Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

Календарне планування уроків зарубіжної літератури (5 клас) на 1 семестр 2021-2022 н.р. (2 години) з компетентностями

Зарубіжна література

Для кого: 5 Клас

11.09.2021

351

24

0

Опис документу:

Легкого нам навчального року )

Читання повинно виконувати три основні завдання: дати людині знання, розуміння, активний настрій у роботі над самоосвітою. (М. А. Рубакін)

Більше матеріалів на моєму сайті: https://kituczenyj.blogspot.com/

Перегляд
матеріалу
Отримати код


Календарне планування із зарубіжної літератури

5 клас, 2 години на тиждень

п/п

К-сть

годин

Дата

Прим.

Тема


Вступ. Казки народів світу.

1-2

2

01.09

06.09


Художня література – духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті.

Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні).

Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів.

Література і фольклор.

• осмислює взаємозв’язок усього живого на світі, важливість збереження природи як середовища, необхідного для життя людини (НЛ-1);

• використовує народну мудрість у повсякденному житті для уникнення конфліктних ситуацій (НЛ-2);

• усвідомлює переваги здорового способу життя в ході вивчення прислів’їв, приказок, загадок, пісень народів світу;

• формує активну життєву позицію.

3-4

2

08.09

13.09


Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їхні характерні ознаки.

називає основні ознаки фольклорної і літературної казки, наводить приклади з прочитаних творів;

розуміє поняття «автор літературного твору» (на початковому рівні);

розкриває національний колорит народних і літературних казок, окремі засоби його створення (деталі побуту, національні образи, мовні засоби та ін.);

називає відомих збирачів і авторів казок (Ш. Перро, брати Я. і В. Ґрімм, О. Пушкін та ін.);

називає твори мистецтва, у яких утілені казкові образи й сюжети (живопис, музика, мультиплікація, кіно тощо);


5

1

15.09


Індійська народна казка «Фарбований шакал». «Панчатантра» – перша у світі фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості.

Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Повчальний зміст казки.

  • виразно читає тексти казок;

  • визначає головну думку прочитаного;

  • переказує тексти казок  (окремі фрагменти й цілісно);

  • висловлює враження та власне ставлення до подій творів.

6

1

20.09


Японські народні казки «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образах Іссумбосі. Національний колорит японських казок.

  • дає характеристику казкових персонажів, оцінює їхні вчинки, моральні якості;

  • називає основні ознаки фольклорної і літературної казки, наводить приклади з прочитаних творів.

7

1

22.09


Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів.

  • виявляє елементи  будови казок (зачин, основна частина, кінцівка, діалоги, повтори та ін.).

8

1

27.09


Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці. Утілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.

  • розкриває гуманістичний зміст казок, моральні цінності, утілені в них;

  • знає визначення понять «антитеза», «алегорія», вирізняє їх у прочитаних текстах, розкриває значення антитези й алегорії в казках.

9

1

29.09


УПЧ №1 «Про Аладдіна і чарівну лампу»


10

1

04.10


Контрольна робота №1


11

1

06.10


Брати Я. і В. Ґрімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казках. Характеристика образів персонажів. Антитеза.

  • розуміє поняття «автор літературного твору» (на початковому рівні);

  • розкриває національний колорит народних і літературних казок, окремі засоби його створення (деталі побуту, національні образи, мовні засоби та ін.).


12

1

11.10


Олександр Сергійович Пушкін (1799–1837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила».

  • називає відомих збирачів і авторів казок (Ш. Перро, брати Я. і В. Ґрімм, О. Пушкін та ін.).

13-14

2

13.10

18.10


«Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна. Система образів. Автор.

  • називає твори мистецтва, у яких утілені казкові образи й сюжети (живопис, музика, мультиплікація, кіно тощо);


15-16

2

20.10

01.11


Ганс Крістіан Андерсен «Дикі лебеді». Боротьба добра і зла в казці.

  • порівнює українські та зарубіжні народні казки, установлює в них окремі спільні елементи (образи, сюжети, особливості будови та ін.).

17-18

2

03.11

08.11


Оскар Уайльд. «Хлопчик-Зірка». Казкові персонажі, їхня характеристика. Еволюція образу головного героя.

  • називає імена 2-3-х українських  письменників – авторів  літературних казок, їхні твори, а також імена 2-3-х українських перекладачів зарубіжних казок.

19

1

10.11


Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору.

  • висловлює враження та власне ставлення до подій творів.

20

1

15.11


РМ №1 (письмово) Відгук на казку


21

1

17.11


Контрольна робота №2


Природа і людина

22-23

2

22.11

24.11


Джон Кітс «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»).

пізнає красу навколишнього середовища, усвідомлює взаємозв’язки людини і природи (НЛ-1);

24-25

2

29.11

01.12


Йоганн Вольфганг Ґете «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі.

• дає визначення понять «епітет», «метафора», вирізняє їх у прочитаних текстах, установлює роль у розкритті авторського задуму;

26-27

2

06.12

08.12


Ернест Сетон-Томпсон «Снап». Авторські спостереження за світом природи. Утвердження любові до всього живого. Зображення художніх образів, їхнє розкриття в подіях твору.

осмислює цінність життя (НЛ-3);

визначає ставлення автора до світу природи, знаходить і коментує відповідні цитати;

Світ дитинства

28

1

13.12


Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра».

• виразно читає фрагменти текстів (зокрема читання в особах, коментоване читання);

29-30

2

15.12

20.12


Світ дорослих і світ дітей у повісті. Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.).

розуміє важливість вияву ініціативи в суспільному житті (НЛ-2);

31-32

2

22.12

29.12


Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Ставлення автора до своїх героїв.

РМ №2 Порівняльна харктеристика героїв (усно)

характеризує героїв творів щодо їхньої винахідливості, підприємливості та кмітливості (НЛ-4).




Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.