№ уроку 27 Дата____________ клас_______
Тема: . Підсумково – узагальнюючий урок по темі «Клімат і кліматичні ресурси»
Мета: - забезпечити повторення основних географічних знань, понять та визначень, що стосуються особливостей клімату України та своєї місцевості;
формувати вміння самостійно застосовувати знання до вирішення практичних завдань;
виховувати бажання пізнавати світ.
Тип уроку: Узагальнення та систематизація знань
Методи: бесіда, частково – пошуковий, наочні, логічні
Обладнання:атласи, презентаційні матеріали, комп’ютер.
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку
ІV. Узагальнення окремих фактів, подій, явищ
Прийом «Експрес-тест»
1. Укажіть кліматичний пояс, у якому розташований Південний берег Криму.
А помірний
Б тропічний
В субтропічний
Г субарктичний
2. Визначте тип клімату, характерний для рівнинної частини України.
А помірний
Б помірно континентальний
В субтропічний
Г континентальний
3. Вузька смуга, де взаємодіють дві різнорідні повітряні маси, — це:
А антициклон
Б циклон
В торнадо
Г фронт
4. Якому поняттю відповідає визначення: «Вітри з добовим періодом, які дмуть на берегах морів і великих озер»?
А циклони
Б пасати
В мусони
Г бризи
5. Виберіть три основні кліматотвірні чинники.
1 сонячна радіація
2 рельєф
3 циркуляція атмосфери
4 океанічні течії
5 циклони
6 підстилаюча поверхня
6. Виберіть три основні види сонячної радіації.
1 сумарна
2 розсіяна
3 відбита
4 пряма
5 позитивна
6 мішана
7. Виберіть три головні ознаки антициклональної діяльності.
1 у центрі високий атмосферний тиск
2 у центрі низький атмосферний тиск
3 повітря рухається подібно до вихору від периферії до центру проти годинникової стрілки
4 повітря рухається подібно до вихору від центру до периферії за годинниковою стрілкою
5 погода обумовлена великою кількістю опадів
6 погода обумовлена малою кількістю опадів
8. Установіть відповідність між адміністративними одиницями України та характеристикою їх агрокліматичних умов.
1 Волинська область 2 Черкаська область 3 Луганська область 4 Закарпатська область | А вологий, теплий район Б посушлива, дуже тепла зона В помірно волога, тепла зона Г недостатньо волога, тепла зона Д дуже посушлива, помірно жарка зона |
V. Повторення і узагальнення понять і засвоєння відповідної їм системи знань
VІ. Повторення і систематизація основних теоретичних положень і провідних ідей науки
VІІ. Підсумки уроку
VІІІ. Домашнє завдання