Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

Календарно-тематичне планування з фізики для 9 класу на 2021-2022 н.р.

Фізика

Для кого: 9 Клас

11.07.2021

1057

186

0

Опис документу:
Календарно-тематичне планування з фізики для 9 класу розроблено на основі Навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів з фізики 7-9 класи, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Перегляд
матеріалу
Отримати код

«ПОГОДЖЕНО»

заступник директора з нвр

_________ ___________________

«____»__________ 2021 р.


«ЗАТВЕРДЖЕНО»

Директор____________________

_________ __________________

«_____»___________ 2021 р.










Календарно-тематичне планування

з фізики

для учнів 9 класу

на 2021 – 2022 н.р.

вчителя фізики

______________________________________



Обговорено на засіданні МО

_____________________________________________________________

Протокол № _______ від _________________________

Голова МО _______________________________________













Перелік програм відповідно до яких складено

календарно-тематичне планування



Предмет

Клас

Назва навчальної програми, автори

Видавництво, рік видання

Документ, яким затверджено програму

Фізика

7-9

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Фізика. 5–9 класи» (колектив авторів)   

Сайт МОН, 2017

Наказ МОН від 

07 червня 2017 року 

№ 804




























































9 КЛАС

Усього 105 годин

3 год на тиждень, у І семестрі – 48 год, у ІІ семестрі – 57 год

п/п

Назва теми

К-ть годин за програмою

К-ть годин фактично

К-ть контрольних робіт

І.

Магнітні явища

17 + 1 год. НП

18

1

ІІ.

Світлові явища

18 + 1 год. НП

19

1

ІІІ.

Механічні та електромагнітні хвилі

8 + 1 год. НП

9

1

ІV.

Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики

12 + 1год. НП

13

1

V.

Рух і взаємодія. Закони збереження

34 + 4 год. НП

38

2

VІ.

Фізика і екологія

4

4

---

VІІ.

Повторення навчального матеріалу

----

4 год з резерву

1

VІІІ

Резерв

4



Усього

105

105

7



* НП – навчальний проект



























у/п

Дата проведення

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти

Зміст навчального матеріалу

Завдання під час дистанційного навчання

Дата виконання

І семестр

І. Магнітні явища (17 год. + 1 год. НП)

Тема 1. Магнітні явища (18 год.)

1


Учень/учениця

Знаннєвий компонент:

розуміє механізми магнітної взаємодії, електромагнітної індукції, магнітної левітації;

матеріальність магнітного поля, гіпотезу Ампера;

володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини (індукція магнітного поля) та її одиниці;

пояснює досліди Ерстеда, Фарадея, принцип дії електромагніту, електродвигуна, електровимірювальних приладів;

знає прояви магнітного поля Землі.

Діяльнісний компонент:

застосовує формулу сили Ампера під час розв’язування задач різних типів;

графічно зображає магнітне поле;

визначає напрямки індукції магнітного поля, сили Ампера, індукційного струму;

складає електромагніт.

Ціннісний компонент:

оцінює значення магнітного поля Землі для життєдіяльності організмів;

оцінює важливість, переваги та недоліки розвитку різних напрямків електроенергетики; роль видатних учених у розвитку знань про електромагнетизм

Магнітні явища. Постійні магніти, взаємодія магнітів.

Тематика навчальних проєктів



2


Магнітне поле. Магнітне поле землі



3


Дослід Естерда. Магнітне поле прямого провідника зі струмом. Індукція магнітного поля



4


Магнітне поле котушки зі струмом. Електромагніти та їх застосування



5


Розв’язування задач



6


Інструктаж з БЖД. Л.р. № 1 «Складання та випробування електромагнітів»



7


Магнітні властивості речовин. Гіпотеза Ампера



8


Дія магнітного поля на провідник зі струмом. Сила Ампера



9


Розв’язування задач



10


Електродвигуни. Електровимірювальні пристрої



11


Досліди Фарадея. Явище електромагнітної індукції. Індукційний струм



12


Інструктаж з БЖД. Л.р. № 2 «Спостереження явища електромагнітної індукції»



13


Розв’язування задач



14


Генератори індукційного струму. Промислові джерела електричної енергії



15


Розв’язування задач



16


Розв’язування задач



17


Контрольна робота № 1



18


Захист навчальних проєктів



ІІ. Світлові явища (18 год. + 1 год. НП)

Тема 2. Світлові явища (19 год.)

