Мета: з’ясувати поняття «перехрестя»; ознайомити з видами перехресть і способами їх переходу; розширювати знання дітей з правил вуличного руху; виховувати культуру безпеки переходу вулиць, доріг, перехресть; виховувати уважність, спостережливість, дисциплінованість.

Хід заняття:

1. Організаційна частина.

2. Мовна зарядка.

Діти разом читають вірш.

На переході біля світлофору
Правил дотримуйся дуже суворо:
Спочатку ліворуч ти подивись
Немає машин? – То йди, не барись!
Далі йти теж маєш право!
Як машин немає справа!


3.Основна частина.

Вчитель. – Діти, якщо ви розгадаєте ребус, то взнаєте, про що ми сьогодні будемо говорити.

2

  • Хто з вас знає, що таке перехрестя? (Відповіді дітей)

  • Це місце, де перетинаються вулиці. Сьогодні ви ознайомитеся з правилами переходу перехрестя. Перехрестя бувають різні: перехрещення, прилягання, або розгалуження доріг. Це одне з найнебезпечніших місць на дорозі. Тут рухається транспорт у різних напрямках, а пішоходи переходять проїзну частину дороги.

Роздивіться малюнки. Скажіть, чи є біля нашої школи перехрестя? Знайдіть на цих малюнках перехрестя такої форми, яке є біля нашої школи.


Завдання

Знайди на малюнку складові дороги: проїзну частину, тротуар, перехрестя, пішохідний перехід, острівець безпеки.







Вчитель. - Перехрестя – саме небезпечне місце і для водіїв, і для пішоходів. На перехрестях потрібно бути особливо обережним і уважним. Переходити їх потрібно лише по пішохідних переходах.

Розгляньте картинку. Чому зіткнулися машини? Чи можна так переходити дорогу?

Якщо не встиг перейти дорогу, то зачекай на острівці безпеки.

Вчитель. –Якщо рух на перехресті регулює світлофор або регулювальник, таке перехрестя називають регульованим. На який сигнал світлофора можна переходити дорогу?

Завдання

Роздивіться малюнок. Хто порушує правила дорожнього руху?


Фізкультхвилинка «Сигнали світлофора»

Ведучий стоїть із 3 кружечками. Колір кружечків відповідає кольорам світлофора. На зелений діти роблять 3 кроки вперед, на жовтий – присідають, на червоний – стоять.












Завдання

Розглянь малюнок.

  • Хто порушує Правила дорожнього руху?

  • Що може статися з порушниками Правил дорожнього руху?

Вчитель. – Якщо на перехресті немає ні світлофора, ні регулювальника, то його називають нерегульованим. Буває так, що одночасно на перехресті є і світлофор і регулювальник. Тоді треба керуватися сигналами регулювальника, а не світлофора. Йти можна тільки тоді, коли регулювальник стоїть до нас обличчям або спиною з витягнутими в сторони руками, або коли регулювальник стоїть до нас обличчям з витягнутою вперед рукою.


Завдання

Розгляньте малюнки.

Назвіть ознаки регульованого та нерегульованого перехрестя.


Вчитель. - Як безпечно перейти нерегульоване перехрестя? Краще його переходити тоді, коли воно добре проглядається з обох боків і коли найближча до вас машина знаходиться на відстані 100-150 метрів.

Щоб оцінити відстань до автомобілів, що рухаються по смугах, зверни увагу на опори електромереж. Відстань між сусідніми опорами 30-50 м. Безпечною для переходу є відстань 100-150 м, тобто машина повинна бути за 3-4 опори від тебе.


Завдання

Роздивіться малюнок і розкажіть як треба переходити дорогу на нерегульованому переході.







Вправа «Перехід дороги на нерегульованому переході»

Будемо імітувати перехід дороги на нерегульованому переході.

  • Поворот голови наліво;

  • Поворот голови направо;

  • Поворот голови наліво;

  • Голова прямо, два кроки вперед;

  • Поворот голови направо;

  • Голова прямо, два кроки вперед.

Повертаємось назад. Повторюємо вправу.

4. Підсумок заняття.

Вчитель. Роздивіться малюнки і визначте, яким кольором позначено безпечні маршрути переходу доріг.

Вчитель. Розкажіть, як хлопчик з папою повинні перейти дорогу на регульованому перехресті?

Вчитель. Як дівчинці з мамою перейти дорогу на нерегульованому перехресті?

Вчитель. Діти, боятися перехрестя не треба, а треба виконувати правила переходу перехресть, вести себе дисципліновано.

4