Форми організації фізичного виховання в ДНЗ, їх характеристика.

Опис документу:
Завдання та зміст фізичного виховання в дошкільних навчальних закладах визначаються вимогами Базового компонента дошкільної освіти в Україні, чинними програмами розвитку, навчання та виховання дітей дошкільного віку «Малятко», «Дитина», «Українське дошкілля».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Форми організації фізичного виховання в днз, їх характеристика.

Відповідно до законів України «Про дошкільну освіту», «Про фізичну культуру» одним із пріоритетних напрямків освітнього процесу в дошкільних навчальних закладах залишається фізичне виховання дітей. Воно спрямовується на охорону та зміцнення здоров’я, підвищення опірності й захисних сил дитячого організму, поліпшення його працездатності; на своєчасне формування у малюків життєво важливих рухових умінь та навичок, розвиток фізичних якостей і забезпечення належного рівня фізичної підготовленості та фізичної культури взагалі; на виховання стійкого інтересу до рухової активності, потреби в ній, вироблення звички до здорового способу життя.

Завдання та зміст фізичного виховання в дошкільних навчальних закладах визначаються вимогами Базового компонента дошкільної освіти в Україні, чинними програмами розвитку, навчання та виховання дітей дошкільного віку «Малятко», «Дитина», «Українське дошкілля».

Основою системи фізичного виховання в дошкільних закладах залишається руховий режим як сукупність різних засобів та організаційних форм роботи з дітьми в достатньому обсязі, раціонально поєднуваних і послідовно використовуваних залежно віку дітей, місця в режимі дня, сезону тощо.

Ефективність фізичного виховання забезпечується комплексним використанням традиційних засобів фізичного виховання. Це зокрема:

- фізичні вправи (гімнастика, ігри, елементи спорту й туризму)

- оздоровчі сили природи (повітря, сонце, вода)

- гігієнічні чинники (режим харчування, занять і відпочинку, гігієна одягу, взуття, обладнання)

Сукупність організаційних форм роботи, обов’язкових для впровадження в освітній процес, становлять:

- заняття з фізичної культури;

- фізкультурно-оздоровчі заходи (ранкова гімнастика, гімнастика після денного сну, фізкультхвилинки, фізкультпаузи, за гартувальні процедури);

- різні форми організації рухової активності у повсякденні (заняття фізичними вправами на прогулянках, фізкультурні свята й розваги, дитячий туризм, рухливі ігри, самостійна рухова діяльність, дні та тижні здоров’я, індивідуальна робота з фізичного виховання). Фізкультурні заняття є пр иоритетними у процесі систематичного, послідовного формування, закріплення і вдосконалення основних рухових умінь та навичок у дітей, розвитку їхніх фізичних якостей. Проводяться вони в усіх вікових групах, переважно в першій половині дня – з усією групою або підрупами дітей.

Встановлена тривалість фізкультурних занять у межах: *для дітей 3-го року життя 15-20 хв; * для дітей 4-го року життя 20-25 хв;* для дітей 5 року життя 25-30 хв.

Тривалість фізкультурних занять на погулянках така сама, як і занятті у залі, але за холодної днини може подовжуватися на 5 хвилин.

З метою активізації рухового режиму в повсякденні як варіант фізкультурних занять на прогулянках організовується дитячий туризм у формі погулянок-походів за межі дошкільного закладу (пішки, на велосипедах, лижах або санчатах), лише за наявності відповідних природно-ладшафтних умов: лісу, луку, поля, водойми, лісосмуги).

Особливого значення набуває самостійна рухова діяльність дітей як форма активізації рухового режиму. Щодня в усіх вікових групах на неї відводиться час у вільні від занять години ранкового прийому, прогулянок, надвечір’я.

У відведений для самостійної рухової діяльності час із вихованцями різних вікових груп щодня організовується також індивідуальна робота з фізичного виховання. Дітей залучають для ознайомлення з основними рухами, поглибленого розучування їх та закріплення відповідних навичок, для усунення відставання у розвитку фізичних якостей.

Враховуючи провідне значення ігрової діяльності для особистісного зростання дитини, руховий режим у дошкільному закладі має насичуватися рухливими іграми. Рухливі ігри – після попереднього розучування їх на прогулянках – вводяться до різних форм роботи з дітьми (заняття, свята, розваги, походи, фізкульт паузи). В усіх вікових групах вони посідають важливе місце як самостійна форма роботи з фізичного виховання й проводяться щодня (під час ранкового прийому, на прогулянках, у ІІ пол.. дня).Фізкультурні свята проводяться починаючи з середньої групи, 2-3 рази на рік у фізкультурній залі чи на спорт майданчику, в басейні, можна проводити їх також на стадіоні, парку.

Фізкультурні розваги проводяться, починаючи з І мол групи, 1-2 рази на місяць (переважно у ІІ пол..дня).

Дні здоров’я організовуються з першої молодшої групи один раз на місяць. Цей день насичується різноманітними формами роботи з фізичного виховання.

Тижні фізкультури організовуються подібно до днів здоров’я у час канікул (зима, весна, літо)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Селф-коучинг (самонаставництво) як технологія професійного розвитку педагога Нової української школи»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.