Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Порядок передавання документів на зберігання до архіву закладу освіти
»
Взяти участь Всі події

Календарно-тематичне планування з ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ 3 клас

Літературне читання

Для кого: 3 Клас

20.01.2019

1522

53

0

Опис документу:
Складено відповідно до навчальної програми з літ. читання для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1–4 класи. — К. : Вид. дім «Освіта», 2015. Використані твори посібника з літературного читання для учнів 3 класу «Читаємо із задоволенням щодня» Л.А.Гайової, Л.В.Йолкіної та Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 3,4 класах серії «Шкільна бібліотека», укладач Т.В.Стус. Складено до підручника: Савченко О.Я. Літературне читання 3 клас
Перегляд
матеріалу
Отримати код

ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

3 клас

Календарний план складено відповідно до навчальної програми з літ. читання для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1–4 класи. — К. : Вид. дім «Освіта», 2015.

І семестр

4 години на тиждень

Види і кількість перевірок

Види

перевірок

Аудіювання

Усний переказ прочитаного твору

Досвід читацької діяльності учнів. Робота з літератур. твором ( письмово)

Навичка читання вголос (усно)

Навичка читання мовчки (письмово)

Загальна

кількість

І семестр

1

1

-

1

1

4

II семестр

1

-

1

1

1

4

Номер

уроку

Тема уроку

Дата

Корекція

1

2

3

4

ЦІКАВА КНИГА ПРИРОДИ

1

На порозі чарівниця осінь. Ознайомлення з підручниками. Пісня «У ритмі серця» (Хрестоматія сучасної української дитячої літератури ст. 3 - 11) «Державний Гімн України». Вступ до теми.

03.09.

2

Вчися працювати з підручником. Опис. За А. Валковою «Перший подих осені». Листки тендітні та сумні летять, кружляючи крилато. Настрій, звукопис. К. Перелісна «Осінні танці».

04.09.

3

Поетичні картини осені. Настрій. Л. Костенко «Вже брами літа замикає осінь», «Шипшина важко віддає плоди...» (напам’ять)

05.09.

4

Хто танцює і грає восени? Опис персонажа.

М. Сингаївський «Осіння гра».

06.09.

5

Вчимося розуміти природу. Відповідальність. У. Черінь «Чи ми з природою єдині...». В. Сухомлинський «Соромно перед соловейком».

10.09.

6

Урок позакласного читання «Нове коло читання: прислів’я і приказки» (посібник «Читаємо із задоволенням щодня» ст. 4-8)

11.09.

7

Ліс, наче рідний дім. Головний персонаж твору.

О. Донченко «Лісовою стежкою».

12.09.

8

Ліс, наче рідний дім. Головний персонаж твору. 0. Донченко «Лісовою стежкою» (продовження).

13.09.

9

Образи природних явищ. За А. Валковою «Листопад — ворота зими». Порівняння творів.

17.09.

10

Вірші Івана Андрусяка «Пісня», «Рибалки», «У морі жаби не живуть», «Лякація», «Про вміння читати», «Тринадцятий трамвай» (Хрестоматія ст. 12-19)

18.09.

11

Перевір свої досягнення. Навчальне аудіювання (посібник «Читаємо із задоволенням щодня» ст. 11-16) Підсумок за темою «Цікава книга Природи».

19.09.

ВІД СЛОВА — ДО КНИГИ

Мовадивний скарб

12

Вступ до теми. Мова — безцінний скарб народу. За А.Коваль «Наша мова».

20.09.

13

Мова безцінний скарб народу. За А. Коваль «Наша мова» (продовження).

24.09.

14

Урок позакласного читання «Мова і книги – найкращі винаходи людства». Вірші Івана Андрусяка «Шашіль», «Котяча дружба» (посібник «Читаємо із задоволенням щодня» ст. 17-20)

25.09.

15

Рідна мова — як чарівниця. Д. Білоус «Кожну літеру ціни». Вірші Павла Глазового, Василя Голобородька, Михайла Григоріва (посібник «Читаємо із задоволенням щодня» ст. 21-28)

26.09.

16

Птицю пізнають по пір’ю, а людинупо мові. І. Січовик «Мова». Вірші Тамари Коломієць, Ліни Костенко, Андрія Малишка, Андрія М’ястківського, Василя Симоненка, Миколи Сингаївського, Ігоря Січовика (посібник «Читаємо із задоволенням щодня» ст.29-38)

27.09.

17

Як працювати зі словниками. О. Савченко «Привчайтеся працювати із словниками!». Д. Білоус «Дивне розмаїття». Вірші Вадима Скомаровського, Василя Стельмаха (посібник «Читаємо із задоволенням щодня» ст.39-43)

01.10.

18

Знайомі незнайомці. Н. Умеров «Диктант». Підготовка до контрольного аудіювання.

02.10.

19

Контрольна робота № 1 Аудіювання.(письмово)

Тетяна Стус «Як пасує краватка» (Хрестоматія ст. 32 – 41)

03.10.

20

Аналіз контрольної роботи. Перевір свої досягнення. Ганна Чубач «Моя країна – Україна», журнал «Пізнайко» (посібник «Читаємо із задоволенням щодня» ст. 44-48) Підсумок за темою «Від слова — до книги».

04.10.

Похвала книгам!

21

Вступ до теми. 3 історії книгодрукування. За В. Дацкевичем «Як з’явилася друкована книга».

08.10.

22

3 історії книги. За О. Єфімовим «Як жила книга за часів Київської Русі».

09.10.

23

Урок позакласного читання «Мовні цікавинки» Анатолій Качан «Гойдалка біля Дунаю», «Рідні береги», «Після Бурі», «Білі ночі в Одесі», «Райські дні» (Хрестоматія ст.42 – 49)

10.10.

24

Книгаце найбільший скарб людства. За О. Єфімовим «Друкар книг, перед тим не бачених».

11.10.

25

Книга вчить, як на світі жить. Д. Павличко «Соняшник». Прислів’я. Казка Катерини Бабкіної «Хто потрібен у міському саду» (посібник ст.49-53)

16.10.

26

Хто багато читає, той багато знає. Л. Повх «У бібліотеці». Казка Катерини Бабкіної «Андрій і Настя збирають порічки» (посібник ст.54-55)

17.10.

27

Сторінками дитячих журналів. О. Савченко «Чи любиш ти читати журнали?». Інформація про журнал «Пізнайко» (посібник ст.48)

18.10.

28

Завітаємо до бібліотеки. «Бібліотека — затишний дім для зустрічі читача з книгою» (за матеріалами Державної бібліотеки України для дітей).

22.10.

29

Перевір свої досягнення. Підсумок за темою «Похвала книгам».

23.10.

3 чистого джерела народної творчості

30

Вступ до теми. Чарівні казки. Чия відвага, того й перемога. Народний герой. «Кирило Кожум’яка» (українська народна казка). Прислів’я.

24.10.

31

За добро платять добром. Дивовижні перевтілення. «Кривенька качечка» (українська народна казка).

25.10.

32

Урок позакласного читання «З народної скарбниці» Галина Вдовиченко «36 і 6 котів» (посібник ст. 56 – 63)

05.11.

33

Народні пісні. «Два півники» (українська дитяча пісенька). Народні пісні. «Грицю, Грицю...» (жартівлива народна пісня).

Народні пісні. Традиції українського народу. «Пісенька житнього віночка» (українська народна пісня).

06.11.

34

Золоті зернята народної мудрості. Прислів’я.

Мовні перлинки. Скоромовки. Загадки (за вибором напам’ять)

07.11.

35

Перевір свої досягнення. Підсумок за темою «3 чистого джерела народної мудрості».

08.11.

36

Урок позакласного читання «Читаємо у рідному колі» Валентина Вздульська «Подорож листа» (посібник ст. 64 – 68)

12.11.

Літературні казки й п’єса-казка

37

Вступ до теми. Поміркуємо над казкою. В. Бичко «Казка — вигадка...». А. Дімаров «Для чого людині серце». Найдавніші листи (посібник ст. 69 – 71)

13.11.

38

Поміркуємо над казкою. А. Дімаров «Для чого людині серце» (продовження). Зірка Мензатюк «Блакитне кошеня» (посібник ст. 72 – 74)

14.11.

39

Доля карає жадібних. В. Скомаровський «Чому в морі вода солона».

15.11.

40

Урок позакласного читання «Літературні казки» Леся Вороніна «Пригоди голубого папуги» (Хрестоматія ст. 60 – 73) і «Таємне товариство боягузів і брехунів» (посібник ст. 80 - 84)

19.11.

41

На чужий труд ласий не будь. Позитивні та негативний персонажі Ю. Ярмиш «Місто дружніх майстрів» (скорочено).

20.11.

42

На чужий труд ласий не будь. Позитивні та негативний персонажі Ю. Ярмиш «Місто дружніх майстрів» (скорочено) (продовження).

21.11.

43

На чужий труд ласий не будь. Позитивні та негативний персонажі Ю. Ярмиш «Місто дружніх майстрів» (скорочено) (продовження). Оповідання Зірки Мензатюк «Іди, іди, дощику!», «День народження» (посібник ст. 75 – 79)

22.11.

