізм, дисциплінованість

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Конспект уроку на тему

«Звичайні дроби. У пошуках скарбів», 5 клас

Підготувала Полюк Л. В., вчитель математики, Хмельницька ЗОШ № 14

Тема: Звичайні дроби. У пошуках скарбів

Мета: систематизувати та узагальнити знання з теми "Звичайні дроби", виробити вміння та навички творчого застосування знань; розвивати логічне мислення, правильну математичну мову, вміння аналізувати та робити висновки; виховувати позитивну мотивацію навчання, зацікавленість математикою, організованість, колективізм, дисциплінованість.

Тип уроку: урок-подорож

Обладнання: карта подорожі, таблиці, роздатковий матеріал.

Напис на дошці:

"Ти міркуй, фантазуй і твори!"

Хід уроку

І. Організаційна частина

Глибина і абстракції сила,

Розрахунок в задачах стрункий,

Строга логіка, виклад красивий

Математиків ваблять віки.

Проникаючи в зоряні далі,

В таємниці, у надра земної кори,

Математика всіх закликає:

"Ти міркуй , фантазуй і твори!"

Ці слова ми візьмемо девізом сьогоднішнього уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Оголошення теми і мети уроку.

Відкриваються двері і в клас заходить гномик.

Гномик: Добрий день! Мої друзі гномики мене направили на пошуки скарбів і спорядили в дорогу. Вони дали мені карту і мішечок, а також направили до вас, сказавши, що ви мені допоможете в пошуках скарбів.

Вчитель: Ну що допоможемо Гномику у пошуках скарбів? Вирушаємо в дорогу.

На нашому шляху зустрілась перешкода: густий і непрохідний ліс. Як нам подолати перешкоду і продовжити шлях?

Гномик: Давайте скористаємось мішечком, який мені дали в дорогу. Сподіваюсь, що він допоможе нам.

Дістає з мішечка карточки з запитаннями.

Учитель: Тепер зрозуміло, яка наша перша перешкода і як її здолати: потрібно правильно дати відповіді на запитання.

Гномик читає запитання:

  1. За допомогою чого записують звичайний дріб? (Риска дробу). Як називають числа в записі дробу? (Чисельник і знаменник).

  2. На що вказує чисельник дробу? (Скільки частин беремо).

  3. На що вказує знаменник дробу? (На скільки частин ділимо).

  4. З якою математичною дією пов’язаний звичайний дріб? (З дією ділення).

  5. Який дріб називається правильним? (Чисельник менший за знаменник). Неправильним? (Чисельник більший за знаменник).

  6. Як перетворити неправильний дріб у дробове число (Виділити цілу частину дробу)? (Поділити чисельник на знаменник: неповна частка – ціла частина, остача – чисельник, знаменник - той самий).

  7. Як перетворити мішане число в неправильний дріб? (Цілу частину помножити на знаменник і додати до чисельника, суму записати у чисельник, знаменник - той самий).

  8. Як порівняти дроби з однаковими знаменниками? (Більший той, чисельник якого більший).

  9. Як порівняти дроби з однаковими чисельниками? (Більший той, знаменник якого менший).

  10. Як порівняти дроби з одиницею? (Правильний дріб менший за одиницю, неправильний дріб більший за одиницю).

  11. Правило додавання дробів з однаковими знаменниками. (Щоб додати дроби з однаковими знаменниками треба додати чисельники і суму записати в чисельник, а знаменник залишити без змін).

  12. Правило віднімання дробів з однаковими знаменниками. (Щоб відняти два дроби з однаковими знаменниками потрібно від чисельника зменшуваного відняти чисельник від’ємника і результат записати в чисельник, знаменник залишити той самий).

ІІІ. Розведений міст.

Ми подолали першу перешкоду на шляху і вже видніється друга – розведений міст.

Дістаю карточки із завданнями:

Карточка №1

У трьох пакетах 8 кг цукру, причому в першому пакеті кг, а в другому на кг більше. Скільки кілограмів цукру в третьому пакеті?

1) (кг) – в ІІ пакеті

2) (кг) – в ІІІ пакеті

Відповідь: кг цукру в ІІІ пакеті.

Карточка №2

Магазин одержав 714 кг яблук. Першого дня продали усіх яблук, а другого - . Скільки яблук продали за два дні?

Відповідь: 588 кг яблук продали за два дні.

Клас розв’язує дані задачі по варіантах.

Оцінка роботи учнів.

IV. Фізкультхвилинка.

Ми попрацювали, а тепер відпочинемо.

Учениця виходить і проводить фізкультхвилинку.

Руки за голову ставлю сміло

І повертаймося вправо і вліво.

Двічі наліво, двічі направо.

Двічі наліво, двічі направо.

Зробимо чітко цю вправу.

Двічі наліво, двічі направо.

Будемо мати гарну поставу.

Двічі наліво, двічі направо.

Руки до пліч ви поставте усі,

Будемо рухи робить колові:

Вперед-вперед, назад-назад.

Кожній вправі учень рад.

Вперед-вперед, назад-назад.

Раз, два, три, чотири.

Наші плечі відпочили.

А тепер, поки ми відпочиваємо послухайте ще одну задачу, сформульовану у віршовій формі.

Викликає вчитель Люду,

Слабшу серед дітвори,

І питає: «Скільки буде

Десять поділить на три?»

Розв’язать вона не може.

Звісно, знітилась, мовчить…

Вчитель каже: «Так не гоже!

Прості дроби треба вчить.

Хай картоплі є десяток, -

Вчитель далі річ веде, -

Розділи на трьох дівчаток.

То по скільки припаде?»

Люда каже: «Зайвий клопіт.

І на що мені це знать?

Я зварю їм ту картоплю,

Потовчу – і хай їдять.»

V. Зустріч з невідомим.

Наступна наша зупинка пов’язана із ще однією перешкодою невідомого походження – непрохідні чагарники.

Два учні біля дошки працюють з окремим завданням, клас - по варіантах:

Карточка №3

а) ; б) ; в) ;

; ; .

Карточка №4

а) ; б) ; в) ;

; ; .

Завдання для класу по варіантах, правильність розв’язування перевіряється на дошці.

Карточка №5 Карточка №6

а) а)

б) б)

в) в)

Карточки 5 і 6 даються окремим учням.

Ми подолали останню перешкоду і перед нами печера із скарбом Гномика. Щоб потрапити до печери потрібно відкрити замок.

VI. "Замок"

Замок закрито ключем на три оберти. Щоб відкрити замок потрібно розв’язати вправи: таблиця із завданнями (усно)

  1. Порівняти дроби:

а) і ; б) і ; в) і 1.

2) Перетворити дріб в мішане число:

а) ; б) ; в)

3) Перетворити мішане число в неправильний дріб:

а) ; б) ; в) .

VII. Скарб.

Двері відкриваються і замість скарбу ми маємо ще одне завдання:

Завдання по варіантах:

1)

2)

3)

4)

5)

6)

Відповіді:

1)

2)

3)

4)

5)

6)

Зачитуємо слово – "знання".

VII. Підсумки.

Отже, ми допомогли Гномикові відшукати скарб. Ним виявились знання. Адже справді знання – це скарб і чим більше знає людина, тим вона багатша. Щоб дістатись до нашої мети ми повторили правила виконання дій з дробами, порівняння дробів розв’язували вправи. І як підсумок уроку послухайте віршик:

Пісня про математику

Сила точної науки,

Що створив наш геній,

Дала зброю людям в руки

В праці їх щоденній.

Найдавніша на планеті

Між наук цариця, -

Математика – ти наша

Вірна помічниця.

Чи будинок зводим друже

Чи пливем морями, -

Скрізь вона тобі послужить,

Всюди вона з нами.

На заводі і в друкарні,

В відкритті галактик,

Навіть лікар у лікарні

Мусить її знати.

Любі числа, теореми,

Формули чудові

Ви професій нескінченних

Друзі і основа.

IX. Домашнє завдання.

Варіант 4 (ст. 40) С. Вихор "Дидактичні матеріали з математики для 5 класу".

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методична діяльність в умовах децентралізації освіти в Україні»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн