Дослідницький проект «Пташина їдальня»
| |
Мета уроку: підвести підсумки виконаної роботи; систематизувати та розширити знання дітей про зимуючих птахів нашої місцевості; формувати основи екологічної культури учнів через розвиток дбайливого ставлення до зимуючих птахів,спонукати до надання їм допомоги взимку. Виховувати любов до природи. Хід уроку I. Організаційний момент Уже дзвінок нам дав сигнал: Працювати час настав. Тож і ми часу не гаймо . Роботу швидше починаймо. "Психологічна настанова" - Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Девіз нашого уроку : Не просто слухати, а чути. Не просто дивитися, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. Дружно і плідно працювати. II.Актуалізація опорних знань Відгадайте загадку: сніг на полях, лід на річках, віхола гуляє. Коли це буває? (Взимку). - За якими прикметами ми з вами пізнаємо зиму? (Дні стали короткі, а ночі довгі; земля вкрилася білим снігом, сонце опустилось низько над горизонтом; мороз за щічки щипає; пташки відлетіли, і не чути їхнього співу і т.д.) III.Повідомлення теми та мети уроку -Так. Ви правильно назвали ознаки зими в живій і неживій природі. А як ви гадаєте кому найважче пережити зимові дні? Так. Звичайно ж пташкам. Зима для птахів - це велике випробовування. В зимовий час вони гинуть не стільки від холоду, а від того, що не вистачає їжі. Особливо важко птахам в ті часи, коли ожеледиця і сильні снігопади, коли земля та гілки дерев покриті льодом і снігом. Тому птахи потребують нашої допомоги. -Отож сьогодні ми підведемо підсумок нашій колективній кропіткій роботі під назвою «Пташина їдальня» -На протязі декількох місяців ми з вами збирали матеріал, вели спостереження,занотовували їх,досліджували,малювали,фотографували,майстрували і сьогодні настав час поділитися всією інформацією. Разом ми створили кінцевий продукт нашого проекту - презентацію «Пташина їдальня» та ще кожна група підготувала звіт про свою діяльність. IV. Робота над темою уроку 1.Виступи дітей з демонстрацією підготовленого матеріалу (доповнення виступів відповідними слайдами) 2. Літературна хвилинка Сценка «Розмова птахів» Сорока. І свіженькеє сальце. Дятел. 3.Фізкультхвилинка Гуси-лебеді летіли, На лужку зеленім сіли, Посиділи, поклювали, покружляли, Піднялися, полетіли, а за парти діти сіли. V. Закріплення й осмислення знань 1.Робота в парах (картки) Гра «Хто чим любе ласувати» Завдання:визначити який корм полюбляє кожна пташка.
2.Робота в групах(картки) Завдання: визначити сліди якої пташки зображені на снігу (з’єднати стрілочками)
3.Гра «Знайди пташку» Завдання: знайти які пташки заховалися на малюнку
4. Вікторина «Ми-розумники» 1.Що птахам страшніше взимку: голод чи холод? 2.Назвіть осілих птахів нашої місцевості. 2.Який осілий птах вигодує пташенят взимку? 3.Які птахи прилітають до нас взимку? 4. Які птахи влаштовують по кілька гнізд на деревах? 5.Який птах має найдовший язик? 6.Взимку птахів люди підгодовують, а чи корисно підгодовувати їх влітку? 7.Чому в сильні морози куріпки і глухарі ховаються під сніг? 8.Якого птаха називають лісовим лікарем? 9.Яка зимуюча пташка має дуже довгий хвіст? 10.Як орієнтуються птахи при перельотах? VI. Підсумок уроку 1.Перегляд відеороліка «Зимуючі птахи України» 2.Рефлексія Чи сподобався вам урок? Що найбільше запам’ятали? Що нового, цікавого дізналися? Чи знадобляться вам ці знання ? -Ну що ж,діти ,на цьому наш урок закінчується і пам’ятайте : допоможемо птахам взимку, а вони віддячать нам влітку! - Слід усім запам’ятати |