19


Учень/учениця

Знаннєвий компонент:

розуміє поняття світлового променю, точкового джерела світла, тонкої лінзи;

формулює визначення фізичної величини (фокусна відстань, оптична сила лінзи, показник заломлення світла); закони прямолінійного поширення, відбивання й заломлення світла;

принцип дії найпростіших оптичних приладів;

вади зору, способи їхньої корекції, методи профілактики захворювань органів зору;

одиниці оптичної сили та фокусної відстані лінзи, спектральний склад білого світла, причини різнобарв’я.

Діяльнісний компонент:

застосовує закони прямолінійного поширення, відбивання й заломлення світла, формулу тонкої лінзи під час розв’язування задач різних типів і під час виконання лабораторних робіт;

пояснює причини сонячних i місячних затемнень;

указує хід променів під час побудови зображень, отриманих за допомогою плоского дзеркала і тонкої лінзи;

вимірює фокусну відстань та визначає оптичну силу лінзи.

Ціннісний компонент:

усвідомлює значення світла для життя на Землі та в побуті;

усвідомлює значення гігієни зору та профілактики його вад

Світлові явища. Швидкість поширення світла. Світловий промінь

Тематика навчальних проєктів



20


Закон прямолінійного поширення світла. Сонячне та місячне затемнення



21


Відбивання світла. Закон відбивання світла. Плоске дзеркало



22


Розв’язування вправ



23


Інструктаж з БЖД. Л.р. № 3 «Дослідження відбивання світла за допомогою плоского дзеркала»



24


Заломлення світла на межі поділу двох середовищ. Закон заломлення світла



25


Інструктаж з БЖД. Л.р. № 4 «Дослідження заломлення світла»



26


Розкладання біло світла на кольори. Утворення кольорів



27


Лінзи. Оптична і фокусна відстань лінзи. Отримання зображень за допомогою лінзи



28


Розв’язування задач на побудову зображень у лінзах



29


Формула тонкої лінзи



30


Інструктаж з БЖД. Л.р. № 5 «Визначення фокусної відстані та оптичної сили тонкої лінзи»



31


Розв’язування задач



32


Найпростіші оптичні прилади



33


Око, як оптичний пристрій. Зір і бачення. Вади зору та їх корекція. Окуляри



34


Розв’язування задач



35


Розв’язування задач



36


Контрольна робота № 2



37


Захист навчальних проєктів



ІІІ. Механічні та електромагнітні хвилі (8 год. + 1 год. НП)

Тема 3. Механічні та електромагнітні хвилі (9 год.)

38


Учень/учениця

Знаннєвий компонент:

розуміє поняття хвильового процесу, умови утворення механічних та електромагнітних хвиль;

формулює визначення фізичної величини (довжини і частоти хвилі, гучності звуку та висоти тону);

знає фізичні основи сучасних бездротових засобів зв’язку та комунікацій, залежність властивостей електромагнітних хвиль від частоти.

Діяльнісний компонент: використовує формули взаємозв’язку довжини, частоти й швидкості поширення хвилі, швидкості поширення хвилі для розв’язування задач різних типів;

порівнює властивості звукових та електромагнітних хвиль різних частот.

Ціннісний компонент:

оцінює вплив вібрацій і шумів на живі організми;

пояснює значення сучасних засобів зв’язку та комунікацій

Виникнення і поширення механічних хвиль. Швидкість поширення, довжина і частота хвилі

Тематика навчальних проєктів



39


Звукові хвилі. Швидкість поширення звуку. Гучність звуку та висота тону. Інфра – та ультразвуки



40


Інструктаж з БЖД. Л.р. № 6 «Дослідження звукових коливань різноманітних джерел звуку за допомогою сучасних цифрових засобів»



41


Електромагнітне поле і електромагнітні хвилі. Швидкість поширення, довжина і частота електромагнітної хвилі



42


Залежність властивостей електромагнітних хвиль від частоти. Шкала електромагнітних хвиль



43


Фізичні основи сучасних бездротових засобів зв’язку та комунікацій



44


Розв’язування задач



45


Контрольна робота № 3 (за І семестр)



46


Захист навчальних проєктів



ІV. Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики (12 год. + 1 год. НП)

Тема 4. Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики (13 год.)

47


Учень/учениця

Знаннєвий компонент:

знає сучасні моделі атома та ядра;

описує досліди Резерфорда, йонізаційної дії радіоактивного випромінювання;

знає поняття радіоактивності, ізотопу, періоду піврозпаду й активності радіонукліда, ядерної та термоядерної реакцій;


Сучасна модель атома. Досліди Резерфорда

Тематика навчальних поєктів



48


Протонно-нейтронна модель ядра атома. Ядерні сили. Ізотопи. Використання ізотопів



49


Радіоактивність. Радіоактивні випромінювання, їхня фізична природа і властивості



ІІ семестр

50


розуміє механізм ланцюгових ядерних реакцій; принцип дії ядерного реактора; механізми ядерних процесів у Сонця й зір;

знає про вплив радіоактивного випромінювання на живі організми.

Діяльнісний компонент:

пояснює йонізаційну дію радіоактивного випромінювання;

користується дозиметром (за наявності);

використовує набуті знання для безпечної життєдіяльності.

Ціннісний компонент:

усвідомлює переваги, недоліки і перспективи розвитку атомної енергетики, можливості використання термоядерного синтезу;

оцінює доцільність використання атомної енергетики та її вплив на екологію, ефективність методів захисту від впливу радіоактивного випромінювання

Період піврозпаду радіонукліда



51


Розв’язування задач



52


Розв’язування задач



53


Йонізаційна дія радіоактивного випромінювання. Природний радіоактивний фон. Дозиметри. Біологічна дія радіоактивного випромінювання



54


Розв’язування задач



55


Поділ важких ядер. Ланцюгова ядерна реакція поділу. Термоядерні реакції. Енергія Сонця і зір



56


Ядерний реактор. Атомні електростанції Атомна енергетика України. Екологічні проблеми атомної енергетики



57


Розв’язування задач



58


Контрольна робота № 4



59


Захист навчальних проєктів



V. Рух і взаємодія. Закони збереження (34 год. + 4 год. НП)

Тема 5. Рух і взаємодія. Закони збереження (38 год.)

60


Учень/учениця

Знаннєвий компонент:

знає характеристики і властивості рівноприскореного руху; поняття інерціальної системи відліку, прискорення, імпульсу тіла, прискорення вільного падіння; перший, другий та третій закони Ньютона, закон всесвітнього тяжіння, закон збереження імпульсу;

наводить приклади застосування фізичних знань у сфері матеріальної й духовної культури; прояви і наслідки фундаментальних взаємодій, універсальний характер законів збереження в природі;

основні закони і закономірності, що характеризують механічний рух і взаємодію, тепловий рух, взаємодію електрично заряджених тіл;

історію розвитку фізичної картини світу;

роль фізики як фундаментальної науки сучасного природознавства;

сучасну фізичну картину світу.

Діяльнісний компонент:

застосовує набуті знання, формули прискорення, імпульсу тіла, рівняння прямолінійного рівноприскореного руху, законів Ньютона, законів збереження механічної енергії та імпульсу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів та під час виконання лабораторних робіт;

характеризує рух під дією кількох сил (у вертикальному та горизонтальному напрямках і по похилій площині);

будує графіки залежності швидкості та переміщення від часу для прямолінійного рівноприскореного руху;

застосовує закони збереження для пояснення фізичних явищ і процесів;

обґрунтовує органічну єдність людини та природи.

Ціннісний компонент:

оцінює роль законів Ньютона у розвитку фізичного знання, фундаментальний характер законів збереження;

оцінює межі застосування класичної механіки, межі застосування фізичних законів і теорій, досягнення людства та внесок України в освоєння космосу

Рівноприскорений прямолінійний рух. Прискорення. Швидкість рівноприскореного прямолінійного руху. Графіки проекцій прискорення та швидкості під час прямолінійного рівноприскореного руху

Тематика навчальних проєктів



61


Розв’язування задач



62


Переміщення під час рівноприскореного прямолінійного руху. Рівняння координати. Графіки проекції переміщення та координати під час прямолінійного рівноприскореного руху



63


Розв’язування задач



64


Розв’язування задач



65


Інерціальні системи відліку. Перший закон Ньютона



66


Другий і третій закони Ньютона



67


Розв’язування задач



68


Закон всесвітнього тяжіння. Сила тяжіння. Прискорення вільного падіння



69


Розв’язування задач



70


Рух тіла під дією сили тяжіння по вертикалі



71


Розв’язування задач



72


Рух тіла під дією сили тяжіння (тіло кинуте горизонтально)



73


Розв’язування задач



74


Рух тіла під дією кількох сил



75


Розв’язування задач



76


Вага тіла що рухається з прискоренням



77


Рух тіла похилою площиною



78


Розв’язування задач



79


Розв’язування задач



80


Контрольна робота № 5



81


Взаємодія тіл. Імпульс. Закон збереження імпульсу



82


Розв’язування задач



83


Розв’язування задач



84


Реактивний рух. Фізичні основи ракетної техніки. Досягнення космонавтики



85


Застосування законів збереження енергії й імпульсу в механічних явищах



86


Розв’язування задач



87


Інструктаж з БЖД. Л.р. № 7 «Вивчення закону збереження механічної енергії»



88


Розв’язування задач



89


Розв’язування задач



90


Фундаментальні взаємодії у природі. Межі застосування фізичних законів і теорій. Фундаментальний характер законів збереження



91


Еволюція фізичної картини світу



92


Фізика і науково-технічний прогрес



93


Контрольна робота № 6



94


Захист навчальних проєктів



95


Захист навчальних проєктів



96


Захист навчальних проєктів



97


Захист навчальних проєктів



VІ. Фізика і екологія (4 год.)

Тема 6. Фізика і екологія (4 год.)

98


Учень/учениця

Знаннєвий компонент:

знає фізичні параметри забрудненості довкілля (механічної, шумової, електромагнітної, радіаційної); механізми впливу сонячного випромінювання на життєдіяльність організмів; механізми йонізаційного впливу на організми електромагнітного смогу й радіоактивного випромінювання;

фізико-технічні основи роботи засобів попередження та очищення довкілля від викидів;

фізичні основи безпечної енергетики.

Діяльнісний компонент:

визначає фізичні параметри безпечної життєдіяльності людини за довідниковими джерелами.

Ціннісний компонент:

усвідомлює необхідність екологічно виваженого використання досягнень сучасної фізики для суспільного розвитку, вплив цього процесу на життя та майбутнє існування людей на Землі; причинно-наслідкові зв’язки у взаємодії людини, суспільства і природи

Фізика і проблеми безпеки життєдіяльності людини



99


Фізичні основи бережливого природокористування та збереження енергії



100


Альтернативні джерела енергії



101


Захист річних навчальних проєктів



VІІ. Повторення та систематизація навчального матеріалу (4 год. з резерву)

Тема 7. Повторення та систематизація навчального матеріалу (4 год.)

102



Розв’язування задач на повторення навчального матеріалу



103


Розв’язування задач на повторення навчального матеріалу



104


Контрольна робота № 7



105


Підсумкове повторення і річне оцінювання





Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.