Конспект на тему "Етапи навчання читанню"

Опис документу:
Навчати дітей 4 – 5 років найефективніше під час гри, з використанням незвичних, веселих вправ. Граючи в потішні ігри зі словесним матеріалом, малюк не помічає, як у нього формується цілий ряд дуже важливих розумових операцій, на яких ґрунтується читання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Етапи навчання читанню

Навчати дітей 4 – 5 років найефективніше під час гри, з використанням незвичних, веселих вправ. Граючи в потішні ігри зі словесним матеріалом, малюк не помічає, як у нього формується цілий ряд дуже важливих розумових операцій, на яких ґрунтується читання. Оволодівши ними, дитина непомітно для себе, легко і швидко навчається читати.

Зауважимо, що дорослий, який збирається вчити малюка читати, повинен діяти в суворо визначеній послідовності. Наведемо основні етапи  навчання із зазначенням відповідних їм ігор.

  • Перший етап – дитина має опанувати звуковий аналіз слів, які вимовляє. Малюк повинен навчитися виділяти і називати за порядком звуки, з яких складається слово, а також розрізняти звуки голосні і приголосні, тверді і м’які.

  • Другий етап – ознайомлення з літерами.

  • Третій етап – виділення складів у словах і читання складів.

  • Четвертий етап – спрямований на те, щоб навчити дітей читати слова різної довжини, а також закріпити цю навичку. Починати краще зі слів, що складаються з 2 – 3 букв, і поступово переходити  до слів із 6 – 8 букв. Коли ви відчуєте, що малюк легко справляється з довгими словами (або хоча б не боїться їх читати), можна переходити до читання текстів.

 З цього моменту фактично починається період вдосконалення навичок читання, який триває зазвичай багато років. Для цього періоду ми ніяких ігор не пропонуємо, оскільки тепер захоплюючим повинен стати сам  процес читання. Однак звертаємо вашу увагу на наступне.

Для самостійного читання добирайте для дитини тексти з простим шрифтом, розмір літер якого обов’язково більший, ніж у книгах для дорослих і (бажано!) трохи більший, ніж у підручниках для першого  класу. Починайте з коротких, але цікавих, веселих оповідань і казок. Від того, наскільки вони викликатимуть у дитини позитивні емоції, значною мірою залежить ефективність формування у неї інтересу до читання взагалі. Не забувайте, що діти 4 – 5 років дуже люблять  смішні історії про дітей і тварин, а також загадки і веселі короткі вірші. Дозуйте навантаження дитини і не примушуйте її читати більше, ніж вона хоче. Крім того, важливо, щоб дитина розуміла і запам’ятовувала те, що читає. Тому пропонуйте їй відразу переказати  прочитане.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.