і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Фразеологія і лексикографія

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
3600 грн
1080 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №OH799477
За публікацію цієї методичної розробки Волохоненко Ірина Борисівна отримав(ла) свідоцтво №OH799477
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів
Отримати код

Контрольна робота № 5

Фразеологія и лексикографія

Варіант 1

1. У якому рядку всі словосполучення є фразеологізмами?

А. читати повість, стримано засміятися, перейти вулицю, довести додому.

Б. кінець уроку, пекти картоплю, відчинені двері, гнути залізо.

В. легкий хліб, переливати з пустого в порожнє, брати воду, засипати вугілля.

Г. пекти раків, читати по очах, западати в душу, писана красуня.

2. У якому рядку фразеологізми становлять синонімічний ряд?

А. пасти задніх, гав ловити, зуб за зуб, правити теревені.

Б. кров з молоком, від серця відлягло, впасти духом, рукою подати.

В. ні пари з уст, мов у рот води набрав, тримати язика за зубами, грати в мовчанку.

Г. зривати маску, відкривати очі, хоч у вухо бгай, міряти на свій аршин.

3. Який фразеологізм є антонімічним до інших?

А. одним миром мазані

Б. одного гніздечка птиці

В. не з нашої парафії

Г. два чоботи – пара

4. Укажіть рядок фразеологізмів власне українського походження.

А. манна небесна, гордіїв вузол, хоч греблю гати, намилити шию.

Б. альфа і омега, вовк в овечій шкурі, два боки однієї медалі, сіль землі.

В. гарбуза дістати, не до жартів, до булави треба голови, світ макітриться.

Г. ідея фікс, дамоклів меч, у голові джемі літають, як корова язиком злизала.

5. Позначте рядок, у якому правильно розкрито значення фразеологізму гордіїв вузол.

А. сплутана волосінь рибальського спінінга

Б. спеціальний засіб зв’язування вірьовки

В. дуже складна, заплутана справа

Г. один із прийомів вільної боротьби

6. Визначити, який із наведених фразеологізмів має значення «розірвати дружні стосунки».

А. міряти на свій аршин

Б. набити оскому

В. вбити клин

Г. розбити глек

7. Назвати авторів перших лексикографічних праць.

А. Л. Зизаній, П. Беринда

Б. Б. Грінченко

В. Л. Полюга, С. Головащук

Г. В. Бусол

8. Укажіть речення, у якому вжито фразеологізм.

А. Кажу вам правду велику: краще буде Содомові й Гоморрі в день страшного суду, ніж вам, що відреклися й плюнули на матір свою.

Б. Були такі випадки, що рибалка стрибав у воду, щоб ухопити коропа руками. Шубовсь! В одежі, в чоботях, з картоплею в торбинці… Даремно!

В. Це він має на увазі ті сріблясті літаки, що ними вилискує степ полігонний, та тих командирів, що часом звідтіля заїжджають до нього і шанобливо здоровкаються за руку, і не тільки тому, що він знатний чабан та вміє, як ніхто, варити кашу, а найбільше за розум вони поважають старого.

Г. В Україні в часи середньовіччя у шкільній науці теж панувала латина.

9. В орфографічних словниках представлено:

А. нормативне написання

Б. літературну вимову

В. пояснення лексичного значення слова

Г. синоніми слова

10. Укажіть вид наведених фразеологізмів (фразеологічні єдності, фразеологічні зрощення, фразеологічні сполучення, фразеологічні вирази) та з’ясуйте їх значення.

Брати участь, пекти раків, дихати на ладан, насупити брови, купити кота в мішку.

11. Доберіть до кожного слова синоніми-фразеологізми.

Плакати, соромитися, червоніти.

12. Складіть діалог із поданими фразеологізмами.

Буря у склянці води, лебедина пісня, коронний номер.

Контрольна робота № 5

Фразеологія и лексикографія

Варіант 2

1. У якому рядку всі словосполучення є фразеологізмами?

А. гав ловити, пасти задніх, розбити глек, альфа і омега

Б. від серця відлягло, дістати по шапці, чужа праця, відчинені двері

В. братися за розум, писати вірші, іти до школи, наламати хвоста

Г. перейти вулицю, душа не на місці, на бачити смаленого вовка, не бачити друга

2. У якому рядку фразеологізми становлять фразеологічний ряд?

А. нестися високо в гору, сісти на мілину, терпець урвався, лізти на мед

Б. брехні справляти, замилювати очі, напускати туману, дзвін великий лить

В. нуль без палички, пальці гризти, підставляти ногу, жит одним днем

Г. збити з пантелику, теревені правити, облизня піймати, грати дурня

3. Який фразеологізм є антонімічним до інших?

А. кожен кулик своє болото хвалить

Б. у чужій хаті і борщ добріший

В. на чужому коні й їздиться краще

Г. чуже краще свого, своє варте буряка гнилого

4. Знайдіть рядок фразеологізмів з античної міфології.

А. гордіїв вузол, за царя Панька, в очах зеленіє, вмивати руки

Б. сізіфова праця, танталові муки, ахіллесова п’ята, геркулесові стовпи

В. ноїв ковчег, земля обітованна, до булави треба голови

Г. журба сушить, тягар на душі, аж за вухами лящить

5. Позначте рядок, у якому правильно розкрито значення фразеологізму надягати овечу шкуру.

А. мати лагідний, неконфліктний характер

Б. за жодних умов не втручатися у конфліктну ситуацію

В. під маскою доброзичливості приховувати підлі наміри

Г. віддавати перевагу одягові з овечого хутра

6. Визначте, який із наведених фразеологізмів має значення «відмовляти кому-небудь при сватанні».

А. набивати ціну

Б. пасти пташок

В. впіймати гаву

Г. дати гарбуза

7. Назвіть перші лексикографічні праці.

А. «Словник української мови» Б. Грінченка

Б. «Лексис» Л. Зизанія та «Лексикон» П. Беринди

В. «Словник української мови» в 11-ти томах

Г. «Великий тлумачний словник сучасної української мови»

8. Укажіть речення, у якому вжито фразеологізм.

А. Ніжно вплітається гомін Дніпра добре і щире Шевченкове слово.

Б. Люблю я в рідному краю веселі співанки пташині.

В. Палав «Собор» - палали й інші кращі твори, трагічно ламалися під тим вогнем долі окремих літераторів.

Г. Чому чужі тривоги нам зелені? Біду чужу не візьмемо руками. О люди добрі, чуєте чи ні? Ви не носіть за пазухою камінь.

9. У тлумачних словниках представлено:

А. нормативне написання

Б. літературну вимову

В. пояснення лексичного значення слова

Г. синоніми слова

10. Укажіть вид наведених фразеологізмів (фразеологічні єдності, фразеологічні зрощення, фразеологічні сполучення, фразеологічні вирази) та з’ясуйте їх значення.

Пасти пташок, дуба врізати, серце – не камінь, прикусити язика, біла ворона.

11. Доберіть до кожного слова синонім-фразеологізм.

Любити, бігти, втомитися.

12. Складіть діалог з поданими фразеологізмами.

Розмотати клубок, нитка Аріадни, хитрий лис.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Комплексна контрольна робота
  • Додано
    22.02.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Клас
    10 Клас
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    7992
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    OH799477
  • Вподобань
    0
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти