Календарно-тематичне планування з фізики 10 клас на 2021-2022 н.р.

Фізика

Для кого: 10 Клас

24.07.2021

652

101

2

Опис документу:
Календарно-тематичне планування з фізики 10 клас на 2021-2022 н.р. розроблено за навчальною програмою для закладів середньої освіти "Фізика", розроблено авторським колективом під керівництвом Локтєва В. М. (рівень стандарту)
Перегляд
матеріалу
Отримати код

«ПОГОДЖЕНО»

заступник директора з нвр

_________ ___________________

«____»__________ 2021 р.


«ЗАТВЕРДЖЕНО»

Директор____________________

_________ __________________

«_____»___________ 2021 р.










Календарно-тематичне планування

з фізики

для учнів 10 класу

на 2021 – 2022 н.р.

вчителя фізики

______________________________________



Обговорено на засіданні МО

_____________________________________________________________

Протокол № _______ від _________________________

Голова МО _______________________________________













Перелік програм відповідно до яких складено

календарно-тематичне планування



Предмет

Клас

Назва навчальної програми, автори

Видавництво, рік видання

Документ, яким затверджено програму

Фізика

10-11

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Фізика. 10–11 класи» (колектив авторів) під керівництвом Локтєва В. М.

Сайт МОН

Затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392.



























































10 КЛАС

Усього 105 годин

3 год на тиждень, у І семестрі – 48 год, у ІІ семестрі – 57 год

п/п

Назва теми

К-ть годин за програмою

К-ть годин фактично

К-ть контрольних робіт

І.

Вступ

2

2


ІІ.

Механіка

51 + 1 год. НП

52 + 1 год. з розділу ІІІ

4

ІІІ.

Елементи спеціальної теорії відносності

4

3


ІV.

Молекулярна фізика та термодинаміка

31 + 1 год. НП

32

3

V.

Електричне поле

12 + 1 год НП

13

1

VІ.

Повторення навчального матеріалу


2 год з резерву

---

VІІ.

Резерв

2



Усього

105

105

8



* НП – навчальний проект



Мінімальна кількість експериментальних (лабораторного практикуму, фронтальних лабораторних, практичних,) робіт з фізики, яку повинні виконати учні протягом семестру:

Рівень стандарту

І семестр

ІІ Семестр

10 клас

4

4

Разом

8

















п/п

Дата проведення

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти

Зміст навального матеріалу

Завдання під час дистанційного навчання

Дата виконання

І семестр

І. Вступ (2 год.)

Вступ (2 год.)

1


Знаннєвий компонент

Оперує поняттями і термінами про основні етапи розвитку фізики, розрізняє одиниці величин, знає принципи вимірювань.

Діяльнісний компонент

Вміє оцінювати похибки (невизначеності) прямих і непрямих вимірювань, застосовувати векторні величини, здійснювати перевірку одиниць у отриманих формулах.

Ціннісний компонент

Усвідомлює необхідність саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів, розуміє важливість природничої освіти та розвитку природничих наук.

Природничі науки та світогляд сучасної людини. Зародження й розвиток фізики як науки. Роль фізичного знання в житті людини та суспільному розвитку. Теорія та експеримент, роль фундаментальних фізичних теорій.



2


Фізичні моделі. Одиниці фізичних величин. Міжнародна система одиниць СІ. Прямі та непрямі вимірювання та похибки вимірювань. Зв’язки між математикою та фізикою. Скалярні та векторні величини, проекції векторів



ІІ. Механіка (51 год. + 1 год. НП + 1 год. з розділу ІІІ

Тема 1. Кінематика (15 год.)

3


Знаннєвий компонент

Оперує основними поняттями механіки, характеристиками різних типів руху та взаємодії тіл, поняттям матеріальної точки як моделі реального тіла, термінами: механічний рух, система відліку, траєкторія, переміщення, шлях, швидкість рівномірного прямолінійного руху, миттєва швидкість, середня швидкість, прискорення, прискорений рух в полі сили тяжіння, період, частота, кутова швидкість, доцентрове прискорення, відносність механічного руху.

Визначає умови, за яких виконуються закони збереження в механіці. Розрізняє види коливань (вільні, згасаючи, вимушені, авто-) в різних коливальних системах.

Діяльнісний компонент

Розв’язує задачі на використання формул прямолінійного рівномірного та рівноприскореного рухів, рівномірного руху по колу, руху тіла під дією постійної сили тяжіння. Вміє аналізувати та будувати графіки прямолінійного рівноприскореного руху. Вибирає оптимальним чином систему відліку для розв’язання конкретних задач, вміє здійснити перехід з однієї системи відліку до іншої. Володіє найпростішими методами експериментального дослідження руху тіл

Ціннісний компонент

Виявляє ставлення та оцінює на якісному рівні результати застосування знань з механіки для розв’язання основної задачі механіки в реальних життєвих ситуаціях

Основні поняття кінематики. Основна задача механіки

Тематика навчальних проєктів



4


Швидкість руху. Середня і миттєва швидкості. Закони додавання переміщень і швидкостей. Прямолінійний рівномірний рух



5


Розв’язування задач



6


Рівноприскорений рух. Прискорення. Швидкість і пройдений шлях під час рівноприскореного прямолінійного руху



7


Графіки залежності кінематичних величин від часу для рівномірного і рівноприскореного прямолінійного руху



8


Інструктаж з БЖД. Л. р. № 1 «Визначення прискорення тіла в ході рівноприскореного прямолінійного руху.»



9


Вільне падіння та криволінійний рух під дією постійної сили тяжіння



10


Розв’язування задач



11


Розв’язування задач. Самостійна робота



12


Рівномірний рух матеріальної точки по колу. Кутова швидкість. Період обертання та обертова частота. Доцентрове прискорення



13


Розв’язування задач



14


Інструктаж з БДЖ. Л. Р. № 2 «Вивчення руху тіла по колу»



15


Розв’язування задач



16


Контрольна робота № 1



17


Аналіз контрольної роботи. Розв’язування задач, які містять типові помилки



Тема 2. Динаміка і закони збереження (28 год.)

18


Знаннєвий компонент

Оперує основними поняттями динаміки відносність механічного руху, сила пружності, сили тертя ковзання та спокою, сила опору при русі тіла в суцільному середовищі, сила тяжіння, момент сили, умови рівноваги, механічна робота різних сил, імпульс, консервативні (потенціальні) сили, кінетична та потенціальна енергії, нульовий рівень потенціальної енергії. Визначає умови, за яких виконуються закони збереження в механіці.

Діяльнісний компонент

Вміє застосовувати закони динаміки Ньютона, формули сил, алгоритм розв’язання задач динаміки, закони збереження в механіці, умови рівноваги тіл..

Ціннісний компонент

оцінює важливість законів збереження як найбільш загальних законів природи, що стосуються будь-яких явищ.


Перший закон Ньютона. Інерціальна система відліку. Принцип відносності Галілея



19


Сила. Маса. Другий та третій закон Ньютона



20


Розв’язування задач



21


Гравітаційна взаємодія. Закон всесвітнього тяжіння. Сила тяжіння. Перша космічна швидкість



22


Сила пружності. Вага тіла. Невагомість



23


Розв’язування задач



24


Розв’язування задач. Самостійна робота



25


Сила тертя. Сила опору під час руху тіла в рідині або газі



26


Рух тіла під дією кількох сил



27


Розв’язування задач



28


Інструктаж з БДЖ. Л. Р. № 3 «Дослідження руху зв’язаних тіл»



29


Контрольна робота № 2



30


Рівновага тіл. Умова рівноваги тіла, що має вісь обертання. Момент сили



31


Центр тяжіння та центр маси тіла



32


Розв’язування задач



33


Інструктаж з БДЖ. Л. Р. № 4 «Визначення центра мас плоских тіл»



34


Розв’язування задач. Самостійна робота



35


Механічна робота. Кінетична енергія. потужність



36


Потенціальна енергія. Закон збереження повної механічної енергії



37


Розв’язування задач



38


Імпульс тіла. Закон збереження імпульсу. Реактивний рух. Друга космічна швидкість



39


Пужне і не пружне зіткнення



40


Розв’язування задач



41


Рух рідини і газу. Приймальна сила крила



42


Розв’язування задач



43


Контрольна робота № 3 (за ІІ семестр)



44


Аналіз контрольної роботи. Розв’язування задач, які містять типові помилки



45


Захист навчальних проектів



Тема 3. Механічні коливання і хвилі (9 год.) + 1 год. з розділу ІІІ

46


Знаннєвий компонент

Розрізняє види коливань (вільні, згасаючи, вимушені, авто-) в різних коливальних системах.

Діяльнісний компонент

Вміє знаходити характеристики коливань найпростіших коливальних систем та встановлювати зв‘язок між ними. Розуміє фізичну природу

Коливальний рух. Вільні коливання. Гармонічні коливання. Рівняння гармонічних коливань



47


Умови виникнення вільних коливань. Найпростіші коливання системи (математичний та пружний маятники)



48


Інструктаж з БЖД. Л. Р. № 5 «Дослідження коливань нитяного маятника, вимірювання прискорення вільного падіння»



ІІ семестр

49


Знаннєвий компонент

Розрізняє види коливань (вільні, згасаючи, вимушені, авто-) в різних коливальних системах.

Діяльнісний компонент

Вміє знаходити характеристики коливань найпростіших коливальних систем та встановлювати зв‘язок між ними. Розуміє фізичну природу

Вимушені коливання. Резонанс. Енергія коливального руху. Автоколивання



50


Поширення механічних коливань у пружному середовищі. Види хвиль. Швидкість поширення хвилі. Інтерференція та дифракція хвиль



51


Звукові хвилі



52


Розв’язування задач



53


Контрольна робота № 4



54


Аналіз контрольної роботи. Розв’язування задач, які містять типові помилки



55


Захист навчальних проєктів



ІІІ. Елементи спеціальної теорії відносності (3 год.)

Тема 4. Елементи спеціальної теорії відносності (3 год.)

56


Знаннєвий компонент

Оперує основними поняттями СТВ, відносністю довжини та проміжків часу, розуміє межі застосування законів класичної та релятивістської механіки.

Діяльнісний компонент

Застосовує постулати СТВ, релятивістський закон додавання швидкостей. Визначає повну та кінетичну енергії тіла в рамках СТВ.

Ціннісний компонент

Виявляє ставлення та оцінює зміну уявлень про час і простір після створення СТВ.

Межі застосування законів класичної механіки. Основні положення спеціальної теорії відносності та їх наслідки. Швидкість світла у вакуумі



57


Відносність одночасності подій. Релятивістський закон додавання швидкостей



58


Наслідки постулатів спеціальної теорії відносності



ІV. Молекулярна фізика та термодинаміка 32 год.

Тема 5. Молекулярна фізика (24 год)

59


Знаннєвий компонент

Оперує поняттями і термінами: основні положення МКТ; ідеальний газ, тиск газу, газові закони, основне рівняння МКТ, рівняння стану ідеального газу, ізопроцеси, насичена та ненасичена пара, абсолютна та відносна вологість повітря, поверхневий натяг рідини, змочування, капілярні явища, механічна напруга, закон Гука, модуль Юнга, рівновага фаз та фазові переходи

Діяльнісний компонент

Розв’язує задачі на застосування основного рівняння МКТ газів, рівняння стану газу та газових законів, на властивості насиченої пари та визначення вологості повітря; на поверхневий натяг рідини, капілярні явища; на застосування закону Гука,

Ціннісний компонент

Виявляє вплив вологості повітря на життєдіяльність людей і технологічні процеси, важливість поверхневих явищ у природі та техніці.


Основні положення молекулярно-кінетичної теорії будови речовини та її дослідні обґрунтування

Тематика навчальних проєктів



60


Маса і розміри атомів молекул. Стала Авогадро



61


Розв’язування задач



62


Рух і взаємодія молекул



63


Ідеальний газ. Тиск газу. Основне рівняння МКТ



64


Розв’язування задач



65


Температура. Абсолютна шкала температур



66


Рівняння стану ідеального газу



67


Інструктаж з БДЖ. Л. Р. № 6 «Дослідження ізотермічного процесу»



68


Розв’язування задач



69


Контрольна робота № 5



70


Аналіз контрольної роботи. Розв’язування задач, які містять типові помилки



71


Пароутворення та конденсація. Властивості насиченої пари. Кипіння



72


Вологість повітря та її вимірювання. Точка роси. Рівновага фаз та фазові переходи



73


Будова рідини. Поверхневий натяг рідини



74


Замочування. Капілярні явища



75


Інструктаж з БЖД. Л. Р. № 7 «Вимірювання поверхневого натягу рідини»



76


Розв’язування задач



77


Будова та властивості твердих тіл. Монокристали, полікристали. Анізотопія кристалів. Рідкі кристали



78


Деформації. Механічні властивості твердих тіл. Модуль Юнга



79


Розв’язування задач



80


Розв’язування задач



81


Контрольна робота № 6



82


Аналіз контрольної роботи. Розв’язування задач, які містять типові помилки



Тема 6. Основи термодинаміки (8 год.)

83


Знаннєвий компонент

Оперує поняттями і термінами: потрійна точка, внутрішня енергія, робота газу, перший закон термодинаміки, адіабатний процес, принцип дії теплових машин, ККД теплового двигуна.

Діяльнісний компонент

Розв’язує задачі на застосування першого закону термодинаміки та формул ККД теплових машин. Застосовує перший закон термодинаміки до ізопроцесів у ідеальному газі, до адіабатного процесу

Ціннісний компонент

Виявляє ставлення та оцінює на якісному рівні вплив теплових машин на природне середовище,

Внутрішня енергія та способи її зміни. Перший закон термодинаміки



84


Кількість теплоти та робота в термодинаміці



85


Застосування першого закону термодинаміки до ізопроцесів в ідеальному газі. Адіабатний процес



86


Розв’язування задач. Необоротність теплових процесів. Другий закон термодинаміки



87


Теплові машини. Принцип дії теплових машин. Цикл теплових машин. Коефіцієнт корисної дії теплових машин. Цикл Карно. Холодильна машина



88


Розв’язування задач



89


Контрольна робота № 7



90


Захист навчальних проєктів



V. Електричне поле (13 год.)

Тема 7. Електричне поле (13 год.)

91


Знаннєвий компонент

Оперує основними поняттями: електричне поле, напруженість, принцип суперпозиції, силові лінії, диполь, діелектрична проникність, потенціал, електроємність конденсатора, енергія електричного поля.

Діяльнісний компонент

Розв’язує задачі на застосування принципу суперпозиції, силових ліній; знаходить напруженість і потенціал електростатичного поля кількох зарядів, а також заряджених провідників симетричної форми. Визначає електроємність конденсатора та батареї конденсаторів за різних типів з’єднань конденсаторів; енергію зарядженого конденсатора, енергію електричного поля.

Ціннісний компонент

Оцінює на якісному рівні вплив електричного поля на життєдіяльність людей, небезпеку джерел високої напруги, розуміє важливість заземлення в побуті.


Електризація тіл



92


Електричне поле. Напруженість електричного поля. Електричне поле точкових зарядів. Принцип суперпозиції



93


Робота під час переміщення заряду в однорідному електростатичному полі. Потенціал електричного поля



94


Різниця потенціалів. Зв'язок напруженості електричного поля з різницею потенціалів



95


Розв’язування задач



96


Провідники в електричному полі



97


Діелектрики в електричному колі полі. Поляризація діелектриків. Діелектрична проникність речовин



98


Електроємність. Електроємність плоского конденсатора. Види конденсаторів. З’єднання конденсаторів



99


Енергія електричного поля



100


Розв’язування задач



101


Розв’язування задач



102


Контрольна робота № 8



103


Захист навчальних проєктів



VІ. Повторення і систематизація навчального матеріалу (2 год.)

104



Розв’язування задач на повторення вивченого матеріалу



105


Розв’язування задач на повторення вивченого матеріалу





Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.