Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури для 7-х класів

Зарубіжна література

Для кого: 7 Клас

22.01.2021

287

15

0

Опис документу:
І та ІІ семестр. Світова література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 80 с., зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 №804.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

«ПОГОДЖЕНО»

заступник директора

з навчально-виховної роботи

_____________

від____________ 2020 р.

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ

УРОКІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

у 7-их класах

І семестр 2020-2021 н.р.

Світова література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 80 с., зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 №804.

Річна кількість годин – 70.

2 години на тиждень;

І сем

КР

К/твір

РМ

ПЧ

Зош.

усн.

письм.

2

1

1

1

2

4

Дата

з/п

Тема уроку

Примітки

1

Повторення. Р.Бредбері. «Усмішка».

2

Повторення. Р. Шеклі. «Запах думки».

3

Повторення. Міхаель Андреас Гельмут Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»

4

ВСТУП (1 год)

Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів.

5

БИЛИНИ І БАЛАДИ (7 год)

Билина як жанр. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський).

«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Реальність (історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билині.

6

Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Утілення людських чеснот в образах героїв билин. Елементи фольклору.

7

Балада як жанр фольклору та літератури. Характерні ознаки балади. Фольклорні балади. «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.

8

«Як Робін Гуд став розбійником». Ідея свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда.

9

Літературні балади.

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність.

10

Адам Міцкевич (1798-1855). Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі «Світязь». Символічні образи, елементи фольклору у творі.

11

Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода – рабство). Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору.

12

РМ №1(у). Відгук на прочитану фольклорну або літературну баладу

13

Контрольна робота №1. Билини і балади. Тестування

14

ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ (8год)

Аналіз к/р. Вальтер Скотт (1771-1832) – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».

15

Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу. Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор.

16

Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки.

17

РМ №2(п). Порівняння образів персонажів (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка)

18

Друга світова війна в європейській поезії.

Константі Ільдефонс Галчинський. «Пісня про солдатів з Вестерплятте». Альфред Марґул-Шпербер. «Про назву концтабору Бухенвальд». Булат Окуджава. «До побачення, хлопчики…».

19

Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи.

Василь Володимирович Биков (1924-2003). «Альпійська балада». Особливості сюжету і композиції повісті.

20

Образи Івана Терешка і Джулії. Протиставлення сили дружби й кохання світу насильства.

21

Гуманістичний зміст повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому.

22

Контрольна робота №2. Твір на тему «Європейська поезія проти війни» за розділом «Історичне минуле в літературі.

23

ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ (5 год.)

Аналіз к/р. Джеймс Олдрідж (1918-2015). «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми.

24

Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення. Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння.

25

Символічність назви оповідання. Утвердження сімейних цінностей.

26

Редьярд Кіплінг (1865-1936). Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід». Антитези у творі. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син).

27

Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р.Кіплінга «Якщо…». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина має залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам).

напам’ять

28

Контрольна робота №3. Духовне випробування людини . Різнорівневі завдання

29

Аналіз к/р. ПЧ№1. ДЖ.Лондон «Біле ікло»

30

ПЧ№2. Олександр Дюма. «Три мушкетери».

«ПОГОДЖЕНО»

заступник директора

з навчально-виховної роботи

_____________

від____________ 2021 р.

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ

УРОКІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

ІІ семестр 2020-2021 н.р.

Світова література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 80 с., зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 №804.

І сем

КР

К/твір

РМ

ПЧ

Зош.

усн.

письм.

2

1

1

1

2

5

Дата

№ з/п

Дата

Тема уроку

Примітки

ДРУЖБА І КОХАННЯ

31

Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Дитинство та юність О.С.Пушкіна. «19 жовтня 1825 року».

32

Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші «19 жовтня 1825 року». Авторські спогади й роздуми у творі.

33

Олександр Грін (1880-1932). «Пурпурові вітрила». Поєднання реалістичного і фантастичного в повісті.

34

Основний конфлікт твору (Каперна – мрія).

35

Ассоль і Грей.

36

Символіка образу пурпурових вітрил.

37

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання.

Роберт Бернс. «Любов».

Генріх Гейне. «Коли настав чудовий май…».

38

Костянтин Симонов. «Жди мене…». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності.

Напам’ять: 1 поезію на вибір.

39

Контрольна робота. Твір за розділом «Дружба і кохання»

«Чудо кохання в поезії: слідами віршів Р.Бернса, Г.Гейне та К.Симонова»

ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ

40

Аналіз к/р. Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів.

41

Едгар Аллан По (1809-1849) – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук».

42

Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача.

43

Артур Конан Дойл (1859-1930)– відомий автор детективних циклів, популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.

44

Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».

45

Іронічне зображення пристрасті людини до легковажного збагачення в оповіданні «Спілка рудих».

СВІТОВА НОВЕЛА

46

Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди.

О.Генрі (1862-1910) – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі.

47

«Останній листок» - гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця). Образи дівчат (Сью, Джонсі), їхня динаміка. Особливості художньої мови новели, розповідач.

48

РМ (п). Твір про любов до ближнього, її практичне втілення героями літератури

49

Герберт Джордж Уеллс (1866-1946) – видатний англійський фантаст. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їхнє сприйняття персонажами.

50

Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики.

51

Контрольна робота з розділів «Літературний детектив. Світова новела». Різнорівневі завдання

52

Аналіз к/р. Рюноске Акутаґава (1892-1927) – майстер японської новели. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка».

53

Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата).

54

РМ (у). Культурні паралелі в текстах новел (біблійні мотиви в новелі «Дари волхвів» О.Генрі, зв’язок з японськими традиціями в новелі «Павутинка» Р.Акутаґави)

55

ПЧ. Уеллс Г. «Машина часу»

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА

56

Айзек Азімов (1920-1992). «Фах». Розповідь про майбутнє людини й людства. Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини.

57

Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі.

58

Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.

59

Діана Вінн Джонс ( 1934-2011). «Мандрівний замок Хаула». Поєднання елементів казки та детективу у творі.

60

Образ Софії, світ її мрій, бажань, жахів.

61

Значення художнього прийому чаклунства у творі.

62

Корнелія Функе (нар. 1958). Тема «оживлення» книжки у творі «Чорнильне серце».

63

Образ Меґі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди й духовне випробування.

64

Поєднання уявного і реального світів.

65

ПЧ. Своєрідний та фантастичний зміст повісті-казки Льюїс К.С. «Хроніки Нарнії» («Небіж чаклуна»).

66

Контрольна робота з розділу « Сучасна література» .Тестування

67

ПІДСУМКИ

Аналіз к/р. Узагальнення та систематизація навчального матеріалу з розділу «Дружба і кохання»

68

Узагальнення та систематизація навчального матеріалу з розділу з розділу «Літературний детектив»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.