Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

Факультатив для 11 класу РОЗВИТОК СВІТОВОЇ НОВЕЛИ. КТП на 2021-2022 навчальний рік 11 клас (35 год, 1 год на тиждень)

Зарубіжна література

Для кого: 11 Клас

26.08.2021

116

4

0

Опис документу:
РОЗВИТОК СВІТОВОЇ НОВЕЛИ КТП на 2021-2022 навчальний рік (факультатив) 11 клас (35 год, 1 год на тиждень) Складено за програмою : РОЗВИТОК СВІТОВОЇ НОВЕЛИ. 11 клас Укладачі :Тітова Світлана Віталіївна...
Перегляд
матеріалу
Отримати код

РОЗВИТОК СВІТОВОЇ НОВЕЛИ

КТП на 2021-2022 навчальний рік

(факультатив)

11 клас

(35 год, 1 год на тиждень)

Складено за програмою : РОЗВИТОК СВІТОВОЇ НОВЕЛИ. 11 клас

Укладачі :Тітова Світлана Віталіївна, учитель зарубіжної літератури Переяслав-Хмельницької гімназії Переяслав-Хмельницької міської ради, Халупченко Вікторія Олександрівна, методист навчально-методичного кабінету української мови та літератури, світової літератури КНЗ КОР «КОІПОПК» (оновлена програма 2017 року)


Дата

Назва розділів, тем

Форма роботи

Примітка

Вступ

І



Сутність поняття «новела». Витоки жанру новела.

Розповідь із елементами бесіди.


2


Арістід «Мілетські оповіді», Апулей «Золотий віслюк».

Евристична бесіда.

Літературний диктант.

Середньовічна новела XIII століття.

3


Перший відомий збірник новел «Новеліно, або Сто давніх оповідок»

Літературний журнал.


4


Італійський письменник Бонвензін Дра Ріва. Художня функція й художній сенс у творі «Новеліно».

Інтерв’ю із письменником.

Тестові завдання.


5






Розвиток жанру новели в епоху Відродження.

Джованні Боккаччо. Знаменитий італійський прозаїк і поет, представник літератури епохи раннього Відродження.

«Декамерон» – внесок до літературної спадщини епохи Відродження

Бесіда у супроводі мультимедійної презентації.

Захист мультимедійних презентацій.


6


Гурток Маргарити Наваррської. Маргарита Наваррська «Гептамерон»

Евристична

бесіда.



7


Джеффрі Чосер «Кентербе-рійські оповідання». Жанрова специфіка його творів

Індивідуальні повідомлення.

Захист творчих робіт.

 

8





М. Сервантес. «Повчальні новели».

Зіткнення вільнолюбних прагнень та нестримних бажань людей із випадковістю й передбаченим змістом обставин у новелах «Рінконете і Кортадільо»«Англійськаіспанка». Побутовий елемент у новелах М. Сервантеса.

Складання таблиці цільового спостереження за прочитаними творами.

Твір-відгук.

ІV Новела в епоху Романтизму

9


Своєрідність німецького романтизму.


Індивідуальні повідомлення


10


Людвіг Тік. Тема згубного впливу світу людей на світ фантазії, таємниці в новелах «Ельфи»«Білявий Екберт».

Евристична бесіда.



11




Казка-новела.

 Новели Гофмана «Кавалер Глюк», «Крайсле-риана». Тема зіткнення між художником і вульгарним середовищем.


Диспут.




12


Р. фон Клейст. Проблеми сильної особистості. «Міхаель Кольхаас». Жанрова динаміка новели Клейста як відображення особистісної проблематики.

Засідання дискусійного клубу.


13


Вільгельм Гауф «Портрет імператора». Життєва достовірність зображуваного.

Урок-подорож.


V Розвиток жанру новели в реалістичній літературі.

14


5.1. Проспер Меріме – майстер реалістичної новели. Зображення буржуазного суспільства в новелах «Етруська ваза», «Партія в триктрак».

Інтервю з письменником.


Лист до письменника.


15


Новела «Кармен». Образ Кармен як зразок сильної вольової жінки у світовій літературі.

Поетика новел Проспера Меріме.

Урок-дискусія.




16


Гі де Мопассан – представник критичного реалізму.

Інсценізація



17


Психологізм новел Гі де Мопассана. Новели «Сповідь», «Мадемуазель Фіфі», «Могильниці», «Два товариші»

«Письменник очима друзів».





18


Жанр новели в американській літературі       ХΙХ століття. В. Ірвінг як родоначальник американської новелістики. Збірка «Книга ескізів».

Евристична бесіда.







19


Новели «Ріп Ван Вінкль», «Диявол і том Уокер».

Усний журнал.



20


Едгар По – осново-положник жанру детективного оповідання. «Вбивство на вулиці Морг», «Викрадений лист».

Індивідуальні повідомлення.





21


Психологічні (логічні) новели Е. По «Чорний кіт», «Провалля і маятник».



22


Естетика готики в новелі

«У смерті – життя».

Евристична бесіда.


Новела у другій половині ХΙХ – ХХ століттях.

Модерністська новела.

23


Особливості жанру страшної новели Амброза Грегорі Бірса. Збірка новел «У гущі життя», або «Серед життя».

Бесіда.



Твір-асоціація.



24


Роль подвійної кінцівки в композиції новел Амброза Бірса.

Індивідуальні повідомлення.



25


Образ шляхетного шахрая у новелі  О. Генрі «Джефф Пітерс як персональний магніт».

Бесіда за прочитаними творами.




26


Краса чистих людських стосунків та пошуки щастя в новелі О. Генрі «Дари волхвів».

Диспут.


27


Особливості новелістики О. Генрі.



28


Герберт Уеллс. Реальність дива. «Чарівна крамниця».

Урок-дослідження.



29


 Гілберт Кіт Честертон. Детективні новели.




Створення стіннівки.

30


Специфіка рецепції стародавніх японських переказів та легенд у новелах Акутагави Рюноске «Ворота Расемон».

Бесіда.



31


Сміхотворчий талант Карела Чапека. «Оповідання з однієї кишені», «Оповідання з іншої кишені».

Повідомлення учнів.





32


Перспективи розвитку цивілізації в новелах Рея Бредбері. «Вельд», «Дитячий майданчик» та «Все літо в один день».

Урок-дослідження.




33


Хорхе Луїс Борхес«Квітка Колриджа», «Відлуння одного імені».

Інсценізація уривків творів



34


Модерністська новела. Франц Кафка «Стук у ворота».

Урок-дослідження.

Підбір ілюстрацій.

VΙΙ Підсумки

35

1

Підсумок

Святкове засідання.

Круглий стіл.



Використані джерела

1.      Акімова Л. Образ сильної особистості в новелах Проспера Меріме (10 клас) / Л.  Акімова // Зарубіжна література в навчальних закладах. – 2007. – №6. – С. 19-21.

2.      Андреев М. Новеллино в истории итальянской литературы и европейской новеллы / М. Андреев // Новеллино. – М. : Наука, 1984. – С.219-252.

3.      Бабич В. В. Новела в мировой литературе Проспера Мериме. «Кармен» / В.В.  Бабич // Все для вчителя. – 2003. – №19. – (Дод) – С.27-28.

4.      Бахрушина В.М. корсиканська трагедія : Два уроки по творчості П. Меріме / В.М. Бахрушина // Зарубіжна література в навчальних закладах. – 1996. – №11. – С.9-11.

5.      Галич О. Теорія літератури. / О. Галич. – К: Либідь, 2001. – 487с.

6.      Дуб К. Життєва конкретика жанру новели в теоретичному аспекті / К. Дуб // Роди і жанри літератури. Зб. наук. праць. – Одеса : Astroprint, 1997. – С.18-19.

7.      Лукін О. У магічному лабіринті свідомості. Літературний міф ХХ століття / О. Лукін, Вл. Ринкевич. // Іноземна література. – 1992. – № 3. – С. 234-249.

8.      Мелетинский Е. Историческая поэтика новеллы / Е. Мелетинский. – М. : Наука, 1990.

9.      Новеллы эпохи Возрождения / Сост. Б. Бунич-Ремизов. – К. : Изд-во политич. лит-ры Украины, 1990. – 479 с.

10.  Петровский М. А. Морфология новеллы / М.А.Петровский // Arspoetica. – М., 2000.

11.  По Э. А. Новеллистика Натаниела Готорна // Эдгар Аллан По. Избранное. – М., 1984.

12.  О.В. Панорама літератури ХІХ ст. / О.В. Пронкевич – 1997. – №1. – С.17-18.

13.  Теорія літератури / За наук .ред. О. Галича. – К. : Либідь, 2001. – 488 с.

14.  Чернець Л. В. До теорії літературних жанрів [текст]. Філологічні науки. – 2006. № 3

15.  Юрчук О. Новела у світлі історичної поетики : проблеми типології жанру / О. Юрчук // Автореф. дис. канд. філол. наук. – К., 1999. – 19 с.

16.  Б. Современная готическая литература [Електронний ресурс] / Б. Невский // Мир фантастики. – 2004. – № 12. – Режим доступу: http://www.mirf.ru/Articles/art369.htm

17.  Парфёнов М. С. Из истории литературы ужасов. [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://www.litsovet.ru/index.php/litobzor.view?litobzor_id=559

18.  Юновіч М. Новела Літературна енциклопедія [Електронний ресурс] – Режим доступу :  http://feb-web.ru/feb/litenc/encyclop/le8/le8-1141.htm

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.