Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Розвиток читання у дошкільному віці. Посібники серії «Розглядай та пізнавай»
»
Взяти участь Всі події

картотека рухливих ігор для середнього дошкільного віку

Фізичне виховання та спорт

Для кого: Дошкільнята (4-5 років)

24.07.2021

1137

82

0

Опис документу:
Пропонується вихователям середнього дошкільного віку завдання та хід рухливих ігор: з ходьбою, бігом, рівновагою, повзанням та лазінням, з киданням та ловінням предметів зі стрибками та на орієнтування в просторі.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Птахи і зозуля Мета: удосконалювати навички бігу; розвивати спритність і швидкість. Хід гри. На одному боці майданчика діти креслять невеликі кола....
Слайд № 1

Птахи і зозуля Мета: удосконалювати навички бігу; розвивати спритність і швидкість. Хід гри. На одному боці майданчика діти креслять невеликі кола. Це — «гнізда птахів». Одна дитина — «зозуля», вона стоїть осторонь і не має «гнізда». На слова вихователя: Птахи у справах полетіли І гнізда-хатки залишили! (діти вибігають із «гнізд» урозтіч, «Зозуля літає» разом із ними. З ними зозуленька літає, Собі хатиноньку шукає! На слова: Птахи, довго не літайте. Свої гніздечка відшукайте! — діти біжать до своїх «гнізд», а «зозуля» намагається швидко зайняти яке-небудь «гніздо». Дитина, яка залишилася без місця, стає «зозулею». Рекомендації до гри Вихователеві необхідно стежити, щоб діти бігали всім майданчиком і не «літали» близько від «гнізд».

Ми веселі малюки Мета: удосконалювати навички ритмічної ходьби та бігу; виховувати рішучість та орієнтування в просторі. Хід гри. Діти утворюють ко...
Слайд № 2

Ми веселі малюки Мета: удосконалювати навички ритмічної ходьби та бігу; виховувати рішучість та орієнтування в просторі. Хід гри. Діти утворюють коло, тримаючись за руки. Одна дитина стає всередині кола — «ловець». Діти ходять по колу і промовляють: Ми маленькі дошкільнята, Любим бігати й гуляти, І сміятись, і стрибати, Ану, спробуй нас догнати. Раз, два, три — лови! На слово «Лови!» діти розбігаються майданчиком (залою), а «ловець» ловить їх. Якщо буде зловлено двох-трьох дітей (за умовою), гра завершується. На слова вихователя «Усі в коло!» діти шикуються в коло, і гра продовжується з іншим «ловцем». Рекомендації до гри Зловленим уважається той, кого торкнувся рукою «ловець». Спіймана дитина не може бути «ловцем». Якщо «ловець» тривалий час не може нікого спіймати, його замінюють іншим. Якщо майданчик великий, на протилежних його боках слід накреслити по одній лінії. «Ловець» стає посередині. Діти шикуються в шеренгу на одному кінці майданчика і разом із вихователем кажуть: «Ми веселі дошкільнята!». Після слова «Лови!» діти перебігають на протилежний бік майданчика до другої лінії, а «ловець» їх ловить. Вихователь регулює біг із відпочинком для того, щоб не стомити дітей.

Чия ланка швидше збереться Мета: удосконалювати навички ходьби та бігу; виховувати увагу, пам’ять, організованість. Хід гри. Діти шикуються у дві к...
Слайд № 3

Чия ланка швидше збереться Мета: удосконалювати навички ходьби та бігу; виховувати увагу, пам’ять, організованість. Хід гри. Діти шикуються у дві колони напроти вихователя. На умовний сигнал (свисток, змах прапорцем) або команду «Кроком руш!» діти ходять колонами одне за одним або в своїй колоні перешиковуються у пари і ходять парами. На команду «Усі розійшлись!» вони розбігаються майданчиком (залою). На команду вихователя «Стій!» усі зупиняються і заплющують очі. В и х о в а т е л ь (змінюючи місце). Раз, два, три, швидко шикуйтесь у колони біля мене! Виграє ланка (колона), яка швидше збереться. Гра повторюється. Рекомендації до гри Після кількох повторень гру можна ускладнити, об’єднавши дітей у 3–4 підгрупи. Кожна група шикується в колону по одному перед прапорцем свого кольору. За сигналом вихователя (свисток, удар у бубон) діти починають ходити та бігати майданчиком (залою). Після команди «На місця!» діти повертаються до свого прапорця і стають біля нього в колону. Вихователь називає, яка підгрупа швидше повернулась і вишикувалась у колону. Після 2–3 повторень вихователь дає команду «Стій!» Діти зупиняються і заплющують очі, а вихователь у цей час змінює місця прапорців. Після команди «На місця!» діти розплющують очі та поспішають стати в колону проти свого прапорця. Виграють ті, хто першим став у колону.

Море хвилюється Мета: удосконалювати навички ходьби та бігу; розвивати почуття рівноваги, витривалість. Хід гри. Діти утворюють коло, одна дитина (...
Слайд № 4

Море хвилюється Мета: удосконалювати навички ходьби та бігу; розвивати почуття рівноваги, витривалість. Хід гри. Діти утворюють коло, одна дитина (ведучий) посередині. Діти ходять по колу в різному напрямку: праворуч або ліворуч та бігають. Дитина всередині кола промовляє: Море хвилюється раз, Море хвилюється два, Море хвилюється три! Морська фігура на місці замри! Діти раптово зупиняються і кожний із них зображує той чи інший придуманий рух. Ведучий обирає те, що йому найбільше сподобалось. Діти міняються місцями. Гра повторюється. Рекомендації до гри Діти можуть бігати, стрибати всім майданчиком (залою), а на сигнал ведучого набувають певну позу. Вихователь стежить, щоб вони не стояли тривалий час у нерухомій позі, особливо зігнуті або на одній нозі.

Ведмідь і бджоли Мета: удосконалювати навички підлізати під шнур і лазити по гімнастичній стінці; виховувати увагу, кмітливість. Хід гри . Виховате...
Слайд № 5

Ведмідь і бджоли Мета: удосконалювати навички підлізати під шнур і лазити по гімнастичній стінці; виховувати увагу, кмітливість. Хід гри . Вихователь об’єднує дітей у дві нерівні підгрупи. Менша підгрупа (приблизно одна третина) — «ведмеді», решта — «бджоли». «Бджоли» розміщуються недалеко від гімнастичної стінки, перед натягнутим шнуром — «вуликом». Частина «бджіл» вилазить на гімнастичну стінку. На відстані 3–5 м від гімнастичної стінки накреслено коло — «ліс», де живуть «ведмеді в барлозі». На протилежному боці — «поле, луки». На слова вихователя: Бджоли вулик залишають, В луг квітучий поспішають! — «бджоли» злазять із гімнастичної стінки, решта підлазять під натягнутий шнур (на висоті 50–60 см). На слова: Полетіли по медок, Полетіли до квіток! — «бджоли» летять на «луки», у «поле», тобто за визначену лінію. В и х о в а т е л ь (звертаючись до «ведмедів») А ведмеді у садок В вулик лізуть по медок. «Ведмеді» вилазять зі свого «барлога», йдуть до «вулика» і вилазять на гімнастичну стінку (на висоту 1,5–2 м). На слова вихователя «Бджоли!» «ведмеді» поспішають до свого «барлога», а «бджоли» із дзижчанням повертаються. Одна група «бджіл» на гімнастичнім стінці відганяє «ведмедів», а друга вилазить на стінку. Під час повторення гри діти міняються ролями. Вихователь називає найспритніших дітей, які швидко і правильно вилазили на гімнастичну стінку і злазили з неї, швидко бігали. Рекомендації до гри «Бджолам» слід не ловити «ведмедів», а тільки торкатися їх. Ужалені «ведмеді» залишаються у «барлозі». Слід уважно стежити за дітьми, які вилазять і злазять із гімнастичної стінки. Дітям забороняється зістрибувати зі щаблів стінки.

Хто швидше добіжить до прапорця Мета: удосконалювати навички бігу й підлізання під дугу; розвивати швидкість і спритність. Хід гри. Вихователь об’є...
Слайд № 6

Хто швидше добіжить до прапорця Мета: удосконалювати навички бігу й підлізання під дугу; розвивати швидкість і спритність. Хід гри. Вихователь об’єднує дітей у три-чотири колони — команди (з однаковою кількістю дітей). Вони стають проти стільців, де покладено по прапорцю. Стільці поставлено на відстані 6–10 м від стартової лінії. На шляху до прапорців поставлено дуги. За командою вихователя «Раз, два, три — біжи!» діти, які стоять першими в колонах, підлазять під дугою, підбігають до прапорців, піднімають їх угору, потім кладуть на місце і повертаються в кінець колони. На наступну команду «Біжи!» біжать другі, треті, четверті тощо. Гра завершується, коли в ній візьмуть участь усі діти. Рекомендації до гри Дітям можна бігти зі стартової лінії лише після команди «Біжи!» Після кількох повторень можна замість варто дуг поставити обручі, що прив’язані до стояків або стільців. Діти пролізають в обруч.

Курочка і горошинки Мета: удосконалювати навички бігу та підлізання; розвивати швидкість і спритність. Хід гри. Вихователь за допомогою лічилки оби...
Слайд № 7

Курочка і горошинки Мета: удосконалювати навички бігу та підлізання; розвивати швидкість і спритність. Хід гри. Вихователь за допомогою лічилки обирає двох «курочок» і трьох-чотирьох «горошинок». Решта дітей утворюють коло, узявшись за руки. На сигнал вихователя «Горошинки покотились!» «горошинки» розбігаються, забігають у коло, підлізаючи під руки дітей, і вільно вибігають із нього. «Курчата» намагаються спіймати «горошинки». Гра завершується, коли переловлені всі «горошинки». Її повторюють уже з новими «курочками» і «горошинками». Рекомендації до гри Дітям у колі не можна затримувати «горошинки» і «курочки», коли вони біжать. Якщо «курочка» тривалий час не може спіймати «горошинку», то гру припиняють.

Мисливці та зайці Мета: удосконалювати навички стрибків на обох ногах і метання в ціль; розвивати спритність, швидкість та вправляти в орієнтуванні...
Слайд № 8

Мисливці та зайці Мета: удосконалювати навички стрибків на обох ногах і метання в ціль; розвивати спритність, швидкість та вправляти в орієнтуванні в просторі. Хід гри. Вихователь за допомогою лічилки обирає одного або двох «мисливців», які стають з одного боку майданчика, решта дітей — «зайці». Вони сидять у своїх «нірках», розташованих із протилежного боку майданчика. «Мисливці» обходять майданчик і удають, що шукають «зайців», потім повертаються на свої місця, ховаються за «деревами» (стільцями). На слова вихователя: Зайці весело стрибають, На мисливців не чекають, Плиг - скок, плиг - скок, У зелений у лісок! — «зайці» виходять на майданчик і стрибають. На слова: Та мисливці вже ідуть, І рушниці всі несуть! — «зайці» тікають до своїх «нірок», один із «мисливців» цілиться м’ячем їм під ноги і в кого влучить, того забирає із собою. «Зайці» знову виходять у «ліс» і «мисливець» ще раз полює на них, але кидає м’яч другою рукою. При повторенні гри обирають нових «мисливців». Рекомендації до гри Вихователеві слід стежити за тим, щоб «мисливець» кидав м’яч як правою, так і лівою рукою. «Мисливці» кидають м’яч тільки під ноги «зайцям». М’яч піднімає той, хто його кинув.

Цілься краще Мета: удосконалювати навички метання в ціль; розвивати окомір і спритність. Хід гри. Вихователь перешиковує дітей у три колони (команд...
Слайд № 9

Цілься краще Мета: удосконалювати навички метання в ціль; розвивати окомір і спритність. Хід гри. Вихователь перешиковує дітей у три колони (команди). На відстані 3–3,5 м перед кожною командою кладе на землю обруч. Діти по черзі кидають торбинки з піском (правою і лівою рукою), намагаючись влучити в обруч. Якщо дитина влучить у ціль, то її команді зараховується очко. Перемагає команда, у якій діти наберуть найбільшу кількість очок. Рекомендації до гри Вихователеві необхідно стежити за тим, щоб діти набували правильного вихідного положення, кидали мішечки з піском з-за спини через плече правою і лівою рукою.

Серсо Мета: удосконалювати навички метання в ціль; розвивати окомір і спритність. Хід гри. Діти шикуються на майданчику в дві рівні шеренги, одна п...
Слайд № 10

Серсо Мета: удосконалювати навички метання в ціль; розвивати окомір і спритність. Хід гри. Діти шикуються на майданчику в дві рівні шеренги, одна проти одної. Відстань між шеренгами — 3–4 м. У кожної дитини в руках серсо. За умовним сигналом діти з першої шеренги кидають кільця другій шерензі. Друга шеренга ловить кільця. Коли всі кільця накинуто, підраховують спіймані кільця. Після цього діти міняються ролями, друга шеренга кидає, а перша ловить. Виграє шеренга, яка більше спіймала кілець. Рекомендації до гри Під час кидання кільця вихователь стежить за тим, щоб діти тримали паличку правою рукою за держальце, тонкий кінець її — трохи косо донизу ліворуч. Кільце необхідно тримати в лівій руці двома пальцями. Діти надівають кільце на кінець палички, потім піднімають руки вгору, натягуючи лівою рукою кільце, поки паличка трохи не зігнеться, і пускають кільце. Діти кидають кільця вперед таким чином, щоб вони в повітрі не крутилися, а падали на землю.

Підкинь і злови Мета: удосконалювати навички бігу і ловіння м’яча; розвивати спритність і швидкість. Хід гри . На двох стояках (стовпчиках) виховат...
Слайд № 11

Підкинь і злови Мета: удосконалювати навички бігу і ловіння м’яча; розвивати спритність і швидкість. Хід гри . На двох стояках (стовпчиках) вихователь натягує шнур на висоті 150–160 см. Двоє-троє дітей підкидають м’яч через шнур, біжать за ним на протилежний бік і ловлять. Цю гру можна провести як змагання між двома-трьома командами. Перемагає та команда, гравці якої найбільше разів зловили м’яч. Рекомендації до гри Вихователь стежить за тим, щоб діти перекидали м’яч через шнур і ловили його обома руками.

Вудочка Мета: удосконалювати навички стрибків на обох ногах; виховувати увагу та кмітливість. Хід гри Діти утворюють коло, повернувшись обличчям до...
Слайд № 12

Вудочка Мета: удосконалювати навички стрибків на обох ногах; виховувати увагу та кмітливість. Хід гри Діти утворюють коло, повернувшись обличчям до центра, на відстані витягнутих у сторони рук. Вихователь стоїть у центрі кола. Він крутить по колу шнур, до кінця якого прив’язана торбинка з піском («вудочка») таким чином, щоб вона прослизнула під ногами дітей. Дошкільники стрибають через «вудочку», намагаючись не зачепити її. Спійманим уважають того, кого торкнеться шнур або торбинка. Діти час від часу відпочивають, потім гра повторюється. Рекомендації до гри Довжина шнура має бути 2–3 м, вага торбинки з піском 100 г. Гру слід починати на слово «Ловлю!» Шнур подовжується для того, щоб торбинка ковзала під ногами дітей, які стоять у колі. Діти підстрибують тільки тоді, коли «вудочка» наближається до них.

Хто краще стрибне? Мета: удосконалювати навички стрибків у довжину поштовхом обох ніг; розвивати спритність. Хід гри Діти по черзі виконують стрибо...
Слайд № 13

Хто краще стрибне? Мета: удосконалювати навички стрибків у довжину поштовхом обох ніг; розвивати спритність. Хід гри Діти по черзі виконують стрибок у довжину з місця поштовхом обох ніг у яму з піском (килимок). За відбитками п’ят вихователь відмічає довжину стрибка кожної дитини. Перемагає той, хто стрибнув на більшу відстань, утримавшись на ногах. Рекомендації до гри Гру можна проводити на свіжому повітрі, виконуючи стрибки в довжину з розбігу в яму з піском. Чижик у клітці Мета: удосконалювати навички стрибків на обох ногах; розвивати спритність, швидкість Хід гри Діти стають у коло і, узявшись за руки, утворюють «клітку». П’ятеро-шестеро дітей — «чижики» — стають у центрі.На початку гри «чижики» стоять у «клітці». Діти за сигналом вихователя, тримаючись за руки, ідуть праворуч або ліворуч і промовляють: Чижик, чижик, любий чиж,

Як на волю полетиш? Хоч збирався утекти, Та лишився в клітці ти. Після цих слів «чижики» підстрибують на місці, роблять рухи руками вгору і вниз, н...
Слайд № 14

Як на волю полетиш? Хоч збирався утекти, Та лишився в клітці ти. Після цих слів «чижики» підстрибують на місці, роблять рухи руками вгору і вниз, наче літають. На слова вихователя «Полетіли з клітки» вони намагаються вибігти з кола, а діти, які утворюють «клітку», перешкоджають їм, то опускаючи, то піднімаючи руки. Коли всі «чижики вилетіли з клітки», на цю роль обирають нових гравців, і гра продовжується. Рекомендації до гри Вихователь стежить за тим, щоб «чижики», застосовуючи силу, проривалися з клітки. Не залишайся на підлозі Мета: удосконалювати навички бігу і стрибків у глибину; виховувати увагу; учити орієнтуватися в просторі. Хід гри .Діти стоять у різних місцях майданчика (зали), один із них обирається «квачем». По кімнаті розставлені лави, дошки на підвищенні, парканчик, колоди (25 см у діаметрі, заввишки 20–25 см). За командою вихователя «Лови!» «квач» починає ловити тих дітей, які не встигли стати на будь-яке підвищення. Після двох повторень «квач» передає свою позначку іншій дитині, і гра повторюється з новим «квачем». Рекомендації до гри Вихователь має стежити за тим, щоб діти зістрибували з підвищень і приземлялися на обидві ноги: легко, на носочки, а не на всю ступню.

Піжмурки Мета: виховувати увагу, спостережливість, орієнтування у просторі. Хід гри. Діти стоять у колі на відстані витягнутих у сторони рук. Усере...
Слайд № 15

Піжмурки Мета: виховувати увагу, спостережливість, орієнтування у просторі. Хід гри. Діти стоять у колі на відстані витягнутих у сторони рук. Усередину кола обирають двох дітей: одній дитині зав’язують хустинкою очі, другій — дають до рук дзвіночок. Дитина із дзвіночком бігає по колу, а «піжмурка» її ловить, слухаючи дзвіночок. Коли «піжмурка» зловить дитину із дзвіночком, то всередину кола обираються інші діти, і гра продовжується. Рекомендації до гри Гру можна проводити без дзвіночка. Дитина, яка тікає, іноді плеще в долоні. «Піжмурка» запитує: «Де ти?» Дитина, яка тікає, відповідає: «Я тут!» «Піжмурка» за голосом ловить її. Горюдуб Мета: виховувати увагу, витримку; учити орієнтуватися в просторі. Хід гри. Діти шикуються парами і стають одне за одним. Одна дитина стає на 2–3 кроки попереду всіх на визначеній лінії або накресленому колі. Це — «горюдуб». Горюдуб Гори, гори, ясно, Щоб не погасло. Раз, два, три, Остання пара, біжи! За командою «Біжи!» діти в останній парі розбігаються вздовж колон (одна дитина з правого, друга — з лівого боку), щоб попереду «горюдуба» взятися за руки. «Горюдуб» намагається спіймати одного з них, поки вони не з’єднали руки. Кого «горюдуб» спіймає, той стає на його місце.

Гра триває, поки всі пари не перебіжать із кінця колони. Пара, яка утворилася, стає попереду, решта — відступає назад. Гра завершується, коли всі д...
Слайд № 16

Гра триває, поки всі пари не перебіжать із кінця колони. Пара, яка утворилася, стає попереду, решта — відступає назад. Гра завершується, коли всі діти пробіжать по одному разу. Рекомендації до гри Якщо «горюдуб» не спіймає будь-кого з першої пари, він залишається в цій самій ролі. Якщо не зловить жодної дитини з двох пар, то вихователь обирає нового «горюдуба» з останньої пари, яка бігала. Відгадай, чий голос? Мета: виховувати увагу та спостережливість. Хід гри. Діти, узявшись за руки, утворюють коло. У центрі кола стоїть ведучий із заплющеними очима. Діти йдуть по колу праворуч і говорять: Дружно, діти: раз, два, три! Разом вліво поверни! Усі разом повертаються і йдуть в протилежний бік. Потім промовляють: А як скажем скок, скок, скок,— Відгадай, чий голосок! Слова «Скок, скок, скок» проговорює тільки одна дитина, заздалегідь призначена вихователем. Коли діти вимовлять усі слова, ведучий розплющує очі й намагається відгадати, хто сказав: «Скок, скок, скок

». Якщо він відгадав, то ведучим стає дитина, голос якої відгадали, і гра повторюється знову. Рекомендації до гри Ведучий не має права розплющувати...
Слайд № 17

». Якщо він відгадав, то ведучим стає дитина, голос якої відгадали, і гра повторюється знову. Рекомендації до гри Ведучий не має права розплющувати очі, поки не завершиться вірш. Заборонений рух Мета: виховувати увагу, кмітливість, швидку орієнтацію. Хід гри. Діти стають у коло на відстані витягнутих у сторони рук. Вихователь також стає з ними в коло і пропонує виконувати за ним усі рухи, за винятком «забороненого», який він сам установив. Наприклад, не можна поставити руки на пояс. Вихователь виконує різні рухи, а всі діти повторюють їх. Раптом він виконує «заборонений рух». Хто з учасників гри помилиться, той робить крок уперед або штрафується. Потім він продовжує грати. Гра проводиться впродовж 5–6 хвилин, після чого вихователь називає дітей, які не припустилися жодної помилки.

Рекомендації до гриВихователь стежить за тим, щоб гравці повторювати всі вправи, крім «забороненого» руху. Штраф може бути таким: пострибати на обо...
Слайд № 18

Рекомендації до гриВихователь стежить за тим, щоб гравці повторювати всі вправи, крім «забороненого» руху. Штраф може бути таким: пострибати на обох ногах, як зайчик; промовити скоромовку; відгадати загадку та ін. Чий вінок кращий Мета: удосконалювати навички ходьби по колу; виховувати увагу та орієнтування у просторі. Хід гри. Діти об’єднані у дві рівні групи. Кожна з них утворює коло. На слова або пісню вихователя: Візьмемось за руки, Підемо на луки, Сплетемо віночок, Станемо в таночок! — діти беруться за руки і йдуть по колу ліворуч. На останні слова зупиняються, піднімають руки. Вихователь у цей час продовжує: Чий найкращий вінок, Той і піде в танок!

Після цих слів діти швидко опускають руки на плечі своїм сусідам. Вихователь зазначає, у якому колі діти швидко поклали руки на плечі та дотримують...
Слайд № 19

Після цих слів діти швидко опускають руки на плечі своїм сусідам. Вихователь зазначає, у якому колі діти швидко поклали руки на плечі та дотримують форми кола. Ці діти танцюють під будь-яку пісню вихователя, а решта плеще їм у долоні. Гра повторюється. Рекомендації до гри Вихователеві необхідно стежити за тим, щоб усі діти в колі спочатку йшли ліворуч, а під час повторення гри — праворуч, не штовхалися, не наступали на ноги одне одному. Рухлива гра «КАРУСЕЛІ» Мета: удосконалювати навички ходьби та бігу; розвивати ритмічність рухів і спритність. Хід гри Посередині майданчика (зали) вихователь кладе на землю зв’язаний у вигляді кола шнур. Це «карусель». Діти граються, ходять, бігають, підстрибують, танцюють. На сигнал вихователя «На каруселі!» діти піднімають шнур із землі та починають ритмічно ходити по колу, промовляючи: Карусель спочатку тихо Завертілась нам на втіху. Потім все пішло кругом — І бігом, бігом, бігом!

Після слів «Бігом, бігом, бігом!» діти починають бігти. Коли вихователь дасть команду «Кругом!», вони на ходу швидко беруть шнур другою рукою і біж...
Слайд № 20

Після слів «Бігом, бігом, бігом!» діти починають бігти. Коли вихователь дасть команду «Кругом!», вони на ходу швидко беруть шнур другою рукою і біжать у протилежний бік. В и х о в а т е л ь Тихше, тихше, не спішіть, Каруселі зупиніть! Раз-два, раз-два, Вже закінчилася гра! Рух «каруселі» поступово вповільнюється, а після останніх слів діти зупиняються. Вони разом кладуть шнур на землю і розбігаються майданчиком (залою). Гра повторюється. Рекомендації до гри Вихователеві необхідно стежити, щоб діти ходили по колу ритмічно та легко бігали. Після кількох повторень гри дітей можна об’єднати у три-чотири підгрупи, а замість шнура покласти в різних місцях майданчика (зали) 3–4 обручі (маленькі каруселі). Діти беруться за обручі, як за шнур. Рухлива гра «КВАЧ» Мета: удосконалювати навички швидкого бігу; розвивати швидкість і спритність. Хід гри Діти стоять у різних кінцях майданчика. Одну дитину обирають «квачем», їй дають до рук кольорову стрічку, і вона стає посередині майданчика. В и х о в а т е л ь Квачик, квачик, раз, два, три, Швидше ти дітей лови! «Квач» намагається когось догнати (квацнути). Той, кого він квацнув, відходить убік. Гра завершується, якщо «квач» зловить трьох-чотирьох дітей (за домовленістю). Рекомендації до гри Спійманим уважається той, кого «квач» квацнув, він відходить убік. Якщо «квач» протягом 30–40 с не може

Курочка і горошини Хід гри Вихователь за допомогою лічилки обирає двох «курочок» і трьох-чотирьох «горошинок». Решта дітей утворюють коло, узявшись...
Слайд № 21

Курочка і горошини Хід гри Вихователь за допомогою лічилки обирає двох «курочок» і трьох-чотирьох «горошинок». Решта дітей утворюють коло, узявшись за руки. На сигнал вихователя «Горошинки покотились!» «горошинки» розбігаються, забігають у коло, підлізаючи під руки дітей, і вільно вибігають із нього. «Курчата» намагаються спіймати «горошинки». Гра завершується, коли переловлені всі «горошинки». Її повторюють уже з новими «курочками» і «горошинками». Рекомендації до гри Дітям у колі не можна затримувати «горошинки» і «курочки», коли вони біжать. Якщо «курочка» тривалий час не може спіймати «горошинку», то гру припиняють. Мисливці і зайці Хід гри Вихователь за допомогою лічилки обирає одного або двох «мисливців», які стають з одного боку майданчика, решта дітей — «зайці». Вони сидять у своїх «нірках», розташованих із протилежного боку майданчика. «Мисливці» обходять майданчик і удають, що шукають «зайців», потім повертаються на свої місця, ховаються за «деревами» (стільцями). На слова вихователя: Зайці весело стрибають, На мисливців не чекають, Плиг - скок, плиг - скок, У зелений у лісок! — «зайці» виходять на майданчик і стрибають.

На слова: Та мисливці вже ідуть, І рушниці всі несуть! — «зайці» тікають до своїх «нірок», один із «мисливців» цілиться м’ячем їм під ноги і в кого...
Слайд № 22

На слова: Та мисливці вже ідуть, І рушниці всі несуть! — «зайці» тікають до своїх «нірок», один із «мисливців» цілиться м’ячем їм під ноги і в кого влучить, того забирає із собою. «Зайці» знову виходять у «ліс» і «мисливець» ще раз полює на них, але кидає м’яч другою рукою. При повторенні гри обирають нових «мисливців». Рекомендації до гри Вихователеві слід стежити за тим, щоб «мисливець» кидав м’яч як правою, так і лівою рукою. «Мисливці» кидають м’яч тільки під ноги «зайцям». М’яч піднімає той, хто його кинув. М'яч через сітку Хід гри На двох стояках (стовпчиках) вихователь натягує шнур на висоті 150–160 см. Двоє-троє дітей підкидають м’яч через шнур, біжать за ним на протилежний бік і ловлять. Цю гру можна провести як змагання між двома-трьома командами. Перемагає та команда, гравці якої найбільше разів зловили м’яч Рекомендації до гри Вихователь стежить за тим, щоб діти перекидали м’яч через шнур і ловили його обома руками.

Рухлива гра «НЕ ДАВАЙ М’ЯЧ» Мета: удосконалювати навички кидання та ловіння м’яча; розвивати спритність і швидкість. Хід гри Діти стають у коло на ...
Слайд № 23

Рухлива гра «НЕ ДАВАЙ М’ЯЧ» Мета: удосконалювати навички кидання та ловіння м’яча; розвивати спритність і швидкість. Хід гри Діти стають у коло на відстані витягнутих у сторони рук. Ведучий стає в центрі. За сигналом вихователя діти прокочують м’яч одне одному, а ведучий, бігаючи по колу, намагається перехопити йоги (спіймати). Якщо це йому вдається, то в центрі опиняється дитина, яка останньою прокочувала м’яч. Виграють ті, які жодного разу не були ведучими. Рекомендації до гри Вихователь стежить за тим, щоб діти м’яч прокочувати по землі обома руками. Ведучий має право зупиняти його тільки руками. Перехоплювати м’яч слід лише тоді, коли він котиться по землі. Вибивати з рук гравців не дозволяється. Мета: удосконалювати навички бігу; розвивати швидкість і спритність. Хід гри На протилежних боках майданчика вихователь креслить дві «затоки», де живуть «карасі». Відстань між «затоками» 15–20 м. «Щука» стає посередині майданчика — «річки». Усі діти — «карасі» — стають у шеренгу на одному кінці майданчика. У ставку живе рибина: Гострі зуби, сіра спина. Полювати вийшла злюка — Люта та підступна щука! За командою вихователя «Раз, два, три! Карасику, пливи!» усі «карасі» «перепливають» (біжать) у другу «затоку», а «щука» їх ловить.

В и х о в а т е л ь Гей, карасики, тікайте, Їй у рот не потрапляйте! Повторюючи гру, обирають іншу «щуку». Рекомендації до гри «Щука» ловить карасі...
Слайд № 24

В и х о в а т е л ь Гей, карасики, тікайте, Їй у рот не потрапляйте! Повторюючи гру, обирають іншу «щуку». Рекомендації до гри «Щука» ловить карасів тільки в «річці», у «затоці» вона не має права ловити. Вихователеві необхідно регулювати біг відпочинком. Спіймані діти не можуть бути «щукою». «Щука» ловить карасів тільки в «річці», у «затоці» вона не має права ловити. Вихователеві необхідно регулювати біг відпочинком. Спіймані діти не можуть бути «щукою». Рухлива гра «ХИТРА ЛИСИЦЯ» Мета: удосконалювати навички бігу; виховувати спостережливість та витримку. Хід гри Діти стоять у колі пліч-о-пліч, заклавши руки за спину. Вихователь проходить за колом і непомітно торкається кого-небудь із них. Дитина, якої торкнувся вихователь, стає «хитрою лисицею». Вихователь пропонує кому-небудь із дітей уважно подивитися на своїх товаришів, пошукати очима «хитру лисицю». Якщо дитина відразу не знайде, діти всі разом запитують: «Хитра лисице, де ти?» І пильно стежать за обличчям кожного, чи не викаже себе «хитра лисиця». Після трьох запитань ласиця відповідає: «Я тут!» і вбігає в коло, а діти швидко розбігаються, «Лисиця» їх ловить(торкається рукою). Коли буде спіймано 2–3 дітей, гра завершується.

Рекомендації до гри Якщо «лисиця» викаже себе раніше, ніж її запитають, діти обирають іншу «лисицю». Рухлива гра «НЕ БОЮСЬ» Мета: удосконалювати на...
Слайд № 25

Рекомендації до гри Якщо «лисиця» викаже себе раніше, ніж її запитають, діти обирають іншу «лисицю». Рухлива гра «НЕ БОЮСЬ» Мета: удосконалювати навички стрибків на місці; розвивати спритність і швидкість. Хід гри Діти утворюють коло на відстані витягнутих у сторони рук. Усі разом промовляють: «Не боюсь я холоду, не боюсь морозу!»Вони підстрибують на місці, розводять руки в сторони і зводять їх навхрест. «Мороз», який стоїть у центрі кола, намагається торкнутись тих, у кого руки розведені в сторони. Кого він торкнеться, той стоїть нерухомо і не бере участі у грі. Гра завершується тоді, коли спіймано двоє-троє дітей.

Рекомендації до гри Вихователеві слід нагадати дітям, щоб вони стрибали легко на носках, відштовхуючись обома ногами або перестрибували з ноги на н...
Слайд № 26

Рекомендації до гри Вихователеві слід нагадати дітям, щоб вони стрибали легко на носках, відштовхуючись обома ногами або перестрибували з ноги на ногу (за умовою). Рухлива гра «СНІГУРІ ТА КІТ» Мета: удосконалювати навички стрибків на обох ногах та стрибків у глибину; розвивати спритність. Хід гри З одного боку зали (майданчика) за лінією розставлено стільці, а з протилежного — гімнастичні лави (2–3) або кубики (заввишки 15–20 см). Це — «стріха». «Снігурі» сидять на стільцях. Одна дитина («котик») — стоїть осторонь. На слова вихователя: Йдуть до нас морози люті, Снігурі сидять надуті, Пташенята стриб, стриб, стриб, Малесенькі диб, диб, диб! — «снігурі» підводяться і починають стрибати по всій площі.

В и х о в а т е л ь Їжу по снігу тукають, Під стріхою спочивають. «Снігурі» шукають їжу, а потім «летять під стріху» (стають на лави). На слова: Пт...
Слайд № 27

В и х о в а т е л ь Їжу по снігу тукають, Під стріхою спочивають. «Снігурі» шукають їжу, а потім «летять під стріху» (стають на лави). На слова: Пташенята стриб, стриб, стриб, Малесенькі диб, диб, диб! — діти зістрибують із лав і стрибають залою (майданчиком). На слова: Котик підкрадається, До пташок добирається! — «кіт» нявчить, «снігурі» тікають до стільців, а «кіт» їх ловить. Після цього обирають іншого «кота». Гра повторюється. Рекомендації до гри Вихователеві необхідно стежити за тим, щоб діти бігали всією залою (майданчиком) і не «літали» біля стільців. Кого «кіт» торкнеться рукою, той уважається спійманим. Рухлива гра «МИШОЛОВКА» Мета: удосконалювати навички ходьби та бігу; виховувати витриманість, кмітливість, чесність. Хід гри Вихователь об’єднує дітей у дві неоднакові підгрупи. Менша утворює коло — «мишоловку», а більша, яка зображає «мишей», розміщується за колом. Діти, які зображують «мишоловку», беруться за руки і починають ходити по колу праворуч або ліворуч (за умовою). Діти Як ці миші надоїли, Все погризли, все поїли, Бережіться, мишенята, Доберемось ми до вас! Мишоловку ми поставим, Переловимо всіх вас.

На останні слова діти зупиняються і піднімають зчеплені руки. «Миші» в цей час починають швидко перебігати через «мишоловку» і вибігати з неї. На с...
Слайд № 28

На останні слова діти зупиняються і піднімають зчеплені руки. «Миші» в цей час починають швидко перебігати через «мишоловку» і вибігати з неї. На слово вихователя «Хлоп!» діти швидко опускають руки, і «мишоловка» закривається. Дітей, які не встигли вибігти з кола, уважають спійманими, і вони стають у коло. Коли «миші» будуть спіймані, гру починають знову. Для «мишоловки» обирають дітей, які зображували «мишей». Рекомендації до гри Вихователь стежить за тим, щоб «миші» перебігають тільки через середину кола, за колом їм бігати не дозволяється. Не можна також підлазити під закриту «мишоловку» (опущені руки) або розривати коло. Картотека рухливих ігор для дітей середньої групи

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.