Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Інтелектуальна гра з інформатики

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №BT046670
За публікацію цієї методичної розробки Полюга Наталія Леонідівна отримав(ла) свідоцтво №BT046670
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Інтелектуальна гра з інформатики "Бій кмітливих"

МЕТА: розвиток пізнавального інтересу, логічного мислення, повторення, узагальнення і поглиблення основ понять і визначень; розвиток алгоритмічного мислення, пам'яті, уважності.

Хід гри

  1. Організаційний момент.

Вчитися можна лише весело…

Щоб переварювати знання,

Треба вживати їх з апетитом ” А. Франс

Доброго дня, діти, сьогодні у нас Бій кмітливих Перед вами квітка – ромашка із завданнями на пелюстках. Команди по черзі вибирають пелюстку із завданням, за виконання якого отримують бали. Виграє та команда, яка набере максимальну кількість балів. Успіху вам!

2. Представлення журі.

3. Вітання команд – 5 балів.

Кожна команда приготувала девіз і візитну картку всіх своїх учасників, яку і надасть на суд журі.

4. Конкурс “Кросворд – 8 балів.

А зараз конкурс кросвордів: команда, яка швидше відповість на всі питання кросворду, отримає стільки балів, скільки питань в кросворді. Якщо

буде помилка хоч би в одній букві, відповідь не зараховується. На екрані – слайд з кросвордом. Для всіх команд – однаковий кросворд.

1. Пристрій, що має більше 100 кнопок.

2. «Очі» комп'ютера.

3. Маленька, сіренька, з хвостиком.

4. Друкуючий пристрій.

5. Одиниця вимірювання діагоналі екрану.

6. Маніпулятор для ігор.

7. Пристрій для передачі інформації з паперу в комп'ютер.

8. Розмножуючий пристрій.

Відповіді: клавіатура, монітор, миша, принтер, дюйм, джойстик, сканер, ксерокс.

  1. Конкурс “Доповнення” – 10 балів.

Доповнити слова (1 бал за кожну правильну відповідь).

1 команда

1. Реальність... (віртуальна).

2. Материнська... (плата).

3. Компакт-... (диск).

4. WЕВ-... (сторінка).

5. Властивості... (алгоритму).

6. Текстовий... (редактор).

7. Робочий... (стіл).

8. Операційна... (система).

9. Прикладна... (програма).

10. Права... (доступу).

2 команда

1. Системна... (шина).

2. Системний... (блок).

3. Графічний ... (редактор).

4. База... (даних).

5. Електронна... (пошта).

6. Панель... (управління).

7. Пошуковий... (сервер).

8. Оперативна... (пам'ять).

9. Всесвітнє павутиння... (Інтернет).

10. Жорсткий... (диск).

(Журі оцінює цей конкурс і підводить загальний підсумок.)

гаряче

  1. Конкурс “Знайди відповідність” – 2 бали.

Зараз вам буде показана табличка з колонками. У лівій колонці – назви програм і файлів, в правій – розширення імені файлу, яке за умовчанням привласнюється при їх створенні. Розширення приведені довільно. Необхідно знайти відповідність. На екран виводиться слайд із завданням. Командам роздаємо листи із завданням на відповідність.

Ответ: 6 1 5 3 4 2.

  1. Конкурс “Анаграма” – 6 балів.

А зараз ще один конкурс: командам необхідно вирішити анаграми. Анаграма – це слово, утворене перестановкою букв в іншому слові. Якщо ви зробите все правильно, то в діагоналі другого квадрата збереться ще одне слово. На столах для кожної команди лежать картинки з анаграмами. На екрані – слайд з анаграмами.

 

Відповіді на анаграми.

шлюз, диск, меню, база; по діагоналі – шина.

Можна запропонувати таким, що вчиться пояснити терміни, що вийшли: шина і сайт. Шина – група ліній електричних з'єднань, що забезпечують передачу даних сигналів, що управляють, між компонентамі комп'ютера. Сайт – журнал, що складається з web-сторінок, об'єднаних гіперпосиланнями. – Слово журі.

  1. Конкурс “Третій зайвий” – 5 балів.

Команда, яка назве швидшим і правильно варіант відповіді, отримує 1 бал. Максимально в цьому конкурсі можна заробити 5 балів.

Назвіть зайвий вислів

1.Адреса – це…

а) порядковий номер байта оперативної пам'яті

б) порядковий номер елементу

в) частина листа в електронній пошті

2.Вирус – це…

а) збудник інфекційного захворювання

б) помилка в програмі

в) програма, впроваджувальна копії у файли, документи, завантажувальні сектори дисків

3.Меню – це…

а) список, з якого можна вибрати необхідні елементи

б) перелік блюд страв в списку

в) спосіб спілкування з користувачем

4.Драйвер – це…

а) перекладач програми на машинну мову

б) водій автомобіля

в) програма обслуговування периферійного пристрою

5. Диск – це...

а) носій інформації

б) спортивний снаряд

в) геометрична фігура

Відповіді: 1 – б, 2 – б, 3 – в, 4 – а, 5 – в

  1. Конкурс “Крилаті слова” – 6 балів.

Для кожного з приведених понять дано три “крилаті фрази”, з яких лише одна відповідає по сенсу даному поняттю. Знайдіть цю крилату фразу. За кожну правильну відповідь команда отримає 1 бал. Максимально можна заробити 5 балів.

Крилаті слова

1. “Все брешуть календарі”

а) перевірка наявності в програмі допоміжних процедур і функцій

б) дата на комп'ютері – 26 жовтня 1849

в) перевірка дискети на наявність вірусів

2. “Подалі покладеш – ближче візьмеш”

а) резервне копіювання програми на дискету

б) розміщення файлу в теці, вкладеній в іншу теку

в) використання операторів програми у вкладених циклах

3. “Руйнівник спокою”

а) звуковий сигнал на комп'ютері

б) антивірусна програма

в) комп'ютерний вірус

4. “А скринька просто відкривалася”

а) програмістом знайдена причина неправильного результату роботи програми

б) використання в програмі рекурсії

в) швидке виконання програми

5. “Все своє ношу з собою”

а) комп'ютер з процесором типа 286

б) використання в програмі операторів переходу

в) комп'ютер типа “ноутбук”

Відповіді: 1 – б, 2 – б, 3 – в, 4 – а, 5 – в

  1. Конкурс “Питання на кмітливість” – 5 балів.

Кожному учасникові задається з одного питання, якщо ви всі відповісте, то кожна команда отримає по 5 балів.

Питання команді 1:

1) Дискета – це:

а) жорсткий диск; б) лазерний диск;

в) оптичний диск; г) гнучкий диск.

2) Як називають покажчик місця на екрані?

а) курсив; б) курсор;

в) курс; г) курсівка.

3) Як називають всіх типів і моделі ЕОМ, побудовані на одних і тих же наукових і технологічних процесах?

а) ера; б) покоління;

в) цивілізація; г) популяція.

4) Як називається людина, що є працівником інформаційної сфери діяльності?

а) овочівник; б) тесляр;

в) журналіст; г) спортсмен.

5) Яка з цих величин не відноситься до області інформатики?

а) кілобайт; б) мегабіт;

в) терабайт; г) кіловат.

Відповіді: 1 – г, 2 – б, 3 – б, 4 – в, 5 – г.

Питання команді 2:

1) Точне і зрозуміле розпорядження виконавцеві зробити вказану послідовність команд, записане на мові програмування, називається:

а) програмою; б) алгоритмом;

в) кодом; г) блок-схемою.

2) Програма, що виконує стискування файлів для компактнішого зберігання в зовнішній пам'яті,

а) дешифратор; б) деформатор;

в) шифратор; г) архіватор.

3) Римська система числення є:

а) позиційною; б) позитивною;

в) непозиційною; г) пізнавальною.

4) Яке із запропонованих слів є синонімом імені файлу?

а) параметр; б) атрибут;

і) ідентифікатор; г) опція.

5) Як називається “апетитним” пристрій є в ПК?

а) блок живлення; б) піщеблок;

в) польова кухня; г) ) інтернет-кафе.

Відповіді: 1 – а, 2 – г, 3 – в, 4 – б, 5 – а.

Питання команді 1:

1) Як називають внутрішній устрій комп'ютера?

а) інтер'єр; б) архітектура;

в) анатомія; г) начинка.

2) Який з пристроїв не є пристроєм введення інформації?

а) миша; б) трекбол;

в) графічний планшет; г) плотер.

3) Без кристалів якого дивного хімічного елементу не було б персональних комп'ютерів?

а) залізо; б) мідь;

в) кремній; г) кальцій.

4) Як називають створення другого екземпляра файлу теки, фрагмента тексту?

а) дублювання; б) поширення;

в) розмноження; г) копіювання.

5) Як називається позиція в записі числа?

а) розряд; б) заряд;

в) обряд; г) вбрання.

Відповіді: 1 – г, 2 – г, 3 – в, 4 – г, 5 – а.

Питання команді 2:

1) Що було першим обчислювальним інструментом у людини?

а) обличчя; б) спиці;

в) п’яльця; г) пальці.

2) Проект аналітичної машини з програмним управлінням створив:

а) П. Нортон; б) Ч. Бебідж;

в) Р. Лейбніц; г) Д. Нейман.

3) Яке найголовніше і принципова відмінність машин різних поколінь:

а) швидкодія; б) габарити;

в) елементна база; г) вартість.

4) Форма спілкування користувача з комп'ютером:

а) діалог; б) монолог;

в) бесіда; г) розмова.

5) Що можна знайти на задній стінці системного блоку комп'ютера?

а) нори; б) дупла;

в) будки; г) гнізда.

Відповіді: 1 – г, 2 – б, 3 – в, 4 – а, 5 – г.

Скільки ж балів набрала кожна команда? Слово журі.

  1. Підведення підсумків. Слово журі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Метою позакласного заходу є розвиток пізнавального інтересу, логічного мислення, повторення, узагальнення і поглиблення основ понять і визначень; розвиток алгоритмічного мислення, пам'яті, уважності.
  • Додано
    23.02.2018
  • Розділ
    Інформатика
  • Клас
    6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    7319
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    3
  • Номер матеріала
    BT046670
  • Вподобань
    0
Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №BT046670
За публікацію цієї методичної розробки Полюга Наталія Леонідівна отримав(ла) свідоцтво №BT046670
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти