Сьогодні відбувся
Кабінет психолога:
«
Плітки. Конфлікти
»
Взяти участь Всі події

Інноваційні форми та методи роботи в початкових класах НУШ (опис досвіду)

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.

Інноваційні технології навчання

Для кого: 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас

07.10.2021

95

11

0

Опис документу:

Інноваційні форми та методи роботи в початкових класах НУШ: метод «Шести мислячих капелюхів» Едварда Боно,паличкові набори Кюїзенера,дидактичні ігри та вправи з 6 цеглинками LEGO,кубики Блума,робота в парах та групах.

Перегляд
матеріалу
Отримати код











Інноваційні форми та методи роботи в початкових класах НУШ

(з досвіду роботи)





























У своїй практиці використовую такі інноваційні методи та форми роботи:

Метод «Шести мислячих капелюхів» Едварда Боно,який забезпечує більш ефективну концентрацію та усвідомлення глибини мислення, а також легкість в опануванні власними думками,що дозволяє розглянути певну тему з різних точок зору, виявити переваги та недоліки, висунути альтернативну точку зору, сприяє розвитку мислення та вмінню вести дискусію, спонукає дітей до пошуку додаткової інформації, розширює світогляд. Має форму групової діяльності, яка проходить в теплому неофіційному спілкуванні. Мовчазні діти стають активними учасниками навчального процесу, хоча не брали участі в роботі цілого класу.

Цінним є те, що кожен учень має можливість вибрати різні ролі: експертів, що аналізують проблему, учасників, які шукають варіанти розв’язання проблеми, мислителів, що аналізують зв’язки між явищами, співрозмовників, котрі вміють слухати, домовлятися, партнерів, що вчаться співпрацювати.

Також для розвитку інтелекту  та  інтелектуальних здібностей застосовую в роботі з дітьми паличкові набори Кюїзенера. З математичної точки зору, палички – це множина, завдяки якій легко встановити відношення еквівалентності та порядку. В цій множині заховані багаточисельні математичні комбінації. Використання «чисел в кольорі» дозволяє розвивати у дітей знання про числа за допомогою лічби та вимірювання. Як відомо, саме такі знання про числа є найбільш повноцінними. А ще палички Кюїзенера допомагають цікаво вчитися і підтримувати мотивацію до навчання учнів Нової української школи. Окрім математичних навичок при застосуванні методиці Кюїзенера можна складати сюжетні малюнки, вчити чи повторювати кольори, використовувати їх для орієнтування у  просторі. Такий дидактичний матеріал відповідає специфіці й особливостям математичних уявлень дітей, рівням розвитку дитячого мислення. Колір і величина паличок підібрані таким чином, щоб підвести дітей до розуміння різних абстрактних понять. За допомогою цих паличок школярі легко зрозуміють поняття «більше - менше», навчаться ділити ціле на частини, ознайомляться з додаванням, відніманням, позитивно впливає на розвиток психічних процесів: сприйняття, мислення  (аналіз, синтез, класифікація, порівняння, логічні дії),  зорову і слухову пам’ять, увагу,  уяву, мовлення. Сприяти розвитку  дитячої  творчості,  розвитку фантазії, уяви, пізнавальної  активності. Розвивати уміння співпрацювати в парах, групі і в колективі. Формувати  поняття числової  послідовності, склад числа. Підвести  до розуміння співвідношень «більше – менше», «справа – зліва», «між», «довше», «вище» .

Часто на уроках використовую дидактичні ігри та вправи з 6 цеглинками LEGO . Адже це корисний і важливий елемент навчального процесу. Працюючи з LEGO, діти розвивають просторову уяву. Добре організована робота з конструктором LEGO має великий потенціал: допомагає виробляти певні якості – посидючість, взаємоповагу, акуратність, терпіння, розвиває креативне мислення.

Діти вчаться домовлятися, відстоювати власну думку, поважати думку інших, доповнювати один одного, шукаючи спільні рішення, висувати ідеї, творчо мислити, експериментувати.

Нова українська школа ставить перед нами завдання, навчити учнів логічно мислити, вирішувати практичні завдання у будь якій сфері, будувати модель для вирішення проблем, усно і письмово висловлювати думки, реагувати мовними засобами на культурні та соціальні явища, розуміти ефективне спілкування. Для успішного вирішення цих завдань, мені дуже допомагає в моїй педагогічній практиці Геоборд,а іншими словами « Математичний планшет». Цей посібник допомагає розвивати дрібну моторику пальчиків, просторове і асоціативне мислення, уяву, вміння діяти за зразком. Розвиток уяви буде сприяти отриманню творчих результатів в усіх видах діяльності.

Для розвитку критичного мислення застосовую «Кубики Блума»,метою яких є не тільки навчити учнів відповідати на запитання,а й грамотно ставити їх.

Часто використовую роботу в групах,тому що таке навчання відкриває для учнів можливості співпраці зі своїми ровесниками, дає змогу реалізувати природне прагнення кожної людини до спілкування.

Робота в групах (колективна) дає найбільший ефект у засвоєнні знань.Робота в парах і трійках теж буде корисною,коли на початкових етапах навчання, коли діти вчаться працювати разом.

Дієвим методом у своїй практиці вважаю «Мозковий штурм»,який спонукає учнів проявляти уяву та творчість, дає можливість їм вільно висловлювати свої думки. Мета „мозкового штурму” чи „мозкової атаки” в тому, щоб зібрати якомога більше ідей щодо проблеми від усіх учнів протягом обмеженого періоду часу

Асоціативне мислення учнів треную за допомогою методу «Асоціативний кущ»,який спонукає учнів думати вільно та відкрито стосовно певного предмета, образа, теми, включаючи почуття, емоції, ставлення.


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.