і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Читання - методичні матеріали

Читання є однією з найголовніших навичок у нашому житті, яке тісно пов’язане з мовною діяльністю та її розумінням. Це здатність до сприйняття записаної інформації.

Як процес читання може бути оглядове та навчальне. Оглядовим читанням ми користуємось переглядаючи швидко інформацію, не заглиблюючись у її зміст. А от під час навчання або коли ми конкретно щось шукаємо, то використовуємо навчальне глибоке читання. Окрім практичного значення, читання сприяє підвищенню рівня освіченості людини, реалізує пізнавальну функцію мови, збагачує словниковий запас та допомагає в процесі мислення краще висловлювати власні думки. Наша мова, завдяки читанню, стає більш досконалою, гарною, літературною та правильною.

Сучасна українська школа в зв'язку з переходом до нової концепції освіти, що в центрі всього ставить дитину та її індивідуальність, визначає перехід в навчанні від текстоцентричної парадигми навчання до читацькоцентричної. Це здебільшого пов’язане з тим, що раніше дітей змушували досконало вивчати тексти, образи та критика мали бути спрямовані лише за визначеними напрямками, тексти розбирались також системно. Майже не було простору для творчості.

Сучасна парадигма навпаки хоче спонукати дітей до вільного читання, адже не може існувати єдиної думки щодо твору, образів, сюжетів. Кожна людина індивідуальна та інтерпретує інформацію відносно власних суджень та уявлень, цінностей.

Так в Новій Українській Школі для розвитку саме критичного мислення активно використовується технологія читання та письма. Вона сприяє розвитку активного навчання та мисленнєвої діяльності учнів. Сутність технології полягає в тому, що під час читання, учні мають можливість осмислювати твори самостійно, за допомогою своєї уяви, тим самим пов’язуючи нову інформацію із вже отриманою. Це спонукає їх в подальшому до розвитку допитливості, постановки складних питань та висунення оригінальних ідей. Діти дискутують, активно взаємодіючи з текстами, створюють власні письмові роботи. Вчитель виконує лише роль помічника, він не нав’язує власне розуміння, а дає дітям право самостійно інтерпретувати прочитане та на загальному обговоренні прийти до спільних висновків.

В подальшому такий підхід сприяє становленню демократично налаштованої особистості.

В даному розділі міститься необхідна інформація для навчання дітей читанню як процесу, поради з вимови різних звуків, формування навичок тої чи іншої діяльності, різні вправи та ігри, спрямовані на вияв інтересу до читання, підбірки літературних творів, віршів тощо.

1 587 матеріалiв
Читання, картка "Цікава буква "И".
Читання
Інші методичні матеріали
19.07.2019
20
0
1
Читання, картка "Весела буква "У".
Читання
Інші методичні матеріали
19.07.2019
16
0
1
Читання, картка "Весела буква "О".
Читання
Інші методичні матеріали
19.07.2019
14
0
1
1 587 матеріалiв