Інноваційні технології в процесі організації музичної діяльності дошкільників.

Опис документу:
У процесі мистецької освіти можуть застосовуватись різні ігри, але пріоритетного значення набувають ігрові технології з театральним компонентом. Н.Кудикіна класифікує ігри на дві великі групи: за правилами, що мають фіксований зміст (дидактичні, інтелектуальні, пізнавальні, рухливі) та творчі, вільні (художньо-конструкторські, сюжетно-рольові).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Інноваційні технології в процесі організації музичної діяльності дошкільників.

Ігрові художньо-педагогічні технології
Проблемою спорідненості, зближення мистецтва і гри філософи почали цікавитися ще з кінця ХУІІІ ст.., з часів Ф.Шиллера ( Листи про естетичне виховання). Німецький поет і драматург розумів гру як дійство, в якому людина вільно розкриває свої сутнісні сили, утверджуючись як творець вищої реальності – естетичної. Головна теза його теорії естетичного виховання така: шлях до свободи пролягає через красу, а суть останньої – в грі.
Нідерландський філософ і культуролог ХХ ст.. Й.Хейзінг, автор оригінальної концепції “Людини граючої”, обґрунтував особливе значення гри в розвитку культури людства. Він вважав, що розгадка феномену гри у вічному устремлінні людини до особистісного самоствердження за рахунок пошуку нових світів. “Ігрова концепція” людини видатного філософа поширена у педагогічних інноваціях США, Японії, країн Європи.
Гра – це не імітація життя, а саме життя, це насамперед творча дія, вона розгортається немовби не в реальному просторі, а у світі символічних значень, живої фантазії. Природа гри синкретична і міфологічна, що відповідає характеру мислення дитини, яка сприймає світ цілісно, не розділяючи реальне і “придумане” непрохідними мурами. Ігри виробляють в учнів “рефлекс свободи”, адже рішення приймається самостійно, шляхом природного пізнання – інтуїтивного відкриття. На заняттях імітаційно-ігрового типу діти вчаться через стосунки, контакти, тому в них формуються почуття співпричетності й співпереживання. Так гра стає справжньою школою соціального досвіду, соціалізації.
Гра – вид діяльності, мотив якої полягає не в її результатах, а в самому процесі, який приносить задоволення. Ігрове начало тією чи іншою мірою властиве будь-якій діяльності, особливо, якщо вона має естетичну цінність. Із художньою діяльністю гру єднають такі ознаки, як вільна творчість – гра психічних сил, незалежна від утилітарних людських потреб і меркантильних інтересів, внутрішня емоційна насиченість (емоціогенність), а також умовність дії, ситуації.
У процесі мистецької освіти можуть застосовуватись різні ігри, але пріоритетного значення набувають ігрові технології з театральним компонентом. Н.Кудикіна класифікує ігри на дві великі групи: за правилами, що мають фіксований зміст 
(дидактичні, інтелектуальні, пізнавальні, рухливі) та творчі, вільні (художньо-конструкторські, сюжетно-рольові).
Важлива грань мистецтва в тому, що його можна розглядати як художньо-пізнавальну модель дійсності, своєрідну “гру в життя”. Через сюжетно-рольову гру, що передбачає обов‘язкове перевтілення, учні мають можливість ідентифікувати себе з будь-яким героєм (позитивним і негативним), “приміряти на себе” різні характери, манери поведінки, пережити безліч ситуацій і вчинків. Це збагачує не лише естетичний досвід, а робить особистість більш гармонійною, духовно досконалішою загалом. Ігрова діяльність також дає змогу уявити себе в надзвичайних, фантастичних обставинах, “програти” неймовірні ситуації. Така ілюзорність вимагає творчих дій – умінь комбінувати, моделювати, уточняти або змінювати деталі. Так переплітаються найважливіші функції гри – евристична і соціалізації.

Комп‘ютерні технології
Технології із застосування комп‘ютерів спрямовані на інтенсифікацію навчально-виховного процесу, виконують у сучасній мистецькій освіті функцію «підтримки». Пов‘язані з новими підходами до художньо-педагогічного моделювання уроків, мультимедійні засоби відкривають нові технологічні можливості для педагогіки мистецтва, унікальні перспективи полі художнього виховання школярів. Мас-медіа технології порівняно з традиційним навчанням дають низку переваг:
• інформаційних;
• інтерактивних;
• дидактичних;
• інтегральних;
• психологічних;
• професійно-педагогічних;
• ергономічних;
• економічних.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн