Гімнастика пробудження середня група

Дошкілля

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

14.03.2020

9463

2

838

Опис документу:
Гімнастика пробудження — невідмінна ланка фізичного розвитку дітей. Її місце — у другій половині дня після денного сну. Прокидаючись та виконуючи елементарні фізичні вправи, діти налагоджують свій організм до подальшої рухової активності.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

КОМПЛЕКС ГІМНАСТИКИ ПРОБУДЖЕННЯ ДЛЯ ДІТЕЙ середнього ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

«Ведмежата-силачі»

Вихователь. Настала весна, пригріло сонечко, і всі тварини почали прокидатися, а серед них – і ведмедики. І зараз ми з вами перетворимося на них. Після сплячки ведмедям необхідно розім’ятися.

Вправа 1

  1. В. П. – сидячи, ноги разом, руки з гирями на колінах.

  2. Праву руку з гантеллю підняти вгору.

  3. Опустити її вниз а ліву - підняти. (Кожною рукою тричі)

Вправа 2

  1. Поставити ноги на ширині пліч.

  2. Нахилитися вперед, торкнутися гирями правої ноги, потім – посередині та лівої ноги. (Повторити тричі)

Вправа 3

  1. Ноги на ширині пліч, руки з гирями біля тулуба (пояса).

  2. Нахил тулуба ліворуч, праву руку підняти над головою.

  3. Нахил праворуч, ліву руку підняти над головою.

Вправа 4

      Ноги поставити разом, руки з гирями простягнути перед собою і присідати (5 разів)

Вправа 5

  1. Ходьба навприсядки.

  2. Ходьба звичайна,високо піднімаючи коліна.

  3. Біг на носочках – «метелики летять», стрибки – «жабки».

  4. Ходьба звичайна.

 Вправа 6

       Вправа для розвитку дихання «Подуй на метелика» (тричі)

КОМПЛЕКС ГІМНАСТИКИ ПРОБУДЖЕННЯ ДЛЯ ДІТЕЙ середнього ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

«Колосок»

Вихователь. Півник жив та мишенята

У красивому двірку.

Півник сильний, заповзятий

Мишенята – ледарі.

Півник рано прокидався,

Навкруги він озирався

(повороти головою ліворуч – праворуч лежачи – 7-8 разів)

І кричав: «Ку-ку-рі-ку!»

Якось півник працював –

Він подвір’я замітав

(лежачи рухи раками ліворуч-праворуч – по 4 рази в кожну сторону)

І знайшов там колосок.

Колосок такий важкий,

Подивіться он який!

(Діти лежачи піднімають прямі ноги вгору, руки за головою – 6-7 разів.)

-Круть і Верть, а ну робити!

Колосочок молотити!

А вони: -Тільки не я!

(Діти лежачи на спині махають руками і ногами.)

Сам до млину він пішов

І муки там намолов.

(Діти лежачи на спині, виконують вправу «Ножиці» - махи ногами - 6-7 разів.)

Замісив наш Півник тісто,

(діти, лежачи на животі, віджимаються на руках – 6-7 разів)

Пиріжечків  наліпив

І у пічку посадив.

(Діти, сидячі навколішки, плескають в долоні та  виконують прямі рухи рук уперед – 6-7 разів.)

Мишенята вже біжать,

Просять їх почастувать.

(Діти, сидячі на краю ліжка, виконують вправу «Велосипед» - 6 разів.)

Півник каже: -Ну, ну, ну!

Мишеняток я провчу.

Ви підіть та попрацюйте.

 (Діти крокують біля ліжка, похнюпивши голови.)

-Ми будемо допомагати,

Ми будемо працювати! (Діти весело стрибають біля ліжка.)

Діти проходять по масажних килимках та «доріжках здоров’я».

КОМПЛЕКС ГІМНАСТИКИ ПРОБУДЖЕННЯ ДЛЯ ДІТЕЙ середнього ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

«Іграшки»

  1. Ходьба звичайним кроком (20 сек.).

Вихователь: Скільки іграшок у нас в залі! А ви, діти, цьому раді? Вони пограли б, але ні з ким, та й засумували. Допоможемо їм, діти?

         Ходьба врозтіч, з милуванням  дітей біля кожної окремої іграшки. (Рекомендація: діти підходять, кожен до своєї іграшки, яку принесли з дому—цей прийом є стимулом для виконання та полегшує шикування в колони).

         Ходьба на носках навколо іграшок (20 сек), у двох різних напрямках.

                   Ми навколо обійшли.

                   Свою іграшку знайшли.

Ходьба навприсядки, так само по 10 сек., на п’ятках—10 сек.

                   Коло зробили.

                   Вправу знову повторили.

Біг врозтіч між іграшками.

                   Біжать, біжать до іграшок малята,

                   Зачекалися на них зайчата, ляльки й ведмежата.

Перехід на ходьбу з шикуванням на свої місця.

         Тримаючи іграшку спиною до своїх грудей обома руками, з обох сторін, лікті підняти врізнобіч:

На ’’1’’—руки з іграшкою підняти вгору над головою, подивитись вгору на неї

На ’’2’’—у в.п.о с.: до грудей (іграшку можна тримати за руки).

                   Вгору іграшку підняли—

                   Все навколо показали.

  1. В.п.-о.с.: руки з іграшкою опущені донизу

На ’’1’’—руки з іграшкою підняти в бік, вліво;

На ’’2’’—опустити донизу; відразу руки з іграшкою підняти в бік, вправо;

На ’’3’’—вліво;

На ’’4’’—вправо.

Іграшку тримати лежачи на долонях рук.

                   Зайченят і ведмежат

                   Вліво, вправо погойдали,

                   Щоб вони позасинали.

  1. В.п.: сидячи на колінах, руки на колінах, іграшка перед собою на килимі

На ’’1’’—нахил тулуба вперед, руками обійнявши іграшку з обох боків

На ’’2’’—у в.п.

                   Ми іграшки збудили,

                  

м обличчя гарно вмили.

  1. В.п.: стоячи на колінах, іграшка перед себе біля колін, руки донизу

На ’’1’’—нахил тулуба вліво, з упором на ліву руку;

На ’’2’’—нахил тулуба вправо, з упором на праву руку.

При нахилах повертати голову до іграшки.

            Наших іграшок розважили.

                   З ними піджмурки пограли ми.

      5. В.п.—о.с.: іграшка в руках до грудей, лікті підняті врізнобіч

На ’’1’’—поворот тулуба вліво, ліву ногу вперед на п’ятку;

На ’’2’’—в.п.—о.с.; так само вправо.

                   Стали далі розважати                                    

                   З іграшками танцювати.                                            

         Спокійна ходьба з іграшками в руках.

                   Заберемо їх додому.

                   Завтра в гості прийдем знову

КОМПЛЕКС ГІМНАСТИКИ ПРОБУДЖЕННЯ ДЛЯ ДІТЕЙ середнього ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

«У весняному ліску»

Вихователь: В лісі весняному солодко спиться

Соснам високим, зеленій травичці.

Пролісок ніжний голівку схилив,

Ліс весняний—диво із див.

В.п.—лежачи на спині. Повороти голови вправо, вліво. Повторити 4-5 разів.

      2. Вихователь: Час прокидатися—ранок всміхається,

                                  Сонечко сходить, день починається.

                                  Сонячні зайчики скрізь проникають,

                                  Квітам весняним пісню співають.

В.п.—лежачи на спині. Плавні рухи руками вперед, вгору, в сторони. Повторити 4-5 разів.

      3. Вихователь: Пролісок синій першим прокинувся

                                  І на фіалочку він озирнувся.

                                  Доброго ранку, доброго ранку,--

                                  В лісі вітаються всі на світанку.

В.п.—лежачи на спині. Підніматися, сідаючи, руки вперед. Повторити 4-5 разів.

      4. Вихователь: Сніг вже розтанув, земля п’є водичку,

                                  Саме росте зелена травичка.

                                  Вітер травицю гойдає легенько,

                                  Лагідно й тихо—вона ще маленька.

В.п.—лежачи на спині. Ноги підтягнути до живота, обхопити руками, погойдатися на спині.

      5. Вихователь: Слухайте, діти, саме в цю мить

                                  Ліс весняний про щось гомонить—

                                  Чуєте, струмочок дзвінко співає,

                                  Птахів із вирію він зустрічає.

В.п.—лежачи на животі, руки злегка розведені, зігнуті в ліктях. Перенести вагу тіла на праву руку, приклавши вушко до ліжка, прислухатися. Те саме вліво. Повторити тричі у кожний бік.

      6. Вихователь: Радо берізки з сонцем вітаються,

                                 Вже на берізках листочки з’являються,

                                 Слухайте, грає чарівна струна—

                                 Це у наш край завітала весна.

В.п.—сидячи на п’ятках, руки опущені донизу. Витягнути руки вперед, імітуючи гру на струні; те саме, розводячи руки в сторони.

  7. Вихователь: Ось із барлоги з’явився ведмідь,

                                  Щоб після довгого сну поревіть.

                                  А за ведмедем, щоб погуляти,

Вибігли слідом малі ведмежатВ.п.—стоячи на високих четвереньках. Ходьба по залі.

      8. Вихователь: Ми потанцюємо і покружляємо,

                                  Весну-красуню ми теж зустрічаємо.

                                  Сонечку раді всі дошкільнята,

                                  Наче метелики, бедем крудляти.

Діти виконують ’’пружинку’’ та весело стрибають.

КОМПЛЕКС ГІМНАСТИКИ ПРОБУДЖЕННЯ ДЛЯ ДІТЕЙ середнього ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

«Пригоди каштанчиків»

Проводиться в приміщенні (в залі або груповій кімнаті).

