Інтегрований урок з геометрії та інформатики у 8 класі Тема Чотиририкутники

Опис документу:
Мета: Узагальнити і систематизувати знання учнів з тем «Чотирикутники та їх властивості» та “Засоби MS Office”. Формувати уміння узагальнювати, порівнювати, доводити, застосовувати властивості чотирикутників до розв’язування задач, уміння правильно будувати (малювати) геометричні фігури засобами прикладного ПЗ, уміння вставляти в документ різноманітні

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Інтегрований урок з геометрії та інформатики у 8 класі

Тема

Чотиририкутники

Інтегрований урок з геометрії та інформатики у 8 класі

Тема

Чотиририкутники

Мета: Узагальнити і систематизувати знання учнів з тем «Чотирикутники та їх властивості» та “Засоби MS Office”. Формувати уміння узагальнювати, порівнювати, доводити, застосовувати властивості чотирикутників до розв’язування задач, уміння правильно будувати (малювати) геометричні фігури засобами прикладного ПЗ, уміння вставляти в документ різноманітні об'єкти: картинки, гіперпосилання, автофігури (Рисование) тощо. Розвивати логічне мислення, увагу, уяву, навички роботи у графічному редакторі. Виховувати бажання вдосконалюватись, розширювати свій кругозір, досягати успіху у кожному поставленому завданні.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Обладнання та наочність: мультимедійна система, презентації учнів, тест-контроль (Test W), листи паперу, палички, лінійки, завантажене прикладне ПЗ (пакет MS Office).

Хід уроку.

І. Організаційний етап.

На сьогоднішньому уроці ми узагальнимо тему чотирикутників та продемонструємо уміння працювати з комп’ютером, зокрема уміння використовувати все програмне забезпечення, спрямоване на вивчення властивостей геометричних фігур (в даному випадку - чотирикутників)

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Представлення презентацій кожної з п’яти груп про властивості чотирикутників. Кожна група методом жеребкування вибрала фігуру (паралелограм, прямокутник, ромб, квадрат, трапеція) і підготувала презентацію по властивостях фігури.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Групи попарно (паралелограм-прямокутник, прямокутник-ромб, ромб-квадрат, квадрат-паралелограм) називають спільні і відмінні властивості своїх чотирикутників. Група «трапеція» називає спільні властивості цих чотирьох чотирикутників і називає чим трапеція відрізняється від них.

2.Фронтальна робота

«Продовжити речення»:

Прямокутник – це паралелограм…

Ромб – це паралелограм…

Квадрат – це паралелограм…

Квадрат –це прямокутник…

Квадрат – це ромб…

Назвіть чотирикутники з рівними діагоналями, … із взаємно перпендикулярними діагоналями, … з прямими кутами, … з двома паралельними сторонами, … з двома прямими кутами.

Чому в трапеції може бути лише два прямі кути?

ІV. Закріплення знань, умінь, навичок.

І (презентація)

До вашої уваги чотирикутник «Дельтоїд» (опуклий і не опуклий)

Означення.  Дельтоїд – це чотирикутник, що володіє двома парами сусідніх сторін однакової довжини. На відміну від паралелограма, рівними є не протилежні, а дві пари сусідніх сторін. Дельтоїд має форму, схожу на повітряного змія.

Окремими випадками  дельтоїда є рівносторонні чотирикутники -   це ромби, зокрема, правильні чотирикутники або квадрати.

Якщо протилежні сторони дельтоїда рівні, то такий дельтоїд є ромбом.

Якщо рівні діагоналі дельтоїда  і  чотири сторони рівні, то дельтоїд є квадратом.

Давайте з вами знайдемо і доведемо деякі його властивості.

Властивості  дельтоїда.

1. У дельтоїда внутрішні кути між сторонами нерівної довжини  рівні.

2. Діагональ дельтоїда, що з'єднує дві вершини нерівних кутів лежить на бісектрисах нерівних кутів.

3. Діагональ дельтоїда, що з’єднує дві вершини рівних кутів, являється основою двох рівнобедрених трикутників, на які вона розділяє дельтоїд.

4. Діагональ дельтоїда, що з’єднує дві вершини рівних кутів, утворює зі рівними сторонами дельтоїда рівні кути.

5. Діагоналі дельтоїда перетинаються під прямим кутом і розділяють його на дві пари рівних прямокутних трикутників.

ІІ

Практична робота

(Учні над розв’язанням завдань працюють в групах. В кінці підводяться підсумки активності груп, правильність розв’язання, пояснення виконання, оцінювання.)

1. Поверхня озера має форму квадрата. У вершинах квадрата на березі озера ростуть чотири дуби. Треба удвічі збільшити площу поверхні озера так, щоб нове озеро зберегло форму квадрата і щоб усі чотири дуби залишилися на своїх місцях. Як це зробити?

2. Кожну із двох рівновеликих ділянок по трібно обнести огорожею. Одна ділянка має форму квадрата зі стороною 80 м, а інша — форму пря мокутника, одна сторона якого дорівнює 50 м. На яку огорожу буде потрібно більше матеріалу і на скільки, якщо на кожні 12 м потрібно 1 м3 пило матеріалів?

3. Чотири будинки розміщені у вершинах земельної ділянки, що має форму опуклого чоти рикутника. Де на цій ділянці потрібно викопати колодязь, щоб сума всіх відстаней від кожного будинку до колодязя була найменшою?

(У точці перетину діагоналей чотирикутника)

4. З прямокутного листа патеру відрізати квадрат, не користуючись лінійкою і олівцем. Лист можна згинати. Пояснити дії.

5. Дано дошку з паралельними краями. Тесляреві треба відрізати кінець дошки під кутом 450. Як це зробити без транспортира?

Відповідь: Треба від вершини прямого кута відкласти по довжині дошки відстань, що дорівнює її ширині. Утвориться квадрат, який треба відрізати по діагоналі.

6. Як агроному, не вимірюючи кутів чотирикутної земельної ділянки, пересвідчитись, що вона квадратна?

Відповідь:Агроному треба виміряти довжину і ширину, а потім діагоналі ділянки. Відповідні розміри повинні бути рівними.

7.Із 5 рівних паличок склади 2 трикутники і 1 чотирикутник. Назви вид чотирикутника.

8. Із 7 рівних паличок склади 3 трикутники і 3 чотирикутник. Назви види чотирикутників.

9. Із 9 рівних паличок склади 4 трикутники і 6 чотирикутників. Назви види чотирикутників.

Контролююча частина

Перевір себе (Тест-контроль)

Група учнів проходять тестування на комп’ютері (Test W, додаток), за властивостями чотирикутників, інша за партами на картках. Потім міняються місцями.

Завдання на картках.

Визнач, про який або які чотирикутник йде мова.

1.AB||CD, BC||AD, <A=<B=90.

2.AB||CD, BC||AD, AB=CD=BC=AD.

3.AB||CD, BC||AD, <A=<B, AB=CD=BC=AD.

4.AB||CD, BC||AD.

5.Діагоналі в точці перетину діляться навпіл.

6.Діагональ ділить чотирикутник на два рівні трикутники.

7.Протилежні сторони рівні.

8.Протилежні кути рівні.

9.Діагоналі перетинаються під прямим кутом.

10.Діагоналі є бісектрисами кутів.

11.Дві протилежні стороні рівні й паралельні.

12.Діагоналі рівні.

13.Усі кути рівні.

Практична робота з компютером

Клас розділяється на групи і за компютерами створює малюнок зв’язку вивчених чотирикутників та їх властивостей, використовуючи інструменти Рисование-Автофигуры, або засобами графічного редактора Paint.

Домашнє завдання: Підготуватись до тематичного оцінювання, повторити основні поняття, властивості.

Оцінювання учнів: середній бал за урок (тестові оцінки, активність на уроці). В учителя листок зі списком, де фіксуються всі відповіді учнів. Окреме оцінювання проводить учитель інформатики.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Українська мова у професійній діяльності державних службовців. Публічна комунікація»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн