Блочно-календарне планування на березень 2020 навчального року на тему "Бузпека дитини" (перший тиждень березня)

Опис документу:
Блочно-календарне планування на тему "Безпека дитини" на перший тиждень березня 2020 року, розділений на кожен день тематично та розкриває такі підтеми: дитина в лісі, дитина і тварини, стихійні лиха тощо

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Перспективний план на березень 2020 р

Тема: Безпека дитини

Дитина у світі природи

Дитина

на

вулиці

Дитина серед

людей

Дитина

у

побуті

Дитина

і

здоров’я

понеділок

02.03

1.Дитина

і

вода

09.03

1.Знайомство зі світлофором

16.03

1.Я сам удома

23.03

1.Дитина і вогонь

30.03

1.Моє здоров’я

вівторок

03.03

2.Дитина у лісі (небезпечні рослини)

10.03

2.Смугастий помічник (зебра)

17.03

2.Незнайомці на вулиці

24.03

2.Дитина і побутовий газ

31.03

2.Лікарські рослини

середа

04.03

3.Дитина у лісі (ми знайшли гриби)

11.03

3.Такий різний транспорт

18.03

3.Я загубився

25.03

3.Дитина та побутова техніка (електрика)

четвер

05.03

4.Дитина і тварини

12.03

4.Вулиці міста та села

19.03

4.Дитина у дитсадочку

26.03

4.Такі різні предмети

п’ятниця

06.03

5.Стихійні лиха

13.03

5.Діти-пішоходи

20.03

5.Казка навчить, як безпечно жить

27.03

5.Дитина і побутова хімія

2 березня Понеділок

Режимні моменти

Форми та зміст роботи з дітьми

1.Ранковий прийом

2.Організо-

вана та самостійна діяльність дітей

3.Перша прогулянка

4.Друга полов. дня

5.Друга прогулянка

6.Вечірні години

Провести бесіду з дітьми на тему «Водоймища, які вони». Показати ілюстрації таких водоймищ як: річка,озеро, ставок. Запитання: що це за водоймища, чим вони відрізняються, що в них спільне, що відмінне. Розповісти дітям про те, що зараз іще досить холодно, зима не відпускає і всі водойми замерзлі.

Дид.гра «Хто де живе», мета: вчити дітей розрізняти тварин, як живуть на суші, а які живуть у воді.

Інд.роб. з Матвійком та Іллюшею – пригадати, які бувають стани води.

Сюж.-рол.гра «Ми на морі». Зародження сюжету: дітки та їх сім’я готуються до подорожі на море, бесіда про те, що таке море, яке воно.

Доручити Яні допомогти вихователю полити Кротон, не замочуючи листочки, пояснити, чому важливо поливати квіти водою.

Ранкова зарядка.

Рухл.ігри «Вусатий сом» з метою удосконалити навички бігу та ходьби, «Маленькі рибки» з метою імітування рухи рибок воді.

Удосконалення культ.-гіг. навичок під час миття рук, нагадати, що потрібно бути обережними з гарячою водою.

  1. Дитина в соціумі

Тема: Вода – друг, вода – ворог.

Мета: формувати у дітей уявлення про роль та цінність води в нашій природі для усього живого, збагачувати уявлення дітей про воду, де вона береться, як її використовують люди, яка небезпека таїться у брудній воді, вчити правил поводження біля великих водойм, виховувати дбайливе ставлення до природи та води, бажання не забруднювати її.

2.Фізичне виховання

(За планом інструктора з фізичного виховання)

Спостереження за снігом, який лишився із зими. Розповісти дітям, що вчора настала календарна весна, але погода теплом ще не радує. Пригадати з дітками, що сніг – це вода у твердому стані. Наголосити на тому, який сніг брудний і що його не можна їсти.

Дид.гра «Можна\неможна» з метою закріплення знань про те, що безпечно робити з водою, а що небезпечно.

Інд.роб. з Настею та Кірілом – тренуємо моторику і силу кисті, виліплюючи сніжки.

Сюж.-рол.гра «Ми на морі», уявляємо, що сніг – це пісок, ліпимо замки, пасочки, розподіляємо ролі на відпочиваючих та рятівників, які рятують потопаючих.

Праця: запропонувати дітям підмести доріжку до павільйону від снігу.

Худ.слово: прочитати дітям вірш Н.Красоткіної «Вода – це справжнє диво».

Рухл.ігри: «Гуси-гуси» - біг, «Подоляночка» - імітація рухів та рух по колу.

Сон. Поступовий підйом. Гімнастика пробудження. Загартовуючі процедури.

Провести спостереження за водою у калюжі. Яка там вода чиста чи брудна? Чому брудна? Чи можна пити воду з калюжі? Чому? Пояснити дітям, на скільки шкідлива брудна вода для здоров’я.

Дид.гра. «Шкідливо\корисно» - вчити дітей розрізняти, що корисно їсти, а що шкідливо, виходячи із наведених прикладів.

Інд.роб. зі Златою та Кароліною – удосконалити знання про види водойм.

Сюж.-рол. Гра «Ми на морі» - продовжувати злагоджено розподіляти ролі між собою, удосконалювати знання про воду та водойми, наголосити на тому, на скільки треба бути обережними і ні в якому разі не відходити від дорослих.

Праця: запропонувати дітям допомогти вихователю помити іграшки в групі.

Рухл.ігри: «Через річечку» - удосконалювати вміння стрибати через перешкоди, «Вусатий сом» - біг, ходьба.

Правила вуличного руху

Розповідь про машину, яка близько заїхала до озера і загрузла в мулі. Розповісти дітям, на скільки може бути небезпечним мул у деяких водоймах: він може затягти людей, машини грузнуть.

Рухливі ігри за бажанням дітей.

3 березня Вівторок

Режимні моменти

Форми та зміст роботи

з дітьми

1.Ранковий прийом

2.Організо-

вана та самостійна діяльність дітей

3.Перша прогулянка

4.Друга половина дня

5.Вечірні години

Спостереження за деревами на подвір’ї. Розповісти. Скупчення фруктових дерев – це сад, місце, де росте багато дерев – це ліс. Чи бували діти в лісі? Що вам там подобається?

Дид.га «З якого дерева листочок» - закріплювати вміння розпізнавати назви дерев та формою їх листя.

Інд.роб з Яною та Софійкою – пригадати, що росте у лісі.

Доручити Максиму допомогти помічнику вихователя розстелити серветки до сніданку.

Сюж.-рол.гра «Лісники» - бесіда про те, що ліс – це ціле господарство, в якому працюють люди-лісники. Вони допомагають лісу рости великим та могутнім, а також слідкують за чистотою та безпекою.

Ранкова зарядка.

Рухл.ігри «У ведмедя у бору» - біг врозтіч, та орієнтування в просторі, «В лісі» - виконання рухів по команді.

Удосконалення вміння правильно вимивати руки.

1.Музичний калейдоскоп

(за планом музичного керівника)

2.Мовлення дитини

Тема: Їстівні ягоди та отруйні рослини

Мета: познайомити дітей з їстівними ягодами та отруйними рослинами, формувати уявлення про різноманітний світ рослин, їхній вплив на організм людини, вчити розрізняти ягоди та отруйні рослини і правильно називати, поповнювати активний словник дітей назвами лісових рослин, закріплювати правила поведінки в лісі та з незнайомими рослинами, виховувати любов до природи.

Спостереження за рослинами на нашому майданчику. Що тут росте? Які рослини ви знаєте? Які кущі є на нашому майданчику? Чи можна чіпати незнайомі рослини? Чому? Розповісти, що скоро розтане сніг і почне проростати перша травичка.

Дид.гра «Що росте на городі, що в лісі» - закріплювати знання про рослини, їхні назви.

Інд.роб. з Яною та Ярославою – моделювання ситуації «Я і незнайома рослина».

Сюж.-рол.гра «Лісники» - продовжувати удосконалювати знання про лісове господарство, які там ростуть рослини та що робити, коли зустрівся із отруйною рослиною. Пояснити дітям, що не всі рослини шкідливі – є рослини шкідливі для людини, але лікарські для диких тварин.

Худ.слово: вивчення слів до рухливої гри «Діти по лісочку гуляють».

Праця: запропонувати дітям прибрати у павільйоні іграшки.

Рухл. ігри: «Діти по лісочку гуляють» - удосконалення ходьби та бігу в одному напрямку, «Велосипед» - імітація їзди на велосипеді.

