Бібліотека

Дихальна гімнастика для дітей

Опис документу:
чим же ще корисна дихальна гімнастика для дітей: Збагаченням кисню всіх клітин і органів дитини. Поліпшенням роботи серцево-судинної і нервової систем, органів травлення. Управлінням дихання і як наслідок - володінням собою. Зняттям напруги голосових зв'язок. Профілактикою хвороб органів дихання. Зміцненням імунітету.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Дихальна гімнастика

КОМПЛЕКС N 1

1.      Годинник

Годинник вперед йдуть,
За собою нас ведуть.
І. п. - стоячи, ноги злегка розставлені.
1 - змах руками вперед - «тік» (вдих);
2 - змах руками назад - «так» (видих).

1.      Півник

Крилами змахнув півень,
Всіх нас розбудив він раптом.
І. п. - о. с.
1 - підняти руки в сторони (вдих);
2 - плескати руками по стегнах «ку-ка-ре-ку» (видих).

1.      Насос

Накачаем ми води, 
Щоб поливати квіти.
1 - нахил тулуба в праву сторону (вдих); 
2 - руки ковзають, при цьому голосно вимовляти звук «с-с-с» (видих).

1.      Семафор

Самий головний на дорозі,
Не буває з ним тривоги.
І. п. сидячи, ноги зрушити разом.
1 - піднімання рук в сторони (вдих); 
2 - повільне опускання з тривалим видихом і вимовленням звуку «з-з-з» (видих).

1.      Дихання

Тихо-тихо ми подихаємо, 
Серце ми своє почуємо.
І. п. - о. с. 
1 - повільний вдих через ніс, коли грудна клітка почне розширюватися - припинити вдих і зробити паузу тривалістю 4 сек;
2 - плавний видих через ніс.

1.      Дихання

Подихай однією ніздрею,
І прийде до тобі спокій.
І. п. - о. с. 
1 - праву ніздрю закрити вказівним пальцем пр. руки, лівою ніздрею робити тихий, тривалий вдих;
2 - як тільки вдих закінчено, відкрити пр. ніздрю, а ліву закрити вказівним пальцем лев. руки. Через праву ніздрю робити тихий тривалий видих з максимальним звільненням від повітря легенів і підтягуванням діафрагми максимально вгору

КОМПЛЕКС N 2

1.      Гуси летять

Гуси високо летять. 
На дітей вони дивляться.
І. п. - о. с. 
1 - підняти руки в сторони (вдих);
2 - руки опустити вниз зі звуком «р-у-у» (видих)

1.      Їжачок

Їжачок добрий, не колючий,
Подивися навколо трохи краще.
І. п. - о. с. 
1 - поворот голови вправо - короткий галасливий вдих носом;
2 - поворот голови вліво - видих через напіввідкриті губи. (8 разів.)

 

1.      Регулювальник

Вірний шлях він нам покаже,
Повороти все вкаже.
І. п. - ноги на ширині плечей.
1 - права рука вгору, ліва рука в сторону (вдих через ніс);
2 - ліва рука вгору, права рука в сторону (видих з вимовленням звуку «р-р-р»)

1.      Маятник

Вліво, вправо, вліво, вправо,
А потім почнемо спочатку.
І. п. - руки на поясі (вдих).
1 - нахил вправо (видих); 
2 - і. п. (вдих);
3 - нахил вліво (видих); 
4 - в. п. (вдих).
Видих зі звуком «т-у-у-х».

 

1.      Веселка, обійми мене

І. п. - о. с. 
1 - повний вдих носом з розведенням рук в сторони;
2 - затримати дихання на 3-4 сек;
3 - розтягуючи губи в усмішці, вимовляти звук «з», видихаючи повітря і втягуючи в себе живіт та груднуклітку. Руки спочатку направити вперед, потім схрестити перед грудьми, як би піднімаючи плечі: одна рука йде під мишку, інша - на плече.

1.      Вирости великий

Вирости хочу скоріше,
Добро робити для людей.
І. п. - о. с. 
1 - підняти руки вгору, потягнутися, піднятися на носки (вдих);
2-опустити руки вниз, встати на всю ступню (видих).
Вимовляти звук «у-х-х».

КОМПЛЕКС N 3

1.      Крила

Крила замість рук у нас,
Так летимо - ми вищий клас.
І. п. - ноги злегка розставлені.
1 - руки через сторони підняти вгору (вдих);
2 - опустити руки вниз, вимовляючи «вниз» (видих).

1.      Піднімемося на носочки

Добре нам нагорі!
Як же ви без нас внизу?
І. п. - ноги злегка розставлені.
1 - піднятися на носки. Одночасно піднімаючи руки і подивитися на них (вдих);
2 - повільно присісти (спина пряма), коліна в сторони, руки вперед і вимовити звук «ш-ш-ш» (видих).

1.      Погойдування

Покачаемся злегка,
Адже під нами хмари.
І. п. - ноги на ширині плечей.
1 - нахил вправо - «кач» (вдих);
2 - нахил вліво - «кач» (видих).

1.      Поворот

Треба подивитися навколо.
Поруч чи летить мій друг?
І. п. - ноги на ширині плечей, руки на поясі.
1 - поворот вправо (вдих);
2 - і. п. (видих);
3 - поворот ліворуч (вдих);
4 - в. п. (видих).

1.      Бавовна

Сонце ми бавовною всі зустрінемо,
Так свій політ ми відзначимо.
І. п. - ноги злегка розставлені.
1 - підняти руки вгору (вдих);
2 - плеснути в долоні, сказавши «хлоп!» (видих);
3 - розвести руки в сторони (вдих);
4 - в. п. (видих).

1.      Бджоли

Ми уявимо, що ми бджоли,
Адже ми в небі - новосели.
І. п. - ноги злегка розставлені.
1 - розвести руки в сторони (вдих);
2 - опустити руки вниз зі звуком «з-з-з» (видих).

1.      Приземлення

Приземлятися нам пора!
Завтра в садок нам, дітвора!
І. п. - ноги на ширині плечей, руки в «замок», опустити вниз.
1 - підняти руки вгору (вдих);
2 - нахил вперед з одночасним опусканням

КОМПЛЕКС N 4

1.      Вушка

Вушка чути всі хочуть
Про хлопців і про звірят.
І. п. - о. с. 
1 - нахил голови вправо - глибокий вдих;
2 - нахил голови вліво - довільний видих. Плечі залишаються нерухомими, але при нахилі голови вправо-вліво вушка повинні бути як можна ближче до плечей. Стежити, щоб тулуб при нахилі голови не поверталося.

1.      Задування свічки

(энергетизированное дихання)
Потрібно глибоко вдихнути,
Щоб свічку нам задути.
І. п. - ноги на ширині плечей.
1 - зробити вільний вдих і затримати дихання, поки це приємно;
2 - скласти губи «трубочкою», зробити 3 коротких видиху, умовно намагаючись загасити палаючу свічку - «фу-фу-фу». Під час упр-ия корпус тримати прямо.

1.      Губи трубкою

Щоб правильно дихати,
Потрібно повітря нам ковтати.
І. п. - о. с. 
1 - повний вдих через ніс, втягуючи живіт;
2 - скласти губи «трубочкою», різко втягнути повітря, заповнивши ними легені до відмови;
3 - зробити ковтальний рух, як би ковтати повітря;
4 - пауза протягом 2-3 сек., потім підняти голову, вгору і видихнути повітря через ніс плавно і повільно.

1.      Повітряна куля піднімається вгору

Ти, як кулька, полети,
Зверху землю огляди.
І. п. - о. с.: одну руку покласти між ключицями і сконцентрувати увагу на них і на плечах.
1 - підняти плечі і ключиці (вдих);
2 - опустити плечі і ключиці (видих).

1.      Очищаюче «ха» - дихання

Один за одного ми - горою,
Посміємося над бідою.
І. п. - ноги на ширині плечей.
1 - зробити вільний глибокий вдих, одночасно піднімаючи руки перед собою вгору;
2 - затримати подих, поки це приємно. Відкрити рот, розслабити гортань, зробити енергійний видих через рот, одночасно опускаючи руки і нахиляючись вперед («ха»);
3 - повільно випрямиться і відпочити. Видихати повітря слід з полегшенням, ніби звільняючись від турбот.

1.      Шипляче стимулюючу дихання

Один на одного пошипим,
Язичок ми зміцнимо.
І. п. - о. с. 
1 - вдих через ніс в природному темпі;
2 - видих гранично затягується. Під час видиху повітря виходить через рот, видаючи високий свистячий звук, як би при проголошенні звуку «з». Мова розташовується таким чином, що створюється опір вихідного повітря.

1.      Вітер

Раптом подув сильний вітер,
Слізки з ваших щік здув.
І. п. - о. с. зробити повний видих носом, втягуючи в себе живіт і грудну клітку.
1 - зробити повний вдих, впячивая живіт і ребра грудної клітки;
2 - затримати дихання на 3-4 сек;
3 - крізь стиснуті губи з силою випустити повітря декількома уривчастими видихами.

КОМПЛЕКС N 5

1.      Здивуємося

Дивуватися чому є - 
У світі всіх чудес не злічити.
І. п. - о. с., зробити спокійний вдих;
1 - повільно підняти плечі, одночасно роблячи видих;
2 - і. п.

1.      Плечі

Попрацюємо плечима,
Нехай танцюють вони самі.
І. п. - о. с.
1 - плечі вперед. Повільно схрещуючи перед собою опущені руки і роблячи вільний вдих;
2 - повільно відвести плечі назад, зводячи лопатки і одночасно видихаючи.

1.      Поворот

Вправо, вліво обернемося
І посміхнемося один одному.
І. п. - о. с.
1 - зробити вдих;
2-3 - на видиху повернутися, одна рука - за спину, інша - вперед;
4 - в. п. 
То ж, виконувати іншу сторону.

1.      Мова трубкою

«Трубкою» язичок згорни, 
Головою злегка кивни.
І. п. - о. с, губи складені «трубочкою», як при проголошенні звуку «о», язик висунути і теж скласти «трубочкою».
1 - повільно втягуючи повітря через трубочку» мови, заповнити їм всі легені, роздуваючи живіт і ребра грудної клітки;
2 - закінчити вдих, закрити рот. Повільно опустити голову так, щоб підборіддя торкнувся грудей. Пауза 3-5 сек;
3 - підняти голову і спокійно видихнути повітря через ніс.

1.      Покачаемся

Щоб правильно дихати,
Себе треба розхитати.
І. п. - о. с. 
1 - повільно нахилитися вперед, згинаючи хребет лише у грудному відділі і роблячи видих;
2 - повільно розпрямитися, прогнутися назад, роблячи видих.

1.      Погладь бочок

Ми погладимо свій бік
Від плеча до самих ніг.
І. п. - о. с.
1 - повільно піднімати праву руку, ковзаючи нею по тулубу і піднімаючи плече (вдих);
2 - опустити руку і плече (видих).
То ж, виконати в інший бік.

КОМПЛЕКС N 6

1.      Гудок пароплава

Прогудів наш пароплав,
В морі всіх він нас кличе.
І. п. - о. с.
1 - через ніс з шумом набрати повітря;
2 - затримати дихання на 1-2 сек;
3 - з шумом видихнути через губи, складені «трубочкою», зі звуком «у-у-у» (видих подовжений).

1.      Носик

Ми трохи помычим
І по носі постукаємо.
І. п. - о. с.
1 - зробити вдих через ніс;
2 - на видиху протяжно тягнути звук «м-м-м», одночасно постукуючи по крилах носа вказівними пальцями.

1.      Курносик

Дуже любимо ми свій ніс.
А за що? Ось в чому питання!
І. п. - о. с.
1 - погладити бічні частини від кінчика носа до перенісся (вдих);
2 - на видиху постукати по крилах носа вказівними пальцями.

1.      Барабанщик

Ми злегка побарабаним
І відразу станемо сильніше.
І. п. - ноги на ширині ступні, руки на поясі.
1 - присісти, поплескати по колінах (видих);
2 - і. п. зі звуком «бам-бам-бам» (вдих).

1.      Трубач

За собою трубач кличе,
Він здоров'я нам дає.
І. п. - ноги разом, руки перед грудьми стиснуті в кулаки, губи складені «трубочкою».
1 - вдих;
2 - повільний видих з гучним вимовленням звуку «пф».

1.      Літак

Полетимо на літаку,
Будемо сильними в польоті.
І. п. лежачи на животі, опора на передпліччя. 
1-3 - прогнутися, підняти голову, плечі, ноги прямі, руки в сторони (вдих);
4 - в. п. (видих).

1.      Стрибки

Стрибнемо вліво, стрибнемо вправо,
А потім почнемо спочатку. 
І. п. - руки на поясі. 1-4-підстрибування на двох ногах на місці з поворотом вправо - вліво. Чергувати з ходьбою. 2 рази по 20 подпрыгиваний.

1.      Дихаємо тихо, спокійно, плавно

Всі ми повільно подихаємо,
Тишу навколо почуємо.
І. п. - о. с. повільний вдих через ніс. Коли грудна клітка почне розширюватися, припинити вдих і зробити паузу. Потім плавний видих через ніс.

Дихальна гімнастика

Виховання здорової дитини - одна з найголовніших завдань сім'ї і дошкільного навчального закладу. У батьків часто виникають питання про здоров'я. Якими способами і засобами виробити у дошкільника свідоме ставлення до свого здоров'я?

В даний час відзначається збільшення кількості дітей дошкільного віку з різними відхиленнями в стані здоров'я, відставанням у фізичному розвитку, зниженням опірності організму до шкідливих факторів середовища, в тому числі інфекційно-вірусних захворювань. За даними досліджень питома вага часто хворіючих дітей перших шести років життя коливається в межах 20-25 %, тобто часто хворіє є кожен четвертий-п'ятий дитина. 
Такі діти з великими зусиллями порівняно зі здоровими долають труднощі в засвоєнні знань. З більш значними психофізіологічними витратами справляються з висунутих до них вимог, передбаченими умовами життя і виховання в дошкільному закладі. 
Проблема виховання здорової дитини, що стоїть перед нами, була і залишається найбільш актуальною, і в зв'язку з цим виникає необхідність пошуків ефективних шляхів зміцнення здоров'я дитини, корекції недоліків фізичного розвитку, профілактики захворювань і збільшення рухової активності.
Поряд із загальноприйнятими заходами, ефективною профілактикою зниження захворюваності епізодично хворіючих дітей, є дихальна гімнастика. 
Дихальні вправи сприяють насиченню киснем кожної клітинки організму. Уміння керувати диханням сприяє вмінню керувати собою. 
Крім того, правильне дихання стимулює роботу серця, головного мозку і нервової системи, позбавляє людину від багатьох хвороб, покращує травлення (перш ніж їжа переварена і засвоєна, вона повинна поглинути кисень з крові і окислитися).
Повільний видих допомагає розслабитися, заспокоїтися, впоратися з хвилюванням і дратівливістю.
Дихальна гімнастика розвиває ще недосконалу дихальну систему дитини, зміцнює захисні сили організму і має ряд переваг. Вона заснована на носовому диханні. Не випадково тому, йоги попереджають: якщо діти не будуть дихати через ніс, то не отримають достатньо розумового розвитку, т. к. носове дихання стимулює нервові закінчення всіх органів, що знаходяться в носоглотці. І наше завдання навчитися і навчити дітей правильно дихати 
Використання фізичних вправ, спрямованих на попередження простудних захворювань, поліпшення функцій верхніх дихальних шляхів, ми рекомендуємо застосовувати у всіх групах. 
Дихальні вправи можуть проводитися під час ранкової гімнастики, гімнастики після пробудження або на прогулянці. 
На перших порах дихальні вправи здаються дітям одними з найскладніших. І тим важливіше допомогти дітям, перетворивши нудні вправи у веселу гру. 
Основудыхательной гімнастики складають вправи з подовженим і посиленим видихом. Цього можна досягти вимовляння голосних звуків (а-а-а, у-у-у, о-о-о), шиплячих приголосних (ш, ж) і поєднанні звуків (ах, ох, ох). Ці дихальні вправи рекомендується проводити в ігровій формі («дзижчить бджола», «гуде пароплав», «стукають колеса поїзда» та ін). Необхідно поступово збільшувати навантаження на дітей за рахунок збільшення числа повторень і ускладнення вправ..

Займаючись дихальною гімнастикою, важливо стежити, щоб у дитини не було симптомів гіпервентиляції легень (прискорене дихання, різка зміна кольору обличчя, тремтіння кистей рук, відчуття поколювання і оніміння в руках, ногах).
Якщо починає крутитися голова - складаємо долоньки разом («ковшиком»), підносимо їх впритул до обличчя і кілька разів глибоко дихаємо в них (2-3 рази). 
Після цього дихальну гімнастику можна продовжувати.
Таким чином, використання дихальних вправ, в комплексах ранкових зарядок, фізкультхвилинках і заняттях, допомагає попередити виникнення простудних захворювань, підвищити загальний життєвий тонус, укріпити психофізичне здоров'я дітей, а значить, і забезпечити повноцінний і гармонійний розвиток дошкільнят.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.