Інтелектуальні ігри 5 клас ТЕМА: Логічні задачі і задачі на пошук закономірностей.

Опис документу:
МЕТА: продовжувати формувати вміння і навички знаходити закономірності при розв’язанні вправ. Розвивати логічне мислення при розв’язанні задач. Виховувати самостійність, кмітливість на уроці. ОБЛАДНАННЯ: плакат із зображенням клоуна, картки із завданнями, макет квітки ромашки, мультимедійна дошка.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Інтелектуальні ігри

5 клас

ТЕМА: Логічні задачі і задачі на пошук закономірностей.

МЕТА: продовжувати формувати вміння і навички знаходити

закономірності при розв’язанні вправ. Розвивати логічне мислення

при розв’язанні задач. Виховувати самостійність, кмітливість на

уроці.

ОБЛАДНАННЯ: плакат із зображенням клоуна, картки із завданнями,

макет квітки ромашки, мультимедійна дошка.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

ІІ. Основна частина:

Учитель. Діти французький письменник ХІХ ст. Анатоль Франс одного разу зауважив: «Вчитися можна тільки весело … Щоб перетравлювати знання, потрібно поглинати їх з апетитом». Так ось, давайте будемо слухати пораду цього письменника, будемо активними, уважними, будемо навчатись з великим бажанням, адже це стане у пригоді Вам у вашому подальшому навчанні.

Тема сьогоднішнього уроку : Логічні задачі і задачі на пошук закономірностей.

Ми на уроці розглянемо різного типу завдання на логічне мислення і завдання типу «Знайди закономірність …» В житті не потрібно робити необдуманих кроків, а все таки логічно міркуючи можна досягнути високих результатів.

Наш сьогоднішній урок не звичайний, Тому, що до нас завітав гість.

Діти! Ви бачите? Це клоун!

Бідолаху зачаровано.

Злий чаклун Кара – Дурав.

В нього ім’я відібрав.

Щоб його розчаклувати,

Слід задачу розв’язати.

Той хто правильно розвяже задачі і замінить цифри відповідними буквами дізнається імя клоуна. Шифр на дошці.

ЗАДАЧА 1

В сімї 12 братів і кожен має по одній сестрі. Скільки дітей в сімї? (13)

ЗАДАЧА 2

Виглянувши на повороті у вікно потягу, Ірина помітила,що перед нею 10 вагонів, а за нею ще 9. Скільки всього вагонів має потяг? (20)

9

1

5

0

4

2

6

3

К

В

О

Я

Л

С

І

А

Учитель. Отже, імя клоуна … ВАСЯ

От й зявився в вашім класі

Веселунчик клоун – ВАСЯ.

Він прокинувсь на світанні.

І приніс Вам запитання

Запитання 1

В одній кімнаті знаходиться 2 дочки і 2 матері, а всього 3 жінки. Як це може бути? (дочка, бабуся, внучка)

Запитання 2

Стоять дві вівці – одна головою на північ, а друга на південь. Чи можуть вони бачити одна одну, не повертаючи голови? (можуть, тому що стоять головами одна до одної)

Запитання 3

Пастух гнав гусей. Його запитали: «Пастух, скільки у тебе гусей?». А він відповів: «Один попереду трьох іде, один трьох підганяє і два посередині ідуть». Скільки було в пастуха гусей? (4)

Учитель. Молодці, діти! Гарно відповіли на запитання.

Клоун Вася йшов до Вас,

А надворі дощ якраз.

Тому знаки намочились,

В картках плями появились.

Тож швиденько поміркуйте,

Й знаки швидко намалюйте

Завдання

Між цифрами поставте арифметичні дії, щоб виконувалась рівність:

а) 5 5 5 5 5 = 100 (5+5+5+5)5 = 100

б) 8 8 8 8 8 8 8 = 200 88+88+ 8+8+8 = 200

можна не ставити дії між усіма цифрами

Учитель. А тепер розглянемо завдання на пошук закономірностей.

Завдання 1

Продовжити послідовність чисел: 4,7,11,18,29,47,… (наступне число 76)

Завдання 2

Вставте пропущене число:

(44)

Учитель. А тепер практичне завдання:

У прямокутній кімнаті 10 стільців. Як потрібно їх поставити, щоб вздовж кожної стіни стояла однакова кількість стільців?

Учитель. А тепер прошу кожного витягнути собі пелюстку від квітки того кольору, який йому подобається і ми напишемо невеличку самостійну роботу.

Варіант 1

Варіант 1І

  1. Записати число 30 шістьма двійками.

  1. Запишіть число 1000 вісьмома двійками.

  1. У трьох пілотів є брат Сергій, а в Сергія братів не має. Чи може таке бути?

  1. На стоянці таксі стояло 10

машин. Дві передні відїхали.

Скільки машин залишилося на

місці?

  1. Замініть зірочки цифрами:

- 4 2 #

# # 4

9 9

  1. Замініть зірочки цифрами:

x 5 #

#__

# 6 #

Учитель. Здаються зошити на перевірку.

ІІІ. Підсумок уроку.

Дайте відповіді на запитання:

  1. Що вам сподобалося на уроці?

  2. Які завдання виявилися для вас складними?

  3. Над чим вам потрібно ще попрацювати?

Виставлення оцінок.

ІV. Домашнє завдання.

  1. В квадраті 3х3 розмістити цифри від 2 до 10 так, щоб сума цифр в будь - якій горизонталі, вертикалі і діагоналі була 18.

  2. Перший оберт навколо землі супутник робить за 1 годину 40 хв; а другий за 100 хв. Як це може бути?

  3. Запишіть число 10 за допомогою 4 трійок.

  4. Знайдіть закономірність і вставте пропущене число:

5

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.