Аплікація

Тема: Перша травичка

Мета: вчити дітей обривати тонкі смужки зеленого паперу, правильно набирати пензликом клей та акуратно намащувати, вправляти кисть руки та пальці, правильно тримаючи пензлик; удосконалювати вміння наклеювати елементи аплікації рівно та симетрично; виховувати почуття смаку та акуратність під час роботи; словник: рослина, отруйна, лікарська, травичка.

Бесіда для закріплення про отруйні рослини, чому вони є в природі, як потрібно з ними поводитися, моделювання ситуацій.

Самостійна діяльність дітей, ігри по бажанню дітей, розмальовки та настільні розвиваючі ігри.

4 березня Середа

Режимні моменти

Форми та зміст роботи

з дітьми

1.Ранок

2.Організова-

на та самостійна діяльність дітей

3.Перша прогулянка

4.Друга половина дня

5.Друга прогулянка

6.Вечірні години

Бесіда за ілюстраціями «Гриби». Дітки, що це? Правильно, грибочки? А чи можна діткам їсти грибочки? Чому? Пояснити, що є отруйні гриби та їстівні, але їсти гриби можна тільки дорослим.

Дид.гра «Підбери грибочку шапочку» - удосконалювати знання кольорів, розпізнавання предметів за формою та розміром.

Інд.роб. з Софією та Яною – удосконалити знання про небезпечні рослини.

Сюж.-рол. Гра «Ми маленькі грибники» - бесіда про те, що дітки можуть ходити до лісу з батьками і допомагати їм. Але ні в якому разі не чіпаючи гриби руками.

Доручити Максиму допомогти помічнику вихователя покласти ложечки до сніданку.

Ранкова зарядка.

Рухл. Ігри: «У ведмедя у бору»: біг в розтіч, орієнтування в просторі, «Бджоли» - удосконалення підлазіння.

Розвиток культурно-гігєнічних навичок під час миття рук. «Мильна рукавичка».

1.Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Тема:В гостях у білочки лісові грибочки

Мета: продовжувати вчити дітей розрізняти предмети за кольором, розміром та формою, вправляти у виконанні завдань по сенсориці, зокрема групувати предмети-гриби на їстівні та отруйні, удосконалювати вміння уважно слухати вихователя та виконувати завдання за його вказівками, виховувати любов до природи, повагу до навколишнього світу, закріпити в словнику слова-назви грибів.

  1. Фізична культура

За планом інструктора з фізичного виховання

Спостереження за грибами у куточку лісу. Які ви знаєте гриби? Які ви знаєте їстівні гриби? Як вони виглядають? Які ви знаєте отруйні гриби? Як вони виглядають? Чим вони небезпечні?

Дид.гра: «Їстівні-не їстівні» - закріплювати знання про гриби.

Інд.роб. з Софією К. та Ярославом Я. – пригадати властивості води.

Худ.слово : прочитати дітям вірш М.Стельмаха «Гриб діткам купив шапки».

Сюж.-рол. гра «Ми маленькі грибники» - моделювання ситуації: я знайшов незнайомі гриби.

Праці: запропонувати дітям поскладати на полички машинки.

Рухл.ігри: «Дістань грибочок для їжака» - удосконалення підстрибування, «У ведмедя у бору» - удосконалення бігу та орієнтування в просторі.

Сон. Поступовий підйом. Гімнастика пробудження. Загартовуючі процедури.

Спостереження за майданчиком. Запропонувати дітям пригадати, чи росли на ньому коли-небудь гриби? Звичайно ж ні. Але якщо і росли, то пояснити, що діти їх ніколи не бачили, адже кожного ранку майданчик оглядається і вихователь прибирає небезпечні предмети, якщо вони є.

Дид.гра «Отруйний гриб чи не отруйний» - закріпити знання про гриби.

Інд.роб з Настею та Сашею – пригадати правила гри «Дістань грибочок для їжачка».

Сюж-рол.гра «Ми маленькі лісники» - продовжувати злагоджено розподіляти ролі, удосконалювати знання про небезпечність отруйних грибів, та що зазвичай роблять у разі отруєння.

Праця: продовжувати складати іграшки.

Рухл.ігри: «Збираємо опеньки» - удосконалювати нахили вперед, «Не наступи на грибок» - удосконалювати рівновагу.

Пожежна безпека

Розгляд ілюстрацій про пожежу та показ різноманітних пожежних машин та рятувальних.

Самостійна діяльність дітей.

5 березня Четвер

Режимні моменти

Форми та зміст роботи

з дітьми

1.Ранковий прийом

дітей

2.Організова-на та самостійна діяльність дітей

3.Перша прогулянка

4.друга половина дня

5.Друга прогулянка

6.Вечірні години

Провести з дітьми бесіду на тему «Тварини в моєму домі». Які тварини живуть у вас вдома? Які в них клички? Чим відрізняються свійські тварини від диких? Чи можна очікувати небезпеку від тварин? Яку?

Дид.гра «Розсели тваринок» - закріпити знання про те, де живуть ті чи інші свійські тварини.

Інд. роб. З Кірілом та Матвієм – закріпити знання про отруйні гриби.

Сюж.-рол.гра «Фермеренята» - бесіда про те, чи знають діти, хто працює на фермі, що таке ферма і для чого вони потрібні.

Доручити Кароліні та Соні допомогти вихователю протерти полички від пилу в куточку природи.

Ранкова зарядка.

Рухл.ігри «Бджоли» - удосконалювати вміння підлазіння, «Хитра лисичка» - імітація рухів.

Удосконалення культурно-гігієнічних навичок під час сніданку – правильно користуємося серветками.

1.Музичний калейдоскоп

(За планом музкерівника)

2.Дитина в природному середовищі

Тема: Такі різні тварини

Мета: поглибити знання дітей про різноманітний світ тварин, ознаки свійських та диких тварин, удосконалювати знання про те, як потрібно поводитися з тваринами, зокрема з незнайомими та бродячими, продовжити вправляти дітей у звуконаслідуванні, збагачувати запас слів назвами тих чи інших тварин, виховувати дбайливе ставлення до тварин та правильну поведінку з ними.

Спостереження за котом на дорозі. Що це за тварина? Де він живе? Який він? Яка в нього шерсть? Які лапки, мордочка? Що він любить їсти? Розповісти дітям, що на шерсті, під кігтями та в роті тварин, і, тим паче, у бродячих, дуже багато різних мікробів, які можуть призвести до різних і тяжких хвороб, тому ні в якому разі їх не можна чіпати, не можна, аби вони нас дряпали і кусали.

Дид.гра «Можна чи не можна» - закріпити знання про отруйні рослини та ягоди.

Інд.роб. з Яною та Матвієм Д. – удосконалювати вміння розпізнавати гриби.

Сюж.-рол.гра «Фермеренята» - розігрування дітьми ситуації у грі: на ферму пробрався вовк. Вчити дітей злагоджено грати та грамотно розподіляти ролі.

Худ.слово: запропонувати дітям послухати віршик-лічилку «Сів ведмедик у машину, та й поїхав по малину».

Праця: запропонувати дітям насипати пшенички у годівничку, адже й досі пташкам немає чого їсти.

Рухл.ігри «Сірий котик» - удосконалювати орієнтування у просторі та рух в одному напрямку, «Зайчик сірий» - вправляти у імітуванні рухів за вихователем та стрибки.

Сон. Поступовий підйом. Гімнастика пробудження. Загартовуючі процедури.

Бесіда на тему «Я зустрів бродячу собаку». Розповісти дітям, що це небезпечні тварини, які наносять багато шкоди. Існує багато різних хвороб, які вони переносять, а ще у них дуже сильні щелепи і гострі зуби, які можуть нанести серйозні травми. Пояснити дітям, як потрібно поводитися з собакою, яка агресивно реагує.

Дид.гра «Свійські чи дикі тварини» - удосконалювати знання про тварин.

Інд.роб. з Максимом Б та Іллею Б. – логоритмічні вправи для розвитку вимови свистячих звуків, чистомовки про тварин.

Праця: перевірити, чи поменшало пшениці у годівничці та зробити свої висновки.

Сюж.-рол. гра «Фермеренята» - продовжити гру, збільшувати знання дітей про тварин, фермерів, їхніми обов’язками, правилами поводження з тваринами.

Рухл.ігри: «Хто це спить під дубком» - біг, ходьба, орієнтування в просторі, «Вусатий сом» - орієнтування в просторі, біг за командою.

