Дослідницька робота “ Створення саморобного сейсмографа ”

Опис документу:
Дослідницька робота з географії "Створення сейсмографа своїми руками" розглядає питання важливості сейсмографа в сейсмічно нестійких зонах земної кулі. Автори пропонують власну версію приладу, виконаного з підручних засобів. Група дослідників розглядає розвиток варіантів конструкції приладу від примітивних прототипів до сучасних надчутливих апаратів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
ПУТИВЛЬСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА I – III СТУПЕНІВ № 2 ІМЕНІ Г. Я. БАЗИМИ ПУТИВЛЬСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ Науково- практична конференці...
Слайд № 1

ПУТИВЛЬСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА I – III СТУПЕНІВ № 2 ІМЕНІ Г. Я. БАЗИМИ ПУТИВЛЬСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ Науково- практична конференція «Географія навколо тебе» Дослідницька робота “ Створення саморобного сейсмографа ” Роботу виконали учні 7 – Б класу Путивльської ЗОШ №2 ім. Г. Я. Базими Кошелєва Даріна Тищенко Богдан Консультант : вчитель географії ЗОШ №2 ім. Г. Я. Базими Скорогодська Світлана Віталіївна       м. Путивль, 2019 рік

АНОТАЦІЯ ДО ДОСЛІДНИЦЬКОЇ РОБОТИ. Запропонована дослідницька робота з географії "Створення сейсмографа своїми руками" розглядає питання важливості ...
Слайд № 2

АНОТАЦІЯ ДО ДОСЛІДНИЦЬКОЇ РОБОТИ. Запропонована дослідницька робота з географії "Створення сейсмографа своїми руками" розглядає питання важливості сейсмографа в сейсмічно нестійких зонах земної кулі. Автори пропонують власну версію приладу, виконаного з підручних засобів. Група дослідників розглядає розвиток варіантів конструкції приладу від примітивних прототипів до сучасних надчутливих апаратів. Учні 7-Б класу пропонують виконати варіант саморобного сейсмографа своїми руками з картонної коробки, пластиліну, олівця і нитки. Дослідницька робота з географії "Створення саморобного сейсмографа своїми руками" містить, як пізнавальну, так і практичну частини, де автори представляють експериментальні дослідження з використанням створеного раніше сейсмографа. Таким чином, ми можемо розглянути виконану реєстрацію коливань, що викликаються працею пральної машинки, сходами в школі, по яким ходять учні протягом перерви і коливання підлоги під час стрибків на скакалці.

ВСТУП Ми живемо в місті Путивль Сумської області. Навчаємося в 7-Б класі Путивльської загальноосвітньої школи I – III ступенів № 2 імені Г. Я. Бази...
Слайд № 3

ВСТУП Ми живемо в місті Путивль Сумської області. Навчаємося в 7-Б класі Путивльської загальноосвітньої школи I – III ступенів № 2 імені Г. Я. Базими. На уроках географії ми дізналися, що кожного року вчені фіксують близько 1 мільйона сейсмічних і мікросейсмічних коливань, 100 тисяч з яких відчуваються людьми та 1000 спричиняють значні збитки. В основному, це слабкі підземні поштовхи. Землетруси руйнівної сили трапляються значно рідше - в середньому раз на два тижні. На щастя, більшість з них відбуваються на дні океанів і не приносять ніяких неприємностей людству, якщо тільки в результаті сейсмічних зсувів не виникає цунамі. Першість за кількістю землетрусів отримують Японія та Чилі: понад 1000 в рік, або 3 на день.

Про катастрофічні наслідки землетрусів знає кожен: тектонічна активність пробуджує вулкани, гігантські припливні хвилі змивають в океан цілі міста,...
Слайд № 4

Про катастрофічні наслідки землетрусів знає кожен: тектонічна активність пробуджує вулкани, гігантські припливні хвилі змивають в океан цілі міста, розломи та зсуви руйнують будівлі, викликають пожежі і повені, забирають сотні і тисячі людських життів. Тому люди в усі часи прагнули вивчити землетруси та запобігати їхнім наслідкам.

ЯКИЙ ЖЕ ПРИЛАД ДОПОМАГАЄ ЛЮДЯМ ПЕРЕДБАЧИТИ ЗЕМЛЕТРУС І ВИМІРЯТИ ЙОГО СИЛУ? Мета роботи: вивчити історію створення приладу сейсмографа і створити се...
Слайд № 5

ЯКИЙ ЖЕ ПРИЛАД ДОПОМАГАЄ ЛЮДЯМ ПЕРЕДБАЧИТИ ЗЕМЛЕТРУС І ВИМІРЯТИ ЙОГО СИЛУ? Мета роботи: вивчити історію створення приладу сейсмографа і створити сейсмограф в домашніх умовах. Завдання дослідження: 1. Вивчити історію створення сейсмографа. 2. Створити саморобний сейсмограф. 3. Провести реєстрацію коливань за допомогою сейсмографа. 4. Зробити презентацію.  Методи дослідження: 1. Пошук і аналіз інформації по даній темі в різних джерелах. 2. Конструювання. 3. Проведення експериментів.

ІСТОРІЯ СТВОРЕННЯ СЕЙСМОГРАФА. Сейсмограф (від грец.   Σεισμός – землетрус і грец. Γράφω - записувати) або сейсмометр - вимірювальний прилад, який ...
Слайд № 6

ІСТОРІЯ СТВОРЕННЯ СЕЙСМОГРАФА. Сейсмограф (від грец.   Σεισμός – землетрус і грец. Γράφω - записувати) або сейсмометр - вимірювальний прилад, який використовується в сейсмології для виявлення та реєстрації всіх типів сейсмічних хвиль. Прилад для визначення сили і напряму землетрусу.

Перша відома спроба виготовити прилад, який передбачає землетрус, належить китайському філософу і астроному Чжан Хену. Він винайшов пристрій, якому...
Слайд № 7

Перша відома спроба виготовити прилад, який передбачає землетрус, належить китайському філософу і астроному Чжан Хену. Він винайшов пристрій, якому дав ім'я  «хоуфен дидун і»,  в перекладі «прилад для вимірювання сезонних вітрів та рухів Землі». Хоуфен, «флюгер землетрусів», давав змогу фіксувати коливання земної поверхні та спрямування їх поширення.

Хоуфен і став першим в світі сейсмографом. Прилад складався з великої бронзової вази діаметром 2 метри, назовні відкривалися, розташовані по колу, ...
Слайд № 8

Хоуфен і став першим в світі сейсмографом. Прилад складався з великої бронзової вази діаметром 2 метри, назовні відкривалися, розташовані по колу, отвори, прикрашені головами драконів. Щелепи у драконів розкривалися, і у кожного в пащі була куля. Усередині посудини знаходився маятник з тягами, прикріпленими до голів.

В результаті підземного поштовху, маятник починав рухатись. Внаслідок порушення рівноваги, маятник відхилявся та виштовхував через отвір кулю, вона...
Слайд № 9

В результаті підземного поштовху, маятник починав рухатись. Внаслідок порушення рівноваги, маятник відхилявся та виштовхував через отвір кулю, вона випадала з пащі дракона у відкритий рот однієї з восьми жаб, що сидять біля основи посудини. Розміщення жаб та драконів було зорієнтовано за основними азимутами компаса: північ, південь, захід, схід, північний схід, північний захід, південний схід, південний захід. За тим, яка з жаб «ковтала наживку», визначали, в якій стороні світу відбувся поштовх… Історики того часу свідчили, що прилад дозволяв визначити землетруси на відстані до 700 км. Сьогодні відтворений стародавній сейсмограф зберігається у Музеї історії Китаю в місті Пекін.

У 1855 р італієць Луїджі Пальміері винайшов сейсмограф, здатний реєструвати віддалені землетруси. Діяв він за таким принципом: при землетрусі ртуть...
Слайд № 10

У 1855 р італієць Луїджі Пальміері винайшов сейсмограф, здатний реєструвати віддалені землетруси. Діяв він за таким принципом: при землетрусі ртуть проливалася з кулястої ємності в спеціальний контейнер в залежності від напрямку коливань. Індикатор контактував з контейнером, зупиняв годинник, вказуючи точний час, і запускав запис коливань землі на барабані.

У 1875 р ще один італійський вчений, Філіппо Сек, сконструював сейсмограф, який включав годинник в момент першого поштовху і записував перші колива...
Слайд № 11

У 1875 р ще один італійський вчений, Філіппо Сек, сконструював сейсмограф, який включав годинник в момент першого поштовху і записував перші коливання. Перший сейсмічний запис, який дійшов до нас, зроблено саме за допомогою цього приладу в 1887 р.

Перший сейсмограф сучасної конструкції винайшов російський вчений, князь Борис Голіцин, який використовував перетворення механічної енергії коливан...
Слайд № 12

Перший сейсмограф сучасної конструкції винайшов російський вчений, князь Борис Голіцин, який використовував перетворення механічної енергії коливань в електричний струм. Конструкція досить проста: грузик підвішується на вертикально або горизонтально розташовану пружину, а до іншого кінця вантажу кріпиться перо самописця. Обертова паперова стрічка служить для запису коливань вантажу. Чим сильніше поштовх, тим далі відхиляється перо і довше коливається пружина. Вертикальний вантаж дозволяє реєструвати горизонтально спрямовані поштовхи, і навпаки, горизонтальний самописець - записує поштовхи у вертикальній площині. Як правило, горизонтальний запис ведеться в двох напрямах: північ-південь і захід-схід.

СУЧАСНІ СЕЙСМОГРАФИ. У сейсмології,в залежності від розв'язуваних задач, використовуються різні види сейсмографів: механічні, оптичні або електричн...
Слайд № 13

СУЧАСНІ СЕЙСМОГРАФИ. У сейсмології,в залежності від розв'язуваних задач, використовуються різні види сейсмографів: механічні, оптичні або електричні з різними видами підсилень і методами обробки сигналу. Механічний сейсмограф включає чутливий елемент (зазвичай маятник і демпфер) і самописець. Підставка сейсмографа жорстко пов'язано з досліджуваним об'єктом, при коливаннях якого виникає рух вантажу щодо основи. Записується сигнал в аналоговій формі на самописці з механічним записом.

Сучасні сейсмографи здатні визначати та вимірювати амплітуду коливань у трьох площинах. Вимірюючи віброшвидкість, сейсмографи мають діапазон вимірю...
Слайд № 14

Сучасні сейсмографи здатні визначати та вимірювати амплітуду коливань у трьох площинах. Вимірюючи віброшвидкість, сейсмографи мають діапазон вимірювання частот від 0,3 до 500 Гц, при діапазоні вимірювання швидкості коливання — від 0,0002 до 20 мм/с. Сейсмографи бувають як переносні, так і стаціонарні. Останні мають великі розміри їх встановлюють конкретно один раз і на весь термін служби. Переносні можливо встановлювати в певне місце залежно від місцевості. Всі сучасні моделі обладнані програмними інтерфейсами і передають безпосередньо всі свої вимірювання в базу даних на комп’ютер.

СТВОРЕННЯ СЕЙСМОГРАФА. ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ. Для створення сейсмографа із підручних матеріалів нам знадобиться: картонна коробка, шило, стрічка, пл...
Слайд № 15

СТВОРЕННЯ СЕЙСМОГРАФА. ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ. Для створення сейсмографа із підручних матеріалів нам знадобиться: картонна коробка, шило, стрічка, пластилін, олівець, фломастер, мотузка або міцна нитка, шматок тонкого картону.

Рамою для сейсмографа послужить картонна коробка. Потрібно, щоб вона була зроблена з досить жорсткого матеріалу. Відкрита її сторона буде лицьовою ...
Слайд № 16

Рамою для сейсмографа послужить картонна коробка. Потрібно, щоб вона була зроблена з досить жорсткого матеріалу. Відкрита її сторона буде лицьовою частиною приладу.

Треба виконати шилом отвір у верхній кришці майбутнього сейсмографа. Якщо жорсткості для «рами» не вистачає, треба обклеїти скотчем кути і ребра ко...
Слайд № 17

Треба виконати шилом отвір у верхній кришці майбутнього сейсмографа. Якщо жорсткості для «рами» не вистачає, треба обклеїти скотчем кути і ребра коробки, зміцнивши її.

Скатати кульку з пластиліну і виконати в ньому отвір олівцем. Проштовхнути фломастер в отвір таким чином, щоб кінчик його ненабагато висовувався з ...
Слайд № 18

Скатати кульку з пластиліну і виконати в ньому отвір олівцем. Проштовхнути фломастер в отвір таким чином, щоб кінчик його ненабагато висовувався з протилежного боку пластилінової кульки. Це покажчик сейсмографа, призначений для того, щоб викреслювати лінії земних вібрацій.

Пропустити кінець нитки через дірочку в верхній частині коробки. Встановити коробку на нижню сторону і підтягнути нитку таким чином, щоб фломастер ...
Слайд № 19

Пропустити кінець нитки через дірочку в верхній частині коробки. Встановити коробку на нижню сторону і підтягнути нитку таким чином, щоб фломастер був вільно підвішений. Прив'яжіть верхній кінець нитки до олівця і обертайте олівець навколо осі, поки не виберете слабину нитки. Коли фломастер повисне на потрібній висоті (тобто буде лише злегка торкатися дна коробки), зафіксуйте олівець на місці за допомогою скотча.

Підсунути лист картону під кінчик фломастера на дно коробки. Відрегулювати все так, щоб кінчик фломастера легко торкався картону і міг залишати лінії.
Слайд № 20

Підсунути лист картону під кінчик фломастера на дно коробки. Відрегулювати все так, щоб кінчик фломастера легко торкався картону і міг залишати лінії.

Сейсмограф готовий до роботи. Він використовує той же принцип дії, що і дійсне обладнання. Важкий підвіс, або маятник, буде більш інерційним по від...
Слайд № 21

Сейсмограф готовий до роботи. Він використовує той же принцип дії, що і дійсне обладнання. Важкий підвіс, або маятник, буде більш інерційним по відношенню до хаотичних рухів, ніж рамка. Щоб перевірити пристрій у справі, нема чого чекати землетрусу. Просто треба струсити рамку. Підвіс залишиться на місці, але почне креслити лінії на картонці, як справжнісінький.

ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ЧАСТИНА В експериментальній частині роботи ми оцінюємо інтенсивність коливань за шкалою Меркаллі. Шкала інтенсивності землетрусів ...
Слайд № 22

ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ЧАСТИНА В експериментальній частині роботи ми оцінюємо інтенсивність коливань за шкалою Меркаллі. Шкала інтенсивності землетрусів Меркаллі використовується для вимірювання інтенсивності  землетрусів за зовнішніми ознаками, на основі даних про руйнування. Її використовують для оцінки землетрусу коли відсутні прямі дані про силу підземних поштовхів (наприклад, коли відсутнє відповідне обладнання). У шкалі Меркаллі для визначення ступеня інтенсивності землетрусу використовуються римські цифри.

ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ЧАСТИНА Вивчення коливань, що викликаються роботою пральної машини.
Слайд № 23

ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ЧАСТИНА Вивчення коливань, що викликаються роботою пральної машини.

Мета експерименту: зафіксувати коливання і оцінити їх інтенсивність за шкалою Меркаллі. Хід експерименту:Сейсмограф помістили на столі над пральною...
Слайд № 24

Мета експерименту: зафіксувати коливання і оцінити їх інтенсивність за шкалою Меркаллі. Хід експерименту:Сейсмограф помістили на столі над пральною машиною, що працює на максимальних обертах (1000 Гц). Результат: Ступінь інтенсивносі за шкалою Меркаллі - ІІІ – слабкий (коливання відчуваються небагатьма людьми)

ВИВЧЕННЯ КОЛИВАНЬ СХОДІВ, ПО ЯКИМ ЙДУТЬ УЧНІ ШКОЛИ.
Слайд № 25

ВИВЧЕННЯ КОЛИВАНЬ СХОДІВ, ПО ЯКИМ ЙДУТЬ УЧНІ ШКОЛИ.

Мета експерименту: зафіксувати коливання сходів, коли по ній йде багато людей. Хід експерименту: На великій перерві, коли багато учнів спускаються ...
Слайд № 26

Мета експерименту: зафіксувати коливання сходів, коли по ній йде багато людей. Хід експерименту: На великій перерві, коли багато учнів спускаються в їдальню, на сходовому майданчику був встановлений сейсмограф і проведені виміри. Результат: Ступінь інтенсивносі за шкалою Меркаллі -ІІ – дуже слабкий (практично не відчувається людьми)

ВИВЧЕННЯ КОЛИВАНЬ ПІДЛОГИ ПРИ СТРИБКАХ ЧЕРЕЗ СКАКАЛКУ.
Слайд № 27

ВИВЧЕННЯ КОЛИВАНЬ ПІДЛОГИ ПРИ СТРИБКАХ ЧЕРЕЗ СКАКАЛКУ.

Мета експерименту: вивчити інтенсивність коливань підлоги, що виникають при стрибках. Хід експерименту: Встановити сейсмограф на підлогу і постриба...
Слайд № 28

Мета експерименту: вивчити інтенсивність коливань підлоги, що виникають при стрибках. Хід експерименту: Встановити сейсмограф на підлогу і пострибати. Результат: Ступінь інтенсивносі за шкалою Меркаллі - І – непомітний (землетрус, при якому тільки прилади вловлюють коливання грунту)

ВИСНОВКИ. Сейсмограф - це дуже чутливий прилад, який вловлює та реєструє підземні поштовхи. У домашніх умовах можна зібрати найпростіший сейсмограф...
Слайд № 29

ВИСНОВКИ. Сейсмограф - це дуже чутливий прилад, який вловлює та реєструє підземні поштовхи. У домашніх умовах можна зібрати найпростіший сейсмограф. Він простий у використанні та можна застосовувати для реєстрації механічних коливань різної природи. Зібраний матеріал буде становити велику цінність при вивченні теми «Літосфера» в 6 класах, можна використовувати на уроках географії, краєзнавства. Дослідницька група довела, що їх прилад підходить для реєстрації механічних коливань різної природи.

ПОДАЛЬШИЙ РОЗВИТОК РОБОТИ. В найближчому майбутньому ми плануємо вдосконалити прилад, зробивши його більш чутливим. Актуальність нашої дослідницько...
Слайд № 30

ПОДАЛЬШИЙ РОЗВИТОК РОБОТИ. В найближчому майбутньому ми плануємо вдосконалити прилад, зробивши його більш чутливим. Актуальність нашої дослідницької роботи полягає в тому, що останнім часом відбувається все більше стихійних лих - землетрусів у всьому світі. Стихійні дії сил природи, поки ще не в повній мірі підвладні людині, вони порушують нормальну життєдіяльність людей.

ЦІКАВІ ФАКТИ. За 14.04.2019 на нашій планеті відбулося 165 землетрусів з магнітудою від 1,8 бала (на кордоні між Францією та Німеччиною) до 5,3 бал...
Слайд № 31

ЦІКАВІ ФАКТИ. За 14.04.2019 на нашій планеті відбулося 165 землетрусів з магнітудою від 1,8 бала (на кордоні між Францією та Німеччиною) до 5,3 бала за шкалою Ріхтера (Японія). Найсильніші землетруси відчувались у Японії (4,7 – 5,3), Індонезії (4,7 – 4,8), Мексиці (4,0 – 5,0). Активно проявлялись тектонічні рухи в Каліфорнії, на Алясці. Вдень 11 березня 2011 року затремтіло східне узбережжя Японії. Землетрус магнітудою близько 9 балів став найсильнішим в історії Японії. Стародавнє місто Бам в Ірані 26 грудня 2003 повністю зруйнував землетрус. Під руїнами міста загинули близько 35 тис. осіб і отримали травми понад 22 тис. Було зруйновано близько 90% глиняних будов історичного міста. Землетрус у провінції Китаю Сичуань 12 травня 2008 року був таким потужним, що коливання відчули в Індії, Пакистані, Таїланді, В'єтнамі, Бангладеш, Непалі, Монголії та Росії.

ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ Сейсмограф / Інтернет-джерело / Сейсмограф своїми руками / Інтернет-джерело / http://quakes.globalincidentmap.com http://www.vse...
Слайд № 32

ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ Сейсмограф / Інтернет-джерело / Сейсмограф своїми руками / Інтернет-джерело / http://quakes.globalincidentmap.com http://www.vseneprostotak.ru/on-lajn-monitoring/globalnaya-karta- kataklizmov http://earthquaketrack.com

ДЯКУЄМО ЗА УВАГУ !
Слайд № 33

ДЯКУЄМО ЗА УВАГУ !

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
6
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!