Календарно-тематичне планування з української літератури для 5-го класу на 2021-2022 н.р.

Українська література

Для кого: 5 Клас

15.07.2021

1148

231

0

Опис документу:
Календарно-тематичне планування для 5-го класу складено відповідно до програми: Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804) 2 год на тиждень (70 годин на рік)
Перегляд
матеріалу
Отримати код

5 клас

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА



Календарно-тематичне планування для 5-го класу складено відповідно до програми:

Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх

навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами,

затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)


2 год на тиждень (70 годин на рік)



Форми контролю

І семестр

ІІ семестр

К-сть

К-сть

Контрольні роботи у формі:

Всього

2

3

контрольного класного твору

-

1

виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)

2

2

Позакласне читання

2

2

Виразне читання

1

1

Література рідного краю

2

2

Розвиток мовлення

2

у+п

2

у+п


з/п

Зміст програмового матеріалу


К-сть

годин

Дата


Примітка

ВСТУП

1

Слово в житті людини. Образне слово — першоелемент літератури. Художня література як мистецтво слова. Види мистецтва

1



СВІТ ФАНТАЗІЇ ТА МУДРОСТІ

Міфи і легенди давніх українців

2

Початок словесного мистецтва: фольклор і літописи. Міфи як первісні уявлення про всесвіт і людину, реальні та фантастичні елементи людської поведінки

ТЛ: фольклор, міф

1



3

Міфи: „Бере­гиня", „Дажбог". Легенда «Чому пес живе коло людини»

ТЛ: легенда

1



4

Легенди: „Неопалима купина", «Як виникли Карпати»

1



5

Народні перекази. «Прийом у запорожці». Звичаї та традиції запорозьких козаків

ТЛ: переказ

1



6

Урок літератури рідного краю № 1. Перекази та легенди нашого краю

1


ЛРК № 1

Народні казки

7

Тематика народних казок, їхні різнови­ди. Побудова казки, її яскравий національний колорит. „Мудра дівчина"

ТЛ: народна казка

1



8

«Яйце-райце». Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці; зв’язок з міфами

ТЛ: тема, гіпербола

1



9

Урок позакласного читання №1. „Мене чарує дивосвіт казок". Українські народні казки

1


УПЧ №1

10

Урок мовленнєвого розвитку №1. Складання казок

1


РЗМ №1 (усно)

11

„Летючий корабель". Фантастичне й реальне, смішне і страшне, красиве й потворне в казках

1



12

Урок виразного читання №1. Українські народні казки

1


УВЧ №1

Літературні казки

13

Дитинство письменника. І. Франко – казкар (збірка «Коли ще звірі говорили»). Казка „Фарбований Лис"

ТЛ: літературна казка

1



14

І.Франко. „Фарбований Лис". Зміст казки, головні і другорядні персонажі. Образ Лиса, риси його характеру

ТЛ: мова автора і мова персонажів, прозова мова

1



15

І.Франко. „Фарбований Лис". Особливості літературної казки, її відмінність від народної

1



16

Контрольна робота №1. Вступ. Світ фанта­зії та мудрості

1


КР №1 (тест)

17

В. Королів-Старий. Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. „Хуха-Моховинка". Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору.

1



18

В. Королів-Старий. „Хуха-Моховинка". Добро і зло в казці. Світлий, життєствердний погляд на світ. Аналіз зовнішності (портрета) казкових істот. Наскрізний гуманізм казки

ТЛ: портрет

1



19

Урок позакласного читання №2. В. Королів-Старий. «Потерчата»

1


УПЧ №2

20

В. Симоненко. Цікаві сторінки з дитинства митця. Ка­зка „Цар Плаксій та Лоскотон".

ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм), епітети, порівняння

1



21

В. Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон". Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона

1



22

В. Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон". Казкова історія і сучасне життя

1



23

Урок літератури рідного краю № 2. Казки письменників-земляків

1


ЛРК №2

24

Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Повість-казка сучасної дитячої письменниці

ТЛ: повість-казка

1



25

Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Морально-етичні проблеми у творі: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети

1



26

Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Елементи незвичайного в повісті-казці. Символіка країни Недоладії та її мешканців

1



27

Урок мовленнєвого розвитку №2. Складання продовження пригоди Алі та її нових друзів

1




РМ №2

(письмово)

Із народної мудрості

28

Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд змісту і форми загадок. Види загадок (про людей, їхнє життя, про природу та її явища, про рослини, тварин)

ТЛ: загадка, метафора

1



29

Прислів’я та приказки. Народне уявлення про довколишній світ та оцінка його в прислів’ях і приказках. Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості

ТЛ: прислів’я, приказка

1



30

Леонід Глібов - відомий український поет і байкар. „Химерний, маленький…", „Що за птиця?"

ТЛ: акровірш

1



31

Л. Глібов. Фольклорна основа його віршованих загадок. «Хто вона?», „Хто розмовляє?", „Хто сестра і брат?"

1



32

Контрольна робота №2. Світ фанта­зії та мудрості

1


КР №2 (тест)

ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ НАШОГО НАРОДУ

33

«Повість минулих літ» – найдавніший літопис нашого народу. Літописна оповідь «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь». Казкові й історичні мотиви літописних сюжетів

ТЛ: літопис

1



34

Літописна оповідь «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам». Любов руських (українських) князів до своєї землі, їхня сила духу, воля, благородство, сміливість, рішучість, вірність

1



35

Літописна оповідь «Володимир вибирає віру». Значення літописання для нащадків.

Урок мовленнєвого розвитку №3. Усне переказування літописних оповідей

1


РМ №3 (усно)

36

Урок позакласного читання №3. Є. Гуцало. «Сім’я дикої качки»

1


УПЧ №3

37

Олександр Олесь. Поезії з книги «Княжа Україна», їх зв’язок із літописами. «Україна в старовину»

1



38

Олександр Олесь. „Ярослав Мудрий". Поетична оповідь про минуле нашого народу, князів Русі-України, їхню мудрість, благородство, хоробрість, любов до рідної землі

1



39-40

Олександр Олесь. «Микита Кожум’яка». Драматичний твір на тему народної казки

2



41

Урок літератури рідного краю №3. Поети Старокостянтинівщини

1


ЛРК №3

42

Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями сучасної України

ТЛ: епічний твір

1



43

Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Фантастичне і реальне в повісті. Історичне минуле нашого народу в житті сучасної людини

1



44

Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Образи козаків та символіка козацької шаблі у творі

1



45

Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Екзотика старовинних українських замків

1



46

Контрольна робота №3. Історичне минуле нашого народу

1


КР №3 (тест)

РІДНА УКРАЇНА. СВІТ ПРИРОДИ

47

Т. Шевченко. Розповідь про поета, його дитинство (на основі повісті С. Васильченка «У бур’янах»)

1



48

Україна часів Т.Шевченка. Оповідання С.Васильченка «У бур’янах»

1



49

Тарас Шевченко. «За сонцем хмаронька пливе...». Картини довколишнього світу, природи у поезіях Т.Шевченка

ТЛ: ліричний твір, персоніфікація

1


Напам’ять

50

Т. Шевченко. «Садок вишневий коло хати». Художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови

1


Напам’ять

51

П. Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. „Не бував ти у наших краях!"

1



52

П. Тичина. „Гаї шумлять…», «Блакить мою душу обвія­ла…». Майстерне відтворення краси природи, вираження життєрадісності, патріотичних почуттів засобами художнього слова. Мелодійність віршів П.Тичини

ТЛ: метафора, епітет

1




Напам’ять

(1 вірш на вибір)

53

Урок виразного читання №2. Поезії Т. Шевченка та П.Тичини

1


УВЧ №2

54

Є. Гуцало. Основні відомості про письменника. Вічне протистояння добра і зла наскрізна тема світового мистецтва. Порушення цієї теми в оповіданні «Лось»

ТЛ: оповідання

1



55

Є. Гуцало. «Лось». Співчуття, милосердя шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань

1



56

Урок мовленнєвого розвитку №4. Складання портрета літературного героя

1


РМ №4 (письмово)

57

Контрольна робота №4. Рідна Україна. Світ природи

1


КР №4 (твір)

58

М. Рильський. Основні відомості про поета. Краса рідної природи й відтворення її поетом засобами поетичної мови. «Дощ»

1



59

М. Рильський. Єдність людини і природи, зв'язок між станом людської душі та довкіллям. «Осінь-маляр із палітрою пишною…»

1




Напам’ять

(1 вірш на вибір)

60

Урок літератури рідного краю №4. Цікаві твори письменників-земляків

1


ЛРК №4

61

Г. Тютюнник. Коротко про письменника. «Дивак». Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. Паралельність і єдність двох світів природи й людини, зображених в оповіданні

1



62

Г. Тютюнник. «Дивак». Точність і лаконізм описів природи. Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, уміння фантазувати, уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості

1



63

Урок позакласного читання №4. Сучасні твори про історичне минуле. Оксана Сенатович. «Малий Віз»

1


УПЧ №4

64

Микола Вінграновський. «Сіроманець» – захоплива й драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи

1



65

Микола Вінграновський. «Сіроманець». Гуманізм повісті

1



66-67

Микола Вінграновський. «Сіроманець». Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції

2



68

Контрольна робота №5. Рідна Україна. Світ природи

1


КР №5 (тест)

69-70

Твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення

2




Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.