Напередодні педагог просить дітей назбирати разом з батьками каштанчиків і принести їх до дитсадка. Поки педагог розповідає, діти викладають з каштанчиків композицію, наприклад в обручі посередині зали.

      Вступна розповідь педагога

      Восени стається багато див, одне з них — народження каштанчиків. Ще зовсім недавно на високих крислатих деревах ховалися між широкого листя зелені їжачки-круглячки. Разом грілися на сонечку, підставляли йому свої голочки, злегка розгойдувалися, коли вітерець дмухав їм у боки. Та прийшов час — і їжачки зістрибнули з висоти на землю. Розкрилися колючі кожушки, а з них визирнули гладенькі м'ячики — каштанчики. І почалося у них цікаве, повне пригод самостійне життя.

      Вправа "Поява на світ"

      З в.п. лежачи на спині в положенні групування діти погойдуються вперед-назад, вліво-вправо.

      Ще одне зусилля — і каштанчики скинули з себе тепер уже не потрібну захисну шкаралупку, вивільнили ручки й ніжки.

      Вправа "Перші рухи"

      З в.п. лежачи на спині в положенні групування діти виконують різні рухи прямими руками вгору-вниз, в сторони-всередину і т.д.

      Раптом подув холодний осінній вітер, змерзли каштанчики і вирішили зігрітися.

      Вправа "Гріємося"

      З в.п. лежачи на спині в положенні групування діти виконують різні рухи руками і ногами, піднятими над опорою.

      Зігрівшись, наші кругленькі друзі почали перевертатися з боку на бік, роззиратися, куди ж вони потрапили.

      Вправа "Роззираємося довкола"

      З в.п. лежачи на спині діти виконують перевороти зі спини на живіт і навпаки.

      Раптом каштанчики побачили перед собою гарні осінні листочки — жовті, багряні, червоні, оранжеві — і захотіли з ними познайомитися.

      Вправа "Нумо познайомимося"

      З в.п. лежачи на животі, руки напівзігнуті, на опорі діти виконують плавні віджимання на руках, піднімаючи верхню частину тулуба, таз при цьому відпочиває на опорі.

      І каштанчики, й осінні листочки дуже раділи знайомству. Аж тут знову звіявся вітерець, підхопив листя і поніс над землею. "Ходімо до нас, політаймо разом!" — покликали листочки нових друзів.

      Вправа "Разом з вітерцем"

      З в.п. лежачи на животі, руки напівзігнуті, на опорі діти віджимаються на руках до повного їх випрямлення, відриваючи тулуб від підлоги і піднімаючи по черзі кожну з ніг.

Потанцювавши з вітерцем і листочками, каштанчики вирушили на пошуки пригод.

      Вправа "На пошуки пригод"

      Діти повзають на чотирьох (на ліктях і колінах) спочатку вперед, а потім назад.

По дорозі їм зустрівся страшний павук.

      Вправа "Страшний павук"

      З в.п. на задніх низьких чотирьох, діти розгойдуються вперед-назад, витягаючи по черзі кожну напівзігнуту ногу то вперед, то вгору.

      Каштанчики поспішили далі — аж надто грізним був вигляд павука!

      Вправа "Своєю дорогою"

      Діти повзають на чотирьох (на кистях і колінах) по умовному невеликому колу.

      Павук залишився позаду, а на шляху у каштанчиків постала гарна хатинка, до якої час від часу підлітали пташечки — поживитися.

       Вправа "Годівничка для птахів"

      З в.п. на чотирьох (на кистях і колінах) діти випрямляють ноги і стоять так якийсь час, зображуючи годівничку з високим дахом, при цьому злегка розгойдуються вперед-назад.

      Каштанчики втомилися від своєї першої подорожі по землі, тож зупинилися перепочити і ще раз уважно оглянути все довкола.

      Вправа "Краса навколо!"

      З в.п. сидячи, руки в упорі ззаду діти повільно повертаються по черзі в обидві сторони за допомогою приставних кроків.

      Який же гарний осінній ліс! Скільки барв! Якого кольору листочки ви бачите? Які запахи відчуваєте? Що чуєте? Я от почула тихий стук. Як гадаєте, що це? Це білочки стукають горішками!

      Вправа "Білочки з горішками"

      З в.п. на низьких колінах (сидячи на п'ятах) діти стають на високі коліна, зображуючи мімікою і рухами, як білочки видобувають зернятка з горішків.

      А ще чути, як шелестять сухі листочки на деревах.

      Вправа "Осінні дерева"

      З в.п. стоячи діти розгойдуються вліво-вправо, зображуючи руками, як колишуться на вітрі верхівки дерев.

      Чуєте, хлопчики і дівчатка, як осінь нагадує нам, що спекотне літо вже давно позаду, а попереду — сніжна зима, теж дуже гарна пора!

      Ранкова гімнастика пробудження завершилася, діти виходять із зали в колоні по одному, слідуючи за педагогом.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця