Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва у 5 класі

Образотворче мистецтво

Для кого: 5 Клас

25.08.2021

304

56

0

Опис документу:
Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва у 5 класі РОЗДІЛ 1. ГРАФІКА Тема 1. Види образотворчого мистецтва РОЗДІЛ 2. ЖИВОПИС РОЗДІЛ 3. СКУЛЬПТУРА ТА ДЕКОРАТИВНО-УЖИТКОВЕ МИСТЕЦТВО РОЗДІЛ 4. Взаємодія образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтв (архітектурою, літературою, музикою, театром, цирком, кіно)
Перегляд
матеріалу
Отримати код

КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО у 5-му класі

35 годин – 1 година на тиждень, з них 4 - резервні


Програма:

Навчальна програма «Мистецтво. 5 – 9 класи», затверджена наказом МОН України від 06.06.2012 р. №664 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від 07.06.2017 р. №804).


з/п

Дата

Прим.

Зміст уроку/

ТЕМА

Очікувані результати

РОЗДІЛ 1. ГРАФІКА

Тема 1. Види образотворчого мистецтва

1.



Види образотворчого мистецтва. Графіка. Живопис.


Учень / учениця

Знаннєвий компонент

  • знає види графіки, засоби художньої виразності графіки (лінія, штрих, крапка, пляма); основні закони композиції

Діяльнісний компонент

  • відтворює об’єкти навколишнього світу засобами художньої виразності графіки;

  • передає об’єм предметів засобами світлотіні;

  • дотримується основних законів композиції;

  • застосовує різні графічні техніки та матеріали

Ціннісний компонент

  • висловлює власні судження про естетичну цінність графічних творів;

  • аналізує власні графічні творчі роботи та роботи однолітків;

  • усвідомлює значення графіки як основи інших видів образотворчого мистецтва

2.



Види образотворчого мистецтва. Скульптура. Декоративно-прикладне мистецтво.

3.



Із чого починається картина. Формат картинної площини: горизонтальний, вертикальний;

4.



Як скомпонувати малюнок в обраному форматі.

Тематична. Узагальнення навчального матеріалу з розділу «Види образотворчого мистецтва»

5.



Графіка як вид образотворчого мистецтва. Основні засоби графічної мови. Точка. Лінія. Штрих. Фактура. Різний характер ліній (ніжні, колючі тощо)

6.



Графіка. Види графіки Графічні техніки: гравюра, ліногравюра, ксилографія, офорт, літографія.

7.



Лінія та силует у рисунку. Основні засоби графічної мови. Пляма. Силует. Ритм ліній і плям.

8.



Прийоми композиції. Тональний контраст, акценти в композиції, фактура предметів, протиставлення в композиції, передній план композиції.

9.



Конструкція і пропорції. Поетапність виконання натюрморту.

10.



Світлотінь. Послідовність зміни тону на поверхні предмету. Особливості техніки штриха.

11.



Знайомство з перспективою. Рисування куба і предметів прямокутної форми. Лінія горизонту. Тональний контраст.

12.



Зображення предметів циліндричної форми, подібних до кулі, та складної форми. Об’ємно-просторові характеристики циліндра, кулі світлові співвідношення.

13.



Ілюстрація. Історія ілюстрації. Техніки ілюстрацій. Етапи роботи над ілюстрацією.

14.



Із чого складається книжка. Будова та особливості оформлення книги.

Художній шрифт. Шрифтова композиція. Буквиця.

15.



Ужиткова графіка. Інстру-менти та матеріали. Етапи роботи над листівкою.

Контрольна робота №1

з теми «Графіка».

НАСКРІЗНІ ЛІНІЇ: __________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

РОЗДІЛ 2. ЖИВОПИС

16.



Види живопису: станковий, монументальний, театрально-декораційний.



Учень / учениця

Знаннєвий компонент

  • знає види живопису; властивості кольору (насиченість, світлота, відтінок);

  • називає засоби художньої виразності живопису (колір, колорит, контраст, нюанс, колірна гама)

Діяльнісний компонент

  • відтворює красу навколишнього світу засобами живопису;

  • передає об’єм предметів кольором;

  • дотримується основних законів композиції;

  • уміє передавати плановість засобами живопису;

  • застосовує різні живописні техніки та матеріали (акварель, гуаш)

Ціннісний компонент

  • аналізує власні живописні творчі роботи й роботи своїх однолітків;

  • висловлює судження, ціннісні ставлення до творів живопису, які є культурним надбанням людства в Україні й світі.

17.



Колірний спектр. Колір – основний зображальний і емоційний засіб живопису Основні групи кольорів: хроматичні і ахроматичні, теплі і холодні.

18.




Колірний спектр. Колір – основний зображальний і емоційний засіб живопису. Основні групи кольорів: хроматичні і ахроматичні, теплі і холодні. Контраст. Колірний відтінок.

19.



Вплив світла на колір. Флористика.

20.



Повітряна перспектива. Настрій.

Тематична. Узагальнення знань

з теми «Живопис»

НАСКРІЗНІ ЛІНІЇ: __________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

РОЗДІЛ 3. СКУЛЬПТУРА ТА ДЕКОРАТИВНО-УЖИТКОВЕ МИСТЕЦТВО

21.



Що таке скульптура. Види скульптури.

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

  • знає види скульптури й декоративно-прикладного мистецтва; матеріали скульптури; види орнаментів;

  • розуміє засоби художньої виразності скульптури й декоративно-прикладного мистецтва;

  • називає закономірності стилізації

Діяльнісний компонент

  • уміє створювати художні образи людей, тварин, сюжетно-тематичні композиції з різних пластичних матеріалів (кругла скульптура, рельєф);

  • уміє створювати орнаментальні композиції;

  • стилізує природні форми (тварин, птахів, квітів) для створення декоративних композицій;

  • застосовує різні техніки, прийоми та матеріали для реалізації творчого задуму в декоративних і скульптурних композиціях

Ціннісний компонент

  • висловлює власні судження про твори декоративно-прикладного мистецтва й скульптури;

  • усвідомлює значення творів декоративно-прикладного мистецтва і скульптури у формуванні і збереженні культурної спадщини України й світу

22.



Засоби художньої виразності у скульптурі: об’єм, фактура. Етапи роботи над рельєфною композицією.

23.



Види декоративно-ужиткового мистецтва. Дизайн.

24.



Орнаментальна композиція. Елементи орнаменту. Види орнаментів за мотивами і композицією.

25.



Українські писанки. Символічна мова писанок.

26.



Символіка українського орнаменту. Вишивка – традиційний український вид декоративно-ужиткового мистецтва.

27.



Як стилізувати природні форми.

28.



Народні промисли.

29.



Петриківський розпис. Виконання рослинних зображень на основі об’єднання елементів петриківського розпису.


Тематична. Узагальнення знань з теми «Скульптура і декоративно-ужиткове мистецтво"

НАСКРІЗНІ ЛІНІЇ: __________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________


РОЗДІЛ 4. Взаємодія образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтв (архітектурою, літературою, музикою, театром, цирком, кіно)

30.



Мистецтво навколо нас. Приклади зв’язку різних видів мистецтв з повсякденного життя. Роль художника в цирковій виставі.

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

  • розуміє звязок образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтв (музикою, літературою, театром, цирком, кіно);

  • знає та розуміє особливості засобів художньої виразності різних видів мистецтв

Діяльнісний компонент

  • застосовує відповідні засоби художньої виразності, техніки та матеріали для створення композицій;

  • уміє створювати образотворчі композиції, які відображають взаємозв’язок між різними видами мистецтв

Ціннісний компонент

  • висловлює власні судження про нерозривну єдність різних видів мистецтв;

  • усвідомлює те, що в поєднані образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтв повною мірою відображається багатоплановість суспільної свідомості.

31.



Ляльковий театр. Оформлення сцени лялькового театру.

32.



Ляльковий театр. Види ляльок. Поетапність створення рукавичної ляльки.

33.



Вернісаж учнівських робіт.

34.



Подорож до музею.

35.



Підсумковий урок за рік «Моя країна – Україна».

НАСКРІЗНІ ЛІНІЇ: __________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________





Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Схожі матеріали

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.