ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Метою корекційно-розвиткових занять для учнів із затримкою психічного розвитку визначено формування пізнавальної, предметно- практичної та навчальної діяльностей, мовлення, емоційно-вольової сфери.
Мета корекційно-розвиткових занять реалізується розв’язанням таких завдань.
1. Розвиток сенсорно-перцептивної діяльності і формування еталонних уявлень.
2. Розвиток мислиннєвої діяльності (аналітико-синтетичного процесу, порівняння, узагальнення, класифікації) у взаємозв’язку з мовленнєвим розвитком.
3. Розвиток наочно-образного та словесно логічного мислення.
4. Корекційний розвиток вольової сфери
(формування уваги, здатності до вольових зусиль, довільної регуляції поведінки).
5. Формування предметно-практичної діяльності (мотиваційного, орієнтовно-операційного і регуляційного компонентів).
6. Розвиток дрібної моторики.
Відповідно до типового навчального плану корекційно-розвиткові заняття здійснюються з Підготовчого, 1- 4 класи по три години на тиждень у кожному класі. Загальний обсяг навчального часу становить 105 годин.
Протягом цього часу передбачається застосування корекційної програми, спрямованої на розвиток когнітивної та емоційно-вольової сфер школярів із затримкою психічного розвитку.
Корекційний розвиток когнітивної сфери у перший рік навчання охоплює такі напрямки:
• Розвиток наочно-образного мисленнязасобом конструювання
• Розвиток логічного мислення. (на матеріалі навчальних предметів 4 класу).
• Розвиток довільної уваги.
Перелік методів та форм роботи, які будуть використовуватись під час занять: ігрові методи, індивідуальні форми роботи. Кожне заняття містить ігрові та дидактичні вправи, рефлексію.
Організація занять: програмний курс складено на 70 занять. Заняття проводити 2 рази на тиждень індивідуально. Тривалість одного заняття – 25 хвилин.
Прогнозований результат: корекційно-розвивальна програма допоможе досягти позитивних змін у розвитку пізнавальних процесів дитини: допоможе підвищити рівень практичних умінь аналізувати та сприймати предмети за формою, кольорами та величинами, орієнтуватися у просторі, порівнювати їх групувати, узагальнювати та класифікувати.