Інноваційні методи навчання

Опис документу:
Запровадження сучасних методів та форм в освітній процес

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Інноваційні методи навчання

в розвитку творчих здібностей школярів

У наш час спостерігається зростання інтересу до процесу творчості. Якщо в деяких видах робіт людині допомагають складні механізми, то творчість не може бути формалізована й обмежена певною програмою дій, не може бути механічною.

Розвивати творчі здібності можна по-різному. Окремі учні переважно самостійно тренують свої задатки. Але для розвитку більшості школярів важливою є роль саме вчителя.

Завдання педагога - управляти процесами творчого пошуку, ідучи від простого до складного: створювати ситуації, що сприяють творчій активності школяра; розвивати його уяву, асоціативне мислення, здатність розуміти закономірності, прагнення постійно вдосконалюватися, розв'язувати дедалі складніші творчі завдання.

На мою думку, найефективнішим засобом досягнення мети – розвивати творчі здібності школярів на уроках - є інноваційні технології навчання. Інноваційний підхід забезпечує позитивну мотивацію здобуття знань, активне функціонування інтелектуальних і вольових сфер, сприяє розвитку творчої особистості. Створення ситуації успіху, сприятливих умов для повноцінної діяльності кожної дитини - основна мета, що покладена в основу інноваційних технологій навчання. Використання інтерактивних технологій не самоціль, а засіб створення атмосфери доброзичливості й порозуміння, зняття з душі дитини почуття страху, спосіб зробити її розкутою, навіяти впевненість у своїх силах, налаштувати на успіх, виявити здібність до творчості. Тож застосування інноваційних форм роботи дає змогу успішно розв`язати порушені проблеми.

Цікавими, по-моєму, є розгадування чи складання кроссенсів. Кроссенс –це асоціативний ланцюжок, об’єднаний певною темою. Слід зауважити, що деякі кроссенси є символічними, прихованими, тому в учнів може виникнути декілька варіантів асоціативних зв’язків. Якщо виникає проблема під час визначення зображення на картинці, то можна на ній зробити стислу текстову підказку.

На етапі закріплення вивченого матеріалу пропоную розгадати і пояснити головоломку, укладену з теми «Спрощення у групах приголосних».

Кроссенс до теми «Спрощення в групах приголосних».

Українська мова, 5 клас, «Орфографія».

Завдання: записати слова винятки з теми на основі асоціацій:

1. Кістлявий 2. Пестливий

3. Хворостняк 4. Зап’ястний

5. Групи приголосних 6. Хвастливий

7. Слова з основою на -нт, -ст 8. Шістдесят

9. Шістнадцять.

1.

2.

3.

4.

5.

стн - сн

стл – сл.

здн - зн

ждн - жн

6.

7.

НТ

СТ

8.

9.

Запропоновані завдання свідчать про те, що кроссенси надто ефективний спосіб навчання: у такій формі учням подається закріплення матеріалу, перевірка знань, можливе знайомство з новою темою, зацікавлення учнів новим розділом. З іншого боку, учителеві важливо опановувати нові методи та прийоми задля зацікавлення учнів навчальним процесом у сучасній освіті.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
1
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!