і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Ділове мовлення. Резюме.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Ділове мовлення. Резюме.

Мета: ознайомити учнів з особливостями резюме як виду документа щодо

особового складу;

формувати вміння й навички складати та оформлювати резюме;

виховувати риси ділової людини, інтерес до різних професій;

сприяти самопізнанню учнів; формувати соціальну компетентність.

Тип уроку: практичне заняття.

Методи і прийоми: лекція, бесіда, вправи.

Обладнання: мультимедійний проектор, картки.

Структура заняття:

  1. Організаційний момент.

Вправа «Комплімент»

  1. Повідомлення теми та мети заняття.

Мотивація навчальної діяльності.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Поняття резюме.

  2. Особливості документу.

  3. Реквізити резюме.

IV. Виконання практичних вправ.

  1. Самостійна робота.

  2. Робота в групах.

  3. Вправа-гра «Відгадай, про кого йде мова?»

  4. Словник ділової людини.

V. Підсумки заняття.

Резюме – висновок.

Хід заняття

I. Організаційний момент.

( вправа «Комплімент» )

II. Повідомлення теми та мети заняття. Слайд 2.

«Ділове мовлення. Резюме.»

Мотивація навчальної діяльності.

- Пропоную поговорити про такий вид заробітку, як віддалена робота, як її називають на Заході, телеробота.

Вона полягає в тому, що ви працюєте в зручний для вас час у зручному для вас місці, за вашою спеціальністю, а з роботодавцем спілкуєтесь безпосередньо через електронну пошту.

- Яким чином можна розпочати співпрацю з віддаленими організаціями?

- Спочатку відвідайте їх сайти, перегляньте розділи «вакансій». Вишліть своє резюме.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. - Як ви розумієте слово резюме? (Відповіді учнів).

2. Пояснення вчителя. Слайд 3.

Резюме – короткий висновок із сказаного, написаного: резюме доповіді.

(Ожегов, с.622).

Резюме – це документ щодо особового складу про особистості, освітні та професійні дані, адресований роботодавцеві. Складається особою, що бажає зайняти певну вакансію, при прийомі на роботу.

Особливістю такого документа є стислість (його обсяг, як правило, не перевищує 1 аркуша).

Сьогодні однаково поширеними стають паперові й електронні резюме.

Останні розміщуються на спеціалізованих мережевих сайтах і відкриті для вільного доступу керівникам кадрових відділів підприємств, які набирають персонал.

Слайд 4.

Основними реквізитами резюме є:

  • назва виду документа;

  • прізвище, ім’я, по батькові;

  • домашня адреса;

  • контактна інформація: поштова, електронна адреса, телефон, факс тощо;

  • дата і місце народження;

  • мета;

  • професійний досвід;

  • освіта;

  • сімейний стан;

  • додаткові відомості;

  • підпис, дата, фотокартки ( у разі потреби).

У резюме відомості про професійну діяльність та освіту викладаються у зворотному хронологічному порядку.

У відомостях про освіту зазначається повне найменування навчальних закладів, де довелося вчитися, рік випуску.

У відомостях про професійний досвід вказується, яку посаду обіймає особа зараз, попередні посади із зазначенням стажу роботи.

Графа «Додаткові відомості» містить інформацію про володіння іноземними мовами і комп’ютером, участь у наукових конференціях, наявність друкованих робіт, громадську діяльність, інтереси претендента тощо.

Укладаючи резюме, спід акцентувати увагу не на тому, що ви хочете отримати, а на тому, що ви можете запропонувати, які, на відміну від інших претендентів, маєте переваги.

Зазвичай працедавці хочуть отримати потвердження надійності та фаховості претендентів. На вимогу слід надати номери телефонів попередніх місць роботи. Рекомендаційний лист доцільніше принести особисто, а не надсилати разом із резюме. Доцільно зазначити бажання навчатися й підвищувати рівень своєї кваліфікації в галузі, яка цікавить працедавця.

IV. Виконання практичних вправ.

1. Самостійна робота.

Прочитайте зразок резюме, визначте наявні в ньому реквізити:

Резюме

Світницька Раїса Анатоліївна;

м. Славута, вул. Із'яслівська, 15. кв. 14:

телефон: 7-26-15;

електронна пошта:…….

м. Славута, 17 вересня 1981 року;

заміжня, 3-річна донька;

перекладач;

1990-1995, Ровенський державний університет, факультет іноземних мов;

викладач англійської та німецької мов;

2000-2008 – працювала в Славутській загальноосвітній школі № 5 на посаді вчителя англійської мови;

1995- 2000 – працювала перекладачем на заводі «Будфарфор». Перекладала

технічні інструкції;

15.10.2008 р. Р.А. Світницька

2. Робота в групах.

Прочитайте уривок з тексту документа. З’ясуйте, який це документ за найменуванням.

А) Загальний педагогічний стаж 16 р. Навчаючись у ХДУ, працювала за сумісництвом викладачем географії міського ліцею «Джерело». 1994 р. закінчила курси перекладачів. 1998 р. видала довідник «Абетка екологічної безпеки». Була консультантом з екологічних питань у депутата Верховної Ради.

Маю досвід роботи з ПК.

У разі потреби можу надати рекомендації.

Б) Від 1986 до 1997 р. навчалася в міській ЗОШ 1-111ст. № 4, одинадцять класів якої закінчила з відзнакою.

Від 1997 р. – студентка соціологічного факультету ХДУ, на 5-му курсі якого й навчаюся.

На громадських засадах очолюю редколегію факультетського часопису «СФ».

Склад родини:

Батько – Мотрич Григорій Іванович, 1949 р. народження, директор

ЗОШ 1-111 ст. № 6.

В) У зв’язку із завершенням терміну навчання на факультеті початкових класів прошу перевести мене на посаду викладача психології від 06.10.2008 р.

Додаток – копія диплома.

Слайд 5,6.

3. Вправа-гра «Відгадай, про кого йде мова?"

  1. Службовець, який розносить ділові папери; особа для роз’їздів у термінових справах. (Кур’єр).

  2. Керівник, директор, завідуючий, адміністратор, найманий професіональний управляючий, що не є власником фірми. (Менеджер).

  3. Професійний посередник при укладанні торговельних і біржових угод. (Маклер).

  4. Комерційний посередник; представник установи, який виконує ділові доручення. (Агент).

  5. Особа, що купує або продає товари, грошові номінали або акції від імені інших осіб.(Брокер).

  6. Фахівець з операцій з цінними паперами, який представляє інтереси інвесторів. (Дилер).

4. Словник ділової людини

Вибери правильний варіант відповіді.

А) Документ, в якому подаються короткі відомості про навчання, трудову діяльність та професійні успіхи й досягнення особи, яка його складає, називається:

1) автобіографія;

2) резюме;

3) характеристика.

Б) Автобіографія – це документ, у якому:

1) стисло викладаються освітні та професійні відомості про особу;

2) особа повідомляє основні факти своєї біографії;

3) міститься прохання особи або установи щодо здійснення своїх прав або захисту інтересів.

В) Характеристика – це документ, у якому:

1) підтверджуються певні дії, які мали місце між двома особами чи особою й установою;

2) оцінюють ділові й моральні якості працівника, як члена колективу за термін, який він відпрацював на даному підприємстві;

3) фіксують місце, час, мету проведення зборів, конференцій, засідань, нарад.

V. Підсумки заняття. Слайд 7.

На занятті ми познайомилися з одним із документів ділового мовлення – це резюме.

Напишіть резюме – висновок, про що ви дізналися, чого навчилися сьогодні на занятті.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Ознайомити учнів з особливостями резюме як виду документа щодо особового складу; формувати вміння й навички складати та оформлювати резюме; виховувати риси ділової людини, інтерес до різних професій; сприяти самопізнанню учнів; формувати соціальну компетентність.
  • Додано
    14.08.2018
  • Розділ
    Портфоліо
  • Клас
    9 Клас, 10 Клас, 11 Клас
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    140
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    2
  • Номер матеріала
    QA063541
  • Вподобань
    0
Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь