БОНУС +++ РОБОЧИЙ ЗОШИТ ДЛЯ КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ
Складено відповідно до програми з корекційно-розвиткової роботи для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітня навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку «Корекція розвитку». Автори: Сак Т.В., Прохоренко Л.І. (2018 р.) ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Метою корекційно-розвиткових занять для учнів із затримкою психічного розвитку визначено формування пізнавальної, предметно- практичної та навчальної діяльностей, мовлення, емоційно-вольової сфери. Мета корекційно-розвиткових занять реалізується розв’язанням таких завдань. 1. Розвиток сенсорно-перцептивної діяльності і формування еталонних уявлень. 2. Розвиток мислиннєвої діяльності (аналітико-синтетичного процесу, порівняння, узагальнення, класифікації) у взаємозв’язку з мовленнєвим розвитком. 3. Розвиток наочно-образного та словесно логічного мислення. 4. Корекційний розвиток вольової сфери (формування уваги, здатності до вольових зусиль, довільної регуляції поведінки). 5. Формування предметно-практичної діяльності (мотиваційного, орієнтовно-операційного і регуляційного компонентів). 6. Розвиток дрібної моторики. Відповідно до типового навчального плану корекційно-розвиткові заняття здійснюються з Підготовчого, 1- 4 класи по три години на тиждень у кожному класі. Загальний обсяг навчального часу становить 105 годин. Протягом цього часу передбачається застосування корекційної програми, спрямованої на розвиток когнітивної та емоційно-вольової сфер школярів із затримкою психічного розвитку. Корекційний розвиток когнітивної сфери у перший рік навчання охоплює такі напрямки: • Розвиток наочно-образного мисленнязасобом конструювання • Розвиток логічного мислення. (на матеріалі навчальних предметів 2 класу). • Розвиток довільної уваги. Перелік методів та форм роботи, які будуть використовуватись під час занять: ігрові методи, індивідуальні форми роботи. Кожне заняття містить ігрові та дидактичні вправи, рефлексію. Організація занять: програмний курс складено на 70 занять. Заняття проводити 2 рази на тиждень індивідуально. Тривалість одного заняття – 25 хвилин. Прогнозований результат: корекційно-розвивальна програма допоможе досягти позитивних змін у розвитку пізнавальних процесів дитини: допоможе підвищити рівень практичних умінь аналізувати та сприймати предмети за формою, кольорами та величинами, орієнтуватися у просторі, порівнювати їх групувати, узагальнювати та класифікувати.