Театральна мозаїка

Показ казки «Колобок». Показати на прикладі казки небезпечний бік тварин.

6 березня П’ятниця

Режимні моменти

Форми та зміст роботи

з дітьми

1.Ранковий прийом

Дітей

2.Організована та самостійна діяльність дітей

3.Перша прогулянка

4.Друга половина

дня

5.Друга прогулянка

6.Вечірні години

Провести бесіду про стихійні лиха. Запитати, чи знають діти, що таке стихійні лиха? Пояснити дітям, що це таке, чим стихійні лиха небезпечні, яку шкоду вони приносять?

Дид.гра «Коли це буває» - удосконалити знання дітей про пори року.

Інд.роб. зі Златою та Ярославою – пригадати правила поводження із бродячими тваринами.

Сюж-рол.гра «Прогноз погоди» - послухати відповіді дітей, чи знають вони, що таке прогноз погоди, що таке погода, яку погоду вони люблять? Розповісти дітям про те, хто досліджує погоду і хто нам її розповідає.

Доручити дітям допомогти вихователю полити квіти і наголосити на тому, що є на світі такі місця, де ніколи немає дощів, і це є стихійним лихом.

Ранкова зарядка.

Рухл.ігри «Сонце і дощ» - удосконалювати біг врозтіч та рух за командою, «Каруселі» - удосконалення руху по колу в різних напрямах.

Розвиток культурно-гігієнічних навичок під час сніданку – правильно тримаємо ложку.

1.Літературна скринька

Тема: Читання вірша Віктора Кочевського «Дощ».

Мета: вчити дітей уважно слухати художній твір, відповідати на запитання вихователя по змісту твору, а також як потрібно поводитися під час дощу, грози? Що таке грім, блискавка, чим небезпечна блискавка? Наголосити на правилах безпеки під час грози; виховувати посидючість під час слухання вірша, любов до природи.

2.Малювання

Тема: Сині хвилі

Мета: вправляти дітей у малюванні хвилястих ліній (хвиль), удосконалювати вміння органічно та раціонально використовувати простір на аркуші паперу, виховувати самостійність та почуття смаку, любов до малювання.

Спостереження за вітром. Чи сильний він? Чи слабкий? Холодно надворі? Пояснити дітям, що сильний вітер має різну силу і назву. Є урагани і смерчі, які руйнують домівки людей і все навколо і несуть велику шкоду і небезпеку.

Дид.гра «Впізнай за описом» - удосконалити знання дітей про стихійні лиха та відгадувати їх за описом.

Інд.роб. з Ярославою та Златою – пригадати, що таке стихійні лиха.

Сюж-рол. гра «Прогноз погоди» - удосконалювати вміння прогнозувати погоду за народними прикметами. Пригадати народні прислів’я.

Праці: запропонувати дітям позамітати у павільйоні.

Рухл.ігри: «Сонце та дощ» - біг врозтіч за командою, «Сильний вітер» - вправляти у реагуванні на команди дорослого, орієнтування в просторі.

Сон. Поступовий підйом. Гімнастика пробудження. Загартовуючі процедури.

Бесіда з дітьми про те, які ще бувають стихійні лиха, зокрема ті, які можуть трапитися у нашому краї. Наприклад затоплення. Пояснити, що це, що ми живемо біля великого водосховища, і якщо колись там трапиться аварія, багато сіл і міст затопить водою.

Дид.гра «Коли це буває» - закріпити знання про пори року та які стихійні лиха з ними можуть бути пов’язані.

Інд.роб. з Матвієм та Кароліною – пригадати, як потрібно правильно тримати пензлик, щоб намалювати хвилясту лінію.

Праця: запропонувати дітям допомогти вихователю у митті іграшок.

Сюж.-рол.гра «Прогноз погоди» - закріпити знання дітей про те, хто такий синоптик, в чому полягає його професія.

Рухл. Ігри «По вузенькій доріжці» - уявляємо що йдемо через кладочку на широкій річці, удосконалюємо рівновагу.

Театральна мозаїка

Розігрування-імпровізація різних казок, але із вкрапленням в них стихійних лих. Наприклад «Колобок тікає від урагану». Самостійні ігри по бажанню дітей.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»