44

Право бути іншим. В. Нестойко «Суд у цирку» (уривок з повісті та продовження).

26.11.

45

Що таке п’єса-казка. Олександр Олесь «Бабусина пригода».

Контрольна робота № 2. Усний переказ прочитаного твору.(усно)

27.11.

46

Аналіз контрольної роботи. Що таке п’єса-казка. Олександр Олесь «Бабусина пригода» (продовження). Читання у ролях.

28.11.

47

Урок позакласного читання «Літературні казки» Мар’яна Савка «Казка про Старого Лева» (Хрестоматія ст. 74 – 79) та Дмитро Кузьменко «Чим корова не собака» (Хрестоматія ст. 88 – 91)

29.11.

48

Театр для дітей. Н. Забіла «У дитячому театрі». Іван Андрусяк «Як подружитися з Чакалкою» (Хрестоматія ст. 20 – 31)

03.12.

49

Перевір свої досягнення. Підсумок за темою «Літературні казки й п’єса-казка».

04.12.

Байки

50

Вступ до теми. Що таке байка, і хто такий байкар? Л.Глібов «Лебідь, Щука і Рак» (напам ’ять)

05.12.

51

Мораль байки. Л. Глібов «Коник-стрибунець». Інсценівка за текстом байки.

06.12.

52

Чужому лихові не смійся. Л. Глібов «Чиж та Голуб» (напамять)

Байка Леоніда Глібова «Ластівка й Шуліка» (посібник ст.49-50)

10.12.

53

Перевів свої досягнення. Пишемо листа Святому Миколаю (посібник ст. 67 – 68) Підсумок за темою «Байки».

11.12.

54

Урок позакласного читання Валентина Вздульська «Подорож листа» (посібник ст. 64 – 66) та «Потяги» (Хрестоматія ст.50 – 55)

Контрольна робота № 3. Навичка читання мовчки (письмово)

12.12.

Світ дитинства у поезії і прозі

Поетичні твори

55

Аналіз контрольної роботи. Вступ до теми. Ознайомлення з життям і творчістю Лесі Українки. Леся Українка «Як дитиною бувало...».

13.12.

56

Творчість Лесі Українки. Леся Українка «Мамо, іде вже зима...».

17.12.

57

Життя і творчість Олександра Олеся.

Олександр Олесь «Згадую: так я в дитинстві любив...».

Контрольна робота 4. Навичка читання вголос (усно)

18.12.

58

Творчість Олександра Олеся. Настрій. Олександр Олесь «Серед краси» (напам ’ять)

19.12.

59

Життя і творчість Дмитра Павличка. Д.Павличко «Мрія». Прислів’я. Сила уяви. Д.Павличко «Гном».

20.12.

60

Життя і творчість Грицька Бойка. Г. Бойко «Як невдаха виступав», Г. Бойко «Сашко». «Де Іванко?», «Пояснила» (веселинки). «Бабуся», «Краб» (скоромовки).

22.12.

61

Життя і творчість Анатолія Качана. Головний персонаж. А. Качан «Дівчинка і море».

Контрольна робота 4. Навичка читання вголос (усно)

26.12.

62

Урок позакласного читання «Зимові радості й турботи». Підготовка ло святкування Нового року. Підсумковий урок за І семестр.

27.12.

Курсивом позначені твори

посібника з літературного читання для учнів 3 класу «Читаємо із задоволенням щодня» Л.А.Гайової, Л.В.Йолкіної

та Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 3,4 класах серії «Шкільна бібліотека», укладач Т.В.Стус

Складено до підручника: Савченко О.Я. Літературне читання. Українська мова. 3 клас : підруч. для загальноосвіт. навч. закл. / О. Я. Савченко. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2013 р.

ІІ семестр

4 години на тиждень

Номер

уроку

Тема уроку

Дата

Корекція

1

2

3

4

61.

Життя і творчість Анатолія Качана. Головний персонаж. А. Качан «Дівчинка і море»

14.01.

62.

Творчість Анатолія Качана. Чарівний персонаж. А. Качан «Біля тихого Дунаю».

15.01.

63.

Ознайомлення з життям і творчістю Степана Жупанина. С. Жупанин «Оленчині вишивки».

16.01.

64.

Творчість Степана Жупанина. С. Жупанин «Сім вітрів».

17.01.

65.

Перевів свої досягнення. Підсумок за темою «Поетичні твори»

21.01.

66.

Урок позакласного читання «Сучасна поезія для дітей»

Творчість Оксани Лущевської та Михайла Григоріва. Віршовані твори «Півонія, Аль і я», «Пташка», «Літо», «я – мов зайчик» (Хрестоматія ст.80 - 87, ст.92 - 94)

22.01.

Прозові твори

67.

Головна думка. Вчинок персонажа. Василь Сухомлинський «Красиві слова і красиве діло», «Кінь утік»

23.01.

68.

Смішне і повчальне – поряд. Олег Буцень «Наше відкриття». (скорочено)

24.01.

69.

Ознайомлення з життям і творчістю Ярослава Стельмаха. Я.Стельмах «Ловись, рибко!» (уривок з повісті «Найкращий намет»)

28.01.

70.

Розвиток подій. Я. Стельмах «Ловись, рибко!» (продовження ІІІ частина)

29.01.

71.

Інсценізація твору. Я. Стельмах «Ловись, рибко!» (продовження ІV частина)

30.01.

72.

Оповідання про дружбу. В.Сухомлинський «Найкраща лінійка», «Корисний чи шкідливий?» ( збірка «Квітка сонця»)

31.01.

73.

Фантастична дружба. Лариса Денисенко «Ліза та Цюця П.» (посібник «Читаю із задоволенням щодня» ст. 88 - 94)

04.02.

74.

Перевір свої досягнення. Підсумок за темою «Світ дитинства у поезії і прозі».

05.02.

75.

Урок позакласного читання «Сучасна проза для дітей». Уривок з твору Дмитра Кузьменка і Євгенії Добрової «Кожен може стати принцесою» (посібник «Читаю із задоволенням щодня» ст. 95 - 99)

Дмитро Кузьменко (Кузько Кузякін) «Чим корова не собака» (Хрестоматія ст.88-91)

06.02.

Тарас Шевченко: сторінки життя і творчості

76.

Вступ до теми. Ознайомлення з життям і творчістю Тараса Шевченка. Т. Шевченко «Не цурайтесь того слова...». А. Лотоцький «Малий Тарас чумакує».

07.02.

77.

Ознайомлення з життям і творчістю Тараса Шевченка.

А. Лотоцький «Малий Тарас чумакує» (продовження).

11.02.

78.

Дитячі роки Тараса Шевченка. О. Іваненко «Тарас у наймах».

12.02.

79.

Вчитайся, вслухайся в Шевченкове слово! Т. Шевченко «Село! І серце одпочине...», «І досі сниться: під горою...» (напамять)

13.02.

80.

Пейзажна лірика Тараса Шевченка. Т. Шевченко «Тече вода із-за гаю...» (напам'ять)

14.02.

81.

Читаючи Шевченка. В. Сухомлинський «Сонце заходить». Навчальне аудіювання.

18.02.

82.

Навчальний проект «На шляху до Тараса Шевченка». Навчальне аудіювання.

19.02.

83.

Урок позакласного читання «На шляху до Тараса Шевченка»

(конкурс декламаторів поезій Т.Г.Шевченка)

20.02.

84.

Навчальний проект «На шляху до Тараса Шевченка».

Навчальне аудіювання.

21.02.

85.

Творчість Оксани Лущевської. Оповідання «Дзвіночки» (посібник «Читаю із задоволенням щодня» ст. 100 - 102)

25.02.

86.

Контрольна робота № 5 Аудіювання.(письмово)

Творчість Оксани Лущевської. Оповідання «Дзвіночки» (посібник «Читаю із задоволенням щодня» ст. 103 - 106)

26.02.

87.

Аналіз контрольної роботи. Творчість художниці Марії Приймаченко (посібник «Читаю із задоволенням щодня» ст. 107 - 109)

27.02.

88.

Перевір свої досягнення. Підсумок за темою «Тарас Шевченко: сторінки життя і творчості».

28.02.

Із скарбниці казкарів світу

89.

Вступ до теми. Ознайомлення з життям і творчістю Якова та Вільгельма Грімм. Сила чарів. Брати Грімм «Шипшинка» (скорочено).

04.03.

90.

Творчість братів Грімм. Брати Грімм «Шипшинка» (продовження).

05.03.

91.

Ознайомлення з життям і творчістю Карло Коллоді. К.Коллоді «Пригоди Піноккіо» (уривок).

06.03.

92.

Творчість Карло Коллоді. К. Коллоді «Пригоди Піноккіо» (продовження).

07.03.

93.

Урок позакласного читання «Казки Братів Грімм»

11.03.

94.

Ознайомлення з життям і творчістю Астрід Ліндгрен. Характер персонажа. А. Ліндгрен «Про Карлсона, що живе на даху» (уривок).

12.03.

95.

Творчість Астрід Ліндгрен. А. Ліндгрен «Про Карлсона, що живе на даху» (продовження).

13.03.

96.

Вчимося вчитися. Мар’яна і Тарас Прохаськи «Хто зробить сніг» (посібник «Читаю із задоволенням щодня» ст. 110 - 115)

14.03.

97.

Перевір свої досягнення. Підсумок за темою «Із скарбниці казкарів світу».

18.03.

98.

Навчальний проект «Казкова скарбниця»

19.03.

Прийди, весно, з радістю!

99.

Вступ до теми. За В. Скуратівським «Благослови, мати, весну зустрічати!»

20.03.

100

Казка природи. Т. Коломієць «Березень». Прислів’я.

21.03.

101

Ознайомлення з життям і творчістю Михайла Стельмаха. М.Стельмах «Гуси-лебеді летять» (уривок із повісті). Прислів’я.

01.04.

102

Квітень усьому лад дає. В. Ткаченко «Квітень». Прислів’я.

02.04.

103

Звуконаслідування. А. М’ястківський «Розмова з одудом». Леся Українка «Уже весняне сонце припікає»

03.04.

104

Ознайомлення з життям і творчістю Миколи Сингаївського. М.Сингаївський «Вийшов травень з лісу» (напам ’ять)

04.04.

105

Творчість Миколи Сингаївського. Настрій. М.Сингаївський «На врожай». Прислів’я.

08.04.

106

Урок позакласного читання «Оспівування весни у прозі і віршах» Василь Чухліб «Струмок» (посібник «Читаю із задоволенням щодня» ст. 116 - 117) Конкурс віршів про весну.

09.04.

107

Почуття. М.Познанська «Співай, соловейку!». Загадка. За Б.Комаром «Як співає соловейко?». Л.Забашта «Дивосвіт, дивосвіт...».

10.04.

108

Почуття. Казка чеської письменниці Божени Нємцової «Володар часу» (посібник «Читаю із задоволенням щодня» ст. 118 - 122)

11.04.

109

Почуття. Казка чеської письменниці Б. Нємцової «Як Гонза вивчав латину» (посібник «Читаю із задоволенням щодня» ст. 123 - 126)

15.04.

110

Перевір свої досягнення. Підсумок за темою «Прийди, весно, з радістю!».

16.04.

Візьму перо і спробую

111

Вступ до теми. Вчися спостерігати, прислухайся.

А. Костецький «Імена».

17.04.

112

Несподівані рими. А. Костецький «Дивна звичка».

18.04

113

Умій сказати, умій і змовчати. М. Носов «Як Незнайко складав вірші».

22.04.

114

Умій сказати, умій і змовчати. М. Носов «Як Незнайко складав вірші» (продовження).

23.04.

115

Несподівані рими. Конкурс декламаторів дитячих віршів.

Контрольна робота № 6. Навичка читання мовчки (письмово)

24.04.

116

Аналіз контрольної роботи. Прислів’я. І.Світличний «Слухала Лисичка Солов’я»

25.04.

117

Урок позакласного читання «Світ у мені й у світі я». Сашко Дерматинський «Мрія Маляки» (Хрестоматія ст.96 - 99)

02.05.

118

Умій у звичайному побачити незвичне. А. М’ястківський «Біла хмарка, біла...»

06.05.

119

Умій у звичайному побачити незвичне. Казка Олени Крижанівської «Лісові писанки» (посібник «Читаю із задоволенням щодня» ст. 128 - 130)

07.05.

120

Умій у звичайному побачити незвичне. Казка Олени Крижанівської «Дивні речі на дні моря» (посібник ст. 130 - 132)

Контрольна робота № 7. Досвід читацької діяльності учнів. Робота з літературним твором (письмово)

08.05.

121

Аналіз контрольної роботи. Світ дитячих захоплень. Складання розповіді за картиною. Т.Коломієць «Чоловічки». Загадки - добавлянки. Ланцюжки римованих слів.

11.05.

122

Незвичайний подаруноккраса. В. Сухомлинський «Сергійкова квітка».

13.05.

123

Сила уяви. Г. Кирпа «Чого я другу не сказав?» (напам'ять)

14.05.

124

Перевір свої досягнення. Підсумок за темою «Візьму перо і спробую».

15.05.

125

Урок – тренінг «Секрети віршування»

16.05.

126

Аналіз контрольної роботи. Урок позакласного читання «Фантазуй і створюй» Урок - свято «Складаємо вірші»

20.05.

127

Урок - свято «День матері»

21.05.

128

Сила уяви. Творча робота над текстом.

Контрольна робота 8. Навичка читання вголос (усно)

22.05.

129

Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік.

23.05.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.