Ігри для навчання читанню

Опис документу:
ому старайтеся, щоб дитина засвоїла спосіб виділення звука: вимовляйте слово так, щоб один звук у ньому звучав довше, ніж інші. Пізніше, коли малюк навчиться безпомилково називати звуки, які ви виділятимете голосом, запропонуйте йому самому загадувати і виділяти звуки. Тепер їх відгадуватимете ви. На певному етапі почніть навмисно помилятися і називати звуки неправильно. Дозвольте малюкові виправляти вас – таким чином він буде вдосконалювати свої знання та вміння

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Ігри для навчання читанню

ЯКИЙ ЗВУК ВИДІЛЕНИЙ

Перед початком гри розкажіть малюкові, що будь – яке слово складається зі звуків. Продемонструйте вимову кількох звуків, наприклад, (ж – ж – ж) – так дзижчить бджола, (з – з – з) – так летить комар, (у- у-у)– так виє вовк і т.д. запропонуйте малюкові вимовити звуки (р-р-р), (п-п-п), (ш-ш-ш) і відповісти, що чи кого вони нагадують.

А потім пограйте в таку гру.

Попросіть малюка назвати звуки, які ви будете виділяти голосом та інтонацією. Розпочніть гру з коротких слів, що складаються з трьох, а потім – чотирьох звуків: д-и-и-и-и-м, к-к-к-і-т, с-и-р-р-р, р-а-а-а-н-а і т.п.  Головним тут є не зміст слова, а його звуковий склад. Тому старайтеся, щоб дитина засвоїла спосіб виділення звука: вимовляйте слово так, щоб один звук у ньому звучав довше, ніж інші.

Пізніше, коли малюк  навчиться безпомилково називати звуки, які ви виділятимете голосом, запропонуйте йому самому загадувати і виділяти звуки. Тепер їх відгадуватимете ви. На певному етапі почніть навмисно помилятися і називати звуки неправильно. Дозвольте малюкові виправляти вас – таким чином він буде вдосконалювати свої знання та вміння.

Особливо ефективна ця гра в групі дітей: один малюк виділяє звук у слові, а решта – відгадують. Той, хто робить це правильно і швидко, отримує факт. У кінці гри переможця можна привітати веселою дитячою пісенькою.

 З ЯКИХ ЗВУКІВ СКЛАДАЄТЬСЯ СЛОВО?

Основна мета гри – навчити малюка вслухатися у слово, чути звуки, з яких воно складається, і визначити послідовність цих звуків.

Спершу навчіть малюка, як здійснювати такий звуковий аналіз. Як приклад можна використати слово «жук». Вимовте слово так, щоб малюк виразно почув перший звук (ж – ж – ж – у – к). коли дитина назве перший звук, знову вимовте слово, виділивши другий звук (ж – у – у – у – к), а потім – третій звук (ж – у – к – к).

Спочатку пропонуйте для аналізу короткі слова: вуж, сік, оса, лук, бик, око та ін.. З часом завдання можна ускладнити, запропонувавши для аналізу слова з 4 – 5 звуків (луна, кріт, клоун, слива, акула).

Коли малюк зможе називати звуки слова в тій послідовності, в якій вони розташовані, можна стверджувати, що він вміє робити звуковий аналіз. А звуковий аналіз, як відомо, є основою грамотного письма.

 ПІДІЙДІТЬ, ЗВУКИ!

Ця рухлива гра спрямована на закріплення звукового аналізу слова. Її можна провести лише в групі дітей. Назвіть слово, наприклад, «кіт». Три гравці повинні вибрати, якими звуками вони хотіли б бути: першим, другим чи третім (не називаючи цих звуків). Поставте для дітей три стільці. Потім почергово запросіть їх: «Підійди до мене,  звук (і)». Щоб виконати це завдання, дитина, яка отримала лише номер звука в слові, повинна вимовити слово і визначити, яким звуком вона є. Потім дитина підходить і сідає на стілець, що відповідає її номеру (в даному випадку – на другий). Аналогічно потрібно  запросити звуки (т) і (к). Вони сідають на свої стільці. Таким чином, звуки розміщуються в тому порядку, в якому вони стоять у слові. Потім слово «читають».

На початку навчання діти вимовляють слово і старанно шукають у ньому «свій» звук. З часом це завдання вони виконують щоразу швидше.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»