Конспект уроку на тему: Виготовлення рухомої іграшки із паперу «Собаки Дружка»

Опис документу:
Юний конструктор повинен добре знати властивості різних матеріалів, з яких доводиться щось виготовляти. Найпоширенішими матеріалами, які використовують при виготовленні простих іграшок є папір, картон, фанера, деревина, і частково, метали. Коротко зупинимось на властивостях паперу, з якого будемо виготовляти рухомі іграшки. Папір в є продуктом деревини. Чистий білий папір складається з окремих тоненьких волоконець. Папір має пружність, як дерев’яна гілочка.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Виготовлення рухомої іграшки із паперу «Собаки Дружка»

Мета:

Навчальна: формувати у дітей творче мислення, та удосконалювати процес розвитку конструкторських здібностей.

Розвиваюча: розвивати творчу ініціативу, конструкторські навички, самостійність, фантазію та винахідливість

Виховна: виховувати кмітливість, старанність, акуратність при виконанні роботи.

Обладнання: цупкий папір, копіювальний папір, олівець, гумка, лінійка, ножиці, шило, м’який дріт, голка, нитка, клей

Тип уроку — урок виготовлення виробу з паперу

Хід заняття

  1. Підготовка учнів до уроку

Приготуйтесь до уроку трудового навчання.

  1. Організаційний момент

Пролунав уже дзвінок

Всім пора нам на урок

Встаньте всі рівненько

Привітаємось гарненько

Добрий день! Сідайте

Проведу з вами я трудове навчання, а звати мене Софія Василівна.

  1. Повідомлення теми та завдань уроку

На сьогоднішньому уроці ми з вами виготовимо рухому іграшку собачку Дружка.

Подивіться. Чи знайомі Ось і стали вам відомі

Вам ці іграшки рухомі? Наші іграшки рухомі.

Вони й справді, мов живі;

Роблять рухи ділові.

Зайчик ніжкою завзято

Посуває самоката.

А у кролика турбота -

Моркву всунути до рота…

  1. Мотивація навчальної діяльності

Зараз ми з вами будемо розгадувати загадки.

Цей цупкий папір зігни,

Іграшку якусь зроби. (Картон)

Гавкає, кусає, а в дім не пускає. (Собака)

Два кільця, два кінця, посередіні цвях. (Ножиці).

  1. Вивчення нового матеріалу

  1. Пояснення нового матеріалу

Юний конструктор повинен добре знати властивості різних матеріалів, з яких доводиться щось виготовляти. Найпоширенішими матеріалами, які використовують при виготовленні простих іграшок є папір, картон, фанера, деревина, і частково, метали. Коротко зупинимось на властивостях паперу, з якого будемо виготовляти рухомі іграшки. Папір в є продуктом деревини. Чистий білий папір складається з окремих тоненьких волоконець. Папір має пружність, як дерев’яна гілочка. Коли згорнути з паперу трубку і покласти на стіл, то вона розправиться і знов набере форми аркуша. Користуючись цією властивістю паперу, з нього можна виготовляти трубки різних діаметрів. Папір має властивість згинатися. Якщо ми складений аркуш розправимо, то слід від лінії згину залишиться. Це зломилися дерев’яні волоконця паперу. Ця властивість дає нам змогу надавати аркушам паперу відповідних форм (коробочки, кубика та ін.).Крім того, по лінії згину (особливо вздовж волокон) папір легко розірвати по прямій лінії. А спробуйте це зробити з аркушем паперу без лінії згину,- лінія розриву буде не пряма, зигзагоподібна.Папір можна різати ножем і ножицями. З’єднуючи окремі частини іграшок або деталей моделі з паперу, часто користуються клеєм, бо папір має властивість склеюватись змащний клеєм папір наклеюють не одразу, а через хвилину – дві, коли він вбере в себе воду з клею. Папір можна фарбувати. Для цього використовують олівці, фломастери, фарби.

  1. Аналіз зразка виробу

Ми зараз будемо виконувати рухому іграшку собачку дружка. Ми можемо подарувати своїм братикам чи сестричкам меншим. І чого складається собачка, з який частин (Собачка складається із тулуба, голови і кінцівок). Форма складових частин переважно овальної форми. Який колір ви будете використовувати? (Кольори ми будемо використовувати коричневий, жовтий, чорний).

  1. Визначення матеріалів та інструментів для роботи

— Ми ознайомилися з властивостями паперу. Тепер можна приступити до виготовлення найпростіших рухомих іграшок користуватися ми будемо також шилом. Приводяться в рух іграшки за допомогою важелів, з’єднанихниткою . Досить такий малюнок скопіювати на чистий папір і потім вирізати ножицями.

Хто знає правила користування ножницями?

Послухайте уважно правила при роботі із шилом.

Правила користування ножицями і ножем

1. Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці.

2. Клади ножиці чи ніж так, щоб вони не виступали за край робочого місця.

3. Не працюй тупими ножицями і ножем, а також ножицями зі слабким кріпленням.

4. У процесі різання уважно слідкуй за розміткою.

5. У процесі роботи тримай матеріал пасивною рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза.

6. Не розмахуй ножицями, ножем, під час різання не ходи, а також не підходь занадто близько до того, хто ними працює.

7. Після роботи ножиці тримай складеними, бажано в чохлі, так само як ніж.

Правила користування шилом

1. Проколюй предмет на спеціальній (дерев’яній або гумовій) підкладці.

2. Не розмахуй рукою, в якій тримаєш шило.

3. Під час роботи з шилом не розмовляй.

4. Не проколюй шилом тверді предмети округлої форми (пересохлі каштани, жолуді, горіхові шкаралупи).

5. У процесі проколювання отвору будь уважним.

6. Користуйся тільки справним інструментом – 
ручка повинна бути щільно припасована із 
захисним кільцем.

  1. Інструктаж

  1. Подивіться уважно на свої парти у вас є деталі зразки вам потрібно ці деталі перемалювати на кольоровий картон і вирізати

  2. Згодом на ваших макетах вам потрібно намалювати так як є на зразках намалювати відповідні отвори

  3. Ці отвори, які ви намалювали треба пробити їх, а вухо приклеїти до голови.

  4. Потім з’єднуємо деталь 1 і 1а, 2 і 2а м’яким дротом кожну окремо

  5. Кінці дроту накрутити на стержень від кулькової ручки так, щоб утворились з обох боків кільця, які і будуть тримати дві деталі.

  6. З’єднуємо ниткою в єдине ціле, тобто проколюємо голкою із ниткою, де позначені червоними точками і ще раз повертаємось до вже проколеної, а згодом поколюємо другу червону точку повертаємося ще раз, а потім два кінця нитки зв’язуємо і робимо вузлик.

  7. Якщо смикати за нитку, то лапки і хвіст повинні рухатися.

  1. Повторний інструктаж

Отже, вам потрібно перемалювати , вирізати, зробити отвори.

Чим зробити отвори? (шилом), з’єднати.

Чим потрібно з’єднати деталі ? (ниткою).

Що ми робимо із вухом?

Якого кольору ми проколюємо точки, коли проколюємо шилом?

Якого кольору ми проколюємо точки, коли працюємо із голкою та ниткою?

  1. Самостійна робота учнів (25-30 хв)

А зараз приступайте до роботи, хто має запитання тихенько піднімає руку.

  1. Аналіз учнівських робіт

А зараз учні покажемо, які у нас вийшли гарні іграшки. Спочатку встає перший ряд показує свої іграшки, другий, третій.

  1. Підсумки уроку

Що ми з вами робили на уроці?

Які інструменти нам для цього знадобилися?

Що найбільше сподобалося?

Хто не завершив свою роботу вдома закінчите виготовлення іграшки.

  1. Прибирання робочих місць

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
1